Як зимують птахи. Турбота людей про птахів і звірів узимку



Скачати 52.71 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір52.71 Kb.
Тема уроку: Як зимують птахи . Турбота людей про птахів і звірів узимку .

Мета уроку: Встановити взаємозв’язки між змінами в неживій природі, житті рослин та в житті тварин; продовжувати формувати вміння здійснювати порівняння за істотними ознаками тварин, класифікувати їх; виховувати бажання допомагати птахам взимку.
Хід уроку

I.Організаційний момент. (Слайд 1)

1.Привітання.

Доброго ранку,сонечко ясне,

Доброго ранку, небо прекрасне,

Доброго ранку, деревам, пташкам,

Людям усім і звірятам.

II. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда про погоду. (Слайд 2)

— Яка температура повітря сьогодні?

— Що можна сказати про стан неба?

— Чи є сьогодні вітер? Який він за силою?

— Чи були сьогодні опади? Які?

— Які інші явища природи ви спостерігали?

— Які зміни в неживій природі відбулися з настанням зими?

— Які зміни в живій природі відбулися?

2. Відгадайте загадку. (Слайд 3)

Ой, що це за пора,

Що кличе Мороза?

Морозить лиця, щипає носа,

Холодними вітрами дує,

І на річках з льоду мости будує? (Зима)



2.Перевірка домашнього завдання(Слайд 4)

— Продовжте речення:

У лісах ростуть такі дерева: дуб,...

У лісах ростуть такі кущі: ліщина,...

— Які дерева називають хвойними? Листяними?

II. Оголошення теми і мети уроку

1.Діалог (слайд5)

Вчитель. Що зима робить?

Учні. Землю снігом укриває.

Вчитель. А чому так буває?

Учні. Сонце його не нагріває.

Вчитель. А що заснуло поневолі?

Учні.Річки і дерева голі.

Вчитель. А хто на дереві сидить?

Учні. Дятел дзьобом стукотить.

- Отже мова на уроці піде про птахів.

- Яких птахів можна побачити взимку? (слайд 6)

— Отже, спершу ми попробуємо визначити, чому одні птахи зимують на рідній землі,а інші відлітають.

2. Як зимують птахи.

— Пригадайте, коли ми з вами ходили на екскурсію, яких птахів ви


бачили?

— Які ще зимуючі птахи є в нашій місцевості?

— Які прилітають до нас?

— Чим вони живляться?



III.Вивчення нового матеріалу.

1. Робота з підручником.

1) Прочитайте про зимуючих птахів у підручнику.

2) Попрацюйте в парах і підготуйте запитання для всього класу.

3) Відповіді на запитання учнів на основі прочитаного тексту.

— Чи є у вас вдома годівниці?(Слайд 7)

— Якщо регулярно поповнювати годівниці кормом, то це допоможе зберегти пташок від загибелі. Полюбляють пташки гарбузове, конопляне, кавунове та динне насіння, несолене сало, крихти білого хліба, а от чорний хліб шкідливий для птахів.



2. Послухайте вірш « У зимовий час» і перевірте чи всіх зимуючих птахів ви назвали?

У скрутний зимовий час

Залишаються у нас

Дятел, ворон, горобець.

Галка, щиглик і норець,

І сорока – білобока

Ще й синичка жовтогруда.

Серед розсипу снігів

Чути їхній мужній спів.

3.Робота в групах

Складіть і прочитайте прислів’я про птахів, поясніть як ви їх розумієте.

Де багато пташок – морозу не бувати.

Зозуля стала кувати горобець багатий

Восени і там немає комашок

Ранні пташки росу п’ють, стільки пісеньок.

Скільки пташок - а пізні сльози ллють.

4. Створення проблемної ситуації.

- Чому не всі птахи зимують у рідному краю?

- Що для них страшніше голод чи холод?

IV. Узагальнення та систематизація знань.

1. Повідомлення орнітологів

- У нас працює група орнітологів. Вони підготували цікаву інформацію про птахів.



2.Вікторина про птахів.

- Коли відзначається День птахів?(1 квітня)

- Який найбільший птах в Україні? (Лебідь)

- Який птах є символом миру? ( голуб)

- Який птах є символом мудрості? ( Сова)

- Якій пташці поставлено пам’ятник в американському м. Бостоні? (Горобцю. Так люди віддячили птахам, які врятували їхні поля та сади від шкідливої гусені)

- Які птахи нашого краю занесені до Червоної книги України? (Лебідь, сіра качка, чорний лелека, журавель сірий, пугач звичайний, шпак рожевий)

До Червоної книги України занесено 66видів птахів. За останні 350 років на землі зникло 150 видів птахів. Це хвилює усіх людей. А чи хвилює це вас?

Птахи - наші вірні помічники, захисники лісів, садів, полів Їх можна побачити і почути скрізь, бо вони частина природи. Без них її краса не була б неповторною. Тому їх треба берегти і охороняти, піклуватися і допомагати у скрутні часи.

3. Гра «Нагодуй птахів»

На малюнку намальовані птахи і пташина їжа З’єднай птахів з їхньою їжею.

4. Перевірте прикмети.

Снігурі прилетіли в грудні – зима буде суворою.

Горобці ховаються в затишок – на мороз і заметіль.

З’єднай початок прикмети з її кінцівкою.

Синиця зранку починає пищати буде сніг.

Якщо ворони і галки в’ються в повітрі чекай морозу.

Ворони і галки сідають на землю до відлиги.


5.Відгадайте загадки і розпізнайте на фотографіях зимуючих птахів своєї місцевості.





До нас завітала дивна птиця.
Світла денного боїться,
Дзьоб гачком, великі очі,
І не спиться їй щоночі.
- Ху -ху -ху! - кричить, співа.
Відгадали, хто? ... (Сова.)
Ростом він маленький, сірий, чепурненький. Справжній молодець. Хто він? (Горобець)
На колір сірувата, на вроду хитрувата.

«Кар-р-р!» - гукає, курчат лякає. (Ворона)


Дзьоб міцний і довгий маю,

Шкідників ним добуваю. (Дятел)


Біла латка, чорна латка,

По деревах скаче. (Сорока)

Птах цей червоногрудий, не злякається застуди.
Як сніги впадуть , умить із Сибіру прилетить. (снігур)

Жовтогруді щебетушки купили чорні капелюшки.


А ще мають білі щічки, називають їх....(синички)

VI. Підсумок уроку

— Чи сподобався вам урок? Які завдання були найцікавішими?

— Хочу звернутися, діти, до вас із проханням допомогти птахам, звірам у скрутний для них час.

Холодно взимку зайчатам і білці,

песику — в будці, в сараї — корівці.

Мерзнуть у котика лапки і вуха,

Мерзне ворона в лиху завірюху.

Горю зарадити можемо —

В будку Шаркові настелим соломи,

зайчикові покладемо під кущик

кілька морквинок, листочок капусти,

теплу корівці поставим водичку.

Птицям насиплемо крихт в годівничку.

Як допоможемо дружно, малята,—

Виживуть взимку птахи і звірята.

(Л. Левченко)

2. Домашнє завдання

1) Опрацювати статтю підручника.



2) Намалювати ілюстрацію «Допоможемо зимуючим птахам!»


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка