Який екзамен витримав клас?



Скачати 87.59 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір87.59 Kb.
Девіз уроку: Людина починається з добра.

Тема: Який екзамен витримав клас?

В.О.Сухомлинський «Горбатенька дівчинка».



Мета: продовжити знайомити учнів із творчістю В.О.Сухомлинського; вчити висловлювати своє ставлення до героїв твору, аналізувати й оцінювати поведінку і вчинки дійових осіб; закріплювати навички вибіркового читання; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творчу уяву, пізнавальний інтерес; виховувати кращі риси людини: доброту, чуйність, бажання не залишати на одинці з своєю бідою немічних людей, інвалідів.

Завдання уроку:

  1. Продовжити знайомство із творчістю В.О.Сухомлинського.

  2. Розвивати творче мислення.

  3. Продовжити розвивати навички працювати колективно, в групах.

Рекомендована література: В.О.Сухомлинський «Горбатенька дівчинка».

Обладнання: портрет В.О.Сухомлинського, виставка книжок, таблиці для розчитування, листки для роботи в парах.

Хід уроку

І. Організація класу

Привітання

Встаньте, діти, всі рівненько.

Посміхніться веселенько.

Поверніться до гостей, привітайтесь:

«Добрий день!»

Всім присутнім ми зичимо здоров’я, добра,

А тепер до роботи нам братись пора.

ІІ. Активізація навчальної діяльності


  • Діти, жодна людина не може гарно читати, якщо має слабкі легені та очі, тому ми розпочнемо урок із розчитування.

  1. Формування читацьких навичок

а) Вправи на розширення кута зору

- У вас на парті є кольорові листочки. На кожному з них є складова таблиця. Візьміть листочок жовтого кольору. Зосередьте свій погляд на лінії. Намагайтеся побачити букви, які записані зліва і справа. Прочитаймо їх.



(Так само читаємо складові таблиці на червоному і зеленому листочках.)









б) Артикуляційна вправа. Чистомовка.

Ці - ці - ці - ми учні молодці.

Ок – ок – ок – дружно розпочнем урок.

Ать – ать – ать – будем швидко ми читать,

на питання відповідать.



  1. Вправа «Мікрофон»

  • Діти, а яким ви хочете бачити наш урок?

  • цікавим;

  • навчальним;

  • продуктивним.

  • А якими ви будете на уроці?

  • дисциплінованими;

  • уважними;

  • зібраними.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Діти, як притоки впадають до могутнього Дніпра, так маленькі стежинки створюють велику дорогу. Сьогодні на уроці ми помандруємо цими стежинками, зробимо ще один крок дорогою добра

  • А чого ми навчимося на уроці читання? Допоможе вам, дітки, дати відповідь на це питання перша стежинка дороги доброти, якою ми помандруємо, це «Словникова скриня».

Тож, використовуючи «Словникову скриню», продовжте речення:

  1. Технологія «Продовж речення»

(на слайді «Словникова скриня»)


Словникова скриня «Урок читання»

  1. Слухати і розуміти (аудіювання);

  2. Висловлення думок (говоріння): розповідь, діалог, міркування;

  3. Читання: правильність, швидкість, мовчки – вголос, виразність: цілими словами, групами слів, з дотриманням інтонації;

  4. Робота з текстом: запитання, відповідь, план, характеристика героїв. Висновки.


На уроці читання

я буду вчитися…

На уроці читання я навчуся слухати і розуміти



  • висловлювати свою думку;

  • розповідати;

  • міркувати;

  • правильно і швидко читати;

  • виразно читати;

  • ставити запитання;

  • робити висновки.

Стежинка «Хитринка»

  1. На екрані з’являється зображення Хитринки.

  • Діти, а хто це до нас підкрадається? Та це ж Хитринка. І що вона нам сьогодні підготувала? (голос Хитринки)

  • А ви хотіли непомітно пройти моєю стежинкою дороги доброти? Ні! Вам це легко зробити не вдасться!

Розташуйте поетичні рядки в порядку зростання цифр. І запам’ятайте ці слова.

Хай оживає істина стара: (3)

Та нагород за це не вимагай. (2)

Живи, добро звершай, (1)

Людина починається з добра. (4)

(Л. Забашта)

Живи, добро звершай,

Та нагород за це не вимагай.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра.

IV. Повідомлення теми уроку. Стежинка «Життєвий калейдоскоп».


  • Ці слова Л.Забашти супроводжуватимуть нас протягом усього уроку. Адже саме людській доброті, чуйності, честі, порядності присвячені твори В.О.Сухомлинського.

Ось ви бачите книги В.О.Сухомлинського, які є в нашій бібліотеці. На їх сторінках ви знайдете чимало творів про своїх ровесників, їх поведінку. Життя та навчання.

  1. Складання асоціативного куща.

  • Які асоціації викликає у вас прізвище Сухомлинський?













  1. Вправа на розвиток логічного мислення.

  • Щоб дізнатись, з яким саме оповіданням В.О. Сухомлинського ми будемо сьогодні працювати, вам потрібно прочитати у поданих словах лише перші великі літери.

(на екрані додаток 3)

Голова Оса

Рот Бабуся

Ананас

Тато Ему


Наш Ь

Каша Арфа




Дідух Іра

Віра Чайка

И Надія

Капуста


Африка




  • Діти, кінці уроку, опрацювавши оповідання В.Сухомлинського «Горбатенька дівчинка» ми і дамо відповідь на запитання теми нашого уроку: «Який екзамен витримав клас?»

V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

- Ось ми і дійшли з вами до стежинки «Читацького лабіринту».

1. Роботу над назвою твору. «Передбачення».

- Прочитайте ще раз назву оповідання.

- Як ви думаєте, про кого буде іти мова? (Відповіді дітей)

- Чи можна із назви твору дізнатися, як автор ставиться до дівчинки?



(Діти продовжують речення за даним початком:

Я вважаю…

Я думаю…

На мою думку…)

(Додаток 4)

2.Словникова робота

- Діти, в тексті вам зустрінуться слова.

- Чи можете ви пояснити їх значення?



Гра «Доберіть близькі за значенням слова»

(З’єднайте «павутинкою» близькі за значенням слова. У кожного учня картка з словами)

Живенько придивлялись, уважно дивились

благав екзамен, перевірка

очі впились швидко

іспит просив

(На екрані висвітлюється вірна відповідь)

  1. Читання оповідання вчителем із передбаченням, з зупинками

Горбатенька дівчинка

Клас розв’язував задачу. Учні схилилися над зошитами. Коли це у двері хтось тихо постукав.

  • Відчини двері й подивись, хто там стукає, - мовив учитель.

Чорноокий хлопчик, що сидів за першою партою, живенько відчинив двері. До класу зайшов директор школи з маленькою дівчинкою. Тридцять п’ять пар очей впилися у незнайому дівчинку. Вона була горбата.

І зупинка

Учитель затамував подих і повернувся до класу. Він подивився у вічі пустотливих школярів і мовчки благав: хай не побачить дівчинка у ваших очах ні подиву, ні насмішки. У їхніх очах була тільки цікавість. Вони дивились на дівчинку й лагідно всміхалися.

ІІ зупинка

  • Чого боявся вчитель?

  • Як сприйняли діти дівчинку?

  • Як би ви поступили в такому випадку?

  • Як ви думаєте, що трапилось далі?

Учитель полегшено перевів дух.

  • Цю дівчинку звуть Оля,- сказав директор.

  • Вона приїхала до нас з іншого міста. Хто поступиться їй місцем на першій парті? Бачите яка вона маленька?

Усі шість хлопчиків і дівчаток, що сиділи за передніми партами, піднесли руки:

  • Я…

Учитель був тепер спокійний: клас витримав іспит на людяність.

  • Який іспит витримав клас?

  • Як ви вважаєте, чи правильно поступили діти?

  • А яка ж головна думка твору, як ви гадаєте?

Ніколи не треба сміятись над вадами інших дітей, потрібно бути терпеливим до чужого горя; добрим, лагідним; не залишати на одинці немічних людей, інвалідів.)

«Музичний майданчик»

(фізкультхвилинка)

  1. Продовжуємо аналіз змісту за допомогою вибіркового читання

(Прочитати те місце твору, де розповідається…)

  1. Чим займалися учні в класі?

  2. Хто в цей час зайшов до класу і чому учні «впились» поглядом у незнайомку?

  3. Як учитель дивився на своїх учнів?

  4. Поясніть вираз «затамував подих».

  5. Про що учитель «благав» мовчки?

  6. Як учні зустріли дівчинку?

  7. Чому учитель «полегшено» перевів дух?

  8. З яким проханням звернувся директор до дітей?

  9. Прочитайте, як діти відгукнулися на це прохання?

  10. – А як би ви по-іншому назвали оповідання?(«Новенька»,

«Іспит на людяність»)

  1. І ось четверта стежинка

«Народна мудрість»

  • Василь Олександрович своєї мудрості та твоєму таланту вчився в українського народу. Ми теж звернемося до цього невичерпного джерела і спробуємо пояснити зміст прислів’їв. (Робота в парах)

І п. – Не одяг прикрашає людину, а добрі діла.

ІІ п. – Людина красна не словами, а добрими ділами.

ІІІ п. – За добро добром платять.

VІ. П’ята стежинка «Підсумкова»


  1. – То чого ж ви навчилися сьогодні на уроці?

Навчився виразно читати;

аналізувати прочитане;

робити висновки;

Я знаю про видатного письменника

В.О.Сухомлинського;

та його оповідання про добрі

вчинки дітей;

ціную нові знання;

думки товаришів;

корисні поради,

а особливо людську доброту,

адже людина починається з добра.


  1. – Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?

  • Як ви оцінюєте свою діяльність?

(Покажіть відповідну картку)

VІІ. Д/з

Обов’язково для всіх:



  • Навчитися виразно читати і переказувати текст.

  • Підготувати розповідь про добрий вчинок.

  • Знайти прислів’я про добрі справи.

VІІІ. Ось і закінчився урок, але не кінчається дороги доброти. Вам ще жити і йти

цією дорогою все своє життя. Хочеться, щоб на цій дорозі ви не зробили людяності, чесності, чуйності, поваги до старших.

Давайте закінчимо наш урок словами В.О.Сухомлинського:

«Ти живеш серед людей. Не забувай, що кожен твій вчинок, кожне твоє бажання відбивається на людях, які тебе оточують. Знай, що є межа між тим, що тобі хочеться, і тим що можна. Перевіряй свої вчинки… Роби все так, щоб людям, які тебе оточують, було добре».



  • У добру життєву путь вам усім.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка