Якою повинна бути людина



Скачати 52.06 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір52.06 Kb.

ІВАН МАЛКОВИЧ. «З ЯНГОЛОМ НА ПЛЕЧІ».

ГЛИБОКІ РОЗДУМИ СУЧАСНОГО ПОЕТА ПРО ТЕ,

ЯКОЮ ПОВИННА БУТИ ЛЮДИНА.

Мета: познайомити школярів з Іваном Малковичем — видатним мит­цем слова; проаналізувати ідейно-художній зміст його про-



грамової поезії; вміти словесно відтворювати світ, відображе-

ний в образах поезії; розвивати культуру.зв’язного мовлення,

пам’ять, образне мислення, увагу, спостережливість, уміння
аналізувати прихований зміст твору І. Малковича; виховувати

почуття пошани до творчості письменника,, усвідомлюючи те,

що моральні якості — стрижень гуманізму.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

(обладнання: портрет І. Малковича, міні-виставка поетичних збірок митця; дидактичний матеріал (тестові завдання, картки).

ПЕРЕБІГ УРОКУ



  1. Організаційний момент

  2. Актуалізація Опорних знань. Бесіда за питаннями

  • Творчість яких письменників вам подобається? Чим саме?

  • Яким чином ви сприймаєте письменницьку діяльність того чи іншого митця слова? У зв’язку з чим це відбувається?

  • Які поетичні твори є актуальними на сучасному етапі?

  • Що робити для того, аби захиститись від нечистої сили, зла?

  • Як творча діяльність митців слова впливає на внутрішній світ читача,

його інтелект, світогляд, кругозір, загальну культуру?

  1. Оголошення теми, мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності школярів

  1. Основний зміст уроку

  1. Життя і творчість Івана Малковича

ІВАН МАЛКОВИЧ

(Нар. у 1961 р.)

Поет, видавець. Народився в с.Березові Нижнього Косівського району в Івано-Франківщині у селянській родині. Закінчив скрипковий клас Івано- Франківського музичного училища. Після закінчення філологічного факультету Київського державного університету імені Т. Г. Шевченка працювавредактором видавництв «Веселка», «Молодь». Тоді ним було підготовлено до друку чимало гарних видань (твори Т. Шевченка, Лесі Українки), а нових задумів було ще більше. Щоб їх здійснити, 1992 заснував власне видавництво «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА», на рахунку якого нині сотні різноманітних, чудово ілюстрованих дитячих книжок українською мовою Іван Малкович має віршовані переклади і переспіви (з польської, англійської,юсійської літератур). Оригінальна творчість представлена поетичними книжками «Білий камінь», «Ключ», «Вірші», «Із янголом на плечі».

«З кожною осінню залишається чимраз менша жменька слів, які весь час хочеться мати із собою, про суть яких хочеться думати — просто думати все.

І коли все ж наважуєшся щось записати,завжди ризикуєш здатися банальним, адже так багато людей любили ці слова, дихали ними. Прагнеш простоти й природної вишуканості, а натомість все частіше доводиться згадувати Горація: «Звідки, наприклад, цей глечик, якщо ти до амфори брався?..»

Правда, чомусь чимдалі охотніше братися саме до глечиків: гарний, долад­ній глечик іноді кращий за амфору.

А втім, завжди зостаються бодай три розкоші; перечитувати улюблених яких чомусь також меншає, укладати уявні антології і довго-довго вдивлятисяу вікно»






2.Опрацювання змісту поезії І. Малковича «З янголом на плечі»

    1. Виразне й усвідомлене читання вірша.

    2. Тема: зображення ліричного героя, якого ангел на плечі намагається убе­регти від зла, жорстокості, лиха.

    3. Ідея: возвеличення янгола, який є оберегом кожної людини.

    4. Основна думка: янгол-охоронець — це те, що повинен мати автор поезії, будь-яка людина.

    5. Жанр: філософська лірика, старосвітська балада.

    6. Віршований розмір: хорей.

    7. Художні засоби поезії.

Порівняння:
«йде лелійно, як дитя».

Епітети: «вуста гарячі», «вітер вировий», «янгол ледь живий», «сірий маятник життя», «Ірод моровий».

Метафори: «виє Ірод», «вітер віє», «маятник бухка», «не дихає свіча», «вуста дрижать».

Повтори: «йде і йде», «при Господній при свічі», «із янголом на плечі».

    1. Скласти інформативне ґроно до слова «янгол» (робота у малих групах).

    1. «Мікрофон». Умотивуйте, чи є у вас янгол на плечі?

    2. Обговорення змісту поезії. Бесіда за питаннями:

  • Дайте визначення баладі як жанру художньої літератури. (Баладажанр ліро-епічної поезії фантастичної, історико-героїчної або соціально- побутової тематики з драматичним сюжетом).

  • Чому І. Малкович свій твір назвав старосвітською баладою?

  • Чим пояснити те, що герой твору рухається поночі із «свічею»?

  • Що символізує темінь у баладі?

  • Що вам відомо про янгола? Як він поводить себе, перебуваючи на плечі у невідомого?

  • Охарактеризуйте рух невідомого. Про що він свідчить? («Йде в ніде, в нево- роття, Йде лелійно, як дитя»)

  • Чому життя у героя твору сіре? З чим це пов’язано?

  • Чи має невідомий життєву мету? Чим викликано те, що він «по світу тиняється»?

  • Чому невідомий, йдучи, тримає в руках Господню свічу? Як Сам Всевиш­ній ставиться до героя балади?

  • Якими почуттями проймається невідомий під час ходи?

  • 3 якою метою він наприкінці твору звертається до янгола.

  • Вмотивуйте, чи можна охарактеризувати людину за поведінкою її янгола. Чи є у вас янгол? Яким чином ви його відчуваєте?

  • Які враження у вас виникли після ознайомлення з цим твором?

    1. «Мікрофон». Про що ви спитали б свого янгола?

  1. Підсумок уроку

Скласти міні-діалог зі своїм янголом на плечі.

  1. Оголошення результатів навчальної діяльності

  2. Домашнє завдання

Вивчити поезію «З янголом на плечі», знати ідейно-художній зміст поезій І. Малковича «Свічечка букви ї», «Музика, що пішла».



вірність і відповідальність
щирість і доброта
оберег

Янгол

-►вміння долати труднощі

цілеспрямованість і мужність


^ чесність і порядність
стабільність


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка