Ю. Ярмиш "Як Солов’ятко вскочило у біду"



Сторінка1/7
Дата конвертації19.02.2016
Розмір0.57 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7
Конспекти уроків

Тема: Ю. Ярмиш “Як Солов’ятко вскочило у біду”.

Узагальнення за розділом.


Мета: Удосконалювати навички правильного, виразного читання, усвідомлювати прочитане. Уміти визначати головну думку, розмірковувати над заголовком. Навчити висловлювати морально- етичне судження. Узагальнити знання учнів за розділом.
Обладнання: Малюнки із зображенням птахів, портрет Юрія Ярмиша, збірки творів письменників, картки-блискавки, карта подорожі.


Хід уроку

I. Організація класу

Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі

Привітайте, в добрий час

Гостей посмішкою й миром

Ми вам раді люди добрі

І вітаєм щиро вас

Тож запрошуєм ласкаво,

На урок читання до нас в клас.

II. Мовна розминка

1. Попрацюємо поетами. Додайте рими

Діти ходили, діти шукали

Дружно у парку казку ... (шукали)

Може, під кущиком, чи під місточком

Може, накрилась кленовим ... (листочком)?

Хлопці галасали, бешкетували ..

Що ви? Це казку вони ... (доганяли).

– Казко, постій гей, озовися!

Та не жартуй з нас, тихо не ... (смійся).

Ні, нашу казку кізонька ... (з’їла).

Та слава Богу, казка знайшлася

Будемо слухать, чи гарна ... (вдалася).




  • Придумайте назву до вірша.

(Пошук казки. Ми шукаємо казку.)
2. Гра Дешифрувальник

– Розшифруйте вислів, який має такий цифровий код:

4 2 6 7 8 1 6 0 8 9 1 5 1 3 5 1

(Літературна казка)



3. “Мозковий штурм”

  • Хто складає літературні казки?

  • Чим літературні казки відрізняються від народних?

  • Казки яких авторів ви читали?

  • Дайте визначення “казки”.



III. Повідомлення теми уроку

Сьогодні завершуємо вивчення розділу “Літературні казки”, прочитаємо казку відомого українського письменника Юрія Ярмиша “Як Солов’ятко вскочило у біду”, проведемо узагальнення вивченого за розділом. Уважно розгляньте вітрильник зображений на дошці і прочитайте, які завдання стоять перед нами на сьогоднішньому уроці.




Наш вітрильник вирушає у цікаву подорож. Ось перед нами карта нашої мандрівки.

IV. Опрацювання казки Ю. Ярмиша Як Соловятко вскочило у біду



1. “Довідкове бюро”

Ознайомлення із життєвим і творчим шляхом письменника.

(Розповідає учень, який працював минулого уроку за контрактом, готував на домашнє завдання повідомлення).

Юрій Феодосійович Ярмиш народився у 1935 році у Дніпропетровську в сім’ї учителів. Дитинство його проходило на берегах річки Дніпра і на Уралі, а шкільні роки – серед розкішної природи Карпат (показ на карті).

Свій творчий шлях Ю. Ярмиш розпочав з віршів, хоча потім почав писати прозу. Після закінчення Київського університету (факультет журналістики) майбутній письменник був направлений у Крим, де працював у книжковому видавництві. Його перші вірші “Вітрисько”, “Чудесні моря”, “Казка стукає у двері”...

Ю. Ярмиш видав понад 50 книжок. Багато подорожував. Побував у Канаді, Америці, Англії, Індії ...

Як казкар Ю. Ярмиш відомий не лише в нашій країні. Нещодавно у Санкт-Петербурзі (Росія) видано російською мовою кращі казки сучасних письменників країн Співдружності Незалежних Держав, у якій вміщено по 1 – 2 твори кожного автора, а Ю. Ярмиша – аж 16 казок.

2. “Річка загадкова”

Підготовка до читання казки. Відгадування казки.

Хто це Веснонці – весні

В гаю тьохкає пісні?

Хто це гарно так співає

Що аж серце завмирає? (Соловейко)

Марія Пономаренко

3. Робота над заголовком казки

– Учні читають заголовок казки і висловлюють припущення, про кого чи про що йтиметься у казці.



4. Робота з картками-блискавками

треллю

тенькання

дзвінкоголосий

обімліло

митець

незадоволений

звідусюди

пронизливо

наслідувало

– Навесні у багатоголосому хорі ви почуєте тріскотіння сороки, каркання ворони, трелі солов’я.

У казках птахи, як і всі тварини розмовляють. А як насправді можуть вони розмовляти?

Пернаті розмовляють крилами, посвистом, демонструють своє строкате пір’я. Однак найчастіше спілкуються за допомогою звуків. Їхнє різноголосе щебетання – це сигнали за допомогою яких птахи можуть передавати інформацію про небезпеку, місце знаходження корму, тощо.

Підраховано, що голоси і пісні птахів мають близько 400 відтінків.

(Розповідь учнів які минулого уроку працювали за контрактами).



5. “Затока читайликів”

а) Первинне читання казки (мовчки).

(Діти, які працюють за контрактом виконують завдання № 1; 2).

Учні виконавши завдання № 2 за контрактом, ставлять питання до прочитаного тексту.


  • Хто народився у Соловейка з Солов’їхою?

  • Яким було пташеня?

  • Чи задоволені були птахи співом Солов’ятка?

  • Як проминуло літо пташеняти?

б) Повторне читання казки по абзацах.

(Діти виконують завдання за контрактом № 3).



в) Вибіркове читання.

  • Чому всі птахи захоплювалися співом Солов’ятка?

  • Як зустріли співака слухачі?

  • Що сказав співцю Соловей Дзвінкоголосий?

6. Півострів – “Відпочинок” (Фізкультхвилинка)

7. “Острів розумники і розумниці”

За складеним планом діти переказують казку.



а) Народження здібного пташеняти.

б) Слава Солов’ятка.

в) Прощальний концерт.

г) Думка славетного митця.

8. “Озеро юних чарівників”

Розгадування кросворду записаного на дошці.



9. “Річка роздумів”

а) Визначити головну думку казки.

  • Він співає лише на один лад.

  • Співаючи з чужого голосу, ти назавжди втратив свій власний.

  • Ти покажи нам своє – солов’їне мистецтво.

Через гори, через доли, крізь міста, ліси і поле, по стежках і без стежок, в дощ, негоду і в погоду, обминаючи горби, і болото і рови казка йшла до нас сюди.

б) Літературна вікторина

(Назвати назву твору, автора).


***

Поряд з бабою Горобчихою жив коваль Пшик. Добрий був коваль, та не мав замовлень. (В. Нестайко “Живчик”).

***

Копали так, копали,аж ось й полудень. Вовчик давно зголоднів, та все якось соромиться признатися. (Іван Франко “Лисичка-кума”).



***

І не згледівся горобчик, як літечко минуло. Настала осінь з холодами, з дощами дрібними, а дедалі й сніжок став перепадати. (Леся Українка “Біда навчить”).



10. “Інтерв’ю”

– До нас в клас завітав журналіст. Він хоче взяти інтерв’ю.

Журналіст: Я завітав до вас з тернопільського телебачення. Чув, що ви вивчали цікаву тему на уроках читання.


  • Як називається тема, яку вивчали на минулих уроках?

  • Казки яких авторів ви читали?

  • Яку книжку ви прочитали згідно планера читання?

(Декілька учнів читають анотацію до прочитаної книжки під час роботи за контрактом).

11. “Реклама”

А зараз реклама.

(Під час реклами учні показують уривок з казки Наталі Забілої).

V. Підсумок уроку. Оцінювання учнів

VI. Домашнє завдання:

1 група читати казку і переказувати;

2 група переказувати казку від першої особи;

група, яка працювала на уроці за контрактом – написати листа Солов’яткові, дати поради.

Закінчили вчити ми розділ чудовий

За ним піде розділ все новий і новий .

Але пам’ятатимеш наші уроки,

Де разом робили ми впевнені кроки.

Усмішку, яку ми одержали нині,

Даруємо радо шкільній всій родині.

А гостям – від щирого серця “Спасибі”!

Здоров’я, достатку довіку від нині.

Урок української мови 3 клас



Тема: Аналіз контрольної роботи.

Підсумок по темі «Іменник»

Мета: проаналізувати допущені помилки; провести підсумок по темі «Іменник»; розвивати увагу, мислення, кмітливість; виховувати бажання вивчати українську мову.

Обладнання: сигнальні карточки, план уроку, «кубик», завдання на карточках
  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка