Юрушева Інна Леонідівна Тема. Ми і природа. Весна.



Скачати 46.31 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір46.31 Kb.
Урок
Я і Україна
(2 клас)




учитель

початкових класів

Юрушева

Інна Леонідівна


Тема. Ми і природа. Весна. (Спостереження за змінами)
Мета. Розширювати знання учнів про значення природи для життя людей.

Розвивати в учнів інтерес, спостережливість і чутливість до сприймання краси природи.

Виховувати любов, шанобливе ставлення до природи.
Хід уроку
ПОЧАТОК УРОКУ (класна кімната)
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Пролунав шкільний дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Хоче нам сьогодні він

Показати дивний фільм.

І не вигадку - реальне:

Про природу нашу гарну.
ІІ. ПІДСУМКИ ФЕНОЛОГІЧНИХ СПОСТЕ­РЕЖЕНЬ

— Який сьогодні місяць?

— Яке число?

— Який сьогодні день тижня?

— Зараз наш гідрометцентр підіб'є підсумки спостережень за погодою протягом нинішнього дня.

— Який сьогодні стан неба?



  • Яка температура повітря?

— Який напрям вітру?

— Чи є сьогодні опади?



Учитель. Дякую. Ви так цікаво розповіли, що мені хочеться опинитися серед цієї краси. А, ви, діти, бажаєте помилуватись природою? (Так.)

Добре, у такому разі ми проведемо урок серед природи, на подвір'ї. Саме там зможемо подивитись дивний фільм про чудову природу, дослідити, пізнати її та зрозуміти багато цікавого.

Сьогодні, діти, у нас урок-мрія, урок-спогади. Ми спробуємо зупи­нити чудову мить єднання з приро­дою.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ (шкільний парк)
ІІІ. ВИХІД У ШКІЛЬНИЙ ПАРК

 Повторення правил поведінки в довкіллі

Але, щоб не зникла дивна казка, ведіть себе спокійно й тихо, будьте уважні та спостережливі.

Стань, послухай, роздивись!

Мову рідної природи

Розуміти серцем вчись.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Актуалізація опорних знань учнів
Учитель. Ось і прийшли ми на гостини до природи. І перш за все, якщо ми люди, то маємо привітатися з довкіллям.

(Діти повторюють за вчителем)


Наше довкілля, доброї днини!

Щирий уклін тобі від людини.

Поруч із нами в житті повсякчас

Є ти учителем, другом для нас.
2.  Активізація учнівського коллективу
Учитель. Довкілля! Дов-кіл-ля. Вслухайтесь, діти, у це слово. На яке слово воно дуже схоже? (Довкола.)

Так, справді, усе, що знаходиться довкола нас і пов'язане з нами в житті, називається довкіллям.

Вслухайтеся в рядки вырша:

Озирнись навколо ти,

І побачиш диво:

Небо, сонце і пташки...

Як же тут красиво!

Ось береза розплела

Коси свої жовті,

А ялини, як були,

Не змінились зовсім.
Про що розповів віршик? (Про небо, сонце, пташки, берези, ялини.)

Погляньте, які з них є зараз у нашому довкіллі? Озирніться й доповніть, які предмети довкілля ви ще бачите?


3.  Пізнавально-розвивальні вправи
Учитель. Серед усього названого є жива природа, нежива та предмети, створені руками людей. Як ви гадаєте, що могло б належати до живої природи?

Діти висувають свої припущення.

Із чого видно, що ця пташка – живий предмет? (Рухається, їсть, росте.) Приставте долоньку до свого ротика. Що ви відчули? (Ми дихаємо.) А пташка дихає? А дерево?

Отже, жива природа що робить?



Хором. Дихає, росте, їсть, (доповнюю) народжується.

(Далі проводжується узагальнююча робота)

Отже, до живої природи належать... (тварини, рослини, люди).
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО
1. Рухлива гра «Доторкнись»

Нумо дружно всі ставайте

І у гру із нами грайте.

Тільки, друже, не барись,

Поміркуй і враз торкнись... до живої природи (неживої).

2. Бесіда

Учитель. Сподобалась вам гра? Тепер запам'ятайте: уся природа поділяється на живу й неживу природу. Усі предмети природи з'явились незалежно від волі людини.

І цю красу ми повинні любити, шанувати, берегти і примножувати, а не завдавати їй шкоди і не робити їй боляче.

Ми повинні дбати про наш загальний дім – нашу планету, про її рослинний і тваринний світ, про наше довкілля. Все це вивчає наука екологія. Природа – це наш дім. Людина – частинка природи і вона не може існувати без неї.

З ваших відповідей, діти, я зрозуміла, що вам не байдуже цікаве, красиве і незвичайне в нашій природі. А поясніть мені, будь ласка, ось ці рядки словацького поета Павла Гнездовського.



Я зірвав квітку – і вона зів’яла.

Я зловив метелика – і він помер

у мене на долоні.

І тоді я зрозумів, що доторкнутися до краси

можна лише серцем.

(пояснення дітей)


VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Учитель. Спробуємо на мить уявити себе в казковому світі природи. Ми підслухаємо і підглянемо у матінки Природи багато чарівних казочок. Ось їх герої, погляньте! Сонечко в небі, листячко на дереві, травичка під ніжками, жовта кульбабка та прудка мурашка. Галявинка щохвилини розповідає нам свої казки, але побачити і почути їх може тільки той, хто любить природу, хто чистий душею. То казка починається.



Діти розходяться по парку і «шукають» свою казку, яку потім розповідають однокласникам.
Матінко Природо!

Яви свою ласку.

Поділись секретами –

Розкажи нам казку…

Будем тебе завжди

Ми оберігати,

Щоб могла ти дітям

Казочки розповідати…

Гарна дуже наша

Школа просто неба.

В Матінки Природи

Добре вчитись треба.

Бережіть дерева, трави,

Квіти, небо голубе.

Берегти природу –

Вберегти себе!
VІІ. Домашнє завдання

Спостерігати за весною. Скласти казку про Матінку Природу.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка