З чого починається дружба. Кого ми називаємо другом. За що ми цінуємо своїх друзів



Скачати 79.72 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір79.72 Kb.
Урок

«З чого починається дружба. Кого ми називаємо другом. За що ми цінуємо своїх друзів»


5 клас

Підготувала:

вчитель етики

Щербініна Тетяна Олександрівна

Тема: З чого починається дружба. Кого ми називаємо другом. За що ми цінуємо своїх друзів

Мета: сприяти розширенню системи знань учнів про дружбу, дружні відносини; формувати моральні якості учнів: вміння дружити, берегти дружбу; сприяти розвитку вміння аналізувати, робити висновки, аргументувати свою точку зору; розвитку зв'язного мовлення; розвитку інтелектуальних, комунікативних умінь учнів; виховувати доброзичливе ставлення, повагу один до одного.

Тип уроку: комбінований

Форма проведення: урок з використанням ІКТ

Обладнання: мультимедійна презентація, підручник, конверти з завданнями, стовбур дерева, долоньки.

Хід уроку

Без справжньої дружби життя –

ніщо

(Цицерон )

Організаційний момент

Нехай цей день несе нам радість спілкування, наповнить серце благородними почуттями. Усміхніться один одному, подумки побажайте удачі.
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і цілей уроку

«Дуже давно у горах жив багатий чоловік. Мав величезну отару овець і багато друзів. Одного разу до нього в будинок прийшла біда. В його кошару в одну з ночей проникли злодії і викрали всіх овець. Коли на ранок господар прийшов у кошару, щоб вигнати своє стадо, ні однієї вівці там не виявилося. Господар кошари важко зітхнув і заплакав. Уся його багаторічна праця була даремна, а сім'я в одну ніч стала убогою. Незабаром вся округа знала про те, що сталося з господарем стайні. Пройшов ще один день, і на зорі господар побачив хмарка пилу на дорозі. Вона все збільшувалася і збільшувалася. Незабаром він зміг розгледіти і людей в хмарці пилу. Це були його друзі. Кожен з них йшов не з порожніми руками, а вів за собою маленьке стадо овець. Коли вони всі ввійшли до нього у двір, він зрозумів, що друзі прийшли йому допомогти. З тих пір його стадо стало в кілька разів більше колишнього. Кожен раз вранці, коли він виганяв своє стадо, він згадував очі своїх друзів, які врятували життя його сім'ї».

  • Вам сподобалася притча? Ви здогадалися, про що ми сьогодні

будемо говорити на уроці?

  • Так дійсно сьогодні ми з вами поговоримо про дружбу.

Вивчення нового матеріалу

На слайді ви бачите дуже важливі, цікаві питання, над якими зобов'язана задуматися хоч раз в житті кожна людина. Виберіть, будь ласка, те питання, що вас найбільше зацікавило і вам би дуже хотілося отримати відповідь саме на нього.

- Кого можна назвати справжнім другом?

- Як ти думаєш, для чого людині потрібен справжній друг?

- Повинен друг завжди робити те, що ти хочеш робити?

- На твій погляд, чи легко бути справжнім другом?

- Потрібна дружба?

- Може бути багато друзів?

- Друг, приятель, товариш - це одне і те ж?

Поділіться, будь ласка, своїми думками.

Добре, що вам захотілося задуматися, поміркувати над такими важливими питаннями. Адже саме пошук відповідей на ці питання, дозволить людині удосконалювати себе, свої думки, вчинки.

В житті усім потрібна дружба:
І для розваг, і для журби, й для служби.
Із другом легше в світі жити,
Але й дружити треба вміти.

  • Зараз, чотирьом групам, які об’єдналися на початку уроку я

пропоную виконати наступне завдання.

Кожна група отримала висловлювання з різних словників щодо визначення слова - дружба. Підкресліть, будь ласка, ті слова, які характеризують слово – ДРУЖБА.

І група – Дружба - різновид особистісних відносин між людьми, що характеризуються взаємним визнанням, довірою, доброзичливістю, піклуванням.
Дружба - міцні і стійкі відносини, засновані на взаємній симпатії, емоційної прив'язаності, довірі.

ІІ група - Психологічний словник

Дружба - особистісні відносини між людьми, зумовлені духовною близькістю, спільністю інтересів.

Дружба - відношення між добре відомими один одному людьми, передбачає прихильність і любов, а також, можливо, взаємні зобов'язання, наприклад, вірність.

ІІІ група - Біблійні словники
Характеристики справжньої дружби:
- вірність;
- любов і підтримка;
- розрада в горі
Дружба - близькі приязні стосунки, які передбачають душевну прихильність, взаємну підтримку, довіру, спільність діяльності та інтересів

ІV група – (працюють за комп’ютерами у пошукам висловлювань відомих людей про дружбу).

- Як ви вважаєте, для чого людині потрібен друг?
Я вам хочу зачитати роздумами про дружбу сучасного письменника Фелікса Кривина: «Колії завжди поруч, але ніколи не зустрічаються. Хотіли б зустрітися, але не дозволяють справи: кожна колія несе на собі половину потяга. І ніколи не розходяться вони бо, якщо хоч один на хвилиночку відлучиться, іншому доведеться нести на собі цілий потяг. Це і є справжня дружба: бути поруч з другом не для гри, не для розваги, а взяти на себе половину потяга, щоб йому одному не довелося нести на собі цілий».
Життя людини довге і складне, тому прожити його на самоті дуже важко. Кожна людина в тій чи іншій мірі потребує справжнього друга - чоловіка, який завжди прийде тобі на допомогу і підтримає. Деякі люди з упевненістю говорять, що не відчувають потреби в друзях, що їм і одним добре. Але такі запевнення, як правило, є оманою - мабуть людині не зустрівся ще справжній друг.

- А ось іноді можна почути таку фразу: «В мене повно друзів». Чи так це насправді?
- Швидше за все, це широке коло приятелів, товаришів, знайомих... просто приємних для проведення часу і спілкування людей. А друзів не може бути багато. Адже справжніх друзів (і навіть одного друга!) не так легко зустріти.

Друг, приятель, товариш, знайомий... Здавалося б прості поняття, але як складно буває часом розібратися в людських відносинах.
Так давайте спробуємо розібратися, чим відрізняються всі ці поняття.
• Друг - людина, близька вам по духу, за переконаннями, на яку можна в усьому покластися. Хто твій друг. Назви його ім'я?

• Товариш - людина, близька вам по роду занять, діяльності. Назви свого товариша.

• Приятель - чоловік, з яким у вас склалися добрі, прості, але не зовсім близькі відносини. Чи є у вас приятелі. Як їх звуть?

• Знайомий - це людина, з якою ви спілкуєтеся, якого ви знаєте. Хто він? Як звати вашого знайомого?

А тепер ви можете абсолютно впевнено розрізняти, коли і яке слово вжити. Чи не так? На слайді ви бачите речення, які необхідно закінчити, допоможіть мені будь ласка.

  • Про людину, з яким ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати... (знайомий)

  • Про людину, з яким час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події, ви скажете... (приятель).

  • Про однокласника, з яким за 4 роки з'їли пуд солі, скажете…- (товариш).

  • Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з яким розділяєте радості і печалі, скажете... (друг).

Дружба - це не тільки великий дар, але й велика праця. Друга можна довго шукати, але швидко й легко втратити. Зараз я вам знову пропоную попрацювати у групах. Я буду описувати ситуації, а ви спробуйте підібрати прислів'я, з приведених у приклад на слайді, яке підказує, як вести себе в цій ситуації, і опишіть свої дії.

Без вірного друга - велика туга. 
Дерево міцне корінням, людина — друзями. 
Для милого друга і воли з плуга. 
Друга за гроші не купиш. 
Друга шукай, а найдеш — тримай. 
Друзі пізнаються в біді. 
Без біди друга не пізнаєш. 
Людина без друзів, що дерево без коріння. 
Нема друга — шукай, а знайшов — бережи. 
Не май сто рублів, а одного друга. 
Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже. 

І група - Ви прийшли зі школи додому дуже втомлений, але тут дзвонить ваш друг і просить допомогти йому.

ІІ група – Під час гри ваш друг впав й завдав собі шкоди.

ІІІ група Ваш друг учинив з вами негарно, але потім це зрозумів та прийшов до вас у гості з дорогим подарунком, щоб залагодити свою провину.

ІV група – Дружба, як скло: розіб’єш потім не збереш. (потрібно самим змоделювати ситуацію).

  • Скажіть, а хто з вас дотримується цих «правил» дружби? Які «правила»

здаються для вас найважчими?

- А чи знаєте ви, що існує свято « Міжнародний день друзів»?


Батьківщина свята США (1935 р.). Відзначають цей день у першу неділю серпня. З роками свято отримало величезну популярність, і сьогодні його святкують у багатьох країнах світу. «Міжнародний день друзів» просто створений для того, щоб ми, нагадували своїм друзям про те, як вони важливі для нас і порадували їх привітаннями. Скажіть, будь ласка, а що зазвичай роблять на святах? Так вірно танцюють. Тому зараз я вам пропоную трохи розім’ятися.

Фізкультхвилинка.

- Чи добре ви знаєте своїх друзів - однокласників? Чи знаєте, що вони люблять, чим цікавляться, про що мріють? Підніміть, будь ласка, руки ті, хто вважає себе справжніми друзями у класі.

Зараз ми пограємо в гру «Чи я знаю свого друга?». У цій грі бере участь одна пара друзів. Одному з учасників гри зав'язуємо очі, інший підходить до дошки, і пише відповіді на питання, а потім ми порівняємо їх відповіді і зробимо висновок, чи добре вони знають один одного. Учасники готові, починаємо гру.

• Який урок улюблений у твого друга?
• На чому він любить кататися?
• Який вид спорту він любить?

• Ким хоче стати, коли виросте?
• Яке улюблене блюдо у твого друга?
• Чим любить займатися?
• Який одяг любить носити?

Рефлексія.

Наш урок добігає кінця, але ви напевне звернули увагу на те, що у нас в класі виросло дерево. Але дерево незвичне. Виріс тільки стовбур, а листячко, у формі ваших долоньок знаходяться у вас на партах. Підпишіть на пальчиках долонь якості, які притаманні вам, як другу, та прикріпіть їх на дерево, щоб можливо ваші однолітки мали змогу найти собі справжнього друга.



Підбиття підсумків уроку

Ми добре попрацювали з вами сьогодні на уроці і щоб закріпити набуті знання я вам пропонує зіграти зі мною ще в одну гру. Правила гри прості. Я вам називаю якості людини, а вам потрібно вибрати, які притаманні справжнім друзям та хлопнути у долоні.



Чесність, брехня, грубість, доброта, вірність, взаємовиручка, безкорисливість, зрада, войовничість, співчуття, злий, чуйний, чесний, брехливий, щирий, сміливий, ворожий, сумлінний, безвідповідальний, терпимий, безрозсудний, турботливий і щедрий, корисливий, цілеспрямований, хоробрий, порядний.

Домашнє завдання. 
Намалювати портрет свого найкращого друга та розповісти про нього.

Оцінювання навчальних досягнень учнів.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка