З досвіду роботи вчителя початкових класів Бортюк Наталії Василівни



Скачати 439.48 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації19.02.2016
Розмір439.48 Kb.
  1   2   3


З досвіду роботи вчителя початкових класів Бортюк Наталії Василівни

Проблема: Гуманізація Навчально-Виховного Процесу В Початкових Класах

Кожна дитина є неповторність і наділена від природи особливим комплексом можливостей і здібностей. Тому вчителька поставила перед собою проблему –вивчити принципи гуманної педагогіки, досвід педагогів-новаторів у цьому напрямку і створити всі умови для розвитку здібностей кожної дитини, виховання почуття власної гідності, поваги до інших. В навчально-виховній роботі робить опору на самих дітей, їх внутрішній світ, життєві прагнення. Використовує психологічні прийоми для проникнення у внутрішній світ дітей, налагоджує партнерство та співробітництво як на уроках, так і в позакласній роботі. Підкреслюючи пріоритет загальнолюдських цінностей життя і здоров’я, помічаючи в кожній дитині щось позитивне , вчителька сприяє розвитку гуманної особистості – щирої, людяної, доброзичливої, милосердної.



ОПИС ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ

ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

БОРТЮК НАТАЛІЇ ВАСИЛІВНИ

Як навчити маленького школяра вчитися? Як допомогти кожному реалізувати себе у навчальній і виховній діяльності? Де шукати резерви для розвитку закладених природою можливостей і здібностей кожної дитини ? Саме ці питання намагається вирішити Бортюк Наталія Василівна , працюючи над проблемою «Гуманізація навчало-виховного процесу в початкових класах».

Як сказав видатний педагог-новатор Ш.О.Амонашвілі, «діти не приходять в світ з порожніми руками, вони несуть з собою заряд творення матеріальних і духовних цінностей. Вони у змозі створити їх. Тільки треба допомогти їм розкритися . Кожна дитина – ніби зернятко, і завдання вчителя –допомогти розвинутись, вирости, створити умови доброзичливості …». Тому саме доброзичливе ставлення до дітей, вміле педагогічне спілкування , зорієнтоване на актуальні потреби учнів , орієнтир на виховання гуманної особистості – стрижень педагогічної роботи вчительки. Вміння спостерігати за молодшими школярами , відчувати зміни душевного стану , розуміти причин поведінки , бути терплячою , гуманною до дітей, поважати їхню гідність , уміння підтримувати слабку і сильну натуру - ось зернинки педагогічної мудрості вчительки.

В своїй роботі спирається на самих дітей , їх внутрішній світ, хоча невеличкий , але на їх життєвий досвід, життєві прагнення. В кожній дитині намагається помітити щось хороше , підкреслює їх позитивні якості як перед ними самими, так і перед однокласниками , батьками. Починає роботу з класом із знайомства з батьками , сім’єю, умовами проживання , вивчає інтереси і нахили дитини , фізіологічні та психологічні особливості. Цьому присвячує перші батьківські збори. Ознайомлює батьків з шляхами адаптації шестирічок до школи . В процесі роботи з батьками використовує досвід передового педагога ХХстоліття В.О.Сухомлинського.

Перша зустріч з майбутніми першокласниками та їхніми батьками відбувається на святі «День відкритих дверей» , де вони знайомляться зі школою, її можливостями в навчанні і розвитку дітей. На першому занятті з учнями – вправа –криголам «Квіточка і метелик» , де «метелики» летять до «квіточок» знайомитись , розповісти про свої очікування від школи. Випускники початкової школи дають «Поради першокласнику».

Організовуючи навчально-виховний процес ,вчителька успішно забезпечує розвиток і саморозвиток особистості учня . Навчання будує за принципом варіативності, використовуючи різноманітні форми і методи організації навчальної діяльності, які дозволяють розкрити особисті здібності , можливості , досвід учня. Створює умови для виявлення пізнавальної активності , допомагає безболісно новоспеченому школярику із колишнього безтурботного малюка стати співучасником, співавтором навчально-виховного процесу. Кожній дитині допомагає відшукати себе, заявити про себе, знайти своє місце в учнівському колективі.

Творчий підхід до навчального процесу,пошук нових, оригінальних рішень передбачають вирішення таких проблем:

* створення морального клімату,що допоможе розкрити позитивні риси дітей з різним рівнем навчальних досягнень;

* формування в учнів критичного мислення;

* вироблення навичок ефективного спілкування ,які дають змогу вступати в контакти з усіма людьми, уникати конфліктних ситуацій;

* вироблення уміння творчо працювати, вирішувати різні проблеми;

* створення умов, щоб учень став відкритим для педагогічного впливу;

* формування культури життєдіяльності;

* виховання духовності, благородства, милосердя.

У початковій школі основним елементом освітнього процесу залишається урок . Але в системі гуманізації освіти вчителька змінює його функцію, форму організації. Для вчительки будь-який урок – це складне педагогічне явище, яке аона проживає разом зі своїми вихованцями.

На кожному уроці вчителька намагається максимально стимулювати пізнавальну самостійність , творчу активність та ініціативу учнів.

На етапі стимулювання та мотивації навчально-пізнавальної діяльності вчителька вмотивовує діяльність , враховує особистий досвід учнів щодо проблеми уроку. Тут, залежно від уроку, застосовує психологічний тренінг, логічну розминку, підготовку артикуляційного апарату до читання , вправу «очікування».Так , один з уроків читання – урок доброти – розпочинає словами:

Сказав мудрець:



  • Живи, добро звершай,

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Відрізняє людину від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра.


  • Я хочу , щоб наш урок був оповитий аурою добра , краси, мудрості.

З доброзичливою усмішкою на вустах передайте ланцюжком один одному побажання – чогось доброго, красивого, смачного.

Урок «Громадянська освіта» з теми «Твої права» починає словами:



  • Заплющіть очі. Ви зараз тут – одягнені, ситі, здорові, доглянуті, любимі. А десь є такі діти , які позбавлені батьківської опіки, бездомні, голодні. Подумки побажайте дітям всієї планети добра, здоров’я, достатку, любові.

Вчителька систематично пояснює дітям значимість матеріалу,що вивчатиметься на уроці. Для цього використовує складання девізів. Один з варіантів – викреслити букви російського та англійського алфавіту і прочитати девіз: «Знання – це сила, а вміння вчитись – це ключ до нього», «До знань та дій – через почуття».

На етапі вивчення нового матеріалу вчителька не просто авторитарно викладає матеріал, а співпрацює з учнями в діалозі, спрямовує мислительну діяльність дітей на сприйняття нових знань чи понять. Діти сміливо висловлюють свої думки, обговорюють або й критикують думки інших, роблять висновки , відбирають за допомогою вчителя той зміст, який закладено науковим знанням.Учителька звертається до учнів із запитаннями : Що ви вже про це знаєте? Які ознаки ви могли б виділити?

Великий виховний та розвивальний потенціал містять уроки читання.

Вчителька застосовує такі інтерактивні вправи як «Продовж речення», «Емпатія», «Зміни умови (час, обставини)», «Кола по воді», «Продовж текст». Наприклад: на уроці при вивченні стародавніх міфів дітям пропонує уявити себе Мисливцем - нащадком гукрів. Ставить запитання:



  • Як виглядить твоя домівка?

  • Чому ти сам пішов у Перунову пущу?

  • Що ти відчув, коли побачив вепра?

  • Чому ти не хотів брати з собою на полювання дружину?

  • Як ти сприйняв те , що вона прийшла тобі на допомогу?

  • Що тобі хотілося б сказати своїм одноплемінникам, коли тебе і дружину Перун перетворив на ластівок ?

Під час роботи над оповіданням В.Сухомлинського «Як Павлик списав у Зіни задачу» пропонує дітям дещо змінити в авторському тексті( Зіна не дала списати задачу. Павлик списав дослівно. Зіна поскаржилась вчителеві на неправильне оцінювання. ) Діти вчаться формулювати свою думку, оцінювати вчинки героїв , у них формуються етичні норми поведінки.

Вчителька вчить учнів працювати з довідковою літературою. Улюбленими в дітей стали різноманітні енциклопедії. З задоволенням готують повідомлення про тварин , письменників , географічні об’єкти, історичні події . Полюбляють інтелектуальні ігри «Брейн-ринг», «Що?Де?Коли?», «Судові справи».

Вчителька дає такі завдання і запитання, які пробуджують мислення, активність, інтерес:

На уроках математики при вивченні дій над іменованими числами діти встановлюють, на яких купюри зображені автори рядків «Я була малою горда, щоб не плакать – я сміялась», «Учітеся, брати мої, чужому научайтесь, але й свого не цурайтесь», «Дивувалась зима :чом це тануть сніги?». Знайти неправильні твердження і виправити помилки: «Кількість опадів вимірюється в метрах», «Товщина дошки записується в дюймах», відстані між містами вимірюються в метрах».

З особливою обережністю вчителька ставиться до оцінки (щоб вона стала не засобом покарання , а стимулювання до кращої роботи). Для оцінювання в пригоді стають смайлики, гривеньки, бонуси, сніжинки.

Підводячи підсумки уроку, вчителька запитує: Коли вам було найцікавіше? За кого ви сьогодні раділи? Що б ви порадили персонажам (однокласникам)? Як же можна вирішити цю проблему? Чи хотіли б ви більше дізнатися про це?

Чільне місце в роботі вчительки займає питання духовності . Неодноразово використовуються матеріали Біблії для дітей (про створення світу, братів наших менших,Божі заповіді),учні в доступній формі одержують знання про християнські свята , традиції. Поскільки в класі є діти – представники різних конфесій , не ущемляються ніякі релігійні погляди. Батьки разом з дітьми є активними учасниками родинних свят, духовних зустрічей.

Для дітей створюються умови для розвитку творчих здібностей. Залюбки приймають участь в роботі гуртка «Казка на сцені» : грають ролі, готують декорації, костюми. Батьки і молодші друзі стали високо оцінили вистави «Вовк і семеро козенят на новий лад», «Кицин дім», «Бубликів в’язка», «Тарасові стежки», «Коза-дереза», «Лесина пісня».

Намагаючись йти в ногу з часом , вчителька в своїй роботі використовує новітні педтехнології : «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Асоціативний кущ», «Дерево рішень», «Навчаючи – вчуся», «Дослідники».

В її арсеналі – різні нестандартні уроки : урок-казка, урок-подорож, урок-судовий процес, урок мислення, урок –вікторина.

Ефективність навчання і виховання вчителька вбачає не в обсязі знань, умінь і навичок, а в мірі участі самої дитини у процесі здобуття цих знань, в рівні здобуття духовних цінностей.

«Вихователь, який не затискує, а визволяє, не пригнічує, а підносить, не мне, а формує, не диктує, а вчить, не вимагає, а запитує, переживає разом з дитиною багато натхненних хвилин…». Ці слова Януса Корчака є кредом основної маси вчителів , котрі в основу роботи взяли гуманність.

Додатки

План-конспект

уроку трудового навчання

в 3 класі

Тема : Ікебана як мистецтво компонування рослинних форм . Виготовлення ікебани

Мета : Ознайомити з історією виникнення ікебани ,правилами виготовлення ікебани ; збагатити уявлення дітей про батьківщину ікебани Японією; вчити створювати рослинні композиції ; розвивати естетичні смаки ; виховувати любов до прекрасного , патріотичні почуття , колективізм .

Методична мета : використання ІКТ на уроках трудового навчання .

Обладнання : комп’ютер , слайди , аудіозаписи , квіти , допоміжні компоненти (гілки , стебла , коріння , пір’я , каміння , мушлі ) , верба , калина , ілюстрації .

Хід уроку

І Організаційна частина

Квіти… Без них не обходиться жодне свято в школі . Квітами ми зустрічаємо гостей , вітаємо своїх рідних і близьких .З квітами зустрічає щасливий татусь новонародженого малюка з мамою . Обряд хрещення теж не обходиться без квітки . А яка наречена без букета у свій найщасливіший день ? Квіти кидають під ноги фігуристам та артистам на сцену після вдалого виступу. Багато квітів у нас в класі . І ми раді вітати наших гостей на квітковому уроці .



Привітанняяпонською мовою :Кооч ве !

  • Не дивуйтесь цьому , дорогі гості , адже разом з нами ви побуваєте в подорожі до далекої країни Японії . Саме так нас би привітали японці .

  • Тема нашого уроку – ікебана , мистецтво композиції квітів , що походить з Японії .

Перегляд слайдів (ікебана)

  • Мета нашого уроку – навчитись творити таку красу .

ІІ Уявна подорож

  • Щоб нам краще пізнати цю далеку країну , її історію і традиції , ми будемо порівнювати з Україною .

Розташування. Карта світу : Україна – в центрі Європи , Японія – на крайньому сході Азії .Чому її називають «Страной Восходящего Солнца»?

  • Щоб долетіти до неї літаком , нам би знадобилося більше 10 годин . Україна лише на півдні омивається морями ,а Японія – острівна країна .

Перегляд слайдів (краєвиди України і Японії )

  • Дехто вважає , щонайкращі дівчата в світі – японки , у своєму національному вбранні кімоно .

А погляньте на українок у вишиванках , на себе . Мабуть , і про українок можна сказати ,що вони найкращі .

(Перегляд слайдів)

  • А без яких рослин не можливо уявити Україну ? (Слайди : верба , калина , злакові , тополя ).

  • Дівчатка, встаньте , будь ласка , і підійдіть до виставкового столу . До гілочки верби поставте свою калину . Напрошується назва цього букета – «Без верби і калини немаУкраїни».

  • А хлопчики поставлять свої чорнобривці . Ці квіти символізують чоловічу красу і силу.

  • Оскільки живуть японці біля моря ,основна їх їжа – морепродукти , рис замість хліба .

  • А яка основна їжа українців ? (Слайди - морепродукти , хліб , сало , ковбаса , картопля )

  • Японія славиться виробництвом цифрової техніки , скутерів . Зате український конструктор Сергій Корольов – винахідник космічної ракети . (Слайди )

  • Є і спільне в українців і японців , на жаль , сумне і трагічне . В 1946 році американці скинули над японськими містами Хіросіма і Нагасакі атомну бомбу , яка перетворила їх на руїни і все проник лось радіацією . Ще і до сьогоднішнього дня внаслідок цього найпоширеніші – онкозахворювання.(Слайд)

  • А в Україні в 1986році на Чорнобильській АЕС на ІУ блоці вибухнув ядерний реактор . Радіація поширилась не лише по Україні , а й по сусідніх Росії та Білорусі.(Слайд )

Спільне є не лише сумне , а й приємне : і українці , і японці – дружелюбні та гостинні люди , люблять народну музику та пісню .

Послухайте , будь ласка, у виконанні вашої однокласниці пісню «Україночка».



  • А тепер до вашої уваги японська мелодія (Звуки флейти).

Під цю чарівну мелодію ми продовжимо наш урок .

ІІІ Правила ікебани .

1. Квіти – лише живі( адже «ікебана» з японської – «жива квітка».



  1. Кількість квітів – якнайменша . Чи можемо ми роздивитись кожну квітку на купі на столі ? Один японський садівник одного разу запросив до себе гостей , щоб показати одну унікальну квітку . Щоб підкреслити її неповторність , він позрізав уві інші квіти .

А колись дуже давно , коли проводжали японських самураїв на війну , заборонялось на дарувати 4 квітки , тому що слово «чотири» звучить як «смерть». Відтоді не прийнято складати чи дарувати букети з парного числа квітів. ( В якій таблиці множення ї ці числа ?)

  1. Посуд - це можуть бути і вази , різні за формою , розміром , кольором , і оздоблені баночки , коробочки , пляшки ,тарілі .

  2. Допоміжні матеріали - природного походження : гілки , сухі стебла , коріння чудернацької форми , насіння , мох , камінці , мушлі.

  3. Збереження квітів - найкраще квітка виглядить там , де вона виросла. Ну , а якщо ми її зірвали чи зрізали , можна продовжити її вік. Обрізати кінчик стебла ножем навскіс і у посудині з водою , щоб зріз був з першого моменту не на повітрі , а під водою .

У воду можна додати таблетку аспірину чи активованого вугілля, трішки марганцю чи гліцерину, або звичайного цукру.

  1. Символіка квітів.

  2. Найголовніше правило – це гарний настрій і спілкування. Скажіть квіточці комплімент , подумайте про того , кому ви адресуєте цей букет , проявіть творчість і фантазію – і успіх гарантовано .

ІУ Майстер – клас зі створення ікебани (показує вчитель).

У Робота в групах над створенням квіткової композиції .

У Виставлення готових робіт . Презентація .

УІ Підсумковий етап.

  • Чи сподобалась вам уявна мандрівка до Японії ?

  • А чи виникло в когось бажання побувати там насправді ?

  • А назавжди там поселитись ?

  • Дійсно , кожному мила своя сторона .

  • Який етап уроку вам сподобався більше – подорож чи створення ікебани ?

  • Дуже добре , коли робота приносить насолоду .

  • А кому ви хотіли б подарувати свій букет ?

- Як би ви оцінили свою роботу на уроці ?

- Я дякую вам за увагу , колективну роботу , творчість , яка заслуговує на найвищий бал .

- Попрощайтесь з нашими гостями на японській мові (Цяо нере !) і подаруйте їм квіти на згадку про наш незвичайний урок .

Урок трудового навчання та української мови (інтегрований)

Тема : Пропорції і пластика живих істот . Виготовлення об’ємних фігур живих істот із природних матеріалів (трудове навчання)

Розрізнення синонімів , спільнокореневих слів та різних форм одного і того ж слова (укрмова)



Мета: Навчити дотримуватися пропорції та передавати пластику при виготовленні фігур живих істот , правильно з’єднувати деталі , викликати інтерес до роботи ; закріпити знання про будову слова та вміння розрізняти синоніми , спільнокореневі слова , різні форми одногослова ; виховувати любов до природи .

Обладнання :ілюстрації, картки, природні матеріали

Хід уроку

І Організаційна частина

  • Ось і продзвенів дзвінок ,

Дав сигнал нам на урок .

Отже , ми часу не гаймо ,

До роботи приступаймо .

Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок . Я хочу вам запропонувати роботу з природними матеріалами поєднати з вивченням будови слова . А називатиметься наш урок «У лісі й на городі» . Спочатку поділимося на 2 групи : І – «Ліс» , ІІ – «Город» .



ІІ Українська мова

  1. Повторення про значущі частини слова .

  • Запишіть назву своєї групи .

  • На уроках української мови ми вивчаємо будову слова . Назвіть частини слова .

  1. Розпізнавання різних форм слова.

  • Що називається закінченням ? Як його знайти ?

  • Змініть записане слово по-різному і позначте закінчення .

  • Це різні слова чи одне й те ж слово ?

  1. Розпізнавання споріднених слів .

  • Що називається коренем ?

  • Доберіть споріднені слова до своїх записаних .

Ліс , лісок , лісовий , лісник , узлісся .

Город , городній , городина , городник .



  • Позначте корінь .

  1. Добір синонімів .

  • Що називається синонімами ?

Нашим лісовичкам пощастило : до слова ліс можна дібрати багато синонімів (за впр. 147: ліс, перелісок , гай , бір , діброва ).

А городникам я пропоную вибрати синонімічний ряд не до маленького городу , а до великого поля (поле , город , рядок , нива , грядка , лан ).



  1. Складання речень .

  • А що ж росте на городі ? А у лісі ?

  • Запишіть речення : На городі ростуть … , … , … .

У лісі ростуть … , … , … .

ІІІ Рухавка

  1. Інсценування української народної пісні «Ходить гарбуз по городу»

  2. Імітація рухів за віршем «Осінні танці»

ІУ Трудове навчання

  1. Розповідь про пропорції та пластику .

  2. Розгляд принесених матеріалів .

  3. Перегляд слайдів з зображенням виробів .

  4. Ознайомлення з правилами роботи .

  5. Вибір об’єкту для роботи .

  6. Робота в групах .

  7. Презентація виробів .

ІУ Підсумковий етап

  • Запишіть , що ви виготовляли .

  • А тепер оцініть вироби своїх товаришів . Запишіть, чий виріб вам найкращий .

  • Чи сподобалось вам працювати з овочами ?

  • Наступного разу я поділюся з вами секретами , як прикрашати страви фігурками із овочів .

я, визначати своє ставлення до існування людей з різними життєвими позиціями; збагачувати словниковий запас, поглибити уявлення учнів про світове значення античної міфології; розвивати творчу уяву, критичне мислення; виховувати зацікавленість грецькою міфологією.

Обладнання: підручники, виставка книжок «Міфи Стародавньої Греції», дидактичні матеріали для організації парної та групової роботи, слайди , діафільм «Дедал та Ікар»


І Організаційний етап

Всім новорічні вітання та найкращі побажання , нехай збудуться ваші найзаповітніші мрії!



ІІ Повідомлення теми уроку

- Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчення теми «Міфи народів світу» і поринемо у загадковий світ Стародавньої Греції.

- З’ясуємо завдання, які нам слід вирішити на уроці.

ІІІ Представлення очікуваних навчальних результатів.
Доносити зміст                                                                           Прогнозувати розвиток

шляхом виразного                                                                      подій у творі

читання                Цей урок навчить мене
Поглибити знання                                    Визначати своє ставлення

про Стародавню Грецію                       до існування людей з різними життєвими

поглядами

Покращити навички читання

ІУ Етап перевірки домашнього завдання.

1.Бесіда



- Ви всі і класі – християни. В молитві «Символ віри» є слова : «Вірую в єдиного Бога Отця Вседержителя , Творця неба і землі , видимого всього і невидимого . І в Ісуса Христа Сина Божого єдинородного . … І в Духа Святого животворящого ..» В скількох же Богів ми віруємо ?

- Бог –Отець , Син Божий , Дух Святий – це єдине ціле ,нероздільна Свята Трійця .

- Яка віра була в наших предків – слов’ян в дохристиянські часи ?

2. Встановлення відповідності між стовпчиками слів :

Бог краси , любові , сімейної злагоди Перун Дон , Дніпро , Дунай

Бог землеробства , плодючості Дана Гроза , грім , блискавка

Бог води , річок , морів Ярило Нащо той клад , якщо в

сім’ї лад .

Бог вогню , грому Лада Озимі , ярі , урожай



3. Читання та переказ слов’янського міфу «Гнів Перуна»

4.Методичний прийом «Доповни речення»

  • Водяний хаос - … (Нун)

  • Дивовижна квітка, уякій заховалось мале дитя - … (Лотос)

  • Богиня Нюйва виліпила першу людину з … (глини)

  • Правнук Слави й Гука, нащадок могутніх гукрів - … (Мисливець)

  • Бог Громовержець - … (Перун).

Самоперевірка.

ІІІ Етап підготовки учнів до активного свідомого засвоєння знань.



1. «Асоціативний кущ».

 - Які асоціації у вас виникають зі словом Греція?



2. Електронна презентація «Загадкова Греція» (Кадри : карта Греції , острів Кріт, Акрополь ,грецькі учені Піфагор , Ератосфен , Архімед; філософи: Сократ(«Скажи що-небудь і я тебе побачу» ,(Платон («В своїх бідах звинувачують долю , богів , - все , що завгодно ,тільки не самих себе» ,Арістотель(«В чому суть життя ? служити іншим і творити добро»), грецькі боги , імена наших однокласників : Анатолій- схід сонця , Дарія – та , що все має , Олександр- захисник , Дмитро –близький до землі)

3. Зв’язок між слов’янськими і грецькими богами: Лада – Афродіта (створена із морської піни) , Перун – Зевс (найголовніший із богів) , Дана – Посейдон , Ярило – Аід (земля і підземне царство)

ІV Етап засвоєння  нових знань.



1. Повідомлення про фільмоскоп , діафільм.

2. Читання міфу «Дедал та Ікар» за кадрами діафільму

3. Перевірка розуміння змісту прочитаного.Тест.

1.Де жив Дедал?

а) Афіни;б) Рим;в) Крит.



2. Чому Дедал поїхав з Афін?

а) загинув його небіж Талос;б) афіняни звинуватили в смерті його учня;в) у пошуках кращого життя.



3. Чому Дедал вирішив повернутися до рідної землі?

а) залежність від царя Міноса;б) познайомити сина з містом, де він народився;в) не міг забути батьківщину.



4. Який спосіб обрав Дедалі для мандрівки?

а) море;б) земля;в) небо.



5. Від чого застерігав Дедал свого сина Ікара?

а) не можна підніматися дуже високо і опускатися низько;б) дивитися на Сонце;в) сильно розмахувати крилами.



6. Хто став втіленням одвічної мрії людства про крила?

а) розважний Дедал;б) неслухняний Ікар;в) Юрій Гагарін.

 

ІУ Етап закріплення нових знань.



1. Гра «Хто швидше». Вправа на розвиток навичок читання.

- Знайдіть і прочитайте абзаци, в яких є речення:



«В його смерті афіняни звинуватили Дедала»;

«Батьку, батьку, я загину!»;

«Він одружив Дедала з гарною критянкою»;

«Треба навчитись літати в птахів».

2. Методичний прийом «Емпатія»

- В мене в руці є чарівна пір’їнка . Заплющіть очі і прислухайтесь , нею я до когось доторкнусь. Хто відчув цей легенький дотик – той зачарований. Уявіть себе Ікаром . Дайте відповіді на питання :

- Ти хлопчик чи юнак ? Де ти проживаєш ? Яка професія твого батька ? Чому ви з батьком не вибиралися з острова іншим способом ?Що ти відчував , коли піднявся в повітря ? Чому ти не послухався батька ? Який висновок ти зробив для себе?



3. Фізкульхвилинка

- Продемонструйте політ птаха.

- Як птах п’є воду ?

- Показати долонями крила птаха .



4. Технологія «Мій погляд на ситуацію».

Учитель показує картки з записами слів головних героїв):

  • «Я лечу прямо до сонця! Це мені подобається!»;

  • «Хай буде, що буде!..»;

  • «Треба триматися середини.»;

-          Яка думка з перелічених вам найближча ви?

-          Оберіть одну думку з переліку,

-          Обміркуйте доведення своєї позиції і висловіть свою думку.

5. Вузлик народної мудрості

- До якого з цих висновків підходять по змісту українські народні прислів’я ?

Сміливому море по коліна.

Сім раз відмір . а один – відріж .

Свій розум май , але й іншого питай .

Не знаєш броду – не лізь у воду .



6. Творче завдання «Дерево рішень».

- Виберіть одного з героїв прочитаного твору. Напишіть пораду поводились, як йому слід булоповодитись.

(Дедал, Ікар , Мінос ) 

V Підсумок уроку.



Рефлексія результатів уроку.

- Чи можна сказати , що Дедал був першовідкривачем авіації ?

- Яку повітряну техніку створили люди ? (Показ картинок : літак , вертоліт , дельтаплан , ракета )

- Чи збулися ваші очікування від уроку ? Що вам було зовсім нове ? Що вас зацікавило ?

Завдання додому , інструктаж щодо його виконання:

1 група – читати, скласти питання до тексту;

2 група - читати, скласти план.



Математика (4клас)

  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка