З розвитку зв’язного мовлення «Зимовий чарівний сон»



Скачати 112.47 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір112.47 Kb.
УРОК ТВОРЧОСТІ З РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

«Зимовий чарівний сон»

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Підготувала:



                                                                                                                                                                      класний керівник

                                                                                                4 класу

                                                                                                        В.В. Матюха

 

Тема: розвиток креативності молодших школярів, як умова формування необхідних життєвих компетенцій на уроці української мови (розвиток зв’язного мовлення). Урок творчості «Зимовий чарівний сон.

 

 

 



Мета: розвиток креативності молодших школярів, культури мовлення; збагачення активного словника молодших школярів, розвивати уяву, спостережливість, фантазію; здатність відчувати красу зимової природи і передавати свої почуття; розвивати відчуття ритму, художній смак, прищеплювати інтерес до роботи з текстом; виховувати любов до природи, рідного слова.

 

 



 

Обладнання: магнітофон, музичний запис А. Вівальді «Времена года» (Зима), малюнки дітей із зображенням зимового пейзажу, картки – сніжинки з завданням.

 

 



 

 Тип уроку: набуття нових знань, умінь і навичок; урок творчості.

 


Хід фрагменту уроку

І. Організація класу

            - З давніх і по нині

              Кажуть всі в Україні:

              «Здоровенькі були!»

              Привітайтеся і ви.

 

           -Діти! Привітайтеся до гостей, посміхніться привітно. Посміхніться до мене. Сідайте, будь ласка, лиш дівчатка, а за ними і хлоп’ятка.



 

            -До якого уроку ви приготувались?

            -Прочитайте девіз уроку розвитку зв’язного мовлення.

 

Девіз:

Ми – справжні таланти!

                                            Хоч вір, хоч не вір –

                                           Стає у нас твором

                                 Звичайний папір.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.

 

1.     Розповідь вчителя.



 

-         Діти! Сьогодні мені наснився дивний, казковий сон. Усі події в ньому дуже заплутані. Хочете дізнатися, що то був за сон?

-         Тоді домовимося: я вам його розповідаю, а ви розплутуєте. Згодні?

-         Заплющуйте очі, будь ласка, та слухайте.

-         Сон чарівний, сон казковий,

Ти прийди до мене знову

У барвистому вбранні

На зірчастому коні!

-         Діти, розплющуйте очі.

-                     Які почуття викликала в вас музика?

-         Отже, слухайте мій казковий, ніжний, чарівний, сон.

-         Сниться мені наша школа, майданчик. На майданчику гомін, сміх. Ми тільки но з вами закінчили веселу гру. Тобто у нас з вами прогулянка. Раптом бачу красуню – королеву в білому вбранні з довгим сніжно-білим волоссям, вкрита холодною ковдрою.

2.     Бесіда.

-         Хто ж вона ця красуня-королева?

-         А може це весна? Адже сади навесні теж білі? Доведіть! Чому?

3.     Складання «асоціативного куща» до слова «зима»:

-         Добре, слухайте мій сон далі. Підійшла красуня – Зима ближче до нас та й питає: «А що, діти, чи ви все про мене знаєте? Які я слова дуже полюбляю?

 

 



сніг

  ковзани                                                                                                    сани

 віхола                                                                                                             іній

 

 



урделиця                                              Зима                                                     холод

аметіль                                                                                                         метелиця    

       хуга                                                                                                       лід

мороз


4.     Відгадування загадки.

5.     Перегляд слайдів на тему «Зима»

-         І захотіла Зима показатися вам у всій красі.

-         Не замерзли? Сподобалось? Які звуки почули? Що здивувало?



ІІІ. Вивчення теми уроку.

1.     Проблемна ситуація «Для чого приходить Зима?

2.     Гра «Прикрась слова».

-         Несподівано Зима кинула сніжку і сказала:

-         Сніжку  ---------------------- (ім’я дитини) ти лови сніг який назви?

сніг

 




мороз

 




зимовий день

 

                                                                       

 

 



 

 

пухнастий                                       . пекучий                               сонячний



сріблястий                                      тріскучий                             . морозний

перший                                           слабкий                                похмурий

глибокий                                        сильний                                красивий

сухий                                               лютий                                    казковий

мокрий

холодний

-         Молодці, діти, не забудьте використати ці слова у подальшій роботі, вони прикрасять вам ваші творчі роботи.

 

3.     Фізкультпауза.



-         Не замерзли?

-         Давайте погріємося. Зараз пограємо з вами у гру «Римується чи ні?»

-         Коли слова римуються ви повинні встати, а коли ні присісти.

сніжинки – пушинки

заметіль  -  кожуха

звідусіль  -  заметіль

ковзани   - щипає

щипає      - зупиняє

пороша    - люта

хороша    - пороша

чарівна    - царівна

напруга   -  висне

 

4.     Колективна робота. Складання віршів про зиму.



 

·        ------------------- крадькома

-------------------- зима

 -------------------  сніжком

 -------------------  наче білим кожушком

 

·         -------------------  сніг



і коли він тільки встиг?

 -------------------  хати

 -------------------  волохатим

 

·         -------------------  сніжинки



--------------------  ялинки

 -------------------  малята

 -------------------  свято

 

·        Ми     -------------  біленькі



Кришталеві  ------------------ .

У таночку      ------------------ .

Землю снігом  --------------- .

 

5.     Робота в групах «Додай слівце».



 

-         Потім захотіла пограти і зі мною. Вона запропонувала мені гру «Додай слівце». І стала я грати в цю гру. Але скажу вам відверто, не всі слова я змогла відгадати. Допоможете мені відгадати ці слова. Виконайте завдання разом, допомагайте один одному.

-         Коли виконаєте завдання, виберіть учня, який прочитаєвиразно, вірш.

 

 



 

1 група


 

 

Зима! Зима! Усякий знає                                    пушинки

  Вона холодною   …                                          сніжинки

  Летять, білесенькі …                                             буває

  Летять, кружляють, як …                                      стала

                                                 метелики

                                                   краплинки

 

 



 

 

2 група



 

 

От випав … Яка обнова!                                                   білі

  Зима тоді така …                                                             чистенькі

  Міста … , … села                                                             радісна

  Зима і … , й …                                                                 весела

                                                                                       сніг

                                                                                       сумна

 

 



 

  3 група

 

 

  Насунуть хмари звідусіль                                                хуртовина



    І закружляє …                                                              сніг

    І не завадило б кожуха                                                 сніжинка

    Така буває …                                                                заметіль

                                                                                       завірюха

        

 

 



    4 група

 

 



    А вітер свище, вітер …                                                    чорніє

      По кучугурах сніг …                                                         виє

      І горнуться всі до …                                                        біліє

      Така зима буває …                                                          тепла

                                                                                           холоду

                                                                                           люта

                                                                                           зла

 

 



 

      5 група

 

 

      І особлива і чарівна                                                         пані



        Як королева, чи …                                                          красуня

        А вранці іній – от обнова                                                 казкова

        Яка зима у нас …                                                            сумна

                                                                                            прийде

                                                                                            царівна

-         Читайте свої вірші. Передайте настрій.

 

6.     Складання твору-мініатюри.



 

а) – Зраділа, Королева-Зима, що ви правильно підібрали слова і послала до нас своїх донечок-сніжинок. У кожного з вас буде своя сніжинка, своє завдання. Але ви виберете його самі.

     - Сніжинки, які послала нам Зима різні: великі, середні і маленькі. На великих – завдання підвищеної складності, на середніх – середньої, а на маленьких - з підказками.

     - Відповідне і оцінення буде до різних завдань.

б) Словникова робота.

- У своїх роботах ви можете також використовувати і такі словосполучення:

                                               е

сирдитий вітер

                                               и



земове вбирання

                                               е

            диреве в зимових шапках

                                                  ж

                                            вашкі, сірі хмари

                                                 и

                                             блескучий сніг

                                                   и

                                           скрепить сніг

 

 



-         Що помітили?

-         Виправте. Доведіть.

в) Бесіда.

- Уявіть, що ви зараз не мої учні, а учні фотохудожника. Який момент ви б сфотографували?

- Спробуйте описати свої спостереження за красою зимової природи у творі-мініатюрі.

- Але спочатку згадайте, з яких частин складатиметься текст?

- Яким буде зачин?

- У якій частині описуємо зимову красу?

- Яка буде кінцівка?

- Пам’ятайте, що ваш твір має відображати ваше ставлення до описує мого. Бажаю успіху!

 

 

 



1-е завдання

 

Доповни речення, щоб утворити текст

 

Настала … … . У … небі пливуть … хмари. Дерева вкриті ... … снігом. Надворі … … скрипить під ногами. Дує … … вітер. Чудово! Яка … довкола.

 

2-е завдання

 

За опорними словами склади текст

Зима – білосніжка

День видався морозним

З неба падали

Блискучи снігом одягла

Морозно на вулиці

Гарно навкруги

 

 



 

3-е завдання

Доповни речення

Світить, але не гріє … .

Падає …, … сніжок.

Водойми вкриті … .

На деревах … … .

Зима справжня … .

 

 



 

4-е завдання

Склади деформовані речення

Біла, зима, чарівниця – красуня, прийшла.

Краси скільки в дива-дивного ній й.

Сніжинки, пушинки, як, летять, кружляють.

Скував, льодок, води.

Краса, яка, ото, кругом!

 

 



 

   5-е завдання



Склади твір за планом.

 

План



 

1.     Настала зима.

2.     Чарівна природа відкриває двері в казку.

3.     Душа переповнена почуттям.

 

 

 



 

 

ІV. Підсумок уроку.

 

-         Ось і перестала Зима сумувати. Сподобались їй віршики ваші.



 

-         От і скінчився мій сон. Дякую, що допомогли мені його розказати та розплутати. Нехай і вам насняться такі дивні сни.



 

 

                                                     Підготувала й провела                                                      



                                                            вчитель початкових класів:                                                             
                                                                Шахрай І.П. 

Мета. Закріпити, узагальнити знання про казки; розвивати пізнавальний інтерес до читання, бажання розширити свої знання; розвивати фантазію, зв’язне мовлення учнів; виховувати любов і повагу до книги.

Обладнання: стелаж із книгами; ілюстрації до казок, карти з прислів’ями,   магнітофон.

 


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка