За добро добром платять



Скачати 50.57 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір50.57 Kb.





Малета І.М.
ТЕМА : За добро добром платять
МЕТА : ознайомити учнів зі змістом української народної казки « Кривенька качечка»; вчити визначати послідовність подій у творі; висловлювати своє ставлення до прочитаного; вправляти учнів у виконанні смислового, структурного аналізу казки; виховувати інтерес до читання, до культурної спадщини українського народу; сприяти вихованню позитивних рис характеру: працьовитості, доброті, щирості.
ОБЛАДНАННЯ : таблиці слів; малюнки за темою « Чарівні казки» ; тестові завдання.
ХІД УРОКУ

I Організація учнів до уроку .
Рефлексія настрою.

Діти, доторкніться один до одного, посміхніться і подаруйте чудовий настрій.

- Я всміхаюсь сонечку!

Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці!

Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику!

Лийся мов з відра!

Друзям усміхаюся! Зичу їм добра!

- Діти, починається урок, а на уроці ми:

. уважні;

.розумні;

. організовані;

. кмітливі.



Вправа « Очікування».

Чого навчить вас цей урок?


II . Актуалізація опорних знань учнів .
Щоб досягти мети уроку слід дотримуватись п’яти правил:

. Правило піднятої руки.

. Співпраця у парах.

. Вміння слухати інших.

. Активно і творчо працювати.

. Учитись оцінювати свої знання та друзів за допомогою вчителя.

- Діти, згадайте все, що виникає у вашій пам’яті стосовно слова казка.

Створення « асоціативного куща».

Народні розум

Чарівність КАЗКА добро


« Казкова розминка» ( фронтальне опитування)

  1. Що таке казка? (Це цікава розповідь, в якій йдеться про щось неймовірне, незвичайне, фантастичне, яка має навчальний характер.)

  2. Назвати особливості чарівних казок? ( У них описані незвичайні події, пригоди. За допомогою чарів відбуваються дивовижні перетворення. Героями чарівних казок є люди з надзвичайною силою. У казках присутні чарівні предмети: жива вода, чарівна паличка, клубочок ниток тощо.)

« Довідкове бюро».

Чарівні казки сповнені дивовижних речей та істот. Усі вони полонять красою. Це нев’янучі духовні квіти українського народу. Для дітей казки – духовний хліб, який потрібний, як хліб насущий.


Гра « Вгадай чарівну казку».

. Якщо казка чарівна – оплеск « так» або оплеск « ні» . Вчитель називає декілька казок: « Ох» ( так), « Круть і Верть» ( ні), « Лисиця та Журавель» ( ні), « Чарівна – жаба» ( так), « Кирило Кожум’яка» ( так), « Колосок» ( ні).

. Відгадай казку за сюжетним малюнком ( декілька малюнків до казок).

- Казка – джерело доброти.



Проблемне запитання.

- Що таке добро? ( Корисний вчинок, справа.)

- які добрі справи ви робили?

- Як вам віддячували за добро? ( Відповіді дітей.)


III Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні , ми будемо намагатися визначити і зрозуміти6 « Чим за добро необхідно платити?». А допоможе нам у цьому українська народна казка « Кривенька качечка» ( На дошці ілюстрація до казки.)


IV Ознайомлення з казкою

  1. Словникова робота .

Щоб у казці було все зрозуміло з’ясуємо значення слів.

ПОЧИНОК – пряжа намотана на веретено.

ВЕРЕТЕНО – ручне знаряддя для прядіння у вигляді палички із загостреними кінцями .

КУЖІЛОЧКА – частина прядки у вигляді кілка, на який намотують вовну.

ГАЛОЧКА – лагідне звертання до дівчинки.

ПОЛИНУЛИ – полетіли.

ПРЯДКА – хатній верстат, призначений для ручного прядіння ниток із вовни.

2.Читання казки вчителем і сильними учнями .

- Хто дійові особи казки?



3. Перевірка первинного сприймання.

- Чи сподобалася вам казка?

- Що здалося неймовірним, фантастичним?
4. Тестування .

1. Чому сумували дід та баба?

а . у них не було житла; б . у них не було дітей; в. у них не було що їсти.

2. Де знайшли гніздечко?

а. в лісі; б. на болоті; в. біля річки.

3. Хто був у гніздечку?

а. гусочка; б. півник; в. качечка.

4. Як віддячила Кривенька качечка за те, що дід і баба забрали її додому?

а. співала пісні; б. варила їсти; в. нічого не допомагала.

5. Чому Кривенька качечка залишила діда і бабу?

а. тому, що вони спалили пір’я;.б. тому, що вони змушували її працювати; в. тому, що вони не давали їй їсти.

6. Чого навчає ця казка?

а. слухатись діда і бабу; б. бути сміливим; в. за добро добром платять.
Фізкультхвилинка .
V Читання казки за логічно – закінченими частинами

1 – а частина.

1 .Читання « рибками» ( тільки губами).

2. Бесіда за змістом.

- Чому дід і баба сумували?

- Що вони знайшли у лісі?

- Що трапилося з качечкою?

Дібрати заголовок .

2 – а частина .

1. Читання «бджілками» до слів « Так і зробили».

2. Бесіда за змістом.

- З чого дивувалися дід і баба?

- Кого помітили сусіди?

Доберіть слова, протилежні за значенням до слів: вертаються, стоїть, не бачили, гарна, зварені.



3 – я частина.

Читання « ланцюжком».

- Кого побачили дід і баба ?

- Що вони зробили?

- За що образилася дівчина?

4 – а частина .

Читання учнями мовчки.

- Як, по – вашому,треба читати пісеньку каченят?

Читання частини в особах.


VI Вправи на вдосконалення техніки читання

1.Гра « Прочитай речення про…».



  1. Читання « Незнайком». Вчитель читає і припускається помилок, учні плещуть у долоні.

  2. Творча робота « Знайдіть найдовші слова».

Робота в парі. Кожній парі потрібно знайти у тексті одне найдовше слово і з букв цього слова скласти три інші слова.

Табунок – бук, бак, табун .
VII Узагальнення прочитаного

- Чому дівчинка образилась і не залишилась у діда і баби?

- Що у цій казці народ схвалює,а що засуджує?

Гра « Коло ідей».

« Пофантазуйте, якою була б кінцівка казки, якби дід і баба не спалили гніздечко?»


VIII Підсумок уроку

- То чи варто робити добро?

- Як ви гадаєте, чи знадобляться знання, які ви сьогодні здобули на уроці, в майбутньому?

Рефлексія .

- Хто з дійових осіб вам сподобався найбільше? Чому?

- Чиї вчинки ви не схвалюєте?

- Кого з героїв казки вам шкода?

- Кому хочете дати пораду?

- Чи справдились ваші очікування? ( Учні продовжують фразу « Сьогодні на уроці я …»).



- А тепер візьміть ліву долоньку, вона ближче до серденька, ті знання які у вас є. У праву долоньку – ті знання, які ви отримали сьогодні. З’єднайте разом ваші долоньки і покладіть до своєї душі. І пам’ятайте: за добро добром платять. Залишайтеся добрими, ніжними до самих себе і до всіх, хто вас оточує.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка