Загальне поняття про прикметник (питання, значення, роль у реченні)



Скачати 56.18 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір56.18 Kb.
Тема: Загальне поняття про прикметник (питання, значення, роль у реченні).
Мета: розширити знання учнів про прикметник і його значення у мовленні; формувати вміння добирати прикметники, виділяти їх із тексту; розвивати увагу та спостережливість; збагачувати мовлення учнів; виховувати любов до рідної мови; прищеплювати повагу до людської праці.
Обладнання: картки, таблиця.

Хід уроку

I Організаційний момент

1. Девіз уроку

- Девіз нашого уроку буде такий:

Думати швидко.

Виконувати чітко.

Творчо працювати.

Каліграфічно писати.

II АОЗ та мотивація вчителя.


  1. Каліграфічна хвилинка

  • Подивіться на табличку. Прочитайте слова, будь ласка. (агр*ном, комба*нер, *дреса, ферм*р, космона*т)

  • Яке слово тут зайве? Чому?

  • А як назвати таку групу слів одним словом?




  • Так, вірно. Це загальна назва чи власна? З якої літери пишеться?

  • Відкрийте зошити. Запишіть число, класна робота. Прочитайте яке слово ми напишемо каліграфічно? (професія)

Подивіться на дошку. Я вам нагадаю написання складних з’єднань. (оф, ія)



  • Напишемо у повітрі все слово. Напишіть красиво тільки 2 рази.




  1. Словникова робота

  • Які букви треба вставити у словникових словах?

  • Запишіть тільки групу професій.

  • Пригадайте ще 2 слова, які ми вчили і вони відносяться до цієї групи. Які букви треба запам’ятати? (вчитель, директор (пояснити, що це посада)). Запишіть їх.




  1. Відгадування загадки.

Кінь стальний гуркоче в полі за селом. (трактор)

  • Як називається професія людини, яка працює на тракторі? (тракторист) Так, діти, це дуже важка праця в полі (картина)

  • А яке ж слово вам допомогло відгадати загадку? (стальний)

  • Поставте до нього запитання. (який?)

  • Яка це частина мови? (прикметник)

  • А що ви знаєте про прикметник?




  1. С
    Прикметник
    кладання «Асоціативного куща»

III Повідомлення теми та мети уроку



  • Спробуйте спрогнозувати тему сьогоднішнього уроку. Сьогодні на уроці ми поглибимо свої знання про прикметник. З’ясуємо значення прикметника у мовленні та його роль у реченнях.

IV Пояснення нового матеріалу



  • Так ось прикметник допоміг нам відгадати загадку. Тому що він характеризує предмет, описує, не називаючи його. Цю властивість здавна підмітив народ і зазвичай використовує її у загадках. Використання прикметників у мовленні робить його образним, емоційним.

V Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу




  1. Робота в групах (дослідницька робота)

- Продовжимо досліджувати прикметник. Проведемо пошукову роботу. Об’єднайтеся у групи. Всі пам’ятають правила роботи в групах? Вони лежать перед вами.
1 група - Робота з підручником. Стр.37 Впр.82

Прочитати вірш. Виписати прикметники.



Море (яке?)

Народ (який?)

Серце (яке?)

Руки (які?)

З якою частиною мови вони пов’язані?

-Чому називається частина мови прикметник?

Чому у нероби руки ніяки? Чи гарно мати ніяки руки?
2 група - Прочитайте вірш «Руки» А.Савчука. Які руки у представників різних професій?

Випишіть.

Тепла і ніжна в матусі рука.

Дужа й солона вона – в моряка.

У сталевара – міцна, мозолиста.

Легка, мов крило, - в піаніста-артиста.

У лікаря – чуйна.

Жорстка – в хлібороба...

Тільки ніяка рука у нероби.
В матусі......

В моряка.....

У сталевара...

У піаніста.....

У лікаря....

У хлібороба...

У нероби....
- Чому у нероби руки ніяки? Чи гарно мати ніяки руки?
- Яку частину мови виписали? З якої частиною мови пов’язаний прикметник?

3 група Прочитайте текст. Випишіть виділені словосполучення з питаннями.
У ранній час усе прокидається. Люди поспішають у поле, на тваринницьку ферму. Першими починають трудовий день доярки. До них після школи приходить Оленка. На фермі працює її мати. Під час літніх канікул Оленка допомагала матусі на фермі.

- Про яку професію йдеться мова? (доярка), (картина)

- Від якої частини мови ставили питання?



  • Висновок. Так що ж ми допишемо на нашому кущі?


Фізкультхвилинка


  1. Робота в парах.

  • Я пропоную попрацювати в парах, допомагаючи один одному.

  • Прочитайте речення, записані на картках. (Трактор гуде. Випав сніг.)

  • Як ви вважаєте, що потрібно зробити, щоб речення стали гарнішими та цікавішими?

  • Вірно. Речення треба поширити, використовуючи прикметники.

  • Прошу записати поширене речення в зошит. Визначте граматичну основу і підкресліть прикметники.

Перевірка

  • Висновок. Яким членом речення виступає прикметник? Запишемо у «кущ».

VI Закріплення та систематизація знань.




  1. Самостійна робота (робота з підручником с.38 впр.85) по варіантах

VII Підсумок уроку

- Яку роль відіграють прикметники в мовленні? (збагачують, прикрашають нашу мову, допомагають точніше висловити нашу думку) Запишемо це у наш «кущик».


  • Вам сподобався наш урок?



Гра «Павутинка»

  • Охарактеризуйте наш урок, використовуючи слова частини мови, яку сьогодні вивчали.


Зелений

Металевий

Цікавий

Творчий

С
Урок
ніжний


Корисний

Прямокутний

Пізнавальний

Добрий

Пам’ятайте, що слова – це кольорові камінці. Мало їх назбирати треба ще навчитися з них узори викладати.

  • Отож, діти, вчиться створювати візерунки із слів. Збагачуйте своє мовлення.

VIII Домашнє завдання: с.38 впр.84 або с.39 впр.86

Василівська гімназія «Сузір’я»

Урок української мови
Вчитель 3-В класу

Дєєва Світлана Вікторівна

м. Василівка

2011р.






База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка