Загальне поняття про прикметник значення прикметників у мовленні



Скачати 80.78 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір80.78 Kb.
ВІДДІЛ ОСВІТИ ЖАШКІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІ СТУПЕНІВ

с. Зелений Ріг

Жашківського району

Черкаської області
Урок з української мови

в 3 класі з використанням

інтерактивних методів
Тема: Загальне поняття про прикметник. значення прикметників у мовленні

Надолинська Лідія Юхимівна

учитель вищої категорії,

старший учитель



Тема: Загальне поняття про прикметник. значення прикметників у мовленні

Мета: Дати поняття про прикметник як частину мови, навчити розрізняти прикметник серед інших частин мови; вчити «оживляти» текст за допомогою прикметників; розвивати мовлення учнів; пробуджувати почуття любові до природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Методично – дидактичне забезпечення уроку: таблиця «Прикметник – частина мови»; таблиця словникових слів; картки для роботи в групах, емблеми; тематичний словник школяра, кросворд.
Хід уроку

І. Етап орієнтації.

Дзвоник всім нам дав наказ:

до роботи швидше в клас.

будемо уважні і старанні всі,

сядемо рівненько на місця свої.

А щоб наше мовлення було красивим і солов’їним, продовжимо вивчати українську мову.



ІІ. Етап покладання мети.

– Сьогодні ми ознайомимося ще з однією частиною мови. Тож запрошую вас до роботи.



Заповніть чарівні клітинки, по вертикалі одержите слово, яке назве тему нашого уроку. Для цього потрібно відгадати загадки.

  1. Куди ступиш, всюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря)

  2. Зоря зірниця, красна дівиця, по небу гуляла, плакала – ридала, місяць бачив – не підняв, сонце встало і забрало. (Роса)

  3. Назвіть одинадцяту букву алфавіту. (Буква и)

  4. На дереві я родився в кожусі, кожух розірвався, і я на землю впав. (Каштан)

  5. повна діжка жита п’ятачком накрита. (Мак)

  6. Як без неї – дім будую, а як з нею – фільм демонструю. (Буква Е)

  7. Що коло тебе біжить, а не доженеш? (Тінь)

  8. Махнула віхола крилом – закрила пів світу чорним рядном. (Ніч)

  9. З якого голосного слова не починаються? Якою буквою він позначається? (Буква и)

  10. У віночку зеленастім, у червоному намисті видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)

1



















2













3




4



















5










6




7













8










9




10




















ІІІ. Етап проектування

  • Розпочинаючи нашу роботу, я пропоную ознайомитись з завданнями уроку.

  1. Кросворд «Чарівні клітинки»

  2. Дидактична гра «Одягни слово»

  3. Робота над віршем.

  4. Дидактична гра «Нове слово»

  5. Робота з підручником.

  6. Робота в парах.

  7. Робота в групах.

  8. Презентація роботи в групах.

  9. Підсумок уроку.

ІV. Етап організації виконання плану діяльності.

    1. Дидактична гра «Одягни слово»

а) Назвіть найбільше кольорів ягід. (Червоний, зелений, чорний)

б) Чиї листочки? (Кленові, березові, дубові…)

в) Яке літо? осінь? зима? весна?

г) Яке небо? вітер? повітря? сонце?



    1. Робота над віршем Б. Чалого

Тихо мовила Ніна:

– Прикметник я не збагну…

От іменники – знаю.

А прикмета, прикметник –

Якісь загадкові слова.

І сказав перехожий

спокійно і просто за мить:

– Загадкові, дівчатко,

бо треба слова розуміть!

Глянь-но, море – яке?

Неосяжне, ласкаве, ясне,

неспокійне і грізне,

як вітер шугати почне.

Це прикметники моря…

… Народ. А у нього прикмети які?

Працьовитий і мудрий,

невтомний і щирий в труді.

В нього серце – гаряче,

а руки – робочі, тверді…

– Випишіть іменники море, народ, руки, серце разом з прикметниками, які вказують на різні ознаки названих предметів.

– Поміркуй і скажи, з якою метою поет написав цей вірш.


    1. Дидактична гра «Нове слово»

Оз ка на

а) Повторення алгоритму написання запропонованих складів;

б) Утворення і написання слова з даних складів (Ознака)

(тематичний словник)



Фізкультхвилинка

Лапки в боки, вгору вушка,

Скачуть білочки – подружки

Раз, два, три, чотири, п’ять, –

По гілках вони летять.

Кожен ранок на галяві

Спритно роблять вільні вправи.

Раз, два, три, чотири, п’ять, –

Люблять білочки стрибать.


  1. Робота з підручником

  • Вправа 83

  1. Прочитати текст.

  2. Чи можна точно визначити, в яку пору року відбувається подія? Чому?

  3. У кожному реченні на місці крапок вставте прикметники. Доберіть слова так, щоб було зрозуміло, в яку пору року відбувається подія.

  4. Дайте відповідь на запитання: яка частина мови допомогла зробити текст виразним?

  5. Зробіть висновок про значення прикметників у мовленні.

(Прикметники дають можливість краще розповісти про предмет, точніше його описати, допомагають яскравіше уявити цей предмет. Без прикметників важко, а то й неможливо описати якийсь предмет або явище.)

  1. Робота в парах (прочитати правило, розповісти один одному, що запам’ятали.)

  2. Гра «Відгадай слово за його ознакою»

  1. Рожева, колюча, духмяна, пахуча, гарна: зірвеш – поколися, понюхаєш – пахне.

  2. Пухнаста, руда, хитра.

  3. Щедра, золота, багата, барвиста.

  4. Погожий, теплий, сонячний.

  5. Свіже, прозоре, прохолодне.

Фізкультхвилинка

Трава низенька – низенька,

Дерева високі – високі.

Вітер дерева колише, гойдає,

То в ліво, то в право хитає.

То вперед, то назад,

То вниз перегинає.

Птахи летять, відлітають.

Учні тихенько сідають.

Українську мову вивчають.



  1. Робота в групах

Правила роботи в групах:

    • Перед початком роботи обрати лідера.

    • Уважно читати завдання – інструкцію.

    • Говорити по черзі, не перебивати один одного.

    • Дотримуватись відведеного часу.

    • Презентувати роботу має командир групи.

    • Дотримуватись правила піднятої руки.

    • Працювати так, щоб не заважати іншим.

(На виконання завдання дається 5 хвилин)

Завдання для 1 групи



  1. Продовж речення.

Прикметник – це частина мови, що означає…

  1. До поданих прикметників добрати іменник.

Густий, дрімучий, старий ________

Холодна, сніжна, весела ________

Смачне, солодке, червонясте ________


  1. У прислів’ях підкреслити прикметники.

На чорній землі білий хліб родить.

Краще добра стежка, ніж поганий шлях.



  1. Замінити словосполучення за зразком.

Будинок із дерева – дерев’яний будинок.

Тканина з бавовни – ____________________.

Варення з вишень – ____________________.
Завдання для 2 групи


  1. Продовж речення.

Слова, що вказують на ознаки предмета і відповідають на питання який? яка? яке? які? Називаються…

  1. До поданих прикметників добрати іменник.

Яскраве, сліпуче, гаряче ________

Теплий, тихий, рясний ________

Дзвінка, весела, ніжна ________


  1. Підкреслити в тексті прикметники.

Настилає дуб високий

серед пишної долини

віти дужі і високі

до червоної калини.

(Б. Грінченко)


  1. Від поданих слів утворити прикметники.

Дерево – дерев’яний стіл.

Дощ – ____________________.

Весна – ____________________.


  1. Презентація робіт.

  2. Домашнє завдання: с. 39, впр. 86. (інструктаж)

  3. Підсумок уроку

  1. – Якою була тема уроку?

  2. Гра «Впіймай прикметник».

Прикметник

Що прикметник означає?

Він прикмети називає –

всі ознаки вистачає.

Розуміється на всьому:

Який смак в кого буває,

і за кольором впізнає,

і за розміром, і віком,

яким стане чоловіком.

Почуття він розпізнає,

про характер думку має,

про красу і про вроду,

і про місяць, і про сонце,

ще й загляне у віконце.

Всі ознаки добре знає,

слово точно добирає –

їх багато дуже має.

Коли хтось про щось спитає,

тут же він відповідає:

Яка мама? – Добра, щира,

і привітна, співчутлива…

– Який тато? – сильний, мужній,

гарний, чуйний, дужий…

Всіх ознак не перелічиш

Перевір, якщо лиш хочеш.

(Д. Білоус)


V. Рефлексія.

– Які ваші враження від уроку? Завдяки чому вдалося виконати всі завдання?



  1. Що, на вашу думку, вдалося найкраще?

  2. Що нового дізналися?

  3. Чи виправдалися ваші очікування?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка