Загальні методи виховання



Скачати 50.04 Kb.
Дата конвертації27.03.2016
Розмір50.04 Kb.
Практичне заняття 5 (2 год.)

ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИ ВИХОВАННЯ



Основні поняття теми:

Методи виховання – способи взаємопов’язаної діяльності вихователів і вихованців, спрямованої на формування в останніх поглядів, переконань, навичок і звичок поведінки.

Прийом виховання – це своєрідна частина, деталь методу виховання, необхідна для більш ефективного застосування методу в умовах конкретної ситуації.

Засоби виховання – 1) різні види діяльності: навчальна; трудова; ігрова; суспільна.

2) сукупність предметів матеріальної, духовної культури, які використовуються у педагогічній роботі.



Вибір методів і засобів навчання залежить від цілей, змісту, принципів, вікових та індивідуальних особливостей учнів, конкретної педагогічної задачі та умов її розв’язання.

План


  1. Поняття про методи виховання.

  2. Класифікація традиційних методів виховання.

  3. Характеристика методів формування свідомості.

  4. Характеристика методів організації діяльності і формування громадської поведінки.

  5. Характеристика методів стимулювання.

  6. Методи контролю, самоконтролю та самооцінки.

  7. Основні народно-педагогічні методи виховання словом рідної мови.

  8. Основні народно-педагогічні методи стимулювання, заохочення і спонукання дітей.

  9. Методи самовиховання.

  10. Перевиховання та його методи.

  11. Умови оптимального вибору і ефективного застосування методів виховання.


Мета: 1.Розкрити сутність традиційних та народно-педагогічних методів виховання.

2. Виховувати самостійність.

3. Розвивати уміння обирати потрібні методи виховання.

Студент має:

Знати різні підходи до класифікації методів виховання;

Вміти обирати потрібні методи виховання.



ІІ. РОЗКРИЙТЕ ЗМІСТ ПОНЯТЬ:

“Метод виховання”, “прийом виховання», «засоби виховання».


ІІІ. ПІДГОТУЙТЕ РЕФЕРАТ НА ТЕМУ:

“Методи виховання в умовах формулювання відносин співтворчості”.


IV. ЗАКОНСПЕКТУЙТЕ: Концепцію національного виховання. Розділ 4. “Система безперервного національного виховання”.

V. Самостійне завдання (Домашній практикум):

Конкретизуйте у таблиці декілька (на вибір) методів виховання щодо прийомів і засобів виховного впливу.






п/п

Назва методу

Конкретизація методу

Прийом

Засіб

Інше

1.

а)

...











5 балів

Модульне оцінювання

Відповідь на теоретичні питання, або виконання дослідного завдання

Виконання

практичного завдання (конспект Концепції національного виховання)

Написання реферату

Виконання завдання для самостійної роботи

Всього

5 балів

2 бали

5 балів

3 бали

15 балів



Література:

Основна

1. Волкова Н.П. Педагогіка / Н.П.Волкова. – К., 2001. – С. 127–164.

2.Мойсеюк Н.Є. Педагогіка / Н.Є.Мойсеюк. – К., 2001. – С. 455–476.

3. Фіцула М. М. Педагогіка / М.М.Фіцула. – С. 307–332.



Додаткова

1. Державна національна програма. “Освіта” (“Україна ХХІ ст.”). – К., 1994.

2.Концепція безперервної системи національного виховання. – К., 1985.

Опорна схема до теми
Класифікація методів виховання


Методи формування свідомості особистості

Методи організації діяльності формування досвіду суспільної поведінки

Методи стимулювання поведінки і діяльності

Методи контролю, самоконтролю, самооцінки, діяльності й поведінки

Лекція

Бесіда


Диспути

Приклад


Педагогічна вимога

Громадська думка

Привчання

Вправи


Створення виховуючи ситуацій

Ділові ігри



Змагання

Заохочення

Покарання


Спостереження

Самоаналіз

Тести

Індивідуальні бесіди



Анкетування

Самосуд


самопереконання


ІІ. Серед наведених тверджень оберіть правильні відповіді, які відображають суть методів виховання.

1.Методи виховання це шляхи досягнення поставленої мети.

2.Методи виховання це сукупність прийомів впливу вихователя на вихованця.

3.Методи виховання це способи впливу на свідомість, волю, почуття, поведінку учнів з метою вироблення у них запланованих якостей.

4.Методи виховання це спосіб спільної діяльності вихователя і вихованців з метою досягнення розвитку особистості.

5.Методи виховання це інструмент дотику до особистості дитини. .



Заповніть таблицю:

Спрямованість методів:

Група методів

На формування понять, уявлень, переконань




На формування досвіду суспільної поведінки




На стимулювання діяльності і поведінки



ІІІ. Класний керівник хотів, щоб його учні дотримувалися порядку в класі на перервах. З цією метою він провів з учнями декілька бесід про правила поведінки. Вихованці уважно слухали свого наставника, ставили багато запитань. Проте з часом педагог зрозумів, що ніяких змін у поведінці учнів не відбулося. Чому?

1.Не було наочного прикладу

2. Учні не все зрозуміли.



3. Не були організовані спеціальні вправи.

4.Поведінка інших людей не викликали у школярів бажання поліпшити свою поведінку..


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка