П’ятигірська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Харківська обл.., Балаклійський р-н, с. П’ятигірське. вул. 50 р. СРСР, б.4
Українська мова
3 клас
Тема: “Загальні та власні іменники. Написання власних іменників з великої букви.”
2006 р.
великої букви.
МЕТА УРОКУ: Ознайомити учнів з поняттям “власні іменники, загальні
іменники”. Спонукати учнів вживати у мовлені нові
мовознавчі терміни. Закріплювати навички написання
власних іменників. Розвивати навички грамотного письма.
Виховувати патріотичні почуття.
І. Організація класу до роботи.
ІІ. Актуалізація знань отриманих на попередніх уроках
-
Яку частину мови ми розпочали вивчати?
-
Діти, пригадуєте казку про Царицю Граматику? На скільки частин мови вона розподілила всі слова? Цікаво, що іменники тоді шикувались найдовше. Як ви гадаєте, чому? Розкрию вам секрет: тому, що іменник – це найчисельніша частина мови. У словнику української мови, що складається з 11 томів, налічується 135 тисяч слів, і половина цих слів – іменники. Ось яка величезна, могутня, незрівнянна за чисельністю частина мови – іменник.
-
Яка частина мови називається іменником?
-
На яке запитання відповідають іменники – істоти, іменники-неістоти?
-
Гра “Мовна скринька”
В скриньці лежать надруковані слова
Космонавт, учениця, бджола, дятел, снігур, дуб, ромашка, слон, клен, береза.
Розподілити слова на дві групи: іменики-істоти та неістоти.
-
Підсумок гри: доведіть, що ви вірно розділити слова
ІІІ. Фізкультхвилинка
Морозець, морозець
Пощипав нам щічки
Теплі валянки у нас
Шуби й рукавички
Морозець, морозець
Плещемо в долоті
У дівчаток і хлоп’ят
Носики червоні.
ІV. Робота над матеріалом уроку
-
Вступна бесіда про велич поета-генія Тараса Григоровича Шевченка
Діти, як називається наша земля? Ми любимо свою країну, шануємо і поважаємо інших людей. А коли згадують про Україну в якійсь чужій, далекій країні, то при цьому називають ім’я одного чоловіка. Пам’ятники йому стоять під небом Аргентини, Америки, Франції та багатьох інших держав. Багато людей знають його і шанують, бо він народний поет.
На уроках читання ми з вами докладніше познайомимося з життям та творчістю Т. Г. Шевченка.
Т.Г.Шевченко прожив усього 47 років, із яких 24 роки був у кріпацтві, 10 років мучився у солдатській неволі на засланні і лише 13 років був вільною людиною. Трагічною була доля Т.Г.Шевченка. але його життя, як зірка: яскраво запалало, але швидко погасло. Та сяйво його творів палає і зараз. Український народ свято шанує пам’ять Т.Г.Шевченка. Адже Шевченко для нас – це не тільки те, що вивчають, а й те, чим живуть у глибині душі. Нам, нащадкам, посилав він свої заповіти, і серед них – найперший і найголовніший.
Свою Україну любіть.
Любіть її. Во время люте
В останню тяжкую минуту
За неї Господа моліть.
-
Вибіркове письмо (вправа 27)
Виписати власні назви.
Яка це частина мови? (Іменник)
Іменників, які пишуться з великої букви в українській мові багато – це власні іменники.
-
Прочитайте правило ст. 15
Вивчення правила про власні іменники.
-
Колективне виконання впр. 28
Висновок – власні іменники пишуться з великої букви, а загальні з малої.
V.Фізкультхвилинка
VІ.Гра “Хто більше знає?
До поданих загальних назв добрати власні назви.
Місто
Річка
Письменник
Країна
VІІ. Пізнавальна хвилинка (закріплення)
Вправа 29
-
Прочитати
-
Назвіть власні іменники
Яка загальна назва? (сузір’я)
Яка орфограма в слові сузір’я?
-
Випишіть з тексту назву сузір’я, під яким ви народились?
VІІІ. Домашнє завдання
ІХ. Підсумок уроку
-
Яка спільна орфограма у власних іменників?
-
Наведіть приклад власного іменника і доберіть до нього загальний іменник. Наприклад: Іванко – ім’я, Говерла – гора, Азовське – море.
-
Гра “Цікавий ланцюжок”
Київ –Василь-Львів-Варшава-Амазонка,Антон-Ніл-Лідія-Ялта. |