Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 ім. О. С. Пушкіна Кіровоградської міської ради



Скачати 167.97 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір167.97 Kb.
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 7 ім. О.С. Пушкіна

Кіровоградської міської ради

Кіровоградської області

"Затверджую"

« » вересня 2013 р.

директор школи

__________ Репецька Н. А.

"Погоджено"

« » серпня 2013 р.

на засіданні МО протокол № 1

_______________ голова Карабут І.І




Календарно-тематичне планування курсу


«Видатні постаті України кінця XVIII— початку XX ст.»

35 годин (1 година на тиждень)

в 9 класі на 2013-2014 н.р.



вчителя історії, географії та правознавства

Косарєвої А. І.

Календарне планування складено на основі програми допрофільного курсу «Видатні постаті України кінця XVIII— початку XX ст.» для учнів 9 класу. Автори програми: НЛівун, учитель-методист Пнівської загальноосвітньої школи І-III ступенів Надвірнянської районної ради (Івано-Франківська обл.), В.Космірак, старший учитель Пнівської загальноосвітньої школи І-III ступенів Надвірнянської районної ради (Івано-Франківська обл.), В.Островський, завідувач відділу суспільних дисциплін лабораторії суспільно-філологічних дисциплін Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. (35 годин). Лист МОНУ від 12.03.10 № 1/11-1652.



Дата


Тема

Зміст уроку

Компетентності

Д/Д

1




Вступ до курсу

Соціально-економічне та політичне становище українських земель у складі іноземних держав кінця XVIII – початку ХХ століть. Вплив історичних постатей на відродження української культури та розвиток національної свідомості народу

Учні повинні:

  • усвідомлювати необхідність вивчення курсу, його місце в системі шкільної історичної освіти;

  • орієнтуватися в перебігу українського історичного процесу упродовж кінця XVIII – початку ХХ століть




2




«Останні орли». Ватажки Коліївщини – Максим Залізняк

Витоки Коліївщини. Запорожець-послушник – князь Уманський Максим Залізняк. Життя М. Залізняка після Коліївщини. Козак-сотник надвірного війська – князь Смілянський Іван Гонта. Страта Івана Гонти. Коліївщина у народній творчості та літературних творах

Учні повинні уміти:







3




Філософ якого так і не впіймав світ. Григорій Сковорода.

Козацькі корені Григорія Сковороди. Навчання в Києво-Могилянській академії. Зарубіжні «університети». Філософія Григорія Сковороди (теорія «сродної праці»). Суспільно-політичний ідеал мислителя. Просвітницька та літературна діяльність. Ставлення Г. Сковороди до української національної ідеї

  • описувати постать Григорія Сковороди, використовувати історичні джерела для його характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписом Григорія Сковороди, визначати їх хронологічну послідовність, віддаленість від сьогодення;

  • використовувати у мовленні поняття і терміни, пов’язані із життєписом Григорія Сковороди;

  • показувати на карті та встановлювати взаєморозміщення основних історико-географічних об’єктів, пов’язаних із життєписом Григорія Сковороди;




4




Василь Капніст.

Автобіографія. Рід Капністів. Літературні твори Василя Капніста. Проект відновлення козацьких формувань в Україні Берлінська місія літератора







Дата


Тема

Зміст уроку

Компетентності

Д/З

5




Перший класик нової української літератури Іван Котляревський.

Військова кар’єра семінариста Івана Котляревського... Діяльність Івана Котляревського під час французько-російської війни 1812 р Літератор і масони Директор Полтавського театру. Батько безсмертної «Енеїди»

  • описувати постать Григорія Сковороди, використовувати історичні джерела для його характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписом Григорія Сковороди, визначати їх хронологічну послідовність, віддаленість від сьогодення;

  • використовувати у мовленні поняття і терміни, пов’язані із життєписом Григорія Сковороди




6




«Забуття – доля великих». Дмитро Бортнянськ, й Артемія Ведель, Максим Березовський

.Максим Березовський: історія «українського Моцарта». Тріумф і трагедія творчого генія Артемія Веделя. Дмитро Бортнянський – дорога від Глухівської співочої школи до вершин світової музичної культури

  • описувати постаті Максима Березовського, Артемія Веделя та Дмитра Бортнянського, використовувати історичні джерела для їх характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписами Максима Березовського, Артемія Веделя та Дмитра Бортнянського, визначати їх хронологічну послідовність, віддаленість від сьогодення.




7




Штрихи до портретів істориків. Дмитро Бантиш-Каменський, Микола Маркевич.

Генеалогія роду Бантиш-Каменських. Канцелярист і губернатор. «История Малой России» та її місце в українській історіографії.

Спадкоємець ідей Д. Бантиш-Каменського – Микола Маркевич



  • описувати постаті Дмитра Бантиш-Каменського та Миколи Маркевича, використовувати історичні джерела для їх характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписами Дмитра Бантиш-Каменського та Миколи Маркевича, визначати їх хронологічну послідовність, віддаленість від сьогодення




8





Урок узагальнення «РОЛЬ ОСОБИ В ІСТОРІЇ» ( усне опитування)





9




Патріарх української науки» Михайло Максимович

Молоді роки Михайла Максимовича. Становлення науковця. Тимківщина і Московський період. Перший ректор Київського університету. Наукова діяльність М. Максимовича. Історико-етнографічні дослідження та літературна спадщина

Учні повинні уміти:

  • описувати постать Михайла Максимовича, використовувати історичні джерела для його характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписом Михайла Максимовича, визначати їх хронологічну послідовність, віддаленість від сьогодення;

  • використовувати у мовленні поняття і терміни, пов’язані із життєписом Михайла Максимовича.




10






Урок-галерея історичних портретів (І. Полетика, В. Григорович-Барський, Д. Левицький, В. Боровиковський, С. Ковнір)






Дата


Тема

Зміст уроку

Компетентності

Д/З

11




Український Робін Гуд – Устим Кармелюк

. Батьківщина та справжнє прізвище Устима Кармелюка. Керівник повстанського руху на Поділлі. Національний герой чи розбійник? Образ народного месника у народній творчості та літературі

  • описувати постать Устима Кармелюка, використовувати історичні джерела для його характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписом Устима Кармелюка, визначати їх хронологічну послідовність,




12




Руська трійця». Іван Вагилевич, Маркіян Шашкевич, Яків Головацький.

Формування світогляду членів «Руської трійці». Галицькі будителі і «Русалка Дністрова». Літературна та дослідницька діяльність Маркіяна Шашкевича. Яків Головацький та москвофіли. Життя та діяльність Івана Вагилевича, його етнографічна спадщина

  • описувати постаті Маркіяна Шашкевича, Івана Вагилевича та Якова Головацького, використовувати історичні джерела для їх характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписами Маркіяна Шашкевича, Івана Вагилевича та Якова Головацького,




13




Народний трибун – Іван Капущак.

Походження Івана Капущака. Формування життєвої позиції майбутнього депутата. Виразник інтересів галицького селянства. Промова Івана Капущака в австрійському парламенті. Життя після депутатства

  • описувати постать Івана Капущака, використовувати історичні джерела для його характеристики;

синхронізувати події, пов’язані із життєписом Івана Капущака,




14




Продовжувач опришківської справи Лук’ян Кобилиця.

Соціально-економічне становище Буковини в першій половині XIX століття. Лук’ян Кобилиця – представник інтересів громади. Керівник селянських виступів 1843–1844 рр. в Буковинській Гуцульщині. Придушення виступів та ув’язнення Кобилиці. Л. Кобилиця – депутат австрійського парламенту. Селянський рух в 1848–1849 роках під проводом Л. Кобилиці. Арешт і смерть ватажка. Постать Лук’яна Кобилиці в народних піснях

  • описувати постать Лук’яна Кобилиці, використовувати історичні джерела для його характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписом Лук’яна Кобилиці, визначати їх хронологічну послідовність, віддаленість від сьогодення;

  • використовувати у мовленні поняття і терміни, пов’язані із життєписом Лук’яна Кобилиці.






15




Ідеолог та символ українського націоналізму Тарас Шевченко.

Родовід і дитинство. Юність Тараса Григоровича Шевченка. Викуп з кріпацтва. Навчання в Петербурзькій академії мистецтв. Літературна творчість («Кобзар», «Гайдамаки»). Лідер національного відродження України. Т. Г. Шевченко і Кирило-Мефодіївське братство. «В степу безкраїм за Уралом» (1847–1857 рр. – заслання в Оренбурзі). Діяльність Т. Шевченка у Київській археографічній комісії (1845–1847). Художні роботи поета. Таємниці портретів Т. Шевченка. Тарас Шевченко – географ, дослідник. Поет та Прикарпаття. Жінки в житті Тараса Шевченка. Останні роки життя. Великий Кобзар і сучасність


  • описувати постать Тараса Шевченка, використовувати історичні джерела для його характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписом Тараса Шевченка, визначати їх хронологічну послідовність, віддаленість від сьогодення;

  • використовувати у мовленні поняття і терміни, пов’язані із життєписом Тараса Шевченка;

  • показувати на карті та встановлювати взаєморозміщення основних історико-географічних об’єктів, пов’язаних із життєписом Тараса Шевченка







16





Урок узагальнення «РОЛЬ ОСОБИ В ІСТОРІЇ» ( есе)





17




Микола Костомаров.

Походження Миколи Костомарова. Еволюція політичних поглядів. Ідеолог Кирило-Мефодіївського братства. Засновник народницького напрямку в українській історіографії. Історичні, етнографічні праці та літературний доробок М. Костомарова


  • описувати постать Миколи Костомарова, використовувати історичні джерела для його характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписом Миколи Костомарова, визначати їх хронологічну послідовність, віддаленість від сьогодення;







18




Основоположник українського консерватизму Пантелеймон Куліш.

Юні роки та формування світогляду Пантелеймона Куліша. Співзасновник Кирило-Мефодіївського братства. Український Вальтер Скотт. Вимушена еміграція (1864–1881). Україноцентризм та консерватизм П. Куліша. Історіософські пошуки. Останні роки життя


  • історичні джерела для його характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписом Пантелеймона Куліша, визначати їх хронологічну послідовність, віддаленість від сьогодення;







19





Урок-галерея історичних портретів (О. Павловський, І. Орлай, В. Лукашевич, М. Остроградський, Г. Квітка-Основ’яненко)





20




Засновник української історичної школи – Володимир Антонович

Шлях до «Громади». Науково-дослідницька діяльність В. Антоновича. Творець Київської школи істориків. Володимир Антонович і «нова ера». Очільник громадського та політичного життя в Україні у другій половині XIX століття

  • описувати постать Володимира Антоновича, використовувати історичні джерела для його характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписом Володимира Антоновича, визначати їх хронологічну послідовність, віддаленість від сьогодення;








Дата


Тема

Зміст уроку

Компетентності

Д/З

21




Великий вчитель знаменитого учня. Михайло Драгоманов.

Славний рід Драгоманових. Михайло Драгоманов як історик та етнограф. Суспільно-політичні погляди вченого. Відносини зі старою громадою. Євроцентризм М. Драгоманова. Погляди на національне питання та проблема соборності в контексті ліберальних ідей вченого

  • описувати постать Михайла Драгоманова, використовувати історичні джерела для його характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписом Михайла Драгоманова, визначати їх хронологічну послідовність, віддаленість від сьогодення







22




«...Дух, що тіло рве до бою...». Іван Франко.

Походження, отроцтво, юність Івана Франка. «Каменяр». Перший український професійний літератор. «Перед судом неправих, у наймах у сусідів» (період ізоляції від громадсько-політичного життя 1886–1896). Еволюція світогляду Івана Франка і утвердження національної ідеї у суспільно-політичних поглядах діяча. Історіософський, соціологічний та релігієзнавчий спадок Івана Франка. Доля нащадків

  • описувати постать Івана Франка, використовувати історичні джерела для його характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписом Івана Франка, визначати їх хронологічну послідовність, віддаленість від сьогодення;

  • використовувати у мовленні поняття і терміни, пов’язані із життєписом Івана Франка






23




Михайло Грушевський.

Життєвий шлях і науково-організаційна діяльність вченого. Михайло Грушевський як белетрист. Історіософська та історіографічна спадщина науковця. Наукові школи у Львові та Києві. Знищення історичної школи Михайла Грушевського. Політична діяльність науковця. Вплив Михайла Грушевського на розвиток української історичної науки

  • описувати постать Михайла Грушевського, використовувати історичні джерела для його характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписом Михайла Грушевського, визначати їх хронологічну послідовність, віддаленість від сьогодення;

  • використовувати у мовленні поняття і терміни, пов’язані із життєписом Михайла Грушевського




24




Перший український фізик світового рівня Іван Пулюй. Нобелівський лауреат Ілля Мечніков.


Від подільського містечка до вершин наук. Діяльність Івана Пулюя в електротехніці та молекулярній фізиці. Як х-промені Пулюя стали рентгенівськими. Відкриття вченого у фізиці. І. Пулюй та українська ідея.

Походження Іллі Мечнікова. Біолог-науковець. Вимушена еміграція. Нобелівська премія в галузі мікробіології



  • описувати постаті Івана Пулюя та Іллі Мечникова, використовувати історичні джерела для їх характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписами Івана Пулюя та Іллі Мечникова, визначати їх хронологічну послідовність, віддаленість від сьогодення;









Дата


Тема

Зміст уроку

Компетентності

Д/З

25




Гетьман української музики Микола Лисенко.

Козацько-старшинський рід Лисенків. На шляху до визнання. Основоположник української класичної музики. Громадська діяльність та етнографічні ослідження Миколи Лисенка. Композиторська спадщина музиканта

  • описувати постать Миколи Лисенка, використовувати історичні джерела для його характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписом Миколи Лисенка, визначати їх хронологічну послідовність, віддаленість від сьогодення







26





Урок захисту творчих робіт (О. Духнович, Є. Гребінка, П. Гулак-Артемовський, М. Гоголь, Б. Познанський, О. Вересай)




27





Урок узагальнення «РОЛЬ ОСОБИ В ІСТОРІЇ» (усне опитування)





28




Леся Українка.

Дитинство та юність майбутньої поетеси. Громадська та літературна діяльність. Історіософія в творчості Лесі Українки. Подорожі відомої співвітчизниці. Україна в житті Лесі Українки

  • описувати постать Лесі Українки, використовувати історичні джерела для її характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписом Лесі Українки, визначати їх хронологічну послідовність, віддаленість від сьогодення;

використовувати у мовленні поняття і терміни, пов’язані із життєписом Лесі Українки




29




Василь Стефаник.

Дитячі роки Василя Стефаника. Освіта майбутнього літератора. Письменник-новеліст. Політичні погляди та діяльність Василя Стефаника. Літератор і Україна

  • описувати постать Василя Стефаника, використовувати історичні джерела для його характеристики;

синхронізувати події, пов’язані із життєписом Василя Стефаника




30




Дочки слави світової. Марія Заньковецька та Софія Крушельницька.


Мельпомена української сцени – Марія Заньковецька. Дворянка за походженням, акторка за покликанням. Сімейна драма. Сходження на театральний олімп. Останні роки життя М. Заньковецької.

«Голос, що полонив увесь світ» – Соломія Крушельницька. Дитинство та юність співачки. Львівська консерваторія. Міланський та Віденський періоди навчання. Королева оперної сцени. «Мадам Батерфляй». Громадська діяльність С. Крушельницької. Від оперної сцени до професорської кафедри





  • описувати постаті Марії Заньковецької та Соломії Крушельницької, використовувати історичні джерела для їх характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписами Марії Заньковецької та Соломії Крушельницької, визначати їх хронологічну послідовність, віддаленість від сьогодення






Дата


Тема

Зміст уроку

Компетентності

Д/З

31




Втілювач одвічної мрії людини. Штрихи до портрета Ігоря Сікорського.

Українські корені відомого авіаконструктора. Перші спроби піднятись у небо. Творець авіації Російської держави. Крах імперії та втрата надій. Діяльність Ігоря Сікорського в еміграції. Леонардо да Вінчі і гелікоптери Ігоря Сікорського. «Aircraft Corporashan» і Україна

  • описувати постать Ігоря Сікорського, використовувати історичні джерела для його характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписом Ігоря Сікорського,






32




Чемпіон світу – борець Іван Піддубний.

Козацький дух і богатирська сила. На шляху до слави. Іван Піддубний – чемпіон чемпіонів. Неспокійні роки неспокійне життя. Справжній патріот своєї Вітчизни

  • описувати постать Івана Піддубного, використовувати історичні джерела для його характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписом Івана Піддубного, визначати їх хронологічну послідовність




33




Видатні постаті історії рідного краю

Петро Макеєв

КАРПЕНКО-КАРИЙ (ТОБІЛЕВИЧ) ІВАН КАРПОВИЧ

КРОПИВНИЦЬКИЙ МАРКО ЛУКИЧ

  • описувати постаті історії рідного краю, використовувати історичні джерела для його характеристики;

  • синхронізувати події, пов’язані із життєписами постатей історії рідного краю, від сьогодення;




34





Уроки-галереї історичних портретів (М. Кибальчич, Б. Грінченко, А. Добрянський, Ю. Бачинський. М. Бекетов, І. Тимченко, І. Сєченов, Д. Багалій, О. Єфименко, Д. Яворницький, Л. Глібов, М. Вовчок, І. Нечуй-Левицький, М. Коцюбинський, родина Тобілевичів, Б. Ханенко, В. Городецький, О. Мурашко)





35





Урок узагальнення «ВИДАТНІ ПОСТАТТІ УКРАЇНИ кінця XVIII – початку ХХ століть» (тести)





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка