Загальношкільний проект “День здоров’я”



Скачати 418.33 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації03.03.2016
Розмір418.33 Kb.
  1   2   3
группа 13

Загальношкільний проект “День здоров’я”

(проект, присвячений організації та проведенню в школі Всесвітнього Дня Здоров’я – 7 квітня)
І. Аналіз проблеми та актуальність проекту

За даними Міністерства охорони здоров’я України, підвищення рівня захворюваності й поширеності хвороб серед молоді відбулося за всіма класами. Найбільше зросла захворюваність на хвороби крові та кровотворних органів (у 5,5 рази), новоутворення (у 4 рази), хвороби сечостатевої системи (у 3,5 рази), кістково-м’язової системи і сполучної тканини (у 3,1 рази).

Висновок, зроблений вченими, звучить як присуд для всіх, хто займається проблемами здоров’я дітей та молоді: постійна емоційна напруга, надмірне навантаження, участь дітей у сімейних конфліктах викликають порушення регуляції основних фізіологічних функцій, нормальної працездатності органів та систем органів дитячого організму.

Метою проекту є активізація фізкультурно-оздоровчої діяльності в класному колективі, формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, зміцнення здоров’я учнів, залучення їх до здорового способу життя, активізація громадськості містечка щодо вирішення проблеми виховання здорового покоління.

Проект спрямований на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 10.01.2002 р. № 14 “Про затвердження Міжгалузевої комплексної програми “Здоров’я нації на 2002–2010 рр.”.


ІІ. Завдання проекту

  • сприяти збереженню і зміцненню організму підлітка;

  • формувати навички здорового способу життя;

  • створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів;

  • підвищити психологічний мікроклімат у сім’ї, класному колективі, школі;

  • сприяти увазі громадськості містечка до проблем школи.


ІІІ. Склад проектної групи

Учнівський актив школи, класні колективи, учителі, педагоги-організатори, адміністрація школи, члени загальношкільного батьківського комітету, батьки учнів, командування гарнізону.


ІV. Очікувані результати

Підвищити рівень соціальної активності учнів, виховати в учнів свідоме ставлення до власного здоров’я, сформувати позитивні життєві навички і засади здорового способу життя, створити здоров’язберігаючий простір у школі.


V. Етапи реалізації проекту

1. Підготовчий етап

з/п

Вид діяльності

Час проведення

Відповідальні

1.

Розробка та друк буклетів до Дня здоров’я для батьків та гостей свята.

1–4 квітня

Учні 10 класу

2.

Створення моделей здоров’я

2–4 квітня

Учні 5–11 класів

3.

Оформлення творчих проектів “Здоров’я – найцінніший скарб”

31 березня–4 квітня

Учні 1–4 класів

4.

Проведення організаційної репетиції до свята “Тато, мама і я – спортивна сім’я”

6 квітня

Заступник з виховної роботи, педагог-організатор

5.

Підбір матеріалів до випуску експрес-газети до Дня здоров’я

1–4 квітня

Міністерство інформації

6.

Підготовка до проведення основних загальношкільних масових заходів

7 квітня

Міністерство культури та відпочинку, вчителі


2. Основний етап – проведення Дня здоров’я

План проведення

в Макарівській ЗОШ І–ІІІ ступенів № 3

Дня здоров’я


з/п

Виховна справа

Час і місце проведення

Відповідальні

1.

Шикування на ранкову зарядку

8ºº, подвір’я школи

Педагоги-організатори

2.

Привітання зі святом

8¹º, подвір’я школи

Адміністрація школи


3.

Загальношкільна ранкова зарядка

8¹³, подвір’я школи

Бахмут В.М.

4.

Урок здоров’я

1-й урок

Класоводи, класні керівники

5.

Виставка-конкурс класних проектів на кращу модель здоров’я

Вестибуль, протягом дня

Пархоменко Ю.О.,

Міністерство інформації



6.

Виставка творчих робіт учнів “Здоров’я очима дітей”

І-й поверх, протягом дня

Пархоменко Ю.О.

7.

Виставка соціального плакату

ІІ-й поверх, протягом дня

Пархоменко Ю.О.

8.

Виставка “Альтернатива шкідливим звичкам – улюблені заняття”

І-й поверх

Вєтрова О.М.

9.

Презентація моделей здоров’я

2-й урок

Класні керівники

10.

Урок-кіносеанс “Вода – джерело здоров’я” (10 кл.)

2-й урок, каб. І-3

Пархоменко Ю.О.

11.

Урок з основ здоров’я “Розвиток інтелектуальних задатків, здібностей” (7–А кл.)

2-й урок, каб. ІІ-5

Вєтрова О.М.

12.

КВК “В здоровому тілі – здоровий дух” (6–А, 6–Б кл.)

3-й урок, актова зала

Пархоменко Ю.О.

13.

Театралізована вистава “Три чорних брати” (1–4 кл.)

4-й урок,

актова зала



Суходольська Л.Г.

14.

Спортивно-розважальне свято

“Тато, мама і я – спортивна сім’я”



5-й урок,

спортивна зала



Бахмут В.М.

Гульчук Г.С.



15.

Тренінгове заняття “Профілактика йододефіциту”

3-й урок,

каб. ІІ-5



Вєтрова О.М.

16.

Спортивні змагання:

  • “Веселі старти” (1–4 кл.)

  • “Старти надій” (5–9 кл.)

15ºº–16ºº

16ºº–17ºº,

спорт. зала


Учителі фіз. виховання

17.

Екскурсії “Природа – наш дім, спокійно і тепло нам, затишно в нім” (2–5 кл.)

16ºº

Вихователі груп продовженого дня

18.

Випуск експрес-газети до Дня здоров’я

протягом дня

Учнівське самоврядування

3. Підсумковий етап


з/п

Захід

Час проведення

Відповідальні

1.

Проведення загальношкільної лінійки. Підбиття підсумків дня

8 квітня

Адміністрація школи

2.

Нагородження переможців

8 квітня

Адміністрація школи, батьківський комітет

3.

Відбір кращих робіт моделей здоров’я на районну виставку “Здоров’я очима дітей”

9 квітня

ЗВР, педагоги-організатори


Матеріали до проекту

Урок на тему:



« Здоров’я дитини –

багатство родини!

Здоров’я народу –

багатство країни!»

(урок здоров´я для учнів початкових класів)
Підготувала та провела

вчитель початкових класів

Макарівської загальноосвітньої

школи I – III ступенів № 3

Каленська Галина Костянтинівна

Тема. Здоров´я дитини – багатство родини ! Здоров´я народу - багатство країни!

Мета: учити свідомо ставитися до свого здоров’я. Дати дітям корисні поради щодо збереження й зміцнення здоров’я. Вчити дітей дотримуватися здорового способу життя: режиму дня, раціонального харчування, правил гігієни. Розвивати зацікавленість дітей до проведення фізкультурних вправ і загартувальних процедур. Розвивати мовлення, вміння висловлювати думку. Виховувати у дітей бажання перетворити набуті знання у внутрішню потребу. Формувати вміння працювати в групі, прислухатися до думки інших.

Наочне оформлення: малюнки, що ілюструють приклади здорового способу життя; прислів’я та приказки, вислови про здоров’я; чисті листки ватману для записів; листки для заміток з клейкою основою; малюнки, завдання для кожної групи; додатки, що містять теоретичний матеріал для кожної групи; листки для виготовлення листівки-картки.

Реквізит: набір продуктів для виконання завдання в групі; м’ячик для гри.

План уроку

1. Організаційний момент.

2. Знайомство з планом уроку.

3. Вступ до теми уроку.

4. Прислів´я про здоров´я .

5. Гра „ Додай слово”.

6. Розповідь про складові частини здорового способу життя .

7. Поділ учнів на групи.

8. Творча робота у групах. Презентація проектів кожної групи.

9.” Найбільше багатство людини - це здоров´я ”( вірші про здоров´я).

10. Підсумок уроку. Виготовлення картки.

Хід уроку

Учитель. Здоров’я – це дар. Його треба шанувати, не витрачати, а примножувати. Людина, яка не хворіє, почувається впевнено, бо вона усвідомлює, що керує своїм здоров’ям, є його господарем. Саме тому з раннього дитинства треба дотримуватися здорового способу життя.

Вашим завданням до уроку було підготувати прислів’я про здоров’я. Тож вам, діти, слово.



Прислів’я.

  1. Здоров’я – всьому голова.

  2. Як про здоров’я дбаєш, так і маєш.

  3. В здоровому тілі – здоровий дух.

  4. Здоров’я не купиш ні за які гроші.

  5. Здоровий не знає, який він багатий.

  6. Бережи одяг, поки новий, а здоров’я – поки молодий.

  7. Без здоров’я нема щастя.

  8. Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо.

  9. Було б здоров’я – все інше наживеш.

  10. Найбільше багатство – здоров’я.

  11. Хто добрих порад не слухає, той потім і на пальці дмухає, та пізно!

  12. Шкіра – дзеркало здоров’я.

  13. Чиста вода – для хвороби біда.

  14. Хвороба з брудом у дружбі.

  15. Брудні руки бруднять і обличчя.

  16. Чисте повітря – ворог хвороб.

  17. Ходи більше – проживеш довше.

  18. Краще дихати свіжим повітрям, ніж пити ліки.

  19. Вода все очищає.

  20. Мило сіре, та миє біло.

  21. Де повітря, там і життя.


Учитель. Молодці, діти. Та важливо не тільки знати народну мудрість, а й слідувати цим порадам все життя.

- А для чого людині здоров’я? Що воно дає? На що впливає? (Відповіді дітей).



Учитель. Пропоную вам погратися в гру «Додай слово» (з мячиком ).

Я починаю гру словами: «Якщо людина здорова, то вона...», і той, кому я кину м’ячик, повинен продовжити речення одним словом. Будьте уважні, можливо, я скажу по-іншому: «Якщо людина хвора, то вона...».



Учитель.

  • Яке обличчя у здорової людини?

  • А у хворої? (Біля записаних слів малюється малюнок: обличчя здорової та хворої людини).

  • Яка людина, на вашу думку, приємніша для спілкування?

  • Якими хотіли б бути ви?

  • Від чого залежить здоров’я людини?

  • Що потрібно робити, щоб людина виросла сильною і мала міцне здоров’я?

(Відповіді дітей)

Учитель. Слід пам’ятати, що, в першу чергу, людина сама відповідає за своє здоров’я і тільки сама може його зберегти.

Складові частини здорового способу життя це:

- Дотримання режиму дня.

- Раціональне харчування.

- Заняття фізкультурою і спортом.

- Загартування.

- Дотримання правил особистої гігієни.

(В різних місцях класної кімнати розвішені малюнки)

- Подивіться на малюнки, подумайте і виберіть те, що найнеобхідніше (на ва-шу думку) для здорового способу життя.



(Кожній групі, що утворилася, пропонуємо сісти на підготовлені місця і виконати завдання.)

1 група.

- Скласти і продемонструвати комплекс вправ ранкової гімнастики.

- Назвати види спорту, якими можуть займатися діти вашого віку. (Варіант: показати пантоміми на різні види спорту, щоб діти класу відгадали і назвали ці види спорту).

2 група.

- Скласти режим дня для школяра вашого віку.



( Варіант:показати режим дня школяра в рухах, інсценізаціях).

3 група.

-До кожного продукту прикріпити бірку з назвою вітаміну, що містить цей продукт. (Продукти: морква, картопля, помідори, яблука, виноград, житній хліб, яйця, молоко, сир, масло тощо.).

- Скласти правила споживання їжі.

- Розділити таблички з назвами (малюнками) різних продуктів на дві групи: «корисно» та «шкідливо».



4 група.

- Складіть і запишіть правила догляду за шкірою, зубами, волоссям.



5 група.

- Намалювати малюнки про те, як можна загартовуватись.
Час на підготовку проектів – до 10 хвилин. (В цей період можна включити музику, вчитель виступає координатором роботи в групах.)

Після підготовки проводиться презентація проектів кожної групи.



Учитель. Учасники кожної групи, вийдіть на середину класу і візьміться за руки. Що ми утворили? (Маленькі групки)

А тепер всі об’єднаємось і утворимо велике коло. Давайте порівняємо наше коло з людиною. Якщо вона виконує всі вимоги щодо здорового способу життя, вона здорова і міцна, як наше коло. А якщо якогось правила не дотримується, наприклад, режиму дня (опустіть, діти, однієї групи руки), то коло розривається. Людина слабшає, а, значить хворіє.

Отже, щоб бути здоровим, потрібно самостійно дбати про себе: кожного дня робити зарядку, вмиватися, стежити за чистотою свого тіла, одягу, помешкання, слід правильно харчуватися, займатися спортом, загартовуватись, більше бувати на свіжому повітрі. А головне - завжди пам’ятати золоті слова : « Найбільше багатство людини – це здоров’я».

Учень.

Бути здоровим, друже, зможеш,

Бо кожному це до снаги.

Хвороби всі ти переможеш,

Здоров’я мусиш берегти.

Учениця.

Лиш перші промені в віконце зазирнули –

Вставай і швидше сон ти проганяй.

Для настрою, бадьорості та сили

Ранкову фіззарядку починай.

Учень.

Ти кожен день живи за розпорядком:

Вставай, вмивайся, ліжко застеляй,

Сніданок з’їж і, дякуючи мамі,

У рідну школу, друже, поспішай.

Учися гарно, старанно, охайно,

Здолати лінощам себе не дозволяй.

У школі рухайся, спілкуйся, розвивайся,

Науки різні добре ти вивчай.

Зі школи ти додому повертайся,

Там пообідай, відпочинь, поспи.

Та про уроки ти не забувайся.

Завдання вчителя як слід зроби.

А далі – час весь твій:

Як хочеш – грайся,

Чи вдома, чи із друзями в дворі,

Побігай, пострибай чи позмагайся,

Хай розімнуться м’язи всі твої.

Ти можеш помогти своїй матусі,

Із татком щось цікаве змайструвать...

Все ти виконуй, що велять дорослі,

І вчасно ввечері вкладайся спать.

Здоровий сон тобі вкрай необхідний.

Здоровий будеш – то не будеш бідний!



Учениця.

Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,

Вживати поживне і тільки корисне.

Не їсти надміру, не шкодити тілу

І пам’ятати про вітаміни.

Учень.

Повітря, сонце і вода –

Для всіх хвороб просто біда.

Тож гартуватись, друже, слід,

Щоб врятуватися від бід.

На сонце личко підставляй,

Водою тіло обливай,

Морозу, холоду не бійся,

А для сміливості ти смійся.
Учениця.

Займатись фізкультурою і спортом –

Для організму нашого важливий елемент.

Хай не підкоряться висоти і рекорди,

Не вийде з тебе справжній супермен,

Та сила, витривалість і здоров’я –

Це самий дорогий для всіх презент.

Підсумок уроку.

Учитель. А зараз пропоную кожному із вас виготовити особливу картку, вона допоможе нам прослідкувати за змінами у вашому організмі, простежити ваш ріст. Картка має такий вигляд:


Це я

(мал. дитини)



2007 рік

(моя рука, малюнок)





  1. Вік

  2. Зріст

  3. Вага

  4. Об’єм грудної клітки

  5. Довжина посмішки

2008 рік (моя рука, малюнок)


  1. Вік

  2. Зріст

  3. Вага

  4. Об’єм грудної клітки

  5. Довжина посмішки


  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка