Законі України «Про освіту» (Розділ І, стаття 6) передбачено «рівність умов кожної людини для повної реалізації її здібностей, таланту, всебічного розвитку»



Скачати 22.85 Kb.
Дата конвертації09.03.2016
Розмір22.85 Kb.
РОЗВИТОК ОСОБИСТІСНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ДИТИНИ

В УМОВАХ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Виступ на семінарі 27.09.2012

Неминуща В.Е. – методист НМЦ


У дошкільному віці відбувається початкове становлення індивідуальності дитини. У Законі України «Про освіту» (Розділ І, стаття 6) передбачено «рівність умов кожної людини для повної реалізації її здібностей, таланту, всебічного розвитку». Провідна роль у вирішенні цього питання належить освіті. Тому оптимізувати навчально – виховний процес, зробити його більш досконалим та універсальним в контексті формування творчо мислячої особистості, здатної до успішної самореалізації у соціальному житті, покликана саме креативна освіта. Дотримання педагогічними працівниками програмових завдань щодо креативного розвитку дошкільників, прояв власної творчості та педагогічної майстерності сприятимуть комплексному вирішенню питання розвитку творчої особистості дитини дошкільного віку. Процес розвитку особистісного потенціалу дитини є надзвичайно складним і залежить від багатьох чинників, а саме:

- Створення предметного розвивального середовища. Підхід до організації життєвого простору може бути різним, але основною вимогою є забезпечення умов для повноцінного розвитку дитини, набуття нею знань, умінь і навичок у різних видах діяльності, формування компетентності у всіх сферах життєдіяльності.

Вимоги до сучасної моделі предметного розвивального середовища:

- проблемна насиченість;

- готовність до змін;

- діалогічний режим функціонування;

- багатофункціональність;

- пристосованість до спільної діяльності дитини й дорослого;

- естетичність.

Правильно організоване предметне розвивальне середовище дає змогу кожній дитині: знайти заняття до душі, повірити у свої сили, розвинути здібності, навчитися взаємодіяти з дорослими і однолітками.

- Належна організація розвивальних, виховних, навчальних заходів в процесі яких обов’язково створюються умови для розвитку творчого мислення (вирішення різноманітних творчих завдань – ТРВЗ, проблемних ситуацій, пошуково – дослідницька діяльність, організовані спостереження), дитячої творчості, особливістю якої є те що, що дитина у творчій праці самовдосконалюється, змінюється на краще, здобуває нові знання, набуває вміння і навички, отримує життєвий досвід, який з часом починає слугувати іншим(малюнки, вироби з глини, конструкції з будівельного матеріалу, добирають рими до слів, складають вірші), ігрові ситуації(«Чим це було?», «На що можна перетворити?» і інші), діяльність у природному оточенні і ін.

- Насичення кожного дня дитини подіями (чим талановитіше організовано життєдіяльність дитини, тим талановитішою виросте людина).

- Взаємодія дорослого і дитини (дорослий має виходити з об’єктивної необхідності та потреби дитини в його допомозі, схваленні та керівництві).

- Змістовне наповнення різних форм діяльності дитини та творчий характер її організації.



Дитинство є тим чутливим періодом у психічному розвитку людини, коли закладається центральний стрижень внутрішнього світу, де є місце простим, але вічним людським цінностям, що, власне, і роблять людину Людиною.
(У виступі використані матеріали досліджень Київського обласного інституту післядипломної освіти, Інституту психології ім. Г.С.Костюка НАПН України).


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка