Закономірності навчання учнів рідної ( державної ) мови



Сторінка1/27
Дата конвертації21.02.2016
Розмір3.72 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   27
МЕТОДИКА УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК НАУКА І НАВЧАЛЬНА ДИСЦИПЛІНА
Методика навчання української мови – наука про загальні закономірності навчання учнів рідної (державної) мови (засвоєння ними знань про мову, формування мовних і мовленнєвих умінь і навичок); забезпечує технологію застосування принципів, методів, прийомів і засобів навчання залежно від дидактичної мети й завдань, характеру матеріалу, етапу навчання та інетелектуально-мовного розвитку учнів.

Методика навчання української мови


Головні завдання

Структура курсу

Основні поняття





  • Мова

  • Мовлення

  • Спілкування

  • Мовленнєва діяльність

  • Дидактичні основи навчання

  • Психологічні основи навчання

  • Зміст навчання

  • Методи і прийоми навчання

  • Засоби навчання

  • Урок (технологія уроку)

  • Інноваційні технології навчання

  • Індівідуалізація навчання

  • Диференціація навчання



  • Загальні засади методики навчання української мови

  • Особливості вивчення основ мовної системи

  • Робота з розвитку зв’язного мовлення

  • Основні напрями роботи з стилістики

  • Удосконалення знань, умінь і навичок з мови у старших класах

  • Позакласна робота з української мови

  • Методична робота вчителя-словесника

  • Кабінет української мови

  • Методичне, теоретичне і практичне оновлення змісту мовної освіти

  • Орієнтація на індиві-дуальний розвиток учнів

  • Формування комуніка-тивної компетенції

  • Методика засвоєння базових знань з мови

  • Ознайомлення учнів з історією і культурою народу – творця мови

  • Формування мовних, мовленнєвих і комуніка-тивних умінь і навичок

  • Розробка і обґрунтування нових технологій навчан-ня мови

  • Створення нових про-грам, підручників, посіб-ників для навчальних закладів різних типів




Визначає мету, об’єм, зміст і структуру, форми організації навчання мови, технологію уроку


Методика навчання української мови

як наука
Вивчає й описує застосування найбільш раціональних методів, прийомів і засобів навчання української мови



Досліджує умови і шляхи засвоєння учнями точно окресленого кола знань, оволодіння ними мовними і мовленнєвими уміннями й навичками

Забезпечує реалізацію принципів і методів навчання мови; розуміння суспільної ролі мови; засвоєння мінімуму мовних знань і понять, оволодіння всіма видами мовленнєвої діяльності, культурою усного і писемного мовлення

Кого навчати?

Методика дає відповіді на запитання




Як навчати ?


(методи і прийоми)

Чого навчати?

(зміст навчання)

Як контролювати засвоєне?


Предмет методики



Процес навчання рідної (української) мови,

що включає:



Зміст навчання, мовний матеріал, що вивчається, мовні вміння, які повинні бути засвоєні

Діяльність учителя, його роль в організації навчання, доборі й подачі матеріалу, формуванні мовних і мовленнєвих умінь і навичок учнів


Діяльність учнів, спрямована на засвоєння знань, формування мовної, мовленнєвої і комунікативної компетенції, розвиток творчих здібностей

Найголовніші завдання методики



Завдання Розуміння соціальної ролі мови, її функцій, мовленнєвої діяльності та її компонентів у житті окремої людини і суспільства в цілому Визначення цілей, специфіки, змісту й обсягу курсу української мови у різних типах навчальних закладів і на різних етапах мовної освітиРеалізація світоглядних функцій рідної (державної) мови, вплив на формування національно-мовної особистості Засвоєння мінімуму мовних і мовленнєвих понять, рівнів і закономірностей функціонування мовиВивчення й опис найбільш раціональних, оптимальних та ефективних методів, прийомів і засобів навчання залежно від змісту матеріалу, індивідуальних особливостей учнів, рівня їх мовної і мовленнєвої компетенціїЗабезпечення належної культури мовлення учнів, розвитку комунікативних умінь і навичок

Загальна - методика мови (лінгводидактика)
Розглядає теоретичні основи методики; загальні закономірності засвоєння мови
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   27


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка