Закономірності поширення основних форм і основних типів рельєфу України



Скачати 44.99 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір44.99 Kb.
Урок для 8 класу на конкурс «Вчитель року» вчителя географії вищої категорії Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 116 Бережної Вікторії Олександрівни.

Тема: Закономірності поширення основних форм і основних типів рельєфу України.

Мета: проаналізувати взаємозв’язок між основними формами рельєфу і тектонічними структурами, визначити розташування в межах України основних орографічних одиниць України: низовин, височин, гірських пасом, найвищих точок рівнинної частини, Українських Карпат і Кримських гір; визначити особливості поширення основних типів і форм рельєфу України та своєї області; виховувати любов до рідного краю.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: фізична карта України, шаблон території України (окремо заготовлені тектонічні споруди України які учні прикріплять на шаблон та форми рельєфу), фотографії різних форм рельєфу (за умови наявності мультимедійного обладнання – презентація або слайд-шоу з краєвидами України, що ілюструють різні форми рельєфу), контурні карти, атласи, підручники. Колова діаграма форм рельєфу. Різнокольорові смайлики (зелений, жовтий, червоний у кожного учня)

Географічна номенклатура: г. Могила-Мечетна, г. Камула, г. Берда, г. Бельмак -Могила, г. Говерла, г. Роман – Кош; Поліська, Придніпровська, Полтавська, Причорноморська, Північнокримська, Закарпатська низовини; Придніпровська, Приазовська, Волинська, Подільська, Хотинська, Передкарпатська, Донецька, Середньоросійська височини.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

  • Мультимедійна презентація різних форм рельєфу України. Під час слайд-шоу вчитель читає вірш.

Чудовий край, очей відрада!

Все там живе: сади, ліси,

Янтар і яхонт винограду,

Долини, сповнені краси,

Де оновитись серце раде;

Все кличе мандрівця спочить,

Коли між горами стрімкими,

Над моря водами дзвінкими,

Навиклий кінь його біжить,

І в серці спокій та відвага,

І хвиля зеленню кипить

Навкруг бескидів Аюдага…

(О. Пушкін)

(Використано між предметний зв'язок: автор вірша? В кабінеті можна повісити портрет О. Пушкіна. Вчитель пропонує учням самостійно визначити тему уроку.)



ІІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

На дошці – шаблон території України.



  1. Бесіда за опорними знаннями:

а) Що називають рельєфом?

б) Які форми рельєфу і як позначаються на карті?

в) Які ви знаєте рельєфоутворюючі сили?

г) Назвіть найбільші тектонічні структури на території України?



  • Завдання для учнів: Прикріпіть тектонічні структури на шаблон України.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь вчителя. Геоморфологія – наука про рельєф Землі, його походження, просторові, генетичні та історичні закономірності будови та розвитку.

  2. Загальні особливості рельєфу України ( робота з таблицею, с.48, підручник). (Прийом «Практичність теорії»)

  • Питання до учнів: які форми рельєфу переважають на території України?

  • Проаналізувавши таблицю в підручнику та скориставшись фізичною картою атласу дати відповідь на питання: яке співвідношення форм рельєфу в межах України? (низовини, височини, гори - у %) Після відповіді прикріпити колову діаграму форм рельєфу у % на дошку.

  • Питання до класу: чи пов’язана тектонічна будова України з рельєфом? Як саме? (діти роблять висновок про зв'язок тектонічних структур і форм рельєфу України)

  1. Форми рельєфу України «Географічний практикум»

а) робота з контурною картою (нанесення форм рельєфу на контурну карту);

б) вчитель – учень: вчитель на фізичній карті показує найвищі точки форм рельєфу, учні позначають їх на контурній карті. (Говерла, Роман – Кош, Берда).



  • Завдання для учнів: прикріпіть на шаблоні України форми рельєфу, що відповідають певним тектонічним структурам та зробіть висновок про взаємозв’язок тектонічної будови та рельєфу.

4. Характеристика форм рельєфу (Прийом «Мандрівка»)

І варіант роботи – робота з підручником по рядам (Прийом «5 речень»)

1 ряд – низовини;

2 ряд – височини;

3 ряд – гори.



ІІ варіант роботи – повідомлення мандрівників (випереджальне завдання, 2 учні): легенди, цікаве про рельєф.

5.Характеристика рельєфу Дніпропетровської області.

Завдання:


V. Узагальнення вивченого матеріалу.

  • Дидактична гра за фізичною картою. За бажанням учень (для класів з середнім рівнем знань – вчитель) показує форми рельєфу, учні називають)

  • Прийом «Географічний крос» (завершити речення)

  • Рельєфом називають….

  • Низовини це…

  • Височини це….

  • Гори це…..

Вірш про Україну

Ненька моя Україна!

Щира, лагідна, єдина.

Де лани й степи широкі,

Та дівчата світлоокі.

Де ті зорі до світання,

Шепіт моря та кохання.

Гори Криму та Карпати.

Як всього у нас багато!

Люблю тебе, Україна!

Щира, лагідна, єдина!

Я твоя мала дитина.

Я – майбутнє, Україна!

(В. Бережна)



VІ. Підведення підсумків уроку, оцінювання.

  1. Питання до учнів ( прийом «Мікрофон»):

  • Для мене цікавим на уроці було….

  • Найскладнішим виявилося….

  • Вдома я розповів би…

  1. Слово вчителя, виставлення оцінок.

  2. За наявності часу можна використати заздалегідь заготовлені смайлики настрою на уроці різних кольорів: зелений – настрій був гарний; жовтий – посередній настрій; червоний – настрій поганий.

  3. На згадку про урок вчитель дарує учням «Вірш по Україну»

VІІ. Д/з: §10 (автор підручника Л.М. Булава), читать, переказувать; вивчить означення теми і номенклатуру. На контурній карті розфарбувать форми рельєфу.

За бажанням – скласти кросвод або тести за темою.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка