Закріплення та узагальнення



Скачати 51.23 Kb.
Дата конвертації18.02.2016
Розмір51.23 Kb.
Конспект

уроку української мови

4 клас

Тема : Закріплення та узагальнення

знань про числівник .

Мета : узагальнити і систематизувати знання про числівник, як частину мови; закріплювати вміння виділяти числівники в реченнях та текстах ; познайомити із числівниками, що не називають точну кількість предметів ; розвивати зв’язне мовлення ; поширювати знання про тваринний світ ; виховувати бережливе ставлення до живої природи.

Обладнання : таблиця з української мови « Числівник », картки для індивідуальної роботи, класний орфографічний словничок, малюнок із зображенням білого ведмедя.

Хід уроку :

I. Організація класу.

II. Повторення



1. « Мозковий штурм»

Вчитель дає питання по вивченій темі, діти швидко відповідають на них.

- Що таке числівник ?

- Якими можуть бути числівники ?

- Що означають кількісні числівники ?

- Що означають порядкові числівники ?

- На які питання відповідають кількісні числівники ?

- На які питання відповідають порядкові числівники ?

- З якими частинами мови найчастіше числівники зв’язані у реченнях ?

- Яким членом речення найчастіше виступає числівник ?



2. Узагальнення про числівник. Індивідуально окремим учнем за таблицею. ( Усно; таблиця на дошці )

Числівник

Кількісний

Порядковий

Означає кількість предметів

Означає порядок предметів при лічбі

Відповідає на питання скільки ?

Відповідає на питання який ? котрий ?

Зв’язаний у реченнях найчастіше з іменниками

Виступає у реченнях найчастіше другорядним членом речення

III. Перевірка домашнього завдання.

- Зачитати виписані із тексту вправи 19 сполучення числівників із іменниками.

- Визначити, на які питання відповідають числівники. До якої групи вони відносяться ( Порядкові чи кількісні )

- Бесіда про кита : Що дізналися нового ?

Чим вразив вас цей текст?

IV. Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні на уроці ми підсумуємо наші знання про числівник, як частину мови.

Продовжимо подорож у цікавий тваринний світ, виконуючи завдання сьогоднішнього уроку.

V. Закріплення знань і вмінь по темі « Числівник »

1. Самостійна робота

I варіант

Завдання на картках

Спиши, числа запиши словами




Спиши, числа запиши словами

Морський хижак косатка може досягати в довжину до 11 метрів. Вона відзначається великою ненажерливістю. Одного разу у шлунку косатки знайшли 13 дельфінів та 14 морських коників.

Морський блакитний кит – найбільша тварина в світі. Він досягає 27 метрів завдовжки й важить близько 150 тонн. Він у 26 разів більший від найбільшого слона.

II варіант

Списують із дошки дві цікавинки, які їм найбільше

сподобались.

* сіра мухоловка прилітає з кормом до свого гнізда 300 – 400 разів на день.

* протягом доби новонароджений кит – малюк випиває 400 літрів молока.

* бджола за день запилює 7000 квіток.

* висота найвищої тварини на Землі – жирафа – 5 метрів, 50 сантиметрів.

* полюючи за комахами, стриж за день пролітає 1000 кілометрів.

* морські птахи за день з’їдають корму у 10 разів більше за власну вагу.

2. Робота в парах. Взаємоперевірка виконаних робіт.

Діти міняються зошитами, перевіряють записи один одного і знайомляться водночас із інформацією, записаною товаришем.



3. Хвилинка каліграфії.

т те ем тем пе ра температура

4. Словникова робота

1. Учні самостійно пояснюють зміст слова температура, записаного під час хвилини каліграфії.

2. Учні пояснюють правопис слова температура

3. Складання та записування речення зі словом температура таким чином, щоб у реченні обов’язково був числівник.



5. Робота за підручником. За вправою 24.

Вчитель : Зараз ми опрацюємо цікавий текст, в якому мова йде про низькі температури і тварин, що можуть їх витримати.

1 ) Учень читає текст вправи.

2) Бесіда за змістом :

- Яку тварину вважали здатною витримати найнижчі температури ?

- Чи це так ?

- Хто ж насправді витримує найнижчі температури ?

3) Виписування із тексту вправи по порядку за зразком, яке місце за здатністю витримувати холод займають різні тварини.

VI. Проведення фізкультхвилинки.

VI. Продовження закріплення знань і вмінь по темі « Числівник »

6. Творча робота в парах.

1) Розгляд ілюстрації білого ведмедя.

2) Складання текстів за малюнком :

Перша пара складає за малюнком опис білого ведмедя.

Друга пара складає за малюнком коротку розповідь про життя білого ведмедя.

7. Хвилинка ерудита .

Учні розповідають підготовлену вдома інформацію про білого ведмедя



Білий ведмідь - найбільший хижак арктичної зони. Поживу шукає, відчуваючи запах за декілька кілометрів. В пошуках їжі білий хижак проходить багато кілометрів. Вони чудово плавають та пірнають. Можуть легко піймати під водою рибу чи непомітно підкрастися до тюленя, що лежить на крижині. Живуть білі ведмеді в одиночку. Разом можна побачити лише матір з одним - двома малюками.

8. Диктант речень із додаткової розповіді, в яких є числівники. Виділення числівників.

Поживу шукає, відчуваючи запах за декілька кілометрів.

В пошуках їжі білий хижак проходить багато кілометрів.

Разом можна побачити матір з одним - двома малюками.

VII. Вивчення нового матеріалу

1. Знайомство із числівниками, що не називають точну кількість предметів. ( Робота за диктантом )

- Які числівники підкреслили ?

- Чи є в записаних реченнях слова, що означають кількість предметів, але не називають точного числа? ( декілька, багато)

- Повідомлення вчителя про наявність в українській мові числівників, що означають загальну кількість, але не називають точного числа.



2. Закріплення.

Робота за підручником. За вправою 26.

1 )Читання тексту.

2) Знаходження в тексті числівників, що не називають точного числа.



3. Самостійна робота.

Виписування із вправи 26 числівників, що не називають точного числа разом із зв’язаними з ними іменниками.

VIII. Підведення підсумку уроку.

1. Розповідь за таблицею про числівник.

2. З якими числівниками познайомились на сьогоднішньому уроці ?

XI. Оцінювання учнів. Дача домашнього завдання



За вправою 25 та малюнком скласти опис ластівки та коротку розповідь про неї, вживаючи числівники.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка