Закріплення усного додавання та віднімання двоцифрових чисел. Складання і розв’язування задач за коротким записом



Скачати 63.95 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір63.95 Kb.
Меленна Валентина Петрівна

учитель початкових класів,

спеціаліст вищої категорії, учитель-методист.

Звенигородська спеціалізована І-ІІІ ступенів

школа №3

Черкаська область


Конспект уроку з математики (2 клас)

Тема: Закріплення усного додавання та віднімання двоцифрових чисел. Складання і розв’язування задач за коротким записом.

Мета: Формування ключових компетентностей:

вміння вчитися: учень дотримується режиму навчальної діяльності, працює швидко і зосереджено; розповідає чітко, послідовно, контролює послідовність виконання роботи, її проміжні та кінцеві результати (контрольно-оцінні вміння);

інформаційно-комунікативна: вміння осмислювати, використовувати потрібну інформацію з різних джерел (мовлення вчителя, однокласників, зміст підручника, таблиці);

загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;

здоров'язбережувальна : дотримується гігієнічних норм, правила сидіння за партою під час письма, активно виконує фізкультурні вправи на уроці;

соціальна: співпрацює в парі, групі.

Предметна компетентність:

(за таксономією Блума)

Діти знають додавання і віднімання одноцифрового числа до двоцифрового; додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток, додавання і віднімання суми від числа і числа від суми;

розуміють сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядно;

застосовують правила додавання числа від суми, віднімання числа від суми в обчисленнях у межах 100 з переходом через десяток, застосовують в обчисленнях переставний і сполучний закони;

володіють обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

перевіряють правильність виконання додавання і віднімання відомими способами, оцінюють свою діяльність.

Мета уроку: закріпити вміння усного додавання і віднімання в межах 100, знання щодо порядку дій у виразах з дужками. Вдосконалювати вміння розв’язувати складні задачі за скороченим записом. Повторити про знаходження периметра геометричних фігур.

Розвивати мислення, швидкість думки, пам'ять, увагу, обчислювальні навички, математичне мовлення.

Виховувати інтерес до математики, бажання бути активним.

Тип уроку: Закріплення знань, умінь і навичок.

Методи: ігровий пояснення, вправи, ілюстративно-демонстраційний, робота в парах, групах.

Особливості проведення уроку: використання інтерактивних технологій.

Обладнання: підручник, таблиці, «мікрофон», індивідуальні сигнальні листочки, віночок Осені, квіти-саморобки, картки з завданнями для роботи в групах, магнітофон, 7 кленових листочків з буквами(Молодці).

Література:

1.Богданович М.В., Козак М.В., Король Я.А. Методика викладання математики в початкових класах.

2. Савченко О.Я. Дидактика початкової освіти.

3. Богданович М.В., Лишенко Г.П. Математика (підручник для 2 класу)



Хід уроку:

І Організація класу

- Я всміхаюсь сонечку.

- Здрастуй, золоте!

- Я всміхаюсь квіточці.

- Хай вона росте!

- Я всміхаюсь дощику.

- Лийся, мов з відра!

- Гостям посміхаюся.

- Зичу їм добра!
ІІ Повідомлення теми, мети і мотивація навчальної діяльності учнів
Діти хором читають тему уроку на дошці.

Закріплення усного додавання та віднімання двоцифрових чисел. Складання і розв’язування задач за коротким записом.

Вправа «Мікрофон»

- Діти, а для чого нам потрібно вміти додавати та віднімати двоцифрові числа?

- Що ви очікуєте від уроку?

- А хто це нам приніс такий чудовий кошик? Давайте взнаємо. Закресліть всі тверді приголосні в цьому слові і дізнаємось, хто вона, ця таємнича гостя.

К О Р С І В Н Ь С – Осінь

- Вона хоче, щоб ми прикрасили їй віночок. За кожне виконане завдання, ми будемо прикріплювати на віночок квіточку. Ви згодні? (Хто згодний – піднімає листочок)


ІІІ Актуалізація опорних знань
* Якщо стоїть «+», то це … (сума)

* Якщо стоїть «-», то це… (різниця)

* Найдіть всі числа 5 десятка, десятого, другого.

* Як взнати, на скільки одне число більше чи менше за друге?

* Як додавати двоцифрові числа?

* Якщо вираз з дужками , то яку дію виконаємо першою?

* Як знайти периметр?
IV Закріплення і узагальнення знань по темі
1. Каліграфічна хвилинка.

- Ми напишемо красиво цифру «5» і всі двоцифрові числа в межах 100, які мають 5 окремих одиниць.

- Чи будемо писати 105? Чому?

Прикріплюємо першу квіточку на віночок

2. Гімнастика для очок з листочком.

3. Розв’язування прикладів №381 (2 –  на дошці, 2 – коментовано, 1 – самостійно)

Прикріплюємо другу квіточку

4. Обчислення значень виразів №379

* Суму чисел 25 і 7 зменшити на 12.

* 65 зменшити на суму чисел 18 і 4.

* Різницю чисел 60 і 12 зменшити на 15.

* 48 збільшити на різницю чисел 42 і 30.



Прикріплюємо третю квіточку

5. Фізкультхвилинка англійською мовою (учні поглиблено вивчають англійську мову)

Go in the circle крокують

Cecil please

Sit down stand up сідають, встають

Bend your knees присідають

Clap your hands плещуть в долоні

Jump up high підстрибують

Turn around кружляють

Now wave Good bye махають руками


6. Розв’язування задачі №382(1)

а) читання учителем;

б) читання дітьми;

в) розбір задачі:

- Про що задача?

- Що зробили учні з молоком?

- Скільки молока було?

- Що треба взнати?

- Це задача проста чи складена?

- Який скорочений запис умови нам підійде? (На дошці 3 види записів, діти обирають потрібний)

- Яка перша дія? Друга?

1) 6+7=13 (л) – випили;

2) 40-13=27 (л) – лишилося;

- Як можна інакше розв’язати задачу?

1) 40-6=34 (л)

2) 34-7=27 (л)

г) Складання виразу до задачі

40-(6+7)=13 (л)



Прикріплюємо квіточку

7. Розв’язування задачі №382(2) виразом.



Робота в парах

- Щоб рослини на городі гарно виросли, їх треба поливати.

- Скільки було води в діжці?

- Чи знаємо , скільки витратили?

- Що значить «стільки ж»?

- Що треба взнати? Складіть вираз для розв’язання задачі.

50-(9+9)=32 (л) – залишилось
Прикріплюємо квіточку
8. Геометричний матеріал.

Робота в групах

Команди отримують аркуші паперу, на яких треба накреслити геометричну фігуру і знайти периметр (папір в клітинку).

І група Накресли прямокутник, ширина якого 5 см, а довжина на 3 см більша. Знайдіть периметр.

ІІ група Накресли прямокутник, довжина якого 12 см, а ширина на 7 см менша. Знайдіть периметр.

ІІІ група Накресли квадрат, сторона якого 5 см. Знайдіть периметр.

IV група Яка може бути сторона квадрата, якщо його периметр 40 см? Накресліть такий квадрат.

Презентація команд. (Прикріплюємо квіточку)
V Підсумок уроку. Рефлексія.
Вправа «Мікрофон».

- Чи все ти зрозумів на уроці?

- Який вид нашої роботи тобі особливо сподобався?

- Де було важко? Що треба робити, щоб ти навчився?


Оцінювання учнями власної діяльності

- Ми весь урок закріплювали вміння додавати і віднімати двоцифрові числа під час розв’язування прикладів, обчислення значень виразів, розв’язування задач, обчислення периметра.

Якщо все зрозуміли, підніміть листочок.

А тепер – ті, хто зазнав труднощів.

- Я за дорученням Осені теж оцінила вашу роботу. Вийдіть, будь ласка, дітки, які отримали листочок з буквою до дошки. (На кленових листочках: МОЛОДЦІ)

- Впорались з завданням всі,



Ви сьогодні (читайте) молодці!



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка