Закріплення звука [ш]. Розвиток зв’язного мовлення на тему „Допомога тваринам узимку



Скачати 84.53 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір84.53 Kb.
Тема уроку. Закріплення звука [ш]. Розвиток зв’язного мовлення на тему „Допомога тваринам узимку”
Мета уроку. Закріпити знання учнів про звук [ш] [,букву „ша” ; вдосконалювати вміння читати і розуміти прочитане; розвивати фонематичний слух, вміння спостерігати, аналізувати, зв`язне мовлення, розумові і творчі здібності; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.
Обладнання:малюнки тварин,таблиці слів і складів з літерою „ша”, іграшки, Буквар, грамзапис П І Чайковського „Пори року”.
Хід уроку


  1. організація класу, створення емоційного настрою.

Любі діти , у наш клас

Завітали люди щирі

Гостей посмішкою й миром

Добрий ранок всім !

Ми вам раді, люди добрі,

Ми вітаєм щиро вас

І запрошуєм ласкаво

На урок читання в клас.
Пам`ятайте милі діти,

І хлоп`ята і дівчата !

Щоб успіхи чудові мати,

Треба гарно всім читати.


ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.вступне слово.

То ж пригадаємо того чудового віршика про мову:

Завжди говоримо красиво

Не поспішаючи, сміливо

Є в нас у ротв язичок

Він говорить:-чок,чок,чок

- Далі скажем:-лю-лю,лю-

я природу люблю

- А тепер скажіть усі:

А чому на річці лід,

І сніжка на землі слід

Бо зима була

снігу намела.
-І хоча Масляна-час проводів Зими,вона ніяк не хоче поступатися Весні.

-Отож,відкриваємо завісу ненароком

І знову зазираємо в чудову пору року.

(Відер малюнки на дошці)

Зима тоді буває чарівна

Коли стає біловолоса, білолиця

Рукавом махає -

Сріблом все вкриває.

2.Слухання грам запису.

-А який же „голос” у зими ?

-Слухаємо музику і уявляємо зиму.

-Так почув зиму композитор Петро Ілліч Чайковський.

-А що ви уявили, діти ?

(Поле...Воно біле-біле,сніг іскриться на морозі.Кругом тихо-тихо.

...В лісі на гілках повно снігу. Пташка сяде на дерево і посопеться сніг, як вода з водопаду)

Застигла земля, зупинилась річка.Холодна красуня загартувала весь світ,приспала його до весни.

3.Повідомлення теми та завдань уроку.

Так хочеться вам показати, діти,

Зиму прекрасну у всій своїй красі

І ваше ніжне серденько відкрити

Щоб милувалися казкою ви всі.

Тема уроку:Зима.

„Поспішай синичко !”

-Ми будемо закріплювати вміння читати склади, слова з буквою „ша”. Помандруємо до зимового лісу і дізнаємось про допомогу тваринам в зимку.

А хто добре працюватиме

Той гостинець в подарунок матиме.



ІІІ.Повторення та закріплення вивченого матеріалу.Актуалізація знань.

Бабуся-Зима не сама до нас прийшла,а сніжки з завданнями з собою принесла.

-Якщо ми зними не впораємось, то налетить люта віхола і припинить нашу подорож до лісу.

1.Мовна розминка.

а)Прешу сніжинку тримай

скоромовку прочитай

(Тишком-нишком вийшла мишка із нори.)

-Який звук найчастіше повторюється ?

-Який це звук ? (приголосн,глухий,шипл.)

б)Дихальні вправи.

Вчитель:-Озвучимо дії зими

Пригадаймо,друзі,вмить;

вітер полем швидко мчить; у-у-у !

в лісі гілля шелестить-ш-ш-ш

Під ногами сніг скрипить: скрип, скрип

в)Чистомовка

тепер чистомовка

ша-ша-ша - бігає лоша

шу-шу-шу – шишок нано....

ші-ші-ші – рученьки на....

ше-ше-ше – як в лісі хоро....

ши-ши-ши – ти додому поспі....

2.Розчитування

Вчитель: а) Читають дівчатка

(спочатку краса а потім сила)

кі

ми



ча шка

ши

кри


б) Читання слів.

Вчитель: - Тепер хлопчики.Читаємо „зимові”слова

Щоб їх прочитати треба легені потренувати

Вдихаємо і швидко читаємо.

Лід

сніг


зима

мороз


холод

сніжок


-Скажіть який сніг ?

(білий, холодний, пухкий, легкий, сріблястий, золотистий)

в) Читаємо слова разом:

комашка школяр

школа мішок

шматок пташка

Вчитель: - Прочитайте слова,що відповідають на питання хто ?

-Прочитайте слова, що відповідають на питання що ?

-Де чується звук [ш] у словах ? (на початку в середині)

г) Гра „Слово заблукало”

-Допоможемо Бабусі-Зимі знайти слово що заблукало

шпак


шашка

шишкар


шуліка

3.Робота зі звуками моделями.

Вчитель: Ой що це ?

Птахи сперечаються. Вони не поділили звукові моделі.

-Допоможемо птахам відшукати свою звукову модель

шпак шишкар

-Добре впорались із завданням отримують сніжинку)

-А тепер, все пригадайте

Зі словом шишкар речення складайте.
Фізкультхвилинка
Хто ж там,хто вже там стомився

І навіщо нахилився ?

Треба дружно всім нам встати

Фізкульт паузу почати

Кучугури низенькі-низенькі

Дерева високі-високі

Вітер дерева колише-гойдає

Птахи летять-прилітають

А діти тихенько за парти сідають.
IV.Робота над новим матеріалом.


  1. Вступна бесіда.

Зима вкриває землю білою, пухнастою ковдрою.

А чи дійсно вся природа

Завмирає у своїй зимовій красі ?

Діти: - Ні

У лісі чується пташиний стукіт, спів, скрип та інші звуки.

- То ж наберемо в легені якнайбільше повітря і дмухнемо на наші сніжинки

Полетіли сніжинки далеко в низ і простелили доріжку до лісу.

Грамзапис „Голоси птахів”.

- Може чий голос впізнаєте

- А чи можна почути зараз її спів ? Ні.(Тому, що вона на зиму відлітає в теплі краї)

- А яких пташок ми можемо побачити взимку дізнаєтесь,коли відгадаєте загадки Сніговита-Питайлика.

2.Відгадування загадок.

а) Маленький хлопчина

у сіренькій світині

по двору стрибає

крихти збирає /Горобець/

б)Який птах цвіте на

снігу, мов мак ? /Снігур/

в)Усім байки розповідає

на блискуче зазіхає /Сорока/

г)Назву якого птаха вважають

символом миру ? /Голуб/

д)Б`ється, стука молоток

Поправляє наш садок /Дятел/

е)Пташка невеличка

В неї білі щічки

Сірі лапки,чорна шапка

Фартушок жовтенький

Голос тоненький

Та ж це пташка невеличка

Називається... /Синичка/

- Так яких же пташок можна побачити взимку ?

(Синичок, горобців, голубів, ворон, снігурів, дятла)

Вчитель: - Діти, а ви знаєте, що в зимку птахам не так мороз страшний як голод.

- А як ми можемо допомагати птахам взимку-нашим пернатим друзям ?

Виготов, годівнички, розвісити їх на деревах, покласти зерен, крихіт хліба, прив`яз, свіжі шматочки сала, перевіряти годівнички, щоб не замітало снігом.

3.Читання оповідання вчителем.

Вчитель: - Прочитайте заголовок. Як ви гадаєте про кого буде розповідатись в тексті.

- Сьогодні ми будемо працювати над текстом „Поспішай, синичко!”

- Послухайте текст і подумайте, що в тексті справжнє, а що казкове.

Годівнички розвісили-справді

Казкове: синички розмовляють тільки в казках.

4.Словникова робота.

- Які слова незрозумілі ?

- Навчимося правильно читати важкі слова.

зу-стрі-лися шма-точ-ки

швид-ко ши-пши-ни

шість го-ро-би-ни

годів-ни-чок

5.Самостійне напівголосне читання тексту учнями.

- Прочитайте самостійно і повчіться правильно читати слова.

6.Відповіді на запитання.

- Де зустрілися синички ?

- Що порадила перша синичка другій ?

- Що є біля школи ?

- Хто приготував годівнички птахам ?

7.Гра „Чемпіон” „День,ніч”

- Прочитаємо граючись, пограємо в „чемпіона”. Хто перший, той чемпіон .

Почитаємо „Ланцюжком”

8.Читання в особах.

Вчитель: - А зараз ми почитаємо в особах.

- Хто розказав нам цю пригоду ?

- Хто буде читати слова автора ?

- Про кого нам розповів автор ?

- Хто бажає читати слова першої синички ?

- Хто бажає читати слова другої синички ?

Порада: Зверт.увагу на розділові знаки в кінці окремих речень та на інтонацію.

9.Гра „Незнайко”.

- До нас завітав Незнайко,просить нашої допомоги – треба правильно прочитати текст.

- Слідкуйте за буквариком і допомагайте мені правильно прочитати.

Вчитель :

- Поспішай сойко !

- Зустрілися в лісі дві сойки !

- Чи ти обідала ? спитала перша.

- Ні. Ось, може, якусь комашку у корі знайду.

- Так чого ж ти тут лежиш ?

- Біжи швидше до школи.

- Там у саду аж 5 годівничок !

- Чого в них тільки нема ! І пшоно, і шматочки сала, і ягоди калини та горобини.

- Поспішай, сойко !



V.Закріплення і систематизація знань.

1.Гра „Хто що любить”. Робота в парах.

- Щоб допомагати пташкам узимку, треба знати, чим ласувати вони люблять. Працюємо в парах.

- Одна пара працює біля дошки.

- Покажіть стрілочкою від пташки до улюбленої їжі.

Додаток: - Діти, а кого ми ще можемо зустріти в лісі ? (зайчика, лося, білочку).

- А чим ми їх будемо підгодовувати ? (морква, сіно, горішки).

2.Робота в групах. Гра „Збери прислів`я”.

- Ви знаєте багато скоромовок, загадок, а сьогодні ми складемо прислів`я.

- Кожна з груп вибирає одного учня, який буде давати відповідь.

1.Як багато птиць, не буде гусениць.

2.Де багато пташок, там нема комашок.

3.Підгодуй птахів взимку, вони віддячать тобі в літку.

- А чому це так. /Птахи поїдають шкідливих комах. Дуже корисно принаджувати птахів до садів/.

Цікавинка: Послухайте – одна синичка з`їдає у тричі більше комах, ніж її вага.

VI. Підсумок уроку.
Урок підходить до кінця сніжинок вже нема.

- що вийшло у нас ?

Бережіть природу

- Як ви розумієте, що таке природа ? (Те, що оточує людину і не зроблене її руками ).

- Як ми повинні її берегти ? (Не ламати гілочок, підгодовувати пташок, підгодовувати їх )

Все на землі, все треба берегти

І птаха, і звіра, і ту травинку

Не гордися тим, що цар природи ти

Бо врешті ми – лише його частинка.

Підведемо підсумки .- Який звук ми повторювали ?

- Про яку пору року ми говорили ?

- Як ви вважаєте, втомилася Зима чи ні ?

- Зажурилася зимонька – зима

Молодої сили вже нема

Вона тепер така смішна,

Бо по землі іде весна

- За те що ви добре працювали, лісові мешканці приготували вам гостинці (Корзину з горішками)

- А книжка нехай завжди буде вашим другом і супутником.



- Дякую всім за урок .


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка