Закріплення звуків [х], [х'], буква Хх



Скачати 36.38 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір36.38 Kb.
Методичний кабінет КГ №91

Конспект уроку

з навчання грамоти

для учнів 1-В класу

«Закріплення звуків [х], [х'], буква Хх»

Підготувала

вчитель-методист

КГ №91

Сушій Надія Володимирівна
м. Кривий Ріг

2012р.

Тема: Закріплення звуків [х], [х'], буква Хх.

Мета: закріпити артикуляцію звуків [х], [х'] ті їхніх буквених позначень; формувати навичку виразного читання; розвивати вміння працювати з текстом; виховувати інтерес до явищ природи.

Обладнання: фішки на позначення голосних і твердих та м'яких приголосних звуків, таблиця, ілюстрації, музичний запис «Колискової пісні», смайлики.
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Організаційний момент:

Я всміхнуся сонечку –

Здрастуй, золоте!

Я всміхнуся квіточці –

Хай вона цвіте!

Я всміхаюсь друзям –

Зичу їм тепла.

Гостям усміхаюся –

Зичу їм добра.



  1. Повторення вивчених букв.

- Яку букву ми вивчили на минулому уроці?

(букву «х», звукв [х], [х'])

- Який це звук: голосний чи приголосний?


  1. Гра «Впіймай звук».

Гілка, голос, хвиля, хата, море, сміх, дах, хворий, кит, хліб, сум, сонце, халва.

  1. Звуко - буквенний аналіз слів.

Загадка:

Рогатий пастух у морі срібні овечки пасе.

( місяць, зірки)

Діти викладають моделі слів у себе на партах, за правильне виконання завдання отримують смайлик.



  1. Підготовка артикуляційного апарату.

а) Скоромовка :

Черепаха – чепуруха,

Чепуруха – черепаха!

Начепила капелюха –

наче пава, черепаха!

б) Чистомовка :

Ко – ко –ко – котик випив молоко,

Ок – ок- ок – по траві повзе жучок,

Ку – ку –ку – знаєм пісеньку дзвінку.

ІІ. Примінення набутих знань.


  1. Далі будемо працювати у командах.

а) перша команда читає «Колискову пісеньку» «ланцюжком».

б) друга команда складає речення за малюнком «зимові розваги дітей»

в) третя команда читає «колискову» пісеньку за особами, інсценізація.

2. А тепер послухаємо «Колискову пісеньку» у виконанні народної співачки України Ніни Матвієнко.

3. Проведемо змагання між командами. Граємо у гру «Конструктор».

Із букв слова «хлібозавод» треба скласти нові слова.

Слова: хліб, завод, вода, віз, дах, лоза, хід, лоб, блоха, обід, хіба, лобода.

(За кожне слово команди отримують один бал).



ІІІ. Фіз. хвилинка.

Два прихлопи,

Три притопи,

На носок,

На каблучок.

Руку вліво,

Руку вправо

Ми танцюєм козачок.

Раз – присядем,

Два – присядем,

Настрій гарний,

Ось такий!

Покружляли, повертілись

І за парти всі усілись.



IV. Повідомлення теми і завдань уроку.

  1. Сьогодні на уроці ми продовжимо навчатися читати слова та речення з буквою «х», але спочатку пограємо у гру «Мікрофон».

(Діти загадують загадки про повітря, небо, хмари.)

  1. Підготовка до читання тексту «Казкові хмаринки».

а) - Чи спостерігали ви коли-небудь за хмарками?

- На що вони бувають схожі?

- Що потрібно людині, щоб побачити казкові малюнки в небесних хмарах?

(Добру уяву, фантазію).

б) - Відкрийте «Буквар» на сторінці 98, розгляньте малюнок.

- Що робить хлопчик?

в) Словникова робота.

Пуховинки – схожі на пух.

Химерні – незвичайні, чудернацькі.


  1. Слухання й розуміння тексту «Казкові хмаринки».

Учитель читає текст. Діти відповідають на питання:

  • Що подобалось робити Михайликові?

  • Яких казкових істот побачив хлопчик у хмаринках?

  1. Опрацювання тексту учнями.

Діти читають текст «ланцюжком».

  1. Робота над змістом тексту.

  • Чому хмаринки названі пуховинками? (схожі на пір'я)

  • Чому їх називають волохатими? (схожі на хутро)

  • Де можуть вмоститися хмаринки? ( на даху)

V. Підсумок уроку.

- Із якою буквою ми навчалися читати слова?

- Чи сподобалося вам спостерігати за хмариками?

- Намалюйте казкові хмаринки.

- Порахуйте, хто і скільки отримав фішок-смайликів. Хто працював найкраще – отримує призи.

- А на хмариках, яких ви бачите на дошці, ми можемо прочитати слово про всіх нас:


М О Л О Д Ц І


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка