Заняття з розвитку математичних уявлень «Готуємося до свята: допомагаємо мамі на кухні»



Скачати 24.83 Kb.
Дата конвертації09.03.2016
Розмір24.83 Kb.
Заняття з розвитку математичних уявлень «Готуємося до свята:

допомагаємо мамі на кухні» (старша група)

Вихователь Миколенко Т.В.

Програмовий зміст: розвивати інтерес дошкільників до проблемних завдань. Вчити вимірювати одну і ту саму кількість сипучих речовин умовними мірками різного розміру, розуміти залежність результату від розміру мірки. Вправляти у відлічуванні кількості предметів за заданим числом. Активізувати в словнику поняття «спочатку», «потім», «вкінці». Закріпити знання геометричних фігур під час придумування і викладання візерунків на «святковому торті». Розвивати мислення, уяву, пояснювальне мовлення, вміння слухати вказівки вихователя, виявляти рівень самостійності у виконанні завдань. (Новикова В.П. «Математика в дитячому садку»(6-7років) ст.41).
Матеріал.

Демонстраційний: дві миски, в одну з яких насипано три чашки гречки; мірки: прозорі чашка, склянка;набір каструль різного розміру; два комплекти цифр; два зразки орнаменту з геометричних фігур.

Роздатковий: математичний набір з цифрами та геометричними фігурами, папір круглої форми.

Хід заняття

Коротка бесіда «Як я допомагаю мамі у святковий день».

Педагог запитує:



  • Вам доводилося самому варити кашу? А як це робить ваша мама? Чим вона сипить крупу, як вимірює? Що робить спочатку, потім, вкінці?

  • Погляньте, яку кашу варитиму я? Що це за крупа?

  • Хто знає як мені відділити потрібну кількість круп? Що для цього потрібно зробити?

  • Чим можна виміряти гречку? (Усіма предметами, у які його можна насипати)

  • Як ми назвемо ці предмети ?( Умовна мірка)

Вислухавши відповіді дітей, вихователь показує прозору миску з рисом і пропонує виміряти його чашкою.

  • Щоразу, коли відмірятимемо повну чашку, треба виставляти який-небудь предмет, щоб не збитися з ліку (геометричну фігуру з математичного набору).

Одна дитина допомагає педагогові вимірювати, решта малят контролює наповненість мірки й виставляє предмети. Закінчивши вимірювання, педагог пропонує дітям виставити, а потім назвати цифру, що покаже, скільки чашок гречки в мисці. Потім вихователь пропонує виміряти ту саму гречку іншою міркою (склянкою). Одна дитина вимірює, решта викладає геометричні фігури. Дорослий пропонує назвати цифру, яка покаже, скільки склянок гречки в мисці, викласти поруч з попередньою і порівняти їх. Разом з дітьми підсумовує: « Чим більша мірка, тим менше число виходить. І навпаки: чим менша мірка, тим більше число виходить. А круп залишається однакова кількість».

Вихователь звертає увагу на кухонні каструлі різного розміру і пропонує дітям подумати скільки б вони кинули склянок круп у кожну з них не забуваючи , що гречка гарно наварюється. Діти вправляються у вимірюванні, а педагог уточнює, чим є чашка та склянка під час вимірювання, розповідає про загальноприйняту мірку « кілограм».

Фізхвилинка – Інтерактивний метод « Карусель» (внутрішнє коло тримає цифри (геометричні фігури), зовнішнє, рухаючись за сигналом педагога,називає їх, потім міняються місцями).

Вихователь дякує за допомогу у приготуванні каші і пропонує придумати різні варіанти прикрашання торту. Звертає увагу на зразки запитує:



  • Чим прикрашені мої торти ?

  • Які геометричні фігури я використала?

  • Як я їх розмістила? Яка послідовність?

  • Придумайте свою прикрасу з геометричних фігур для торта. (приймає зразки)

Діти викладають візерунки, вибирають найбільш вдалі для подальшого замальовування.

Педагог підсумовуючи заняття, схвалює найбільш активних дітей, запитує що на занятті робили спочатку, потім, вкінці і що робитимуть зараз та вдома перед святом.





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка