Заняття з розвитку математичних уявлень «Подорож до автопарку»



Скачати 39.84 Kb.
Дата конвертації09.03.2016
Розмір39.84 Kb.
Заняття з розвитку математичних уявлень

«Подорож до автопарку»(старша група)

Вихователь Миколенко Т.В.

Програмовий зміст: продовжувати вчити оперувати з множинами предметів, закріпити уявлення дітей про задачу під час гри «Розставимо транспорт на стоянці». Вправляти у розв’язанні задач та викладанні прикладів зі знаком +,--. Закріпити вміння орієнтуватися в часі (оперування словами: вчора, сьогодні, завтра, назви днів тижня, місяців) у вправі « Замов місце на стоянці». У грі « Створюємо автомобіль» закріпити знання дітей про плоскі геометричні фігури (назви, характерні особливості), склад числа 5 з двох менших при побудові транспорту за поданими схемами. Вправляти у серіації за величиною. Розвивати психічні процеси, творчу уяву, окомір. Викликати інтерес до професій пов’язаних з раціоналізаторством, винахідництвом (інженер-конструктор, промисловий-дизайнер).
Матеріал:

демонстраційниймагнітний фланелеграф,розділений на 3 рядки, іграшкова автостоянка, демонстраційні цифри в межах п’яти та п’ять одиниць, знак + , - , =, схематичне зображення машини з п’яти геометричних фігур (2картки);

роздатковий - 10 різних геометричних фігур різних за кольором , формою та величиною, іграшкові автомобілі підібрані в п’ять груп (5 різних, 2 і 3 однакових, 1 і 4 однакові), цифри та знаки.

Хід заняття

Педагог пропонує дітям погратися в ігри з автомобілями, за правильно виконані завдання гри вони отримуватимуть фішки за якими буде визначено переможця. Завдання в іграх будуть різні, але основною умовою стане «Кількість використаних предметів повинно бути 5».

Вихователь пропонує гру «Розставимо транспорт на стоянці». Дорослий разом з дітьми вибирає контролера – дитину, що перевірятиме правильність виконання завдання, на себе бере роль директора стоянки, всі діти - власники автомобілів. Власники вибирають собі автомобіль – один із запропонованих. Директор дає завдання поставити автомобілі на стоянку розподіливши їх на три групи :

- У перший гараж можуть заїхати швидка допомога, пожежна машина, патрульний автомобіль міліції, жовтий грузовик газової служби та синій пасажирський автобус рятувальників.

- У друге відділення стоянки заїжджають два автомобіля таксі та три пасажирські автобуси.

- У третій гараж поставлять автомобілі водії власних легкових машин. (1 біла і 4 зелених)

Водії машин ставлять їх у гараж за поданою вказівкою. Контролеру пропонується перевірити правильність розставлених машин, за правильно виконане завдання дати фішку. Педагог запитує:


  • Як можна назвати машини у першому гаражі?

  • Чому вони найближче до виїзду?

  • Кого перевозять машини з другого гаража?

  • Водії, чи виконали ми умову гри ( кількість 5)?

  • Як це можна перевірити?

  • Пропоную контролеру позначати цифрами кількість нами нарахованих автомобілів.

Діти разом з дорослим рахують автомобілі, об’єднуючи однакові однією цифрою, контролер викладає цифри на фланелиграфі. Педагог підсумовує: « У першому гаражі 1 швидка допомога, 1 пожежна машина, 1 патрульний автомобіль міліції, 1 жовтий грузовик газової служби та 1 синій пасажирський автобус рятувальників. Всього скільки автомобілів? На другій стоянці 2 таксі та 3 пасажирські автобуси. Скільки разом машин? У третьому гаражі 1 білий автомобіль і 4 зелених? Скільки всього?» Вихователь звертає увагу на фланелеграф : « Отже, число 5 складається з п’яти одиниць, з чисел 2 і 3, чисел 1 і 4. У кожному гаражі 5 машин. Молодці умова гри виконана.»

Діти сідають за свої робочі столи.

  • З яких частин складається задача?

  • Я розповідатиму умову, ставитиму запитання, а ви ,контролери, записуватимете розв’язок цифрами та знаками? (при потребі повторити знання дії знаків +, -,=.)

Педагог складає задачі про транспорт, діти викладають розв’язок, перевіряють (біля дошки бажаюча дитина), дають повну відповідь. Активні діти отримують фішку.

Педагог пропонує погратися в гру «Замов місце на стоянці».



  • У вас є свій автомобіль. Ви їдете у подорож, тому потрібно зберегти місце на стоянці вдома та замовити в іншому місті. За правильно замовлене місце отримуєте чек , який обміняєте на фішку. Можна зробити не більше п’яти замовлень.

Вихователь пропонує пригадати поняття « вчора, сьогодні, завтра », назви днів тижня, зимових місяців. Приводить приклад замовлення: «1.Доброго дня. Прошу залишити моє місце на стоянці до завтрашнього вечора (на сьогодні, до вівторка, до лютого місяця). Дякую.», « 2 Добрий ранок. Прошу замовити місце на понеділок та вівторок ( на січень.) Дякую.» Діти беруть уявний телефон і замовляють місця, цікаві замовлення вихователь схвалює. В кінці гри за чеки діти отримують фішки, визначають переможця.

Педагог звертає увагу на геометричні фігури у дітей, пропонує викласти їх, назвати, виділити характерні особливості, розділити за величиною та пограти в гру « Створюємо автомобіль» Запитує:

- Як називаються люди ,що придумують автомобілі, їх форму, колір, зручність.( інженер-конструктор, промисловий-дизайнер)

- Пропоную придумати і сконструювати свій автомобіль з геометричних фігур, але спочатку спробуємо викласти за зразком ( виставляє зразок діти викладають).

- Запам’ятайте другий зразок, уявіть його і викладіть (показує на 10 секунд, ховає, діти викладають).

Під час виконання вихователь запитує:



  • Скільки фігур ви використали при викладанні?

  • Скільки кругів, прямокутників? А разом?

  • Чи виконали ми умову про 5 предметів?

Далі вихователь пропонує вибрати 5 геометричних фігур і викласти власний автомобіль. За швидкість та правильне, творче виконання, повні відповіді діти отримують фішки.

Після закінчення гри педагог пропонує порахувати всі отримані фішки, схвалює дітей, запитує, яка гра сподобалася найбільше і пропонує конструювати автомобілі з будівельного матеріалу. Здійснюється обмін фішок на будівельний матеріал і діти самостійно граються.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка