Засоби виразності декоративного мистецтва



Скачати 59.52 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір59.52 Kb.
Конспект уроку на тему:

Засоби виразності декоративного мистецтва.

Виконання нескладної композиції за мотивами петриківського розпису.

Композиція «Чарівна квітка».

Підготувала:

вчитель образотворчого

мистецтва

Ковпак О.Є.

Тема. Засоби виразності декоративного мистецтва. Виконання нескладної композиції за мотивами петриківського розпису. Композиція «Чарівна квітка».

Мета:

навчальна - дати загальне поняття стилізації через зображення рослинних форм; поглибити знання учнів у галузі українського народного мистецтва;

розвиваюча - розвивати навички спрощення малюнку, об’ємних і колірних співвідношень; розвивати вміння застосовувати в свої творчих роботах орнамент стилізованих рослинних форм; розвивати образне мислення, уяву;

виховна - виховувати любов до рідної природи; бережливе ставлення до творів народного мистецтва; виховувати естетичне почуття до навколишнього світу.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Візуальний ряд:

для вчителя - кросворд, демонстраційні стенди, фотографії картин художниці К. Білокур, презентації, казка Б.Вовк «Чиї квіти кращі»;

для учнів - фотографії, ілюстрації квітів, кольорові картки.

Музичний ряд: аудіозапис П.І.Чайковський «Вальс квітів» з балету «Лускунчик».

Обладнання: комп’ютер, мультимедійна система, магнітофон.

Матеріали: аркуш білого паперу, олівець, гумка, гуаш, пензлі для декоративного розпису, склянка для води.

Техніка: декоративний розпис.

Ключові терміни: «Друкування», «Петриківський розпис».

Хід уроку
І. Організаційна частина

- Добрий день, мої майстри.

В цей день і в цей час

Рада всіх я бачить вас.



ІІ. Актуалізація опорних знань

  • З яким видом мистецтва ми познайомилися на минулому уроці?

  • Назвіть, які види декоративно-прикладного мистецтва ви знаєте?

  • Що називається орнаментом?

  • Для чого майстри декоративно-прикладного мистецтва використовували в своїх роботах орнамент, візерунок?

ІІІ. Повідомлення теми уроку

Учитель. Щоб дізнатися що ми будемо сьогодні малювати, потрібно відгадати кросворд. А ключове слово в кросворді буде підказкою до теми нашого уроку (Додаток 1).

- Давайте прочитаємо ключове слово.

- Сьогодні на уроці ми дізнаємося, як звичайна квітка, завдяки чарівному пензлю художника, перетворюється на чарівну, казкову.

ІV. Вивчення нового матеріалу

4.1. Розповідь учителя

Основне джерело орнаменту-навколишній світ. Із нього митець бере і натхнення, і величезну кількість мотивів від прадавніх часів і до сьогодні улюбленими залишаються рослинні мотиви. Адже саме у світі рослин зустрічаються найбільше розмаїття форм, ритмів, кольорів.

Квіти завжди відігравали важливу роль у житті людини. Не буває події веселої чи сумної, яка обійшлася б без квітів, бо вони є виявом гарного ставлення до того, кому призначені.

- А які квіти ви знаєте?

- В яку пору цвітуть квіти?

Я вам пропоную пограти в гру.



4.2. Гра « Коли цвіте ця квітка» ( Додаток 2)

На екрані буде з’являтися фотографія квітки, а ви піднімаєте картинку відповідного кольору

Весна - зеленого;

Літо - жовтого;

Осінь - оранжевого;

Зима - синього.

- Хто буде самий уважніший отримає приз.

( Проводиться гра)

- А чому жодного разу ви не піднімали картку синього кольору?

- Так, взимку квітнуть тільки кімнатні рослини. А на вулиці ми можемо побачити тільки чиї квіти?

- Так «зимові» квіти, що залишає мороз на вікні.

Одного разу я підслухала одну розмову ось послухайте.

4.3. Читання казки Б.Вовк «Чиї квіти найкращі»

Засперечались колись пори року - у кого найкращі квіти?

Притупнула своїм черевиком Весна - і там, де лежав сніг, задзюрчали струмочки, зазеленіла трава. Земля вкрилась пролісками, конваліями, анемонами, нарцисами.


  • Мої квіти найкрасивіші, - говорить Весна.

  • Ні, - заперечує їй Літо. – Твої квіти й справді красиві, та тільки мої найкращі!

Змахнуло Літо капелюшком, сплетеним із сонячних променів, і щедро розсипало всюди свої квітки. Вітер подує - дзвенять дзвіночки. Із запашної конюшини збирає солодкий нектар джміль. Куди не глянь-усюди волошки, материнка, гвоздика, ромашки…

Аж холодом повіяла від заздрощів Осінь і повела багряним рукавом. Тут зацвіли верес, цикорій, гусячі лапки. Розпустилися кульбаби. А що ж Зима? Засипала снігом і ліс, і луги, і поля; дороги замела, запорошила дахи. Тільки не боїться ні снігу, ні морозу зимовий сад. За склом оранжереї цвітуть бегонії, цикламени, орхідеї…

- Люди сад виростили, а все одно він зимовий. Тут квіти найкрасивіші, - хвалиться Зима.

Так дотепер і сперечаються пори року у кого найкращі квіти.



4.4. Бесіда за змістом казки

  • Чи є у кожної пори року своя головна квітка?

  • Що на вашу думку, у квітах та рослинах є незвичайного?

  • Як ви думаєте чим закінчиться суперечка пір року?

Люди втомилися слухати їхню суперечку і прагнучи примирити їх звернулися по допомогу до майстрів-умільців декоративно-прикладного мистецтва.

- Погляньте на репродукції картин художниці К. Білокур. Вона малювала квіти всіх пір року, додавала уяви, фантазії і закружляли ці квіти у вальсі.



(Під музику П.І.Чайковського «Вальс квітів» учні переглядаються презентацію«Чарівні квіти Катерини»)

- Скажіть у якій техніці працювала художниця?



Словникова робота ( записуємо у словники)

Петриківський розпис - це розпис виконаний рухом і натиском пензля.

Друкування- створення елементів розпису з відбитків пальця та пензля.

Робота над стилізацією природних форм

- Порівняйте природні квіти з тими, які намалювали художники. Перш ніж створити орнамент, митець робить багато малюнків з натури, потім спрощує форму, колір, нехтуючи деякими деталями. Часом майстер зберігає схожість з натурою, але інколи на стільки її змінює, що глядач і не згоджується про першоджерело орнаменту.

- Погляньте, як по-різному художники зображують у своїх витворах соняшник, жоржини, барвінок, мальви ( Додаток 3).

- Ось і ви сьогодні будете створювати власний образ «Чарівної квітки», але спочатку ми поділимося на дві команди. Одна команда буде створювати «Чарівні квіти Зими», а друга « Чарівні квіти Літа».

- Чим будуть відрізнятися творчі роботи?

- Правильно, кольоровим вирішенням. Щоб створити квіти зими, ми будемо використовувати холодні кольори. А для квітів літа – теплі (Додаток 4)

- Ну що ж, приступаємо до творчої праці.

V. Практична робота

1. Зверніть увагу на розташування основних елементів розпису та колір.

2. Використовуючи зображення квітів, спростіть їхню форму, колір.

3. Квіти, які доповнюють композицію, повинні бути набагато менші за головну.

4. Використовуйте всі елементи петриківського розпису, які ми вивчали. Також можете користуватися демонстраційною таблицею (Додаток 5, 6).

(Учитель під час практичної роботи надає індивідуальну допомогу, заохочує до роботи, емоційно підтримує)

VI. Узагальнення, систематизація знань і вмінь

Вправа «Незакінчене речення»

Спрощення природної форми називається - …

Розпис, створений за допомогою натиску пензля називаємо - …

К. Білокур, М. Приймаченко - …



VІІ. Підсумок уроку

1. Демонстрація учнівських робіт.

2. Оцінка діяльності кожного учня.

- Якби квіти могли б говорити, то вони звернулися б до вас з проханням:

Ви на клумбах, вдома, в школі

Висівайте нас доволі,

Доглядайте, поливайте.

Без потреби не зривайте.

Якби ви нас не топтали,

Ми б красу вам дарували.



Квіти прикрашають наше життя. Тож нехай на Землі їх буде більше. І хай серед них будуть не тільки квіти, які ви намалювали, а і виростили самі. А вам бажаю багато сонця у житті, міцного здоров’я, великого щастя і отримувати квіти на всі свята.

VІІІ. Домашнє завдання

Придумати казку про подорож вашої чарівної квітки на іншу планету.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка