Засоби захисту органів дихання. Призначення, будова і правила користування респіратором



Скачати 68.04 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір68.04 Kb.
Урок до дня цивільного захисту у 2 класі
Тема: Засоби захисту органів дихання. Призначення, будова і правила користування респіратором.

Мета: Закріплювати вміння і навички учнів практичних дій при виконанні заходів ЦЗ, розвивати здібності правильної поведінки при НС. Виховувати у дітей впевненість в свої сили, взаємодопомогу, любов до природи.

Обладнання: Індивідуальні засоби захисту, таблиці з цивільної оборони

1. Оголошення тими й мети уроку

Сьогодні в нас урок закріплення про ЦО. Ми з вами повинні показати теоретичні й практичні вміння й навички з вивчених тем на попередніх уроках. Кожна людина повинна вміти захистити себе та інших у разі надзвичайних ситуацій. У статті Ι Закону «Про цивільну оборону України» записано: «Кожен має право на захист свого життя й здоров'я від наслідків аварій, катастроф, пожеж, стихійного лиха»



ІІ. Актуалізація опорних знань:

1. Бесіда



  • Хто може сказати що таке ЦО?

( ЦО вивчає як захистити населення від наслідків аварій, катастроф, стихійних лих, навчити людей поводитись у складних ситуаціях, вміти надавати допомогу й користуватися засобами індивідуального захисту).

  • Ми живемо в місті в якому багато заводів таких як Дніпро Азот, БКХЗ, ДМК та інші які виробляють та виділяють багато отруйних речовин.

Існують такі сильнодіючі отруйні речовини: хлор (50 т хлору може заразити територію на 52 км, захиститися можна на протязі 40 хв. (протигазом) ); азот — речовина, яка викликає набряк легень, ожог шкіри; аміак — пари цієї речовини легші за повітря, противогаз не захищає від аміаку; бензол, фосген, сірководень, сірчистий газ.

  • Знання про засоби й способи захисту в надзвичайних ситуаціях - це одне найважливіших умов збереження життя багатьох людей.

  • Уявіть таку ситуацію: у нашому місті можливе забруднення місцевості речовинами небезпечними для життя.

  • Як ми про це з вами дізнаємося?

( Довгий сигнал, гудок, дзвоник, або сирена протягом 5 хв., а потім негайне включення радіо і телебачення, де буде повідомлення про небезпеку, яка виникла). Почувши повідомлення треба почати евакуацію.

  • Як же треба діяти, почувши про небезпеку?

(По-перше не панікувати, організовано виконувати всі вимоги дорослих, по-друге взяти в першу чергу з собою засоби індивідуального захисту, необхідні речі, документи, мати невеликий запас продуктів, які не псуються)

А які ви знаєте засоби індивідуального захисту?

(Засоби захисту органів є противогази, респіратори, а також найпростіші засоби протипилова тканинова маска й ватно-марлева пов'язка).


  • Від чого можна захиститися, перебуваючи в найпростіших засобах захисту?

( від пилу, диму, отруйних речовин)фото025.jpg

2. Гра «Хто швидше!»

Увага! А зараз проведемо гру « Хто швидше!»

( по 2 учня)

« Ватно-марлеві пов'язки одягнути!»

« Ватно-марлеві пов'язки зняти!»



  • Діти, а при яких обставинах ми можемо вдома використовувати пов’язки?

  • Ми говорили про індивідуальні засоби захисту, але головним засобом захисту населення від зброї масового ураження є сховища?

  • Де вони будуються? ( Сховища будуються в заглибленій частині будівлі, або розташовують окремі сховища, також сховищами можуть бути заглибленні споруди (підвали, тунелі)

  • Як треба поводити себе в сховищах? ( Не кричати, виконувати команди комендантів).

Висновок: Якщо ми навчимося захищатися, то врятуємо собі життя. Засобів і способів захисту багато, і ми повинні їх знати. Як показує практика, в екстремальних умовах може розгубитись навіть доросла людина, забувши номери телефонів екстремальних служб. Давайте згадаємо.(01, 02, 03, 04)

3. Стихійні лиха

Природні стихійні лиха.

Велика й гарна земля України, різноманітна її природа. Кожна доріжка, деревце, колосок, травинка, квітка - невід'ємні частини її природи. Але в природі бувають такі явища, які виникають раптово. Вони носять надзвичайний характер і приводять до порушення норми життя, а іноді загибелі людей.

А як називаються такі явища? ( Природні стихійні лиха)

А що саме відноситься до стихійних лихий, ми дізнаємося тоді, коли ви відгадаєте ці загадки.

4. «Мозковий штурм»

1. Явище, що утворюється під час інтенсивного випадання снігу.

(Снігопад)

2. Підземні поштовхи, що виникають у надрах землі.( Землетрус)

3. Неконтрольований стихійний процес горіння, що призводить до загибелі людей і знищення матеріальних цінностей.( Пожежа)

4. Вітер великої руйнівної сили й великої тривалості. (Буря)

5. Атмосферний вихор, що виникає під година грози.(Смерч)

6. Явище що виникає при посушливій погоді й сильних вітрах.(Засуха)

7. Затоплення місцевості в результаті підйому рівня води в річці, морі.(Повінь)

— Наше місто також може бути зоною затоплення, так як неподалік знаходиться Кременчуцьке водосховище. Лівий берег постраждає в першу чергу, затоплення дійде через 6 годин. Отже, організований вихід із зони затоплення одна із головних умов порятунку.

5. Аварія

Нажаль не кращі часи переживає наша незалежна держава. Як не згадати: ту мирну весняну ніч на берегах Прип'яті. Люди її не забудуть ніколи.



  • А хто скаже що трапилося 26 квітня 1986 долі?

( У ніч 25 на 26 квітня 1986 долі про 1й годині ночі 23 хв. над 4 реактором Чорнобильської атомної електростанції вибухнув взрив, нічну пітьму розірвало полум'я.)



  • Наш народ вперше зустрівся з такою грізною силою, як ядерна енергія, що вийшла з-під контролю. І головне тоді було ліквідувати наслідки аварії, що й робиться й досі. Давайте згадаємо той день.

6. Інсценування вірша

Автор: Зойкнула Земля чаїним криком:

1 учень: Сину, бережи й захисти! -

Автор: Вийшла мати із іконним ликом:

2 учень: Йди синочку. Хто ж, коли не ти?

Автор: Спалахнуло небо,упало крижнем.

3 учень: Сину, бережи й захисти! -

Автор: Вийшла жінка з немовлятком ніжним:

4 учень: Йди коханий, хто ж коли не ти?

Автор: ... І вже не сина, ані чоловіка

Лише розверсті зорані поля.

Та пліч-о-пліч стали біль і мужність

Дух і воля. Небо й земля.

Вчитель. Першими до реактора через кілька секунд по тривозі прибули пожежні з охорони АЕС на чолі з начальником варти Володимиром Правиком. Вони ринули у вируюче полум'я - у смертельну радіацію не за наказом командира, а за законом совісті, рятували ситуацію й людей, не думаючи про себе, хоча добре усвідомлювали небезпеку.

Вогонь лютував, не вщухав. Задушливий дим і киплячий бітум пропалював чоботи, бризками осідав на одязі, в'їдався в шкіру. Люди слабшали від нестерпної спеки й болю.

Учень.


Ті, що згоріли в огні

У перші хвилини двобою

Землю прикрили собою

Як наші діди на війні

Не залишили пости,

Мужньо стояли на герці.

Пам'ятник їм вознести

Треба у кожному серці.

(фрагмент фільму «Аврора»)

Вчитель . Відвага. Для пожежного це невід'ємна професійна риса, без якої не можна. Ось так виконували свою звичайну роботові лейтенанти й сержанти пожежної охорони. 28 чоловік двох караулів затулили собою не тільки станцію, а й Європу. 6 чоловік загинуло майже відразу. Так вони жили, працювали й увійшли в безсмертя. Згадаємо їх імена… Вічна слава героям . Вшануємо їх хвилиною мовчання.

Атомний вибух негативно вплинув на всі живе. Все уражено чорною хворобою - радіацією слово «радіація» походити від латинського слова «радіус», що означає промінь. Тобто ті, що рухається в просторі, як промінь світла,

7.Вірш «У зеленім лісі я була царівна»

В зеленім лісі я була царівна,

В зеленім лісі я була жива.

Рудим став ліс, рудими стали тіні,

Рудою стала крона і трава.

Іржавий ліс, пустеля, мертва зона.

Апокаліпсис, Марсіанський краєвид?

Табличка «Дихати і ходити заборонено!»

І незбагнене « Не торкатися трави».

Вплив Чорнобильської аварії на здоров'я людини дуже значний і буде проблемою не тільки для нас, а й для кількох наступних поколінь.

В Україні постраждало 3,7 млн. людей серед їх 1,5 млн. дітей.

8. Вірш. «За днями дні, мина повільно рік»

За днями дні, мина повільно рік,

За днями дні, і другого не має.

Нехай же лихо наше проминає.

І в світі не повториться повік.

Хай стане мир міцнішим у сто крат,

Хай над землею чисте небо буде.

Чорнобиль - попередження набат.

Його уроків людство не забуде.

ІІІ. Підсумок уроку.

Охорона природи. Ці слова всі частіше мі чуємо в наші дні. В одного болгарського поета є чудовий вірш. Ось рядки з нього:

« Я сорвал цветок - и он увял,

Я поймал бабочку - и она умерла у меня на ладони.

И тогда я понял: прикоснуться к природе можна лишь серцем.»

І дійсно серцем. Сердечне, душевне відношення до природи, всіляка практична допомога їй - це те, що нині, як ніколи, вимагається від усіх жителів планети.



Вона звертається до нас про допомогу.

Вірш «Молитва за Україну»


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка