Засвоєння таблиці ділення на Задачі на спосіб зведення до одиниці



Скачати 101.86 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір101.86 Kb.
Цикл уроків

з математики

у 3 класі

за темою:

« Табличне множення і ділення»

Підготувала :

вчитель початкових класів

ЗОШ І – ІІІ ступенів № 18

Циба О. М.

м. Шахтарськ



Урок № 1

Тема: Засвоєння таблиці ділення на 6. Задачі на спосіб зведення до одиниці.

Мета: Опрацювання задачі на спосіб зведення до одиниці (перший вид).

Повторити спосіб знаходження довжини ламаної;

розвивати логічне мислення, пам'ять;

виховувати акуратність, самостійність, дисциплінованість.



Хід уроку:

І. Організаційний момент

Станьте рівно, підтягніться,

Один одному посміхніться,

Гостей наших привітайте

І тихесенько сідайте.

ІІ. Постанова теми і мети уроку

Подивіться на план уроку і скажіть, що ми будемо робити сьогодні на уроці? (Діти кажуть , що ми будемо:

- працювати з книгою;

- розв’язувати задачі, приклади;

- працювати з геометричним матеріалом;

- відповідати ).

- Так, ми навчимося розв’язувати задачі нового типу: на зведення до одиниці.

ІІІ. Повторення раніше вивченого

- Деякі діти працюватимуть із картками.

1.Математичний диктант.

Зараз перевіримо ваші знання таблиці множення і ділення числа 6.

6*3; 6*5; 6*7; 6*9; 6*8; 54:6; 18:6; 42:6.

2. Подивіться на приклад і назвіть порядок дій:

15:3 + (18-3).

3. № 202 – усно.

Закріпимо знання порядку виконання дій.

4. Задачі (усно)

- Якщо маса 1 курки 2кг.Яка буде маса 5 курок?

- Маса гуски 5кг. Яка маса 4 гусок?

- В 1 бідоні 6л води. Скільки літрів у 7 таких бідонах?



Міні – підсумок.

  • Що ми повторили, працюючі усно?

Ви молодці! Добре працювали, вже деяким дітям я можу поставити оцінки.

(Також оцінюю дітей, які працювали з картками.)

ІV. Вивчення нового матеріалу

№ 204 – колективно усно.



  • Прочитайте задачу;

  • Прочитайте першу дію;

  • Що означає число 18?

  • Що означає число 6?

  • Про що дізналися першою дією?

( Такий розбір і з другою дією).

Задачі такого типу називаються: на зведення до одиниці.

№ 205 – біля дошки.

Розв’язуємо задачу за планом у підручнику.

V. Фізхвилинка.

VІ. Закріплення нового матеріалу.



Задача

У 6 однакових ящиках 48 кг яблук. Скільки кілограмів яблук у 4 таких ящиках?

6 ящ. – 48 кг

4 ящ. - ?



  • Якого типу ця задача?

  • Хто знає як вона розв’язується – працює самостійно.

  • Всі інші працюють разом зі мною.

  • Той, хто впорається раніше, складе і розв’яже подібну задачу виразом.

№ 207

Із трьох рівнянь виберіть і розв’яжіть те, з яким, на вашу думку, ви впораєтесь без допомоги ( перевірка у парах).

№ 208


  • Виміряйте довжину ламаної.

  • Яка довжина кожного відрізку?

  • Знайдіть довжину ламаної, використовуючи дію додавання.

  • Чи зручно вам було рахувати?

  • Якою дією можна замінити дію додавання?

  • Складіть приклад на множення і знайдіть тепер довжину ламаної.

VІІ. Підсумок уроку.

  • Задачі якого типу навчилися розв’язувати ?

  • Таблицю множення яких чисел закріпили?

VІІІ. Домашнє завдання

№210, №211, №209 – високий рівень.

Скласти математичний ребус.

Урок № 2

Тема: Задачі і вправи на засвоєння таблиці ділення на 6. Задачі на зведення до одиниці.

Мета: Розглянути задачу на визначення часу. Опрацювати вправи на

складання виразів;

розвивати увагу, мислення, пам'ять ;

виховувати самостійність, охайність.



Хід уроку:

І. Організаційний момент. Психологічний настрій дітей.

Ось і дзвоник пролунав,

До уроку час настав,

Станьте рівно, час не гайте

І тихесенько сідайте.

ІІ. Постанова теми й мети уроку.

На уроці ми закріпимо знання таблиці ділення на 6 та задачі на зведення до одиниці.

ІІІ. Повторення раніше вивченого.


  1. Математичний диктант

  • Знайдіть добуток 5 і 3;

  • Знайдіть добуток 6 і 4;

  • Знайдіть від’ємник, якщо зменшуване 17, різниця 5;

  • Добуток 48, І множник 6, знайдіть ІІ множник;

  • Знайдіть дільник, якщо ділене – 45, а частка 9.

  1. С.36, № 212 – працюємо усно.

12

24

36

48

: 6

18

30

42

54

: 6

Міні – підсумок

- Діти, що ми щойно повторили?

- Яку таблицю закріпили?

№ 214 – біля дошки



  • Прочитайте задачу самостійно, а потім уголос.

  • Скільки дівчаток вирушили у похід?

  • Скільки хлопців вирушили у похід?

  • Яке головне питання задачі?

  • Чи можемо відразу відповісти на нього?

  • Що нам треба для цього ще знати?

  • А можемо знайти кількість дівчаток?

  • Якою дією?

  • Знаючи кількість хлопчиків і дівчаток, можемо знайти загальну кількість дітей?

  • Якою дією?

  • У скільки дій ця задача?

Розв’яжемо задачу діями з поясненням і запишемо вираз біля дошки.

Діти, які працюють наперед, складуть подібну задачу про дерева.

ІV. Фізхвилинка

№215


  • Назвіть компоненти при відніманні.

Зараз ми будемо складати вирази і розв’язувати їх.

№ 213 – робота з годинником.

Закріплення знань про добу , хвилину, секунду.

№216 – самостійна робота.



  • Для того, щоб правильно Розвязати цей номер, що нам треба зробити?

Розв’яжіть його самостійно. ( Перевірка в парах).

V. Підсумок уроку

- Задачі якого типу розв’язували на уроці?

- Що закріпили, повторили?

VІ. Домашнє завдання

№217, № 218 – скласти і розв’язати задачу на зведення до одиниці, підготувати по 2 запитання до вивченої теми.



Урок №3

Тема: Кратне порівняння чисел.

Мета: Вивчити порівняння величин і чисел, опрацювати вправи і задачі на

засвоєння таблиці ділення на 6;

розвивати увагу, пам'ять;

виховувати самостійність, почуття взаємодопомоги.



Хід уроку:

І.Організаційний момент. Психологічний настрій дітей.

Дзвенить веселий дзвоник,

Збирає всіх у клас.

Урок цікавий зараз

Чекає тут на нас.

ІІ. Постанова теми і мети уроку.

На уроці ми закріпимо знання таблиці множення і ділення, а також навчимося розв’язувати задачі нового типу: на кратне порівняння чисел.

ІІІ. Повторення раніше вивченого.


  1. Розповісти таблицю множення числа 4.

  2. Подивіться на цей ряд чисел і скажіть, що він вам нагадує?

6 9 12 15 18 21 24 27

  1. Яке число зайве? Чому?

10 20 40 52 70 90

  1. Складіть задачу за схемою:

2 уч. – 14 зан.

5 уч. - ?



  • Розв’яжіть її самостійно. Хто впорається раніше – складіть вираз до задачі.

Міні – підсумок.

Ми повторили таблиці множення чисел 3 , 5, задачу якого типу розв’язували?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Подивіться на дошку і уважно слухайте.

А В АВ = 2 см

К М КМ = 10 см

Скільки разів відрізок АВ вміститься у відрізку КМ?

Це значить, що відрізок АВ у 5 разів коротший за відрізок КМ, а відрізок КМ у 5 разів довший за відрізок АВ.

Для того, щоб порівняти два числа, знайти, у скільки разів число більше, чи менше другого, треба більше число поділити на менше.

10 : 2 = 5(раз)

№220 – працюємо колективно.

№ 221 – усно .

Так як же дізнатися у скільки разів одне число менше за друге?

V. Фізхвилинка.

VІ. Закріплення нового матеріалу.

№ 222 – біля дошки.

- Прочитайте задачу самостійно, вголос.

-Яке перше число?

-Яке друге число?

-Яке перше головне запитання?

-Чи можемо ми, знаючи обидва числа, відповісти на це запитання?

-Якою дією?

-А відповісти на друге?

-Якою дією?

-У скільки дій розв’язується задача?

№ 223 – виконуємо естафетою біля дошки.

Учні, які впораються раніше, отримають додаткові завдання на картках.

№224 – самостійна робота.

Деякі учні складуть аналогічну задачу і розв’яжуть її.

VІІ. Підсумок уроку.

-Задачі якого типу навчилися розв’язувати?

-Які види задач закріпили?

-Які приклади розв’язали?

-Чи сподобалося на уроці?

VІІІ. Домашнє завдання.

Закріпити таблицю множення і ділення від 2 до 6.

№226, № 227, скласти задачу на кратне порівняння чисел.

Урок № 4

Тема: Задачі на кратне порівняння та на зведення до одиниці.

Мета: Закріпити знання таблиці множення і ділення. Повторити правило

знаходження невідомого від’ємника. Опрацювати вправи на дії з

іменованими числами;

розвивати швидкість реакції, уяву, пам'ять;

виховувати почуття взаємодопомоги, самостійність, дисциплінованість.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Постанова теми і мети уроку.

На уроці ми згадаємо, з задачами якого типу ознайомились на минулих уроках та будемо їх розв’язувати, а також, повторимо таблицю множення і ділення, згадаємо компоненти при відніманні і попрацюємо з іменованими числами.

ІІІ. Повторення раніше вивченого.

1.Усний рахунок.( На дошці наочність).

42 : 6 45 : 5

73 - 54 : 6 6 * 7 + 35

40 : 5 4 * 7

2.№ 229 – усно .

-Чи можемо одразу Розвязати задачу?

-Якою дією? Чому?

-Якого типу ця задача?

Міні – підсумок.

-Що ми шойно повторили?

-Кому не зрозуміло?

№230 (1) – розбираємо колективно.

Потім розв’язуємо цю задачу самостійно, а учні з високим рівнем знань -

№ 230(2).

ІV. Фізхвилинка.

№ 231 – самостійна робота для всіх.

Для працюючих наперед – скласти і розв’язати виразом обернену задачу, щоб відповідно було число 30.

Міні – підсумок.

Молодці! Всі правильно впоралися з цим завданням.

-Давайте пригадаємо компоненти при відніманні.

-Як знайти невідомий від’ємник?

-Як знайти зменшуване?

Перевіримо ваші знання на № 234. Працюватимемо усно.

№ 233 – колективна робота.

Конкурс на кращого фантазера. Дивлячись на короткий запис, складіть задачу. Розв'яжіть задачу біля дошки з поясненням.

№235 – коментування з місця.

-Скільки дм в 1 м?

-Скільки см в 1 м?

-Скільки см в 1 дм?

V. Підсумок уроку.

-Що повторили на уроці?

-Задачі якого типу розв’язували?

Які задачі ви б хотіли Розвязати на наступному уроці?

VІ. Домашнє завдання.

№236, №237, скласти задачу подібну № 233 і Розвязати (за бажанням).

Урок № 5

Тема: Таблиця множення числа 7.

Мета: Розглянути прийом складання таблиці множення числа 7,

закріпити знання переставної властивості додавання;

розвивати вміння розв’язувати задачі на зведення до одиниці;

розвивати пам’ять, мислення;

виховувати самостійність, дисциплінованість, охайність.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Постанова теми і мети уроку.

Ми складемо таблицю множення числа 7, повторимо таблицю множення і ділення 2 – 6 , а також згадаємо переставну властивість додавання, розв’яжемо задачі на зведення до одиниці та на кратне порівняння.

ІІІ. Повторення раніше вивченого.


  1. Граф – схема

30 5 48 6 4 9

: : *

*

_



Відповідь: 12

  1. Фронтальне опитування.

-Назвіть компоненти при відніманні.

-Як знайти зменшуване?

-Як знайти від’ємник?

-Назвіть компоненти при додаванні.

-Згадайте переставну властивість додавання.

3. Розв'яжіть приклади зручним способом:

25 + 28 + 5 4 + 15 + 16

16 +19 +1 9 + 80 + 11

32 +47 + 8 70 + 27 +3

ІV. Вивчення нового матеріалу.

№ 238 – усно.

-Що означає 1-й множник?

-Що означає 2-й множник?

№ 240 – усно (естафетою).

Користуючись таблицею множення - № 241 ( біля дошки).

Задача № 242 – колективний розбір.

1 б. – 7 дн.

4 б. - ?


-Що відомо в задачі?

-Чи можемо відповісти на головне запитання задачі?

-Якою дією?

V. Закріплення вивченого

№ 243

6 год – 42 л



8 год - ?

-Прочитайте задачу самостійно; вголос.

-Скільки літрів пального витрачає трактор за 6 годин?

-Чи можливо одразу знайти кількість пального, витраченого за 8 годин?

-Чому?

-Якою дією?



-А тепер можемо відповісти на головне запитання задачі?

-Якою дією?

-Як називається цей вид задач?

-Чому першою дією ділимо?

-У скільки дій розв’язується задача?

VІ. Фізхвилинка.

№ 244 – самостійна робота

-Так як же знайти від’ємник?

Зараз ми будемо самостійно розв’язувати задачі. Послухайте текст задачі до кожної схеми і розв’яжіть ту, з якою впораєтесь.

4 г. – 36 к. І – 18 у ? раз б.

7 г. - ? ІІ - ?, на 5 м.

VІІ. Підсумок уроку.

-Задачі яких видів розв’язували?

-Таблицю множення якого числа склали?

-Що закріпили на уроці?

VІІІ. Домашнє завдання.



№ 245, № 246, скласти усно задачу за виразом: 27: ( 27 – 18).


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка