Завдання для IV загальнонаціонального етапу XI міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (2011) з клас



Скачати 371.67 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір371.67 Kb.


Завдання для IV загальнонаціонального етапу XI Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (2011)
З клас

1. Напиши казку за поданим зачином. Придумай їй назву.
Зимовий ранок розплющив засніжені вії і побачив...

12 балів
2. Запиши групами: фразеологізми-синоніми, фразеологізми-антоніми. В одну
з груп додай власні приклади фразеологізмів.

Ні пари з вуст, ні мур-мур, хоч голки збирай, як кішка з собакою, накивати п'ятами, тримати язик за зубами, дати дриза, анічичирк, хоч око виколи, брати ноги на плечі, не розлити водою.



8 балів
3. З поданих слів випиши спочатку ті, в яких звуків більше, ніж букв, потім
ті, у яких звуків менше, ніж букв, і насамкінець слова, що мають однакову
кількість звуків і букв.

Життя, щастя, Великдень, юність, Україна, якось, джерело, дзеленькає, ящик, відцвіли, якість, зв'язок.



6 балів
4. Запиши назви зимових місяців, добери до них якнайбільше прикметників. Із
двома словосполученнями склади речення за схемою:




6 балів
5. Подані словосполучення заміни близькими за значенням іменниками.

Склади речення, ввівши одне зі слів.

Суха трава - ... ;

Дрібний дощ -... ;

Велике нещастя -... ;

Дощ із блискавкою - ... ;

Буря на морі -... ;

5 балів

Всього 37 балів


Завдання для IV загальнонаціонального етапу XI Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (2011р.)
4 клас

1. До слова Україна добери 6-8 прикметників, які характеризують її як
державу.

Україна - вільна, ...



Склади міні-твір «Моя Україна - рідна моя земля», використавши кілька дібраних прикметників.

10 балів

2. Склади діалог-розмову з товаришем «Зустріч у бібліотеці», використавши
кілька фразеологізмів (на вибір):

Прочитати від дошки до дошки, й за вуха не відтягти, берегти як зіницю ока, знати як свої п'ять пальців, на вагу золота, очам не вірити, очі розбігаються.



8 балів

3. До поданих слів добери слова, від яких вони утворилися. Запиши, чергування
яких приголосних відбулося в утворених тобою парах слів.


Криворізький - ...;

кременчуцький -...;

празький –...;

товариський- ...;

запорізький -...;

паризький-...;

галицький-...;

польський-...;

чеський-...;

пташиний - ....




5 балів

4. Запиши відредагований тобою текст. Введи в текст прислів'я про здоров'я.
Шмигаючи носом, Петрик зайшов у шкільний медпункт.

Промовивши медсестрі «Здрастє!», він пожалівся:



  • Ольга Іванівна, щось я заболів...

  • Ану, візьми термометр. О, та в тебе висока температура! А ще якісь ознаки хвороби є? - запитала Ольга Іванівна.

  • Біль у суставах, насморк, прискорений пульс, головокружіння, різка біль у правому вусі... - пробурмотів засмучений хлопчик.

  • Усе зрозуміло. Застуда. Петрику, я готую для тебе необхідні ліки, а ти поміркуй, чи правильно говориш. Знайди помилки і виправ їх.

10 балів

5. З поданими словами склади речення так, щоб кожне з них було вжите в
прямому й переносному значеннях.

Співає, черствий



4 бали

Всього 37 балів

Завдання для IV (загальнонаціонального) етапу IX Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (2009р.)

З клас
1. Напишіть твір-опис за поданим початком:

А надворі зима. Вона цього року видалась сувора... Все заснуло; тільки з півночі наступало холодне повітря і вичувалося, що з ним прийде нарешті спізнена зима (У. Самчук).

У творі використайте опорні слова та епітети:



зима - морозна, яскрава, сніжна, хмурочола, срібносніжна;

зірка — мерехтлива, промениста, тріпотлива, світанкова, привітна, тиходзвінна, трепетно-ясна;

сніг - іскристий, променистий, однокольоровий, сріблястий;

ліс - безкраїй, дрімучий, розкішний, сріблясто-блакитний, віковічний, мовчазний, насуплений, сонний, таємничий;

небо - безмежне, низьке, багряноцвітне, зірчасте, морозяне, замислене, притихле, безодньо-блакитне, зоряно-рясне, кострубате.

(12 балів)

2. Доберіть якнайбільше спільнокореневих слів до слів творити, сніг. Виділіть у них префікси та суфікси (за наявності).

(8 балів)

3. Складіть речення, в яких слова сонце, світлий, крила виступали б у прямому, а потім у переносному значенні.

(6 балів)

4. Запишіть слова за алфавітом, поставте наголос.

Джерельце, випадок, усмішка, разом, шофер, помилка, одинадцять, загадка, горицвіт, соломинка, кроїти, черговий, течія, донька, судно, джинсовий, ремінь, текстовий, циган, обруч.



(5 балів)


Максимальна кількість балів - 31 бал

Завдання для IV (загальнонаціонального) етапу Шостого міжнародного конкурсуз української мови ім. Петра Яцика (2009р.)

(для учнів 4-го класу)

1. Поясніть зміст одного із приспівів.
Знання дерево, а діло - плоди. Золота клітка солов'я не тішить.

(10 б.)

2. Доберіть до поданих дієслів можливі синоніми.

Вставати, збирати, розносити, отримати, говорити, бігти, дзеленькати, гудіти.


Побудуйте з дібраними словами словосполучення. (6 б.)
3. За допомогою префіксів або суфіксів утворіть нові слова від поданих.

Клей, хід, шелест, грім, сад, друг, мазь, колосся, гості, мороз, мова, кінець, світло, диво, море, мрія, золотий, дорога, будинок.



(5 6.)

4. Виділіть закінчення в іменниках жіночого та середнього роду.

Ж. р.: математика, дорога, листоноша, ворона, айстра, зоря, жалість, доля.

С. Р. : повітря, сонце, місто, дерево, сміття, село, джерело, лігво.

Іменники чоловічого роду запишіть в орудному відмінку.

Ч. р.: майстер, стрілець, гусак, ворон, метелик, хлопець, гість, бик, палець.



(6 6.)

5. Перепишіть текст. З кожного речення випишіть дієслова і в дужках
напишіть час, у якому вони вживаються.


Зразок

Іду (що роблю ? Т. час)

Іду лісом, зриваю голубі дзвіночки та дивлюся, чи не достигли на ліщинах горішки. Глянув на стежку, а там .... Ну, кроків за десять від мене стоїть лисичка. Мордочка в неї гостра, хвіст довгий, пухнастий. Така, як бачив намальовану в книжці. Я не злякався. Дивлюся на неї, а вона - на мене, ще й носиком нюхає. А тільки ступив до неї - вона плиг у кущі. Ото тільки й бачив. За А.М'ястківським

(5 6.)
Усний етап:

Візьміть участь у дружній розмові: "Мої улюблені казки" . (6 6.)
Загальна кількість балів :38

Орієнтовні завдання для IV (загальнонаціонального) етапу VII Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
З клас
1. Напишіть новорічне привітання другові або подрузі (чотири -
п'ять речень).


(12 балів)

2. З поданих слів складіть і запишіть речення-прислів'я.

1.Трава, і, не, без, дощу, росте.

2.Раз, сім, одріж, а, відмір, раз.

3.Пожнеш, посієш, що, те, й.



(4 бали).
3. Доберіть і запишіть до кожного іменника по три прикметники.

Зразок. Дріб —барабанний, голосний.

Дорога -

Біль –


Шампунь -

(6 балів)

(4 бали)
4. Запишіть слова за алфавітом, поставте наголос.
Заняття, олень, ознака, завдання, чарівний, черговий.

(4 бали)

Усний тур

Розкажіть про улюбленого казкового героя. Чим він вам подобається?
(12 балів)
Загальна кількість балів - 42.

ЗАВДАННЯ

для III етапу VII Міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика (для учнів 4 класу )

1. Правильно запиши слова, визнач наголос.

Пш...ниця, в...разно, укра...нец..., д...ц...метр, завда...я, пр...з...дент, з...лений, воло...я, ро(з, с)повісти, бе(з, с)страшний, (с, з)хопити, (с, з)горнути.

(46.)


2. Добери прикметники до слів

Мова-


Мовлення -

(0,5 б. за правильно дібране слово)


3. Погрупуй слова. Поясни.

Мовити, мовний, казати, мова, мовлення, говорити, мовленнєвий.

(10 6.)
4. Пояснити значення фразеологізмів.

Гострий на язик –

Вкладати душу –

Ходити пішки під стіл –

Співати з чужого голосу -

(5 б.)
5. Підкреслити головні і другорядні члени речення.

Мова - то цілюще джерело. Плекаймо рідну мову!
6. Відредагуй текст-опис.

Їжачок


їжачок - невеличка тваринка. їжак нікого не боїться. Все тіло їжака вкрите сірою колючою шубкою. Його захищає панцир із 5-6 тис. голок. Маленький носик їжачка схожий на п'ятачок. Оченята - мов круглі намистинки. У їжачка маленькі ніжки. Живляться їжаки комахами, дрібними звірами, гадюками. У хвилини небезпеки їжак згортається у клубочок.

(10 6.)
6. Усний тур.


Розкажіть про улюблені свята вашої родини.

Завдання для IV (загальнонаціонального) етапу

Шостого міжнародного конкурсу

з української мови ім. Петра Яцика

2009р.


(для учнів 3-го класу)
1. Поясніть, як ви розумієте приспів я ?
Не помиляється той, хто нічого не робить.

У чужому оці і порошинку бачить, а в своєму і пенька не помічає.



(10 б.)
2. До поданих слів допишіть слова, від яких вони утворилися. Підкресліть
чергування приголосних.

Французький, ладозький, поліський, запорізький, поволзький, ризький, дрогобицький, товариський.



(5 6.)
3. Виконайте завдання за зразком.
Зразок: земля - землі

Пл..че, в..чори, з..рно, кр.ло, п..ро, р..бро, ст..бло, в.хло, в.хна, с.стра, м..жа, кн..жки, с.рпи.



Побудуйте з поданими вище словами (на вибір) два речення за схемою:



(5 6.)
4. Випишіть іменники, які вживаються тільки у множини Додайте до трьох слів можливі прикметники..

Канікули, горіхи, дріжджі, зими, гнізда, шахи, шашки, чайки, морози, ножиці, тополі, щипці, сани, зірниці, ковзани, споруди, береги.



(5 6.)
Усний етап:
Візьміть участь у дружній розмові: "Наш клас".

(10 6.)

Загальна кількість балів: 35

Завдання

для IV (загальнонаціонального)

етапу IX Міжнародного конкурсу

з української мови імені Петра Яцика

2009р.


4 клас
1. Складіть розповідь-спогад на тему: «Казка, розказана мамою (татом, бабусею, дідусем)».

(12 балів)
2. Утворіть кличний відмінок іменників, визначте закінчення. Із двома словами складіть речення.

Син, друг, пісня, матуся, муха, Любов Павлівна, кобзар, вітер, козак, швець.



(8 балів)
3. З поданих афоризмів випишіть антоніми й з'ясуйте, якою частиною мови вони є.

1. Ученість - це солодкий плід гіркого кореня (Сократ). 2. Нехай ми мовчимо, проте вчинки наші говорять (Сенека). 3. Хто собі друзів не шукає, той сам собі ворог (Ш. Руставелі). 4. Людині потрібно два роки, щоб навчитися говорити, і шістдесят років, щоб навчитися тримати язик за зубами (Л. Фейхтвангер).



(5 балів)
4. Запишіть прислів'я і приказки про книги (не менше 5).

(5 балів)


Максимальна кількість балів - ЗО балів

Завдання

для VIII Міжнародного конкурсу

з української мови ім. П.Яцика.

Загальнонаціональний етап (2008р.)

З клас

1. Намалюй словесний портрет квітки. Придумай заголовок до тексту.



Це ... красуня. У неї ... оченята, ... вії. Вона У неї ... стебло, ...

листочки. Пелюстки схожі на ... . Вони пахнуть..., ....

(4 6.)




2. Добери п'ять слів за схемою

3. Відповідай так, щоб кожне слово починалося на букву „м"

(6 6.)

Антонім до слова війна –

Назва посуду –

Назва тварини –

Приладдя для фізкультури –

Назва продукту-

Ім'я дівчинки -

Назва міста України -

Назва рослини -

Переправа через річку -

Назва засобу гігієни - (5 б.

)

4. Відгадай загадки. До слів - відгадок добери спільнокореневі слова (3-5 слів) і розбери їх за будовою.

1. Маю плаття зелененьке.

Гнучкі, ніжні віти.

Білу кору, стан тоненький.

Як я звуся, діти?

2. Під дубочком народився,

Парасолькою накрився.

Може б, з лісу пострибав,

Якби другу ногу мав

.

3. В небі хмара пролітала, Білий пух порозсипала. Він на землю міцно ліг.

Називають його... (5 6.)


Завдання для усного туру:

Мовний монтаж : „Моя родина"

(5 6.)

Максимальна кількість - 25 балів.

Завдання для VIII Міжнародного конкурсу української мови ім. П.Яцика.

Загальнонаціональний етап

4 клас (2008р.)

1. Опиши свою улюблену пору року.

(10 6.)

2. Встав пропущені букви.



Ол...нь, буз...на, ц...глина, кр...сляр, л...даний, мізин...ць, гр...бок, д...сятий, випадковий, д...ревце, гард...роб, с.лянин, гв...нтівка, ап...тит, б...тон, в...лос...пед, гор...зонт, д...ректор, кор...дор, президент.

(5 б.)


3. До словосполучень, які вжиті у прямому значенні, добери словосполучення,
які вживаються у переносному значенні.
Крижана бурулька -світла кімната -тепла осінь -гострий ніж -

(З б.)


4. Утвори нове слово, склади і запиши з ним речення.

1. Префікс від слова „проніс", корінь від слова „лісник", суфікс від слова „дубок".

2. Префікс від слова „роз'їзд", корінь від слова „мова", закінчення від слова „липа".
3. Префікс від слова „перенести", корінь від слова „казка".

(5 6.)



Завдання для усного туру:

Прочитай вірш про мову, Україну, родину.

(5 6.)

Максимальна кількість - ЗО балів.


2010
Завдання для IV загальнонаціонального етапу

X Міжнародного конкурсу з української мови

імені Петра Яцика

З КЛАС

1. Запишіть речення в такій послідовності, щоб утворився текст. Доберіть заголово


запишіть перед текстом. Допишіть ще 2-3 речення.

Дзвінко співають птахи, дзюркочуть попід деревами струмочки. Радісна, гомінка і пахуча весна. Теплий вітер пробігає у верховітті....

10 балів.

2. Запишіть слова за алфавітом, поставте наголос.

Зошит, ознака, виразно, запитання, новий, високо, одинадцять. (5 балів)

3. Поділіть слова для переносу.

Підйом, ходжу, олівець, близький, кільце. (5 балів)

4. З поданих слів складіть речення, підкресліть головні члени.

Пташки, наповнить, гаї, незабаром, і, спів, сади. (5 балів)

5. До поданих слів доберіть слова, близькі за значенням:

Лагідний –

говорити –

шлях -
хата - (5 балів)

Завдання для IV загальнонаціонального етапу

X Міжнародного конкурсу

з української мови імені Петра Яцика (2010р.)

4 КЛАС

1. Перепишіть, вставляючи пропущені літери. Допишіть 3-4 речення, щоб утворився


текст. Доберіть заголовок і запишіть його перед текстом.

Одного погожого зимового ранку Оленка з Катрусею вируш...ли на прогулянку до лісу. Дівчатка вирішили пер...вірити, чи вистачає корму в годівничках, які вони разом з однокласниками ро...вісили м...нулого тижня. (10 балів)

2. Запишіть слова в алфавітному порядку, поставте наголос.

Документ, колесо, чарівний, шофер, випадок, кропива, фартух, чотирнадцять,


черговий. (5 балів)

3. Розберіть слова за будовою, запишіть до них споріднені:


річечка -

батьки - (5 балів)

4. За допомогою префіксів і суфіксів утворіть нові слова від поданих.

Берег, колосся, віра, рік, ліс.

(5 балів)

5. До кожного з поданих слів доберіть спільнокореневий іменник, прикметник і дієслово. Запишіть їх.

Зразок: Сніг - сніговик, сніговий, засніжити. Зима –

Мороз -


Дружба - (5 балів)

ЗАВДАННЯ для НІ етапу VII Міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика (для учнів 3 класу)
1. Правильно запиши слова, визнач наголос.

Укра...нс...кий, ч...рвоний, ч...та (н, нн)я, а..мий, обли...я, ле...ко, (з, с)бирати, ро(з,с)повідати, (0,о)стрів (Х,х)ортиця, (М, м)істо, (3, з)Запорі...я.


(4 6.)

2. Добери споріднені слова до поданих.

Читати -Мова

(0,5 6. за правильно дібране)

3. Пояснити значення фразеологізмів.

Вертітися під ногами -Задирати носа –

Замилювати очі –

Розбити глека -

(4 б.)

4. Перебудуй речення у питальне і спонукальне.



Дарина любить читати пригодницькі книжки.
5. Продовж міркування.

а) Листопад V останній місяць осені. Він приніс холодні дощі, перші


заморозки. Зачарував нас листопадом.

Це текст, тому що ...


б) Берегом річки ішли гусак, гуска, гусеня. Назустріч їм - гусениця.
- Здрастуйте, родичі!

Гуси ображено заґелґотіли. Чому образились гуси? Гуси образилися, тому що ...



Усний тур
Розкажіть про улюблені свята вашої родини.

ЗАВДАННЯ

V Міжнародного дитячого конкурсу з української мови ім. П.Яцика
4 клас
ІІІ (обласний) етап

1. Добери споріднені слова до світити.

(0,5 б. за правильно дібране слово)
2. Добери синоніми до горизонт, аргумент.

(0,5 б. за правильно дібране слово)


З. Визнач головні члени речення (підкреслити). Випиши словосполучення.

Зимовий ліс - справжня казка. Великі сосни чітко вирізняються на голубому тлі неба. Стеблинки трави прикрашені мереживом інею.


4. Із поданих речень побудуй текст-опис.

Стоїть посеред парку міцний, крислатий дуб. Дуб належить до родини букових. Листки яйцевидні з помітними лопатями. Ніякий вітер не в змозі обірвати його. Буро-сіра кора молодих дубів гладенька, але з віком на ній з'являються поздовжні тріщини. Темно-зелене листя густо вкриває могутні руки велетня. Глибокі зморшки проорали його кору. Вони утворюють велику крону. Дуб розкидає свої товсті звивисті віти в різні боки.

І шумить, даруючи прохолоду в літній день.

(5 б.)


5.Напиши твір - „Що таке Батьківщина?",

(10 6.)


Усний тур

1. Поміркуй на тему „Навчання - основа життєвого успіху".

(10 6.)

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

ЗАВДАННЯ

ІІ(районний) етапу Міжнародного дитячого конкурсу з української мови 2003р.

З клас
1. Вибери з речень ті, що той подобаються і склади з ними текст на тему 'Рання осінь" Запиши текст.

Настала осінь. А на порозі вже стояла осінь. Пожовкло листя на берізках, почервоніло на кленах. У зелені коси беріз вплелися золоті стрічки Прощальним багрянцем спалахнули клени Осінь сплела сітку із срібних ниток бабиного літа У повітрі летить легка павутина бабиного літа Одягла коралове намисто пипшина На кущах шипшини з'явилися червоні ягідки.



(106.)
2. Загопіж домншшо адресу, потім прізв

(6б.)
3. Дібрати схгільнокоренсві слова до слова садити.

(0,56. за дібране слово)
4. Добери синоніми до слів
Батьківщина -

Азбука -

Мама -

(0,56. за дібране слово)

5. Доповни прикладами низки слів на позначення:
слів ввічливості - будь ласка,

лікарських рослин - ромашка,

кольорів - білий,

(0,56. за дібране слово)
6. У подані слова, де треба, встановити пропущені букви і визначити наголос:

Ч.. рговий; духм.. .яний, жа. воронок, завда.. ня, шіс.. .надоять.



(56.)

Усний тур

Розкажи про свою улюблену іграшку.



ЗАВДАННЯ V Міжнародного дитячого конкурсу з української мови

ім. П.Яцика

4 клас

III (обласний) етап

1. Добери споріднені слова до світити.

(0,5 б. за правильно дібране слово)
2. Добери синоніми до горизонт, аргумент.

(0,5 б. за правильно дібране слово)


3. Визнач головні члени речення (підкреслити). Випиши словосполучення.

Зимовий ліс - справжня казка. Великі сосни чітко вирізняються на голубому тлі неба. Стеблинки трави прикрашені мереживом інею.


4. Із поданих речень побудуй текст-опис.

Стоїть посеред парку міцний, крислатий дуб. Дуб належить до родини букових. Листки яйцевидні з помітними лопатями. Ніякий вітер не в змозі обірвати його. Буро-сіра кора молодих дубів гладенька, але з віком на ній з'являються поздовжні тріщини. Темно-зелене листя густо вкриває могутні руки велетня. Глибокі зморшки проорали його кору. Вони утворюють велику крону. Дуб розкидає свої товсті звивисті віти в різні боки.

І шумить, даруючи прохолоду в літній день.

(5 б.)


5.Напиши твір - „Що таке Батьківщина?",

(10б.)


Усний тур

1. Поміркуй на тему „Навчання - основа життєвого успіху".

(10 6.)

Завдання

для IV загальнонаціонального етапу IV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика

(для учнів 3-го класу)

1. Запишіть приклади слів до поданих звукових моделей:



Побудуйте з ними речення. (6 балів)

2. Побудуйте текст за опорною групою лексики та зачином^^-



  • Поле, жито, картопля, буряки;

  • Виспівує, видніється, достигає, зеленіють;

  • Добірне, зеленочубі, жовтокоса, чудова.


Зачин. Світає. Сколихнулись хліба. Поле заграло хвилями.

Основна частина.

Кінцівка. (6 балів)
3. Запишіть слова за схемами, у яких буде корінь -риб-:



(6 балів)
4. Запишіть 6 (шість) слів, у яких після букви "ер" перед йотованими ставиться апостроф, а потім 6 (шість) слів, у яких після букви "ер" перед йотованими не ставиться апостроф. По два слова з кожного ряду введіть у речення.

(6 балів)

Завдання для усної форми конкурсу:

Складіть усний портрет Вашої мами. (6 балів)

Максимальна кількість балів - ЗО

Для учнів 4 (3) класу


І.Диктант. Дібрати заголовок ,

Зійди у травні на Тарасову гору. І тебе зачарують мелодії пташиного співу.

Як тільки спаде надвечір'я, солов'ї тут змагаються співочим хистом. З кожного гаю лине своя полумяна пісня.

І слухають цю солов’їну хвалу Кобзареві Дніпро, українське широке поле і вся Україна.

(Оцінка 10 балів. Кожна помилка мінус 0,5 балів)


2.Погрупувати слова.

Геніальний, обдарований, дар, обдароване, дарувати, обдарованим, подарунок, бездарний, талановитий, обдаровані.

(Оцінка 5 балів. Кожна помилка мінус 0,5 бал&Х-


З. Добрати синоніми. Батьківщина

Думати

Суша -

(За кожне правильно дібране слово 0,5 бали)


4.Написати твір "Моя родина "

(Оцінка за зміст і мовне оформлення 10 балів; за грамотність 10 балів.

Кожна помилка мінус 0,5 бали)

4 клас
III (обласний) етап

1. Добери споріднені слова до світити.

(0,5 б. за правильно дібране слово)
2. Добери синоніми до горизонт, аргумент.

(0,5 б. за правильно дібране слово)


3. Визнач головні члени речення (підкреслити). Випиши словосполучення.

Зимовий ліс - справжня казка. Великі сосни чітко вирізняються на голубому тлі неба. Стеблинки трави прикрашені мереживом інею.


4. Із поданих речень побудуй текст-опис.

Стоїть посеред парку міцний, крислатий дуб. Дуб належить до родини букових. Листки яйцевидні з помітними лопатями. Ніякий вітер не в змозі обірвати його. Буро-сіра кора молодих дубів гладенька, але з віком на ній з'являються поздовжні тріщини. Темно-зелене листя густо вкриває могутні руки велетня. Глибокі зморшки проорали його кору. Вони утворюють велику крону. Дуб розкидає свої товсті звивисті віти в різні боки.

І шумить, даруючи прохолоду в літній день.

(5 б.)


5.Напиши твір - „Що таке Батьківщина?",

(10 6.)


Усний тур

1. Поміркуй на тему „Навчання - основа життєвого успіху".

(10б.)

Міністерство освіти і науки України

Ліга українських меценатів

ІІІ Міжнародний конкурс з української мови

(2002-2003 н. р.)

Рекомендовані завдання ІІІ етапу конкурсу

4 (3) клас
1. Напишіть розповідь про свій відпочинок (кумедна пригода в
твоєму житті, улюблене свято або відвідини зоопарку) (5-6 речень).

(12 балів)
2. Доберіть і запишіть якомога більше прикметників до поданих
слів (не менше п'яти).


Котик –

Зима -

Ріка -

(З бали)

3. Відновіть правильну послідовність рядків вірша І.Січовика.
Вставте пропущені букви. Доберіть заголовок.


Їде Зайчику трамваї,

І говорить: - Ваш квиток! –

- І довкола поз...рає.

Ч...рвоніє Зайчик густо .

Тут підходить Їжачок

І дає л...сток капусти.

Дов...деться Вам зійти

Пожував Їжак л...сток.


  • Це, - горорить, - не квиток.

  • І додому пішки йти!

(ббалів)
4. У поданих словах поставте наголос.

Черговий, завдання, довести, дрова, корисний, випадок, урочистий, чарівний.

(2 бали)
5. Усне завдання. Розкажіть, які ввічливі слова варто вживати в
розмові з гостями, як треба себе поводити.


(10 балів)
(33 бали)

Міністерсіво освітні науки України

Ліга українських меценатів

2001 рік
Завдання II Міжнародного дитячого конкурсу знавців української мови (обласний етап)
4(3) КЛАС
1. Склади висловлювання "Книга-мій помічник"

(12 балів)


2. Прочитай. Перероби текст так, щоб було видно: Грицько -хороший онук і товариш. Запиши, уникаючи невиправданих повторень.

Дуже важко дружити з Грицьком. Ніщо Грицьку не подобається. Читати Грицько не любить, на річку не ходить, у футбол не ходить грати. Бабусі Грицько не допомагає, в садок за сестричкою не ходить. Нікому з однокласників Грицько ніколи на виручку не прийде. Ось і не має Грицько справжніх друзів.

(10 балів)
3. Погрупуй слова

Вода, водичка, водити, водяний, водій, заводь, заводити, заводнити.

Зима, зимонька, зими, зимовий, зимового, зимувати, зимовому, зимівля, зимі, озимина, перезимований, перезимувати.

(8 балів)


4. Перебудуй речення у питальне і спонукальне.

Діти старанно вивчають українську мову

(6 балів)

ЗАВДАННЯ

для III етапу V Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для учнів 4-го класу)
1. Напишіть листа Святому Ми кола ю, в якому розкажіть про свої досягнення, захоплення і про недоліки. Які сподівання і мрії пов'язуєте з його візитом до тебе?

12 балів

2. З поданих слів складіть віршик

По, ходить, садочку, киця,

Чобіточки, хочу, каже,

З, сніг, скоро, неба, посипле,

Теплі, треба, чобіточки.

З бали

3. Поставте іменники в Орудному відмінку однини.

Стіна, земля, груша, межа, лілія, троянда, доля, господиня, радість.



8 балів

4. Запишіть якомога більше прикметників до іменника зима.



3 бали

5. Якими звуками різняться слова і як це впливає на їх значення?

Син - сон; вулики - волики; казан - качан; луг - лук; гриб - грип; жити - жати; гай - рай.



4 бали

Для усного туру.

Розкажіть про те, як ваша родина готується зустрічати Новий рік (згадайте про традиції, обов'язки усіх членів родини, радощі і прикрощі, які траплялися у передсвяткові новорічні дні).



10 балів

Максимальна кількість - 40 балів

Міністерство освіти і науки україни

управління освіти і науки запорізької обласної держадміністрації

запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

ЗАВДАННЯ для ІІІ етапу VII Міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика

(для учнів 3 класу)

1. Правильно запиши слова, визнач наголос.

Укра...нс...кий, ч...рвоний, ч...та (н, нн)я, с.мий, обли...я, ле...ко, (з, с)бирати, ро(з,с)повідати, (0,о)стрів (Х,х)ортиця, (М, м)істо, (3, з)Запорі...я.



(4 6.)
2. Добери споріднені слова до поданих.

Читати –


Мова -

(0,5 б. за правильно дібране)
3. Пояснити значення фразеологізмів.

Вертітися під ногами –

Задирати носа –

Замилювати очі –

Розбити глека -

(4 6.)
4. Перебудуй речення у питальне і спонукальне.

Дарина любить читати пригодницькі книжки.



(0,5 б.)
5. Продовж міркування.

а) Листопад - останній місяць осені. Він приніс холодні дощі, перші
заморозки. Зачарував нас листопадом.
Це текст, тому що ...

б) Берегом річки ішли гусак, гуска, гусеня. Назустріч їм - гусениця.
- Здрастуйте, родичі!

Гуси ображено заґелґотіли. Чому образились гуси?

Гуси образилися, тому що...

(8 б.)

Усний тур

Розкажіть про улюблені свята вашої родини.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ

ДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ ЗАПОРІЗЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ

ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

ЗАВДАННЯ для III етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика (для учнів 4 класу )


1. Запиши правильно слова.

Д...ц...метр, комп...ют...р, секунда, щоден...о, (до)побачен...я,облич...(а,я), (по) переду, бе.. .крайній, любов.. .ю, чест.. .ю, сіл.. .ю, л.. .ється. (8 б.)


2 Добери синоніми до горизонт, аргумент.

(0,5 б. за правильно дібране слово)


3. Погрупуй слова.

Зима, зимонька, зими, зимовий, зимового, зимувати, зимовому, зимівля, зимі,


озимина, перезимований, перезимувати.

(6 балів)


4. Поясни значення фразеологізмів.

Лебедина пісня -

Переливати з пустого в порожнє -

Співти з чужого голосу -

На дорозі не валяється - (4 бали)

5. Визнач головні члени речення (підкреслити).

Зимовий ліс - справжня казка. Великі сосни чітко вирізняються на голубому
тлі неба. Стеблинки трави - вимережені інеєм. ( 8 балів)

6. Перебудуй речення у питальне і спонукальне.

Катерина Сергіївна на святі співала українську народну пісню про


калину. (6 балів)

7. Визнач недоліки у тексті. Запиши удосконалений текст-опис.

Ромашка - ніжна квітка. Росте ромашка у полі, біля доріг, у садах. Голівка ромашки - наче маленьке жовте сонечко з білими промінцями. Листя ромашки ніби прозоре зелене мереживо. Ромашка дуже корисна, бо має лікувальні властивості. Погодьтесь, це справжня краса.


Усний тур

Склади висловлювання на тему "Словник - мій друг і помічник"



МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ

ДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ ЗАПОРІЗЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ

ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

ЗАВДАННЯ для III етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика (для учнів 3 класу )
1. Запиши слова, визнач наголос.

Вер...с...нь, в...разно, г...рой, д...ктант, жа...воронок, завдання, од...н...а...цять, ол..нь, ч...тан...я, черговий, чот...рна...цять.



(Оцінка 10 балів. Кожна помилка мінус 0,5 балів)

2. Утвори від слова їхали нові слова, додаючи різні префікси. Обери з них потрібній змістом і доповни ними вірш А.Камінчука,

Їхали ми, їхали,

До річки ... ,

Кладку ... ,

В леваду ... ,

На гору ... ,

Згори ... ,

Стіжок сіна ... ,

На бадилинку ... , Стали, забуксували. Гаття назад додому.

(Оцінка 5 балів. Кожна помилка мінус 0,5 балів)
3. Впиши пропущені частини слова і прийменники.

...йду ...гори, ...почину ...купання, ...бігаю ...пісочку, ...ллю ...відра.

4. Доповни речення. Запиши.

...,... - ріки України.

... - українські письменники. ... - дні тижня.

(За кожне правильно дібране і грамотно записане слово 0,5 бала)

5. Поясни значення фразеологізмів.
Сидіти у печінках -

Викинути з голови -

Розбити глека -

Як вареник у сметані -

(4 бала)
6. Встанови втарченнй зв'язок у змісті тексту, доповнити, де треба,

записати без помилок.


Додому ми поверталися зповнені прекрасних вражень. Наш клас їздив на екскурсію до Запоріжжя. Запоріжя вразило нас змінами і красою. У ньому багато екзотичних кущів, дерев, квітів. Найбільше нам сподобались кімнатні квіти. Після відвідин ботанічного саду пішли до лялькового театру.

(8 б., мінус 0,5 бала за помилку)



Завдання усного курсу

1. Склади висловлювання за початком "Я люблю уроки ..."



(10 6)


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка