Здоров’я та здоровий спосіб життя



Скачати 240.16 Kb.
Дата конвертації18.03.2016
Розмір240.16 Kb.


Урок: Основи здоровя

Клас: 4-Б

Тема: «Здоров’я та здоровий спосіб життя

(заняття :тренінг + гра )

Мета:подати учасникам тренінгу інформацію про здоров’я,здоровий спосіб життя та фактори,що впливають на формування здоров’я.

Обладнання:м’яка іграшка «Здоровчик»,плакат «Правила роботи у групах»,малюнки: місто надій і місто реалізованих сподівань,вагончики-стікери,поїзд-макет;музичний супровід до пісні «Чарівний вагон»,світлофор, плакат « Здоров’я -це…»,плакат «Що таке здоров’я…»,правила у групах-плакати;порт фоліо дітей; 3 рулони ватману для стежки, презентація до реклами.
Зміст заняття

І. Вітання

Доброго ранку ліси і поля

Доброго ранку,планета Земля.

Сонечко в небі-тебе я вітаю,

Щастя,здоров’я всім людям бажаю!
ІІ.Знайомство

Діти стають в коло і беруться за руки .Вчитель знайомить дітей із символічним «Здоровчиком»(м’яка іграшка). Кожен передає «Здоровчика» по колу,називає своє ім’я та побажання.(Діти сідають по колу на стільчики)



ІІІ.Об’єднання в групи. Гра « Світлофор»

(Діти об’єднуються в три групи по кольорах світлофора:червоний,жовтий,зелений).



  • Щоб продовжувати подорож,нам потрібно об’єднатися у групи,у цьому нам допоможе наш друг «Світлофор - Моргайко»(активні,веселі,бадьорі)

ІV.Повторення правил роботи групах

  • розподіліть доручення у групі

(«Доповідач»,»Секретар»,»Секундант»);

  • уважно ознайомся із завданням;

  • розподіліть виконання завдань у групі між учасниками;

  • працюйте тихо,швидко і організовано.

V.Повідомлення «Що відбуватимуться на тренінгу?»

Мета:Ознайомити учасників з основними питаннями теми,завданнями тренінгу.

  • Сьогодні нам необхідно поговорити про здоровий спосіб життя,з яких чинників складається здоров’я,як зберегти здоров’я, а помічниками будуть такі ключові слова:

1.Здоров’я;

2.Здоровий спосіб життя;

3. Чинники здорового харчування .

VI. Зупинка «Очікування»

Мета:Визначити сподівання й очікування від тренінгу.


  • Зараз ми з вами відправимося у подорож на чарівному поїзді, де машиністом і гідом буде »Їжачок-добрячок» . Але поїзд не може відправитися без вагончиків і пасажирів.

  • Тому, ми повинні кожен на своєму вагончику записати свої очікування від тренінгу і приклеїти їх навколо плакату «Місто надій» з якого ми будемо вирушати. Діти прикріпляють вагончики і стають співати пісню.

  • А щоб нам не було сумно під час подорожі, ми заспіваємо пісню.

Пісня» Чарівний вагон»

1.Чарівний вагон біжить,хитається,

Швидкий потяг набирає хід .

Подорож вже наша починається,

Раді ми зустріти тут усіх.



Приспів:

Стрічкою, стрічкою наша путь стелиться

Бути здоровими хочемо завжди.

Кожному,кожному в краще віриться,

Про здоров’я дбатимем і нема біди.

2.Щоб міцним здоров’я зберегти своє

Чистоти дотримуватись слід,

Сонце,і повітря,і водичка є.

Загартовуватися ти звик.



Приспів:

(Діти сідають на стільчики)
VII. Зупинка: «Що таке здоров’я?» ( гранування)

Мета: Ввести учасників у тему;актуалізувати їхнє особисте розуміння того,що таке здоров’я;подати визначення здоров’я.

  • Коли ви промовляли свої вітання один одному, то тим самим бажали здоров’я, тобто чогось дуже важливого у нашому житті.

  • Що ж таке здоров’я?

(на дошці записуються всі варіанти відповідей учасників тренінгу)

Висновок:

- Всесвітня Організація Охорони здоров’я висловила своє визначення «Що таке здоров'я»



Здоров’я -це стан повного фізичного,духовного та соціального благополуччя,а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад

(Визначення ВООЗ)

VIII.Зупинка «Реклама» - Модель здоров’я.

Мета: Показати шляхом новітніх технологій спосіб збереження організму: вітамінами, овочами та чаями. Актуалізувати відчуття важливості здоров'я; розуміння складності його досягнення й збереження та необхідності дбайливого й відповідального ставлення до нього;

Завдання:

1.Створити рекламу здорового способу життя.

I група(активні)

Створити рекламу овочам (додаток №1)

ІІгрупа(веселі)

Створити рекламу чаю (додаток №2)

ІІІгрупа(бадьорі)



Створити рекламу вітамінам (додаток № 3)

2.Назвати чинники які:

I група(активні)

  • Зміцнюють здоров'я …. ( спорт, фізкультура, здорове харчування, особиста гігієна, режим навчання і відпочинку, загартовування)

ІІгрупа(веселі)

  • Руйнують здоров'я ….(вживання алкоголю, тютюнопаління, вживання наркотиків,недотримання режиму дня, нераціональне харчування, вживання немитих овочів і фруктів)

  • ІІІгрупа(бадьорі)

  • З чого складається здорове харчування….(фрукти, овочі, гарячі страви, соки, дотримання режиму дня)

ІХ. Зупинка « Активний відпочинок»

Руханка « Тостери і грінки»

Х. Зупинка « Шлях здорового способу життя».

Мета:Активне бачення учасниками того,що є здоровим способом життя; у яких діях і поведінці це виявляється.

Робота у групах

- Перед вами рулон паперу,на якому слід зобразити «шлях здорового способу життя». Для цього з кольорового паперу вирізайте:по групах (сердечка,квітку і слідок ), на них напишіть дії та приклади поведінки,які на вашу думку,сприяють здоровому способу життя і приклейте їх на рулон. Кожна група зробить свій шлях ,а потім ми ці шляхи об’єднаємо.



ХІ. Підведення підсумків

  • Ось і під’їжджаємо ми до нашого міста реалізованих сподівань

  • Чи справдились ваші сподівання побувавши у такій цікавій подорожі?

ХІІ.Вірш:

Здоров'я – основа усього на світі.

Здоровим бути бажають всі діти

Для цього потрібно:

- Щоденно вмиватись,

- Робити зарядку і тепло вдягатись.

- Себе гартувати водою і сонцем.

- І солодко спати з відкритим віконцем.

- І їсти усе,що на стіл подадуть,

- Бо ж страви нам росту і сили дають.

ХІІІ. Гра – розминка « Я люблю…»

Мета: Створити добрий настрій, зняти втому.

Діти стають у коло. Тренер починає гру,промовляючи слова:



  • Я люблю банани.

  • Наступний учасник продовжує:

  • Ім’я попереднього учасника і що він любить, а потім називає те, що любить другий учасник.



c:\documents and settings\user\рабочий стол\новая папка\атестация 2011 005.jpg

c:\documents and settings\user\рабочий стол\новая папка\атестация 2011 007.jpg
c:\documents and settings\user\рабочий стол\новая папка\атестация 2011 009.jpg

c:\documents and settings\user\рабочий стол\новая папка\атестация 2011 006.jpg


36

41
Додаток № 1

Реклама овочів

1учень:

Щомиті в людському організмі з’являється дуже багато нових клітин. Будівельний матеріал для них – їжа. Якщо в організмі не вистачає якихось важливих речовин, то й нові клітини не зможуть добре виконувати свою роботу. Ось тоді людина й починає хворіти. А щоб цього не трапилось потрібно їсти свіжі овочі.



2 учень:

Гарбуз у хаті нашій – це овоч головний!

Господар він поважний! Корисний та смачний!

В нім вітамінів – море. Поживних речовин!

Він оптимізму повен! Гарбуз у нас один!

3 учень:

Капуста – господиня! Весела, чарівна!

Без неї вся родина похмура і сумна!

Без неї борщ немилий, вареників не жди!

І пиріжків з капустою спекти не до снаги!

4 учень:

Картопля може й третьою у рейтингу іде,

Та на столі найпершою вона у нас стає!

І деруни! Й вареники! І суп з борщем! Пюре!

І в пиріжки картопельку ми радо додаєм!

5 учень:

Скажіть!Ну як забути, ми про буряк могли?

Червоний і рожевий росте у нас в селі!

Ми борщика наваримо. Покличем всю сім’ю!

Без бурячків анархія у овочів в строю!

Додаток № 2

Реклама чаю

Дівчинка Медунка:


  • Дорогі гості! Я хочу вас пригостити своїм цілющим чаєм.

Чай заспокійливий

Коли ви його будете пити, то ніколи не будете сердитись. Завжди будете чемними, ввічливими, доброзичливими. Ніколи не будете сваритися ні на роботі, ні вдома. І сон буде міцним, і на серці легко, і всяка робота легко робитиметься.

У мене чай потрібний для спокою,

Щоби не сварились між собою.

В нього я поклала листя м’яти .

А ще квіти принесла ромашки,

Щоб в житті було усім неважко.

Є ще в ньому корінь валер’яни,

Щоб минали вас думки погані,

Заспокійливий чай попивайте

І тривог у житті не майте.

Чай довгожителів.

До мене йдіть усі чай пити, -

Будете на світі довго жити.

З бузини, шипшини попивайте

І ніяких болячок не знайте.

Листя із суниць туди додайте

І на здоров'я споживайте!

Нехай у світі довго вам ведеться

І чайок мій трав’янистий п’ється .

Напій « Холодок»

В ньому – м’ята і медок. Спрагу він вгамує, і настрій підніме. Пийте охолодженим!



1 учень:

Якщо хочеш бути здоровим,

Правило запам’ятай :

Сам про своє здоров'я дбай,

На лікарів цих турбот не покладай.

Лікарі лікують хворих,

Здоров'я вони не творять.

Людина повинна бути сама

Дисциплінована і вольова.

Додаток № 3

Реклама вітамінів А, В, С,Д,Н

1 учень:

Щоб мати здоров'я, слід правильно їсти,

Вживати поживне і тільки корисне.

Не їсти надміру, не шкодити тілу

І пам'ятати про вітаміни.


  • Наші вітамінки розкажуть самі про себе, а ви, діти, уважно послухайте.

2 учень:

Вітамін А

Якщо ви хочете мати гарну шкіру, рум'яні щічки та добрий зір, звертайтеся  до мене. Я товаришую із морквою, помідором, абрикосом, петрушкою, зеленою цибулею та кропом.



3 учень:

Вітамін В

Якщо ви хочете зростати сильними, веселими і мати добрий апетит, я вам допоможу. А товариші мої - це картопля, горошок, буряк, редис, квасоля та зелений салат.



4 учень:

Вітамін В 2

Я сприяю травленню і засвоєнню їжі. Якщо мене не достатньо в організмі ,то у вас зменшується маса тіла, починається запалення слизових оболонок очей, губ, розлагоджується нервова система. Мене можна знайти у висівках, дріжджах, молоці, шпинаті, а також у помідорах.



5учень:

Вітамін С

Якщо ви хочете мати міцне здоров'я, бути завжди бадьорими, я стану вам у пригоді. Мої друзі - лимон, апельсин, порічка та чорна смородина, капуста, зелена цибуля та хрін.



6 учень:

Вітамін Д

Я дуже потрібний тим, хто хоче швидко і добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Хоча мої друзі не ростуть ані в садку, ані на городі, я також маю для вас корисні подарунки - це молоко, яйця, сир, вершкове масло. До того ж я товаришую із самим сонечком: влітку його промінці разом із засмагою передають вам і вітамін Д, тобто мене.



7 учень:

Вітамін Н

Я особливий для дитячого організму. Допомагаю організму засвоювати різні жири, благотворно впливаю на стан шкіри, волосся, тримаю рівновагу нервової системи. А знайти мене можна у горосі, помідорах, капусті, моркві, горіхах, сої, черешні, рибі.



Всі учні:

Хто дружить із нами буде,

Всі незгоди позабуде,

Виросте міцним, здоровим,

Переможе всі хвороби.

Муниципальное бюджетное образовательное учреждение

средняя общеобразовательная школа № 3


Методическая разработка

урока математики в форме деловой

игры с экономическим содержанием

для 4 класса по теме:

«Действия с многозначными числами. Повторение и закрепление пройденного за год»

Выполнила:

Кожевникова Н.С.

учитель начальных классов

МБОУ СОШ № 3

Урюпинск


2012 г.
Тема: «Повторение и закрепление пройденного за год».
Предмет: математика

Уровень образования: 4 класс (1-4)

Форма урока: деловая игра, классно-урочная.

Аннотация:

Урок математики разработан в форме деловой игры с экономическим содержанием, имеет практическую направленность, тесно связан с современной экономикой. В ходе деловой игры совершенствуются вычислительные навыки, умение решать составные задачи, выполняются действия с многозначными числами, развивается умение анализировать, сравнивать, делать выводы, работать самостоятельно, расширяется экономический словарный запас. Разработку могут использовать в своей работе учителя начальных классов работающие по любой программе.
Цели урока. Организовать деятельность учащихся по самостоятельному выполнению действия с многозначными числами в разнообразных ситуациях при решении задач с экономическими ситуациями; создать условия для развития у младших школьников логического мышления, повышения экономической грамотности, пополнение словарного запаса; содействовать развитию у школьников умения работать индивидуально, в парах, коллективно, осуществлять самоконтроль, самооценку, самокоррекцию учебной деятельности.
Оборудование: компьютерный тест с выбором ответа, таблицы, карточки с геометрическими заданиями, чертежи, сигнальные карточки.

Приложения

№ 1 Компьютерный тест с выбором ответа

№ 2 Таблицы

№ 3 Геометрические задания

№ 4 Карточки с задачами.


Деятельность учителя

I. Самоопределение к деятельности

Ну-ка, проверь-ка, дружок,

Ты готов начать урок?

Всё ль на месте, всё ли в порядке?

Ручка, книжка и тетрадка?

Все ли правильно сидят?

Все ль внимательно глядят?
- Откройте дневнички своего настроения и отметьте, с каким настроением вы пришли на урок.

II. Актуализация опорных знаний. Постановка целей и задач урока.

- Сегодня на уроке математики мы проведем деловую игру, в ходе которой будем совершенствовать вычислительные навыки, умение анализировать, делать выводы, систематизируем знания по решению задач изученного вида, расширим экономическую грамотность.

Начнем наш урок с ответа на вопрос:

- Как называются деньги, которые берет предприниматель взаймы в банке?

Для проверки надо выполнить действия.

Поработаем на ЭВМ.



долг 6

кредит 5



5600

7200

: 90 : 70
+

- 60 х 5 : 100



(Приложение № 1)

- Прочитайте с обратной стороны, что такое кредит?

- Когда банк отказывает в кредите?
- Сегодня мы с вами будем группой независимых экспертов, которые должны определить, какой фирме можно предоставить кредит?
- Кто такой эксперт

- Что должен уметь эксперт?



III. Устный счет. Деление на группы.

- Итак, эксперт должен уметь хорошо считать. Я как председатель правления банка сейчас проверю, насколько хорошо вы это делаете. Записываем только ответы.


* Произведение чисел 200 и 3

* Частное чисел 3500 и 7

* 600 увеличить в 8 раз

* 6300 уменьшить в 7 раз

* Увеличить 4200 на 80

* Уменьшить 790 на 400

* Найти от 1000

* Какой доле метра равен 1 дм?

* Чему равна 1/3 часть суток?
- Теперь каждый из вас инспектор. Проверьте ответы вашего соседа.

- Кто решил всё правильно – старший эксперт, 6-8 заданий – эксперт, меньше 6 заданий – наблюдатель.


IV. Работа над пройденным

- Эксперт должен уметь не только хорошо считать, но и проверять, поэтому решите данные примеры с проверкой.

(4 человека работают у доски, остальные самостоятельно в тетради)

3605 .. 87 902000 – 27866

409236 : 804 67894 + 25307.

Итак с этим заданием вы справились успешно. Приступаем к работе по проверке фирм. Но сначала отдохнем.


Физкультминутка

Раз, два, три, четыре, пять!

Все умеем мы считать;

Отдыхать умеем тоже –

Руки на спину положим,

Голову поднимем выше

И легко-легко подышим.
V. Работа по теме урока

- В банк подали заявление о кредите три фирмы. Нам нужно собрать информацию, проверить, проанализировать их деятельность и вынести решение о выдаче кредита. Для удобства каждая группа экспертов будет заниматься одной фирмой, затем все результаты будут сравниваться.

(Вывешиваю таблицу. Приложение №2)


Сведения о прибыли фирм за последние три года.

1 фирма 306700 р, 135826 р, 524305р.

2 фирма 252823р, 403567р, 325474р.

3 фирма 426500р, 145308р, 293200р.



- Подсчитайте суммарную прибыль за три года и проанализируйте рост доходности фирмы. Результаты занесите в таблицу.


- Итак, чему равна прибыль каждой фирмы?

- Какая же фирма преуспевает?




VI. Продолжение работы по теме (работа с геометрическим материалом)

а) строительство

Карточки с геометрическими заданиями

(Приложение № 3)

Фирмам выделили участки под строительство. За это время они успели построить забор вокруг участка.

Первая фирма выбрала участок прямоугольной формы площадью 350000 м2 и шириной 500 м


S = 350000 м2

500 м Р-?

?

Вторая фирма выбрала участок квадратной формы площадью 250000 м2 и стороной 500м




S = 250000 м2

500 м Р -?

?

Третья фирма выбрала участок прямоугольной формы и площадью 280000 м2 и шириной 400 м.




S = 280000 м2

400 м Р-?


?
- Какая фирма сэкономила на заборе? Какая форма участка более рациональная. Результаты запишите в таблицу.

Физкультминутка

На зарядку солнышко поднимает нас

Поднимаем руки мы по команде «раз».

А над нами весело шелестит листва

Опускаем руки мы по команде «два».
б) Расходование ресурсов

- Теперь проанализируйте информацию о расходовании ресурсов фирмами

Первая фирма из 100 кг подсолнечника получает 50 кг масла, вторая фирма получает 60 кг масла, третья фирма получает 55 кг масла.

Сколько масла получит каждая фирма из 90 т подсолнечника?


- Что получилось?

(Приложение № 4)

в) Проверка коммерческих планов

Информация о планах фирм коммерческая тайна, поэтому фирмы предоставили её в закодированном виде. Нам надо проанализировать правильность планов.


1 фирма

3 1 4 2


(ххх + ххх * ххх ) – ххх : ххх
2 фирма

2 1 4 3


(ууу + ууу * ууу) – ууу : ууу
3 фирма

1 2 3 4


(ZZZ + ZZZ * ZZZ) – ZZZ : ZZZ

- Правильно ли поставлен порядок действий? Результаты занесите в таблицу.

(Приложение № 4)
VII. Итог урока.

- Какой фирме выделяем кредит и почему?




Таблица для сравнения

1 фирма

2 фирма


3 фирма

2 3 3 –

1 1 1 1 +

3 2 2 –




VII. Рефлексия деятельности.

- Какие задания выполняли?

- Какие вам показались наиболее интересными?

- Для чего нам нужно уметь выполнять такие задания?

- Довольны ли вы результатами своей работы? Где вы представляете себя на лестнице успеха? Отметьте крестиком.
- С каким настроением уходите с урока? Отметьте в дневниках своего настроения.


Деятельность учащихся

радость обычное состояние грусть




. .

долг 6


кредит 5


5600

7200

: 90 : 70


80

80

+ +



500

100

5

160

- 60 х 5 : 100

(После решения задания выбирают правильный ответ и читают с обратной стороны, что такое кредит?)
- Кредит – это предоставление денег на какое-то время с возвратом за определенную плату (под проценты). Кредит чаще всего берут в банке.

- Банк отказывает в кредите, если заемщик не платежеспособен.


- Эксперт оценивает прибыльность фирмы и возможность предоставления кредита.
- Эксперт должен уметь хорошо считать.

600


500

4800


900

4280


390

250


8 ч


(Дети меняются тетрадями и проверяют записи)

(Учащиеся получают таблички с надписями: старший эксперт, эксперт, наблюдатель)



х 3605 - 313635 87

87 261 3605

+ 25235 - 526

28840 522

313635 - 435



435

0
- 409236 804 х 509



4020 509 804

- 7236 + 2036

7236 4072

0 409236
- 902000 + 874134



27866 27866

874134 902000


+ 67894 - 93201

25307 25307

93201 67894



1 группа 2 группа 3 группа

+306700 +252823 + 426500

135826 403567 145308



524305 325474 293200

966831 (р.) 981864 (р.) 865008 (р.)

- Прибыль первой фирмы за три года 966131 рубль.

- Прибыль второй фирмы за три года 981864 рубля.

- Прибыль третьей фирмы 865008 рублей

- Преуспевает вторая фирма (вносят результаты в таблицу для сравнения).




Таблица для сравнения

1 фирма

2 фирма


3 фирма

2

1

3





  1. 350000 : 500 = 700 (м)

  2. (500 + 700) ∙ 2 = 2400 (м)




  1. 250000 : 500 = 500 (м)

  2. 500 ∙ 4 = 2000 (м)



  1. 280000 : 400 = 700 (м)

  2. (400 + 700) ∙ 2 = 2200 (м)

- На заборе сэкономила вторая фирма. Квадратный участок оказался более рациональным

90 т = 90000 кг

90000 : 100 = 900 (р.)

50 ∙ 900 = 45000 кг = 45 т

60 ∙ 900 = 54000 кг = 54 т

55 ∙ 900 = 49500 кг = 49 т 500 кг

- Вторая фирма из 90 т подсолнечника получит больше масла, чем другие фирмы


- Нет

- Правильно

- Нет

- Кредит выделим второй фирме, так как у неё самая большая прибыль за три года, эта фирма выбрала боде рациональную форму участка и меньше затратила на строительство забора, из одного и того же количества семян подсолнечника получила больше масла, чем все фирмы, правильно наметила свои коммерческие планы

- Эти задания имеют практическую направленность, тесно связаны с современной экономикой.

радость обычное состояние грусть


. .




Приложение № 1.

Компьютерный тест с выбором ответа

- Как называются деньги, которые берёт предприниматель взаймы в банке?

Для проверки надо выполнить действия
Долг − 6

Кредит − 5



5600

7200

+

- 60 х 5 : 100



Кредит – это предоставление денег на какое то время с возвратом за определенную плату (под проценты)

Кредит чаще всего берут в банке.

(Определение с обратной стороны или закрывается)
Приложение № 2

Таблицы

Сведения о прибыли фирм за последние три года



Первая фирма



306700 р.


135826 р.


524305 р.



Вторая фирма



252823 р.


403567 р.


325474 р.


Третья фирма



426500 р.


145308 р.


293200 р.




Таблица для сравнения



Первая фирма






Вторая фирма






Третья фирма








Приложение № 3

Карточки с геометрическими заданиями

Фирмам выделили участки под строительство. За это время они успели построить забор вокруг участка. Какая фирма сэкономила на заборе? Какая форма участка более рациональная?



S = 350000 м2

500 м Р - ?

?


S = 250000 м2

500 м Р - ?

S = 280000 м2

400 м Р - ?

?


Приложение № 4

Карточки с задачами
Карточка № 1

Первая фирма из 100 кг семян подсолнечника получает 50 кг масла. Сколько масла получит фирма из 90 т подсолнечника?


Карточка № 2

Вторая фирма из 100 кг семян подсолнечника получает 60 кг масла. Сколько масла получит фирма из 90 т подсолнечника


Карточка № 3

Третья фирма из 100 кг семян подсолнечника получает 55 кг масла. Сколько масла получит фирма из 90 т подсолнечника


Карточки для проверки коммерческих планов.
Карточка № 1

3 1 4 2


(ххх + ххх * ххх ) – ххх : ххх

Карточка № 2

2 1 4 3


(ууу + ууу * ууу) – ууу : ууу

Карточка № 3

1 2 3 4


(ZZZ + ZZZ * ZZZ) – ZZZ : ZZZ


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка