Земля наш космічний дім. Сонячна система



Скачати 94.54 Kb.
Дата конвертації08.03.2016
Розмір94.54 Kb.
Присвячується 50-річчю Дня Космонавтики

Космос – дорога без кінця

Інтегрований урок-гра з природознавства, трудового навчання, читання для учнів 4 класу .



Тема: Земля – наш космічний дім. Сонячна система.

Мета: Сформувати уявлення про Всесвіт, Сонячну систему і Сонце як її центр; формувати науковий світогляд; розвивати пізнавальний інтерес, уміння спостерігати, робити висновки, логічне мислення, фантазію та уяву; викликати читацький інтерес до науково-популярної літератури; збагачувати словниковий запас учнів новими словами; учити користуватися довідковою літературою. Виховувати патріотичні почуття; необхідність берегти нашу Землю як єдину з планет Сонячної системи, на якій існує життя.

Обладнання: Дитяча енциклопедія, плакати, таблиці, слайди по темі «Космос».



Бесараб Ольга Яківна, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист Жашківської спеціалізованої школи №1, з поглибленим вивченням окремих предметів.

Хід уроку

I.Організація класу

Створення емоційного настрою



  • Нашу маленьку планету освітлює велика зірка Сонце. Вона дарує своє тепло всьому живому на Землі, зігріває своїм теплом все навкруги.

Подаруйте свої посмішки один одному! (Діти посміхаються).

Бачить, в класі зразу стало тепліше і світліше. Запам’ятайте, що ви відчули, коли посміхнулись один одному, і збережіть цей настрій до кінця уроку.



Слайд №1

II. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель:


Моя рідна, моя земна, моя голуба куля…

Величезна, стара і така тендітна, що на фотографії із космосу схожа на ялинкову іграшку. Я лечу разом з вами в космічному просторі серед зірок, і, здається, нема цьому шляху кінця-краю.

Сьогодні ми поговоримо про людей мужньої професії , водіїв найпрудкішого транспорту. Коли відгадаєте загадку, дізнаєтесь про це.

«Пливе в просторі,

Але не в морі.

Кораблем зветься,

Навколо зірок в’ється»

(Космічний корабель)



Слайд №2

Легенда


Міріади зірок мерехтять над нами. Здавна люди мріяли піднятись у цю привабливу неосяжну височінь. Вони хотіли літати, як птахи. В казках часто-густо розповідається про чудові килими-самольоти.

У старогрецькій легенді розповідається про те, як два сміливці – Дедал та Ікар, перші у світі «льотчики», піднялися в небо. Вони змайстрували крила з пір’я, зліпивши його воском, і на них Дедал нібито перелетів з острова Кріт до Греції. Ікарові ж не поталанило. Впевнений у силі своїх рук, на які надів крила, прагнучи досягти хмар, Ікар злетів так високо, що Сонце розтопило віск на його крилах, і вони розсипались. Ікар упав у море.

Це була легенда.

Минали століття. Але мрія про небо не залишала людей. З 1957 по 1961 рік запущені були штучні супутники з першими пасажирами на борту-собаками. А може з вас хтось знає, як їх звати? (Білка, Стрілка, Лайка)



Слайд №3

І ось 12 квітня 1961 року

Давайте включимо машину часу і перенесемося на 50 років назад. Зараз ми дізнаємось, що це був за день.

Голос диктора (запис)

Увага! Увага!

Говорить Москва!

Працюють всі радіостанції Радянського Союзу. Московський час – 9 годин 07 хвилин. Передаєм повідомлення ТАРС про перший у світі політ людини в космос.

12 квітня 1961 року в Радянському Союзі виведений на орбіту космічний корабель – супутник «Восток» з людиною на борту. Першим пілотом – космонавтом став громадянин Союзу Радянських Соціалістичних республік – Гагарін Юрій Олексійович.



Слайд №4(Гагарін Ю.О.)

ІІІ. Оголошення теми уроку-гри

Основний зміст роботи



  1. Бесіда за темою уроку-гри

Скажіть, будь ласка, яка сьогодні дата? (12 квітня 2011 року)

  • У календарі державних свят як воно називається? (Це день космонавтики)

Що це за свято? ( Це свято начесть льотчиків-космнавтів, на честь учених, інженерів, робітників, які придумують і роблять ракети, космічні кораблі й супутники)

2. Читання вірша учнем

«Квітневий ранок не забути:

З бруньок дерев спадає цвіт

І радість сповнює нам груди –

Цей ранок пам’ятати буде

Все людство сотні й сотні літ

Народ мій проклада маршрути

В незвіданий казковий світ!»

3. Вправа « Очікування»

Як на вашу думку , про що ми сьогодні дізнаємося на нашому уроці? (діти відповідають)

4. Телегра «Зоряна естафета»

Учитель : Розпочинаємо телепередачу для дітей!

Диктор : Діти , чи любите ви подорожувати ? Наша подорож сьогодні особлива. Ця подорож до далеких зір і планет. Увага! Оголошую підготовку до космічного польоту!



Випробування № 1

5. Читання віршів

Учитель : Вам необхідно прочитати вірші про космос


  • Ой, слова просять ваші любимі іграшки (діти тримають в руках м’ягкі іграшки і декламують вірші Г.Бойка «Ми збираємось в політ»)



«МИ ЗБИРАЄМОСЬ В ПОЛІТ»

Ми сідаєм до ракети

Щоб відкрить нові планети

Іграшки за нами вслід:

Хочем також у політ!

Одягайся ,лялько Людо

Бо впольоті зимно буде.

Не забудь про рукавички

і закутай шарфом рукавички

А веселий Буратіно

Сам дереться до кабіни.

І висить-хитається, -

Носик не вміщається.

Зайчик скаче: - Любі діти!

Хочу з вами я летіти.

На ракеті ловко

Утікать від вовка!

Сірі миші засміялись:

Ми літали – не боялись.

Висота – красота:

Аніякого кота!

Хоч сама літати вміє

Кряче крючечка , радіє

- На ракеті покатаюсь,

В Морі Ясності скупаюсь!

А ведмедики-близнята

Теж бажають політати,

Щоб у небі подивитись,

Де Велика Медведиця.

Тут ревти корівка стала:

- Я ще зроду не літала.

Повезіть мене на Марс, -

Молочка я дам для вас.

Шість матрьошок стали вряд

Наче вийшли на парад:

Почекайте, не летіть!

Одне місце нам лишіть!

Слоненя умовля:

Зовсім я іще маля,

Невеличкий я на зріст,

Посадіть хоча б на хвіст.

Між зірок , - пищать білчата,

Хочем новий рік стрічати.

Назбираєм там для всіх

Ми горішків голотих.

Двом собачкам наш Тодось

Шлеми одягає…

Жаль: «Ракета» - пилосос

В небо не злітає

Ми так в космос захотіли

З Жашкова до зір злетіли

Самим дружним буде наш

Шести річок екіпаж.

Диктор. – Молодці, діти! Перше випробовування пройшло успішно.

А тепер – Друге випробовування.

- Звісно, щоб полетіти в космос, ви повинні засвоїти слова з «космічного» словника:

6. Гра «Розсипанка». З'єднайте слова із «космічного словника» із відповідним значенням

цього слова:

Космодром Одна з 9 планет, що рухається навколо Сонця, оточена

великими кільцями.

Сатурн перша рукотворна зірка

Скафандр місце, з якого стартують космічні кораблі

Супутник захисний одяг космонавта, зовні нагадує комбінезон

Адаптація пристосування організму людини до нових умов.

Учитель. –Дякую. З цим завданням ви теж справилися добре.

Третє випробовування

7. Гра «Зберу сумку у політ»

(На столі лежать предмети: ручка, гречана каша, годинник, фотографії, Буратіно)

Учитель. – На столі лежать предмети. Виберіть ті предмети, які візьмете в космос.

(Діти вибирають)

Додаткова інформація. (Космонавт Пацаєв попросив, щоб йому прислали гітару. А деякі брали навіть іграшки – кумедного ведмедика).



Четверте випробування

8. Робота в парах.

Учитель. – Яким же повинен бути космонавт?

1). – Доберіть якомога більше прикметників.

(Доберіть усно)

2). Закресліть зайве слово на ваших картках.

(Сміливий, винахідливий, сильний, лінивий, терплячий, настирливий, задерикуватий, дисциплінований, врівноважений)

Учитель. – Молодці! А тепер нам треба засвоїти космічні правила. Це буде ваше п'яте «випробування»

9. «Буріме»

(Доберіть слово в рифму)

Учитель. Шестирічка, не забудь,

В космонавти держиш … (путь)

Перше правило у нас

Виконувати любий… (наказ)

Космонавтом хочеш стать –

Треба все на світі… (знать)

Любий космічний маршрут

Відкритий тим, хто любить… (труд)

Тільки дружний зореліт

Може взяти у… (політ)

Сонних, хмурих і сердитих

Не візьмем ми на… (орбіту)

Ну ось і все. І з цим завданням ви справились. Отож, лишило для польоту нам вибрать пілота космонавта. Хто бажає?

(Виходять бажаючі)

Лічилкою вибираємо пілота-космонавта:

«Вчора я летів в ракеті

На далекій був планеті

Там обідав в вишині,

А вечеряв – в Жашкові

Другим на шляху до зір

Космонавтом буть тобі!



10.

Учитель - Космонавтові зайняти місце в ракеті!

Космонавт – Є!

Учитель – Оголошується хвилинна готовність!

Космонавт – Вас зрозумів! Хвилинна готовність! Настрій бадьорий, самопочуття добре. До старту готовий!

Учитель – Ключ на старт!

Космонавт – Є ключ на старт!

Учитель – Ключ на пуск!

Космонавт – Є ключ на пуск!

Учитель – 5, 4, 3, 2, 1 …Пуск!

Космонавт – Поїхали!

  • Наш зореліт «Дружний» вийшов на орбіту.

Учитель – Зв’язок з космонавтом підтримують із Байканура, містечка, де працюють космонавтами – дублери.

  • Вмикаємо зв’язок з космонавтом:

Я – Земля, Я – Земля, як чуєте?

  • Чую добре.

  • - Як здоров’я, настрій?

  • Почуваю нормально, настрій бадьорий

  • Чим займаєтесь?

  • Спостерігаю за погодою

  • Як працюють прилади?

  • Відхилень немає. Прилади працюють точно.

  • Поздоровляємо з Днем космонавтики!

  • Спасибі! Вас теж.

  • Зв’язок закінчую.

  • Зрозумів.

  • До побачення.

  • До зустрічі на Землі.

11. Гра «У конструкторському бюро»

Учитель Ви знаєте, щоб збудувати космічний корабель, спочатку його конструюють на папері, роблять проект. Потім із деталей його складають на машинобудівному заводі. У кожного з вас є конверт із «деталями» до ракети. За допомогою клею вам потрібно з’єднати деталі так, щоб вийшов чудовий космічний корабель.

(Всі вироби виставляються на дошку)



12. Робота з дитячою книгою.

Читання та обговорення оповідань, які діти готували самостійно по групах.

1 група – В.Бороздін «Незвичайна школа»

2 група – Г.Титов «Наш Гагарін»

3 група – А. Мітяєв «Перший політ»

4 група – А.Мітяєв «Нумо помріємо!»

5 група – В. Терешкова «Всесвіт – відкритий океан»

13. Зачитування листа А.Ніколаєва для майбутніх космонавтів (додається)

Дорогі діти!

Стати космонавтом непросто. Недостатньо навчитись тільки читати й писати, треба вміли водити літаки, стрибати з парашутом, знати будову ракети і космічного корабля, як працюють його численні складні прилади. Крім того, необхідно бути здоровим, сильним і витривалим, дисциплінованим, чесним і правдивим.

А головне – треба вміти дружити. Тому що найважливіше в будь-які й небезпечній справі, далекій мандрівці – це надійний друг, вірний товариш.

Андріан Ніколаєв.

14. Складання сенату на тему «Космос»

Космос


Безмежний, цікавий

Манить, притягує, кличе

Кожен відкрити нову зірку хоче

Незвіданий простір!



IVУзагальнення одержаних знань

  • А зараз ми створимо «Довідник для майбутніх космонавтів»

  • - Що дає вивчення та освоєння людиною космосу?

1. Створення Інтернету

2. Допомога рибалкам в морі шукати косяки риб для промислових цілей

3. За допомогою фотографій з космосу створюються точні карти рік, морів, океанів.

Передбачати погоду



Проводити різні наукові експерименти та досліди для розвитку сільського господарства, медицини та інших галузей народного господарства.

15. Підсумок. Рефлексія.

Учитель Наш космічний урок –гра підходить до кінця. Ви сьогодні багато дізнались цікавого і нового на уроці. Я дуже хочу аби через наступні 20-30 років українські космонавти (можливо це буде хтось із вас) полетіли до далеких зірок, до інших галактик, відкрили нові маршрути для екскурсій. Щоб ми могли спілкуватися з розумними істотами інших планет, обмінювались з ними досвідом, адже космос – це дорога без кінця.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка