Земля планета Сонячної



Скачати 69.19 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір69.19 Kb.
Конспект

уроку природознавства

4 клас

Тема : Земля – планета Сонячної

системи

Глобус – модель Землі

Мета : сформувати уявлення про форму Землі, дати поняття про глобус, як зменшену модель Землі, ознайомити з будовою глобуса , умовними позначеннями на глобусі, розвивати спостережливість, логічне мислення, розумові та творчі здібності, пізнавальну активність, виховувати допитливість, бережливе ставлення до природи, прагнення охороняти і зберігати її.

Обладнання : глобус, малюнок із зображенням Землі – виду із космосу, портрет Ю.О.Гагаріна, карта із зображенням маршруту першої навколосвітньої подорожі Магеллана

Хід уроку :

I. Організація класу.

II. Підсумок спостережень за неживою природою за тиждень

- Скільки було сонячних днів ?

- Чи були хмарні дні ?

- Як змінилася температура повітря протягом тижня ?

- Чому температура повітря знизилася ?

- Чи були опади протягом тижня ?

- Чи відбулися зміни у житті живої природи ? Чому ?

III. Перевірка домашнього завдання.


  1. На картках - порівняти зорі і планети






Зоря

Планета

Що спільного




Чим відрізняються









2. Тестові завдання :

1) Зорі – це…

а) космічні тіла;

б) маленькі вогники;

в) космічні гази;

2) Чому ми бачимо зорі маленькими ?

а) тому, що вони дійсно такі є ;

б) тому, що вони знаходяться далеко від Землі;

в) тому, що вони весь час віддаляються від землі ;

3) Найближча до Землі зірка називається…

а) Велика Ведмедиця;

б) місяць;

в) Сонце;

4) Планета – це…

а) холодне космічне тіло;

б) розжарене космічне тіло;

в) яскрава зоря;

5) Що таке орбіта ?

а) супутник планети; б) шлях, по якому планета рухається навколо Сонця; в) космічне тіло;

6) Сонце і всі космічні тіла, що рухаються навколо нього утворюють…

а) сузір’я ;

б) групу космічних тіл;

в) Сонячну систему;

3. Підсумок перевірки домашнього завдання.

Діти перевіряють картки і тести один одного, потім під керівництвом учителя оцінюють свої відповіді.

IV. Повідомлення теми і мети уроку.



1. Відгадування загадки

Океани й континенти,

Гори, ліс, міста й поля -

Це твоя планета.

Називається …….( Земля )

( Демонстрація зображення планети Земля, зроблене зі штучних супутників .)

Саме це є темою сьогоднішнього уроку - Земля – планета Сонячної системи. Глобус – модель землі. На уроці ми дізнаємося про нашу Землю, як частину сонячної системи та познайомимося з нею за допомогою її зменшеної моделі - глобуса.

А дізнаємося про Землю за допомогою уявної подорожі, яку здійснимо по морю, у космосі

V. Вивчення нового матеріалу

1. Актуалізація знань

- Діти, що вам відомо про Землю, як планету ?

( відповіді дітей)

2. Знайомство із уявленнями людей про Землю

- Розпочнемо нашу подорож по морю. Саме з ним пов’язані перші уявлення людей про Землю. Послухаємо розповіді наших дослідників.



Підготовлені учні розповідають про давні уявлення людей про вигляд Землі.

ПЕРШЕ : Земля - плоский круг, над яким повертаються Сонце та зорі.

ДРУГЕ : Землю тримають чотири слони, які стоять на великій черепасі, а вона тримається на поверхні моря чи океану.

ТРЕТЄ : Землю тримають три великі – великі кити, тримаються на поверхні води.

ЧЕТВЕРТЕ : Деякі люди помітили, якщо опинитися на відкритій місцевості, то земна поверхня спостерігається у вигляді круга.

3. Створення проблемної ситуації Чому на відкритій місцевості ми спостерігаємо Землю у вигляді круга ?

4. Робота групою. Діти разом обговорюють, а потім висловлюють свої міркування за поставленим питанням.

5. Робота за підручником у парах. Пошук відповіді на питання Хто першим довів, що Земля має форму кулі ? ( Діти шукають і зачитують розповідь про першу кругосвітню подорож Магеллана.)

6. Постановка вчителем проблемного питання - А хто першим побачив, що Земля кругла ?

7. Робота в парах за підручником. Знаходять розповідь про першого космонавта Ю. О. Гагаріна та його політ у космос.

8. Уявна подорож у космосі. Робота групою. Складання розповіді Що можна побачити у космосі ?

9. Бесіда : - Хто літає у космос ?

- Чи потрібно людям літати у космос ? Чому ?



- Хто став першим українським космонавтом ?

10. Виступ учня - дослідника. ( підготовлений учень розповідає про першого українського космонавта)

VI. Проведення фізкультхвилинки.

VII. Практична робота. Знайомство з моделлю Землі - глобусом.

1. Робота за підручником. Знаходження відповідей на питання :

- Що таке глобус ?

- Що означає слово глобус ?

2. Виступ учнів - дослідників. Розповіді про перші моделі Землі.

1) Першу модель глобусу створили 2000 років назад. Античний майстер змайстрував земну кулю такою прекрасною, що її оспівували у своїх творах древні поети.

2) Наступна модель глобуса була створена 500 років назад із телячої шкіри, яку натягли на металеві ребра. Діаметр її був більше, ніж півметра. На цьому глобусі не було Америки, тому що її на час створення глобусу ще не відкрили.

3) У Росії перший глобус з’явився 1672 року. Його подарував царю Олексію Михайловичу Романову голландський майстер. Виготовлений він був із червоної міді, а висота досягала вище 2 метрів.

4)Найбільший глобус - велетень з’явився у Росії у 1715 року. Його подарували російському царю Петру I. Діаметр глобуса досягав 3 метрів. Усередині глобуса стояли лавки, на які можна було сідати і спостерігати карту зоряного неба.

5)Нині є глобуси політичні, вони показують, які є на Земній кулі країни і де вони розташовані. Фізичні зображають форми земної поверхні, водойми всієї земної кулі. Є астрономічні глобуси, на них зображена карта зоряного неба.

2. Практична робота. Знаходження учнями за допомогою вчителя на глобусі :

- Північного та Південного полюсів ;

- екватора ;

- меридіанів та паралелей ;

- північної та південної півкуль ;

VIII. Закріплення знань та вмінь. Робота в зошитах.



1. Самостійна робота : виконання завдань, що потребують точних відповідей на закріплення вивченого матеріалу.

2. Робота в парах Виконання завдань творчих, пошукових, пізнавальних, порівняльних.

IX. Підсумок уроку



1. Відповідь на питання : Ви хочете розповісти своєму товаришу, що не був на уроці , те, про ви сьогодні дізналися. Що ви йому розповісте ?

2. Розгадування кросворду




1>

К














































2




О














































3




С

















































4>

М

















































5

О














































6




С














































1. Космічне тіло з хвостом ( комета )

2. Модель Землі. ( глобус )

3. Супутник Землі ( Місяць )

4. Планета Сонячної системи ( Марс )

5. Зірка, по якій можна орієнтуватися на місцевості. ( полярна )

6. Машина, на якій космонавти літають у космос. ( космічний корабель )

X. Оцінювання учнів. Дача домашнього завдання.

1. Вивчити матеріал підручника на сторінці 79 - 80.



2. За темою Земля – планета. Модель Землі - глобус скласти 6 питань, які б ви хотіли задати товаришу по парті.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка