«Зима красуня, біла чарівниця! В ній стільки дива дивного й краси!»



Скачати 49.57 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір49.57 Kb.
Тема: «Зима – красуня , біла чарівниця!

В ній стільки дива – дивного й краси!»
Мета. Формувати уявлення про характерні ознаки зими , вчити відчувати образність художнього слова; розвивати творчу уяву, виховувати естетичні почуття у дітей. Виховувати естетичні почуття у дітей , вчити дотримуватись правил безпеки взимку.

Обладнання . Ілюстрації на тему «Зима», малюнки із обличчями (сумне , веселе, заплакане), презентація.

Хід заняття

І. Організація класу . Хвилинка психологічного настрою.

Учитель . Сонце в небі піднімається!

Наш клас з думками збирається !



Учитель. Діти, подивіться на малюнок із трьома обличчями.

(Слайд 1)

  • Яке обличчя вам сподобалося найбільше ?

  • Я бажаю вам бути уважними , старанними й обов’язково усміхненими.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

І так ми розпочинаємо нашу годину спілкування . Послухайте казку , яку приніс мені лісовий вітерець. Відгадайте загадку і скажіть , як звали найстаршу Рокову доньку.



(Слайд 2) За синіми морями, за високими горами , в густому лісі на узліссі стоїть хатинка , але цей ліс незвичайний. У ньому і птахи , і звірі , і навіть , дерева розмовляють. Ось і розповіли вони , що живе в цій хатинці старий , але дуже мудрий дідусь. Є в нього чарівна палиця. Стукне він нею об землю і дива творяться : то сніг іде , то квіти розпускаються , то яблука достигають. А звати того дідуся - Рік. Є у нього чотири доньки. Та такі гарні , що й очей не можна відірвати : добрі, швидкі, ласкаві, але між собою не схожі : найменша вітає журавлів , пробуджує поля, небеса, струмки, заквітчує гаї – це Весна. (Слайд 3)

Добра і весела , завжди з квітами і ягодами – це щедре літо.

Золотокоса красуня , в золотому намисті , що без пензля і без фарб скрізь малює золотом листя. Це – Осінь.

Послухайте загадку і скажіть , як звали найстаршу Рокову доньку.



(Слайд 4)

Трійка, трійка прилетіла.

Скакуни в тій трійці білій

В санях тих сидить дівиця –

Білокоса, білолиця,

Рукавом махає -

Сріблом все вкриває.


  • Хто ця красуня? (Зима)

  • На якій трійці вона прилетіла?

(трійка – це три зимові місяці)

Вчитель. А хто скаже: які назви мають зимові місяці? (Відповіді дітей) 


Вчитель. Так, молодці! А тепер відгадайте загадки і скажіть про який місяць йде мова: 
*** 
Як у подорож рушає, 
прихопити поспішає 
стужу й холод у кишені 
та сніжинок повні жмені. (Грудень) 
*** 
Новий рік розпочинає, 
зі святами привітає. 
Щедрувати діток водить, 
на ялинці хороводить. (Січень) 
*** 
Із морозом бешкетує
сніговіями лютує, 
бо, напевно, добре знає, 
що зима уже минає. (Лютий) 

Вчитель. Молодці! Гарно впоралися із завданням! Дякую! 

ІІІ. Оголошення теми заняття.

Вчитель. Діти, ви вже мабуть здогадалися про що буде сьогодні наша розмова .



Все пухнастим снігом вкрила
Луки, річку, гай, дома...
Білий ліс і поле біле —
Значить, вже прийшла ...
(Зима)
(Слайд 5)



(Слайд 6) Тема нашого заняття «Зима – красуня , біла чарівниця! В ній стільки дива – дивного й краси!»
Діти, чи любите ви зиму? Чому?

Закрийте очі. І уявіть, що вийшли на вулицю взимку. Розкажіть, шо ви відчуваєте.


(Слайд 7)

(Відповіді учнів)


Виходиш на вулицю – і тут же відчуваєш свіже морозне повітря, яке спочатку приємно лоскоче, а потім і поколює ніс, щоки і кінчики пальців.

Будь-який стан природи має свій неповторний запах.

Скажіть, діти, чим пахне зима?

(Відповіді учнів)

(Слайд 8) Вдихаючи запах морозного ранку, відчуваєш спокій і тихе захоплення.

У повітрі кружляють сніжинки і повільно опускаються на землю. А ти йдеш і на твоїх губах мимоволі з'являється посмішка. На душі стає радісно і спокійно.

На землю прийшла казка! Дуже гарно в таку пору! 

Вчитель. (Слайд 9-11) Діти, зима буває різною.  Її називають чарівницею. Згадайте, скільки гарного навкруги взимку – блискучі бурульки, ажурні сніжинки, пластівці пухнатого снігу, таємничі кучугури, а чарівні кришталеві візерунки на вікнах!


Вчитель: Зиму ще називають веселою (Слайд 12).

В народі говорять: "Зима прийшла і празничків привела”. І дійсно: взимку майже щодня – свято. А які зимові свята ви знаєте?



(відповіді дітей)

(Слайд 13) А яке свято найулюбленіше? Чому? 

(відповіді учнів)
Так, молодці! ( Слайд 14) А ще зима — це не тільки сніги та морози, але ще й велика радість дітям. Адже тільки взимку можна покататися на ковзанах, на лижах, на санчатах.
Вчитель. А ще зиму називають лютою. (Слайд 15-17) Чому?

(відповіді дітей) 
Так, зима для тварин – важкий час: холодно, обмаль їжі. Численні птахи, які мешкають у парках, скверах і біля житлових будинків, опинилися під загрозою загибелі, тому що сніг приховав місця, де можна знайти корм. Тому пережити складні умови зими міські птахи можуть тільки за допомогою нас, людей.

  • Як потрібно допомагати птахам взимку?

(відповіді учнів)

(Слайд 18)

  • Діти до нас Зима завітала на гостину і принесла подарунок «Зимові загадки».

(Слайд 19)

  1. Яка пора року рік починає і рік закінчує. (зима).

  2. Без сокири , без гвіздків , а мости будує. (Мороз).

  3. То завиє звіриною, то заплаче, як дитя. (Хуртовина).

  4. Надворі горою , а в хаті водою. (Сніг).

  5. Біле сріблясте вбрання дерев взимку .(Іній).

- Дерев’яні коні по снігу йдуть,
А в сніг не провалюються.
(Лижі)

* * *
Я, старий дідусь, до мосту берусь;


Хоча й сокири не має, на то не дбаю.
(Мороз)

* * *
Ой, немає їм ціни!


По льоду біжать вони –
Швидконогі…
(Ковзани)

* * *
Біле, а не цукор,


М’яке, а не вата,
Без ніг, а йде.
(Сніг)

* * *
Їхала пані в білому вбранні,


Як посипалось убрання –
Всю землю вкрило.
(Зима)
* * *
Махнула птиця крилом
І покрила весь світ
Білим килимом.
(Зима)

* * *
Виріс ліс, білий весь:


Пішки в нього не ввійти,
На коні не в’їхати.
(Мороз на шибці)

* * *
Я падаю на ваші хати.


Я білий-білий, волохатий.
Я прилипаю вам до ніг
І називаюсь просто…
(Сніг
)

Вчитель. Молодці! Гарно впоралися із завданням! Дякую! 



ІV. Підсумок уроку.

Гра «Залиш за мною слово»

По черзі проговорюйте слова, які характеризують зиму: один учень – одне слово.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка