Зміст уроку природознавства Загальнонавчальні



Скачати 309.08 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір309.08 Kb.

№ уроку

№ уроку

Дата

Дата

Зміст уроку природознавства

Загальнонавчальні

уміння і навички















Що вивчає

природознавство?







Мандрівка перша: СВІТ, У ЯКОМУ ТИ ЖИВЕШ (14 год)


1.




04.09




Що таке навколишній

Світ?



Добирати індивідуальне обладнання для



2.




06.09




Що таке природа?

проведення уроку, розкладати його в

належному порядку.



3.




11.09




Що належить до

неживої природи?




Включатися в роботу відразу


4.




13.09




Що належить до живої

природи?



після вказівки вчителя.

5.




18.09




Подорож у природу: урок-екскурсія Навколишній світ, природа, рукотворні предмети, об'єкти природи


Дотримуватись єдиних вимог до


6.




20.09




Які ознаки мають живі організми?


оформлення письмових завдань.

7.




25.09




Які умови необхідні для

життя?



Практично розрізняти основні елементи навчальної книжки


8.




27.09




Як людина пізнає світ?


(обкладинка, корінець, сторінка), користуватися закладкою.

9.




02.10




Як людина вивчає природу?


Дотримуватися правильної постави під час


10.




04.10




Які об'єкти природні, а які створили люди?

читання і письма; співпрацювати в парі.

11.




09.10




Подорож у природу: урок-екскурсія

Нежива природа, положення Сонця, стан неба, хмари, вітер; жива природа, пожовтіння листя, листопад; підготовка тварин до зими; праця людей




Говорити в помірному темпі, чітко, вільно,


12.




11.10




Яке значення має природа для життя?

виразно, з відповідною силою голосу.

13.




16.10




Як потрібно берегти природу?

Зосереджено слухати вчителя, відповідати на запитання за відомою і вільною


14.




18.10




Підбиваємо підсумки : що ти знаєш про світ у якому живеш?

моделлю, зв'язно (трьома-чотирма реченнями) передавати почуте, побачене;

Мандрівка друга: Світ неживої природи

15.




23.10




Яке значення для життя на землі має Сонце?

Запитувати про незрозуміле,

16.




25.10




Як побачити повітря?

невідоме тощо.

17.




06.11




Яке значення має повітря?

З повагою


18.




08.11




Які властивості має вода?

звертатися до вчителя, учнів.

19.




13.11




Яке значення має вода?

Виділяти в предметах певні ознаки,

20.




15.11




Що таке гірські породи?

розрізняти розмір, форму, колір, смак

тощо.



21.




20.11




Що таке грунт?

Знаходити у двох об'єктів


22.




22.11




Підбиваємо підсумки: що ти знаєш про неживу природу?

однакові, схожі і різні зовнішні ознаки.

Мандрівка третя: світ живої природи (18 год)

23.




2711




Якими бувають рослини?

Зіставляти групи предметів за однією істотною ознакою, помічати аміни в спостережуваних об’єктах за орієнтирами, вказаними вчителем.

24.




29.11




Яку будову мають рослини?




25.




04.12




Як розрізнити дерева, кущі й трав’янисті рослини?

Робити (з допомогою вчителя) висновок-узагальнення


26.




06.12




Які дерева належать до листяних, а які до хвойних?

за результатами виконання навчального завдання за зразком і аналогією.

27.




11.12




Подорож у природу: урок-екскурсія

Знаходити фактичну помилку під час зіставлення


28.




13.12




Чим культурні рослини допомагають людям?

результатів власної роботи зі зразком і орієнтирами вчителя.

29.




18.12





Як доглядати за кімнатними рослинами?

Оцінювати свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем (правильно,



30.




20.12




Для чого потрібні рослини?

красиво, що саме; якщо помилився, то в чому, що треба змінити, чого уникати в наступній роботі та ін.).

31.




25.12




Якими бувають тварини?

Робити (з допомогою вчителя) висновок-узагальнення


32.




27.12




Для чого потрібні свійські тварини?

за результатами виконання навчального завдання за зразком і аналогією.







































































































2 семестр





32

15.01







Хто такі комахи?

Добирати індивідуальне обладнання для



33

17.01







Хто такі риби?

проведення уроку, розкладати його в

належному порядку.



34

22.01







Хто такі птахи?

Включатися в роботу відразу


35

24.01







Хто такі звірі?

після вказівки вчителя.

36

29.01







Які в тебе є домашні улюбленці?

Практично розрізняти основні елементи навчальної книжки


37

31.01







Чим живляться тварини?

(обкладинка, корінець, сторінка), користуватися закладкою.

38

05.02







Як треба поводитися серед природи?

Дотримуватися правильної постави під час


39

07.02







Підбиваємо підсумки: що ти знаєш про рослини і тварини?

читання і письма; співпрацювати в парі.


40

12.02







Природа в місті (селі) та його околицях.

Дотримуватись

єдиних вимог до

оформлення



Мандрівка четверта: Рідний край













читання і письма; співпрацювати в парі.

41

14.02







Міні-проект. Моє улюблене місце відпочинку на природі в місті (селі).

письмових завдань.


42

19.02







Водойми рідного краю.

Говорити в помірному темпі, чітко, вільно,


43

21.02







Охорона водойм.

виразно, з відповідною силою голосу.

44

26.02







Екскурсія до водойми (у ліс). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі).

Зосереджено слухати вчителя, відповідати на запитання за відомою і вільною


45

28.02







Дикорослі рослини рідного краю

моделлю, зв'язно (трьома-чотирма реченнями) передавати почуте, побачене.

46

05.03







Лікарські рослини

Запитувати про незрозуміле,

47

07.03







Охорона рослин

невідоме тощо.

48

12.03







Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю

З повагою

49

14.03







Культурні рослини рідного краю

звертатися до вчителя, учнів.

50

19.03







Запитання до природи. Звідки береться олія?

Виділяти в предметах певні ознаки,

51

21.03







Тварини рідного краю

розрізняти розмір, форму, колір, смак

тощо.




52

02.04







Охорона тварин

Знаходити у двох об'єктів

53

04.04







Свійські тварини рідного краю

однакові, схожі і різні зовнішні ознаки.

54

09.04







Праця людей у місті (селі)

Зіставляти групи предметів за однією істотною ознакою, помічати.

55

11.04







Дослідницький практикум. Чим славиться моє місто (село)

зміни в спостережуваних об’єктах за орієнтирами, вказаними вчителем

Мандрівка п’ята:Моя країна — Україна













за результатами виконання навчального завдання за зразком і аналогією.

56

16.04







Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про яку ти мрієш

Робити (з допомогою вчителя) висновок-узагальнення


57

18.04







Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми)

за результатами виконання навчального завдання за зразком і аналогією.

58

23.04







Водойми України

Знаходити фактичну помилку під час зіставлення


59

25.04







Міні-проект. Як облаштувати джерело?

результатів власної роботи зі зразком і орієнтирами вчителя.

60

30.04







Найбільші річки та озера України, їх значення для людини

Знаходити фактичну помилку під час зіставлення


61

07.05







Чорне та Азовське моря. Значення морів

результатів власної роботи зі зразком і орієнтирами вчителя

62

14.05







Гори України

Оцінювати свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем (правильно,



63

16.05







Природа Українських Карпат

красиво, що саме; якщо помилився, то в чому, що треба змінити, чого уникати в наступній роботі та ін.).

64

21.05







Природа Кримських гір

Оцінювати свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем (правильно,



65

23.05







Підсумковий урок за рік

красиво, що саме; якщо помилився, то в чому, що треба змінити, чого уникати в наступній роботі та ін.).


1

2

3

4

13

Яке значення має

Продовжувати формувати уявлення учнів про навколишній світ; розширювати знання учнів про об'єкти неживої й живої природи в їхньому найближчому оточенні; ознайомлювати учнів із використанням людиною природних багатств для своїх потреб; розвивати в учнів природничу допитливість; виховувати бережливе ставлення до природних багатств

Навколишній світ дитини. Нежива й жива природа в оточенні дитини. Використання людиною багатств природи. Чому люди не живуть на Місяці?

поиоода для життя?

Навколишній світ, нежива й жива природа, багатства природи, життя на Землі, відсутність життя на Місяці

14

Як потвібно берегти

Продовжувати формувати в учнів уявлення про значення природи для життя людей; формувати практичні уміння і навички дбайливого ставлення до природи; формувати уміння застосовувати набуті знання, способи діяльності у посильній природоохоронній діяльності; ознайомлювати із правилами поведінки серед природи; розвивати потребу в спілкуванні з природою; виховувати шанобливе ставлення до природи рідного краю, її неповторної краси

Природа в житті людини. Природа страждає від забруднення. Поводження серед природи. Правила поведінки серед природи - для всіх!

природу? Значення природи, забруднення, сміття, правила поведінки серед природи

15

Підбиваємо підсумки:

Узагальнити й систематизувати факти, уявлення і найпростіші поняття про навколишній світ і неживу й живу природу; формувати уміння застосовувати набуті знання, способи діяльності у повсякденній діяльності; розвивати в учнів природничу допитливість; виховувати дбайливе ставлення до навколишнього природного оточення

Виконання завдань на повторення знань про навколишній світ і природу. Заповнення таблиць і побудова схем, які упорядковують знання учнів

шо ти знаєш про світ.

v якому живеш?

Світ, в якому ти живеш

Мандрівка друга: СВІТ НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ (9год)

16

Яке значення для життя

Продовжувати формувати уявлення про Сонце як зорю; формувати уявлення про форму й розміри Сонця; забезпечити умови для сприймання учнями інформації про Сонце як джерело світла й тепла; ознайомити учнів із значенням Сонця для неживої й живої природи та життя і діяльності людей; сприяти розвитку в учнів спостережливості й мислення; виховувати доброзичливість, почуття взаємоповаги й підтримки у спілкуванні між учнями

Сонце — зоря. Форма й розміри Сонця. Сонце — джерело світла і

на Землі має Соние?

Сонце, зоря, куляста форма, світло, тепло, значення Сонця для

ЖИТТЯ


тепла на Землі. Значення Сонця для неживої й живої природи: сонце і погода; сонце і рослини; сонце і тварини. Залежність життя й діяльності людей від Сонця

17

Як побачити повітря?

Формувати поняття повітря; формувати уміння виявляти повітря навколо себе дослідницьким шляхом; ознайомити із властивостями повітря за допомогою демонстраційних та фронтальних дослідів; сприяти розвитку в учнів спостережливості в процесі вивчення властивостей повітря; прищеплювати учням дбайливе ставлення до навколишньої природи

Повітря навколо нас. Досліди, що демонструють властивості повітря. Повітря є всюди

Повітря — прозоре, не має запаху та смаку, безбарвне, займає увесь простір

18

Яке значення має

Продовжувати формувати поняття повітря та властивості повітря; розкрити значення повітря для природи і дихання живих організмів: людей, тварин, рослин; ознайомити учнів із шляхами забруднення повітря та способами його очищення; виховувати бережливе ставлення до рослин як постачальників кисню в повітря та його очищення; викликати в учнів бажання дбати про чистоту повітря в приміщеннях^ регулярно їх провітрювати

Властивості повітря. Значення повітря для природи і живих організмів. Шляхи забруднення повітря. Очищення повітря.

повітря? Живі організми дихають повітрям, чисте, забруднене повітря, очищення повітря

19

Які властивості має вода?

Формувати в учнів уявлення про воду і її властивості у рідкому стані; формувати у школярів вміння встановлювати взаємозв'язки води з об'єктами неживої та живої .природи (сонце, мороз, рослини, тварини, людина); розвивати дослідницькі уміння учнів у процесі вивчення властивостей води; виховувати бережливе ставлення до води й економне її використання в побуті

Вода в природі. Вода в рідкому стані, її властивості: прозора, без запаху, смаку, кольору та форми. Вода в твердому стані. Перетворення води на пару

Властивості води-рідини: прозора, без запаху, смаку, кольору та форми; вода у твердому стані: сніг, лід; випаровування, пара

20

21



22

23

24



Яке значення має вода? Значення води, бережливе використання води, охорона води

Шо таке гірські породи?

Гірські породи: граніт, пісок, глина, вапняк, кремінь, торф, кам'яне вугілля, базальт, крейда; колекція місцевих гірських порід (учитель обирає місцеві гірські породи)



Шо таке грунт? Ґрунт — пухкий шар землі; умови, які надає рослинам грунт; склад грунту; "мешканці"* Грунту.

* Слово "мешканці" вживається відносно людей, а не тварин чи інших організмів, тому ми взяли його у лапки



Як охороняти грунт?

Земля-планета, земля, ґрунт, родючість грунту, значення і охорона грунту



Підбиваємо підсумки:

шо ти знаєш про неживу

Світ неживої природи

Продовжувати формувати уявлення у дітей про воду, про перехід води із одного стану в інший; формувати в учнів уміння встановлювати взаємозв'язки між водою та об'єктами неживої і живої природи; розвивати допитливість та пізнавальний інтерес до вивчення води як до незамінної життєдайної ріди-ни; виховувати бережливе ставлення до води

Ознайомити учнів із колекцією гірських порід своєї


місцевості; формувати в учнів уявлення про гірські
породи та їх види; формувати уміння робити вис
новки за результатами дослідження властивостей
гірських порід; розвивати допитливість та пізна
вальний інтерес до вивчення гірських порід своєї
місцевості; виховувати бережливе ставлення до гір-
ських порід як природного багатства країни

Формувати в учнів елементарні поняття грунт,


склад грунту, перегній; продовжувати ознайомлю
вати учнів з умовами, необхідними рослинам для
життя (світло, тепло, повітря, вода, поживні речо
вини) та умовами, які надає грунт рослинам; фор
мувати в учнів уміння встановлювати найпростіші
взаємозв'язки між грунтом і рослинами; між грун
том і тваринами; розвивати в учнів дослідницький
підхід у процесі виявлення складу грунту; виховува
ти шанобливе ставлення до грунту як запоруки
отримання урожаю культурних рослин

Продовжувати формувати в учнів поняття про


грунт, його родючість як здатність забезпечувати
рослини умовами, необхідними для їхнього росту й
розвитку; формувати уміння знаходити відмінності
між трьома різними поняттями: Землею, землею та
грунтом; з'ясувати значення грунту для природи
(рослин, тварин) і людини; розвивати дослідницькі
уміння у процесі опрацювання теми "Ґрунт"; фор
мувати в учнів уявлення про традиції вшанування
землі (грунту) українським народом

Узагальнити й систематизувати факти, уявлення і найпростіші поняття про неживу природу; формувати уміння застосовувати набуті знання, способи діяльності у повсякденній діяльності; розвивати в учнів природничу допитливість і дослідницькі навички; виховувати дбайливе ставлення до природного оточення

Вода в побуті, економне її використання. Значення води для природи. Значення води для життя людини. Охорона води

Гірські породи своєї місцевості. Властивості найпоширеніших гірських порід (учитель обирає місцеві гірські породи). Добування гірських порід. Використання гірських порід людиною. Бережливе використання гірських по-рід для господарських потреб

Грунт — верхній пухкий шар землі. Умови, які надає рослинам грунт: тепло, повітря, вода, поживні речовини. Склад грунту. Хто живе в грунті

Відмінність між землею (гірськими породами) та грунтом. Грунт -родюча земля. Значення грунту для природи і людини. Охорона ґрунтів у нашій країні. Ґрунт в народній творчості

Виконання завдань на повторення знань про неживу природу. Заповнення таблиць і побудова схем, які упорядковують знання учнів про повітря, воду, гірські породи, грунт


Мандрівка третя: СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ (18 год)

25

26

Якими бувають



рослини?

Різноманітність рослин, дикорослі й культурні рослини, походження культурних рослин



Яку будову мають

Частини рослин (органи), корінь, стебло,

Формувати в учнів елементарні поняття "рослини —
частина живої природи", "різноманітність рослин",
"дикорослі й культурні рослини"; навчати дітей роз
пізнавати рослини найближчого оточення; формувати
у школярів уміння порівнювати і групувати рослини
за місцем зростання, використанням їх людиною;
ознайомити учнів із походженням культурних рос
лин від дикорослих; розкривати цінність рослин для
людини (естетичну, практичну, оздоровлювальну);
виховувати почуття захоплення красою рослин

Формувати в учнів уявлення про будову частин (органів) рослин: корінь, стебло, листок, квітку, плід з насінням; з'ясувати значення органів рослин для їх життя: встановити залежність між будовою органів

Рослини — частина живої природи. Різноманітність рослин: рослини, які в нас не ростуть, і рослини нашого найближчого оточення. Дикорослі й культурні рослини. Походження культурних рослин від дикорослих

Будова рослин. Органи росту рослин: корінь, стебло, листок. Органи розмноження рослин: квітка, плід і насіння. Для чого




39


27

28

29



ЗО

31

32



листок, квітка, плід з насінням

Як розрізняти дерева. куші й трав'янисті

Дерева, кущі, трав'янисті


рослини, ознаки їх
будови

Які дерева належать до листяних, а які до

Дерева листяні, хвойні, будова листків у листяних і хвойних дерев



Подорож у природу: урок-екскурсія Нежива природа, положення Сонця, стан неба, хмари, вітер, жива природа, рослини в стані спокою, тварини взимку, допомога птахам взимку, годівнички, корм для птахів

Чим культурні рослини

допомагають людям? Культурні рослини, польові, овочі, фрукти, ягоди, квітково-декоративні (прикрашальні) рослини

Як доглядати за кімнатними рослинами?

Кімнатні рослини, умови, необхідні для їх росту, догляд: полив, розпушування грунту, обприскування



Для чого потрібні

рослини? Олійні рослини — соняшник, кукурудза; прядивна рослина — льон; повітря для дихання, краса природи, рослини — середовище існування живих організмів

рослин та умовами навколишнього середовища; розвивати уміння розрізняти рослини за будовою їх органів; виховувати дбайливе ставлення до рослин

Формувати уявлення про різні життєві форми рос
лин: дерева, кущі і трави та особливості їх будови;
розвивати уміння учнів порівнювати різні рослини
за будовою та за початком плодоношення; вихову
вати естетичні почуття й шанобливе ставлення до
рослин найближчого оточення

Формувати в учнів уявлення про хвойні й листяні


дерева; формувати уміння порівнювати їх за будо
вою та місцем зростання; розвивати уміння розпіз
навати та групувати хвойні й листяні дерева за їх бу
довою; виховувати шанобливе ставлення школярів
до дерев у найближчому оточенні

Поглиблювати уявлення учнів про зміни в навколишньому середовищі взимку: неживу, живу природу й працю людей; формувати в учнів уявлення про природу взимку й виявляти взаємозв'язки в природі; ознайомлювати учнів із правилами поведінки серед природи та правилами поведінки під час екскурсій взимку; організувати роботу по підгодовуванню птахів узимку; розвивати в учнів природничу допитливість, уміння спостерігати і бачити красу природи взимку; виховувати бережливе ставлення до природних багатств узимку

Формувати в учнів поняття культурні рослини, поділ їх на групи; ознайомити учнів із практичним використанням різних груп рослин; формувати у школярів уміння розпізнавати групи культурних рослин за істотними ознаками; розвивати у дітей увагу й пам'ять у процесі вивчення різних груп культурних рослин; виховувати шанобливе ставлення до праці людей, які вирощують культурні рослини

Формування в учнів уявлення про кімнатні росли


ни, поділ їх на групи залежно від декоративної цін
ності; формувати уявлення учнів про залежність
росту й розвитку кімнатних рослин від їх потреб в
освітленні, поливі, теплі та догляді з боку людини;
розвивати практичні уміння і навички доглядання
за кімнатними рослинами (розташування в примі
щенні, полив, розпушування фунту, пересадка,
розмноження); виховувати естетичні почуття й
бажання доглядати за кімнатними рослинами

Ознайомити учнів із уявленнями про рослини як постачальників чистого повітря й кисню для дихання живих організмів, живлення рослинами й рослин як середовище існування всіх живих організмів; формувати уявлення про практичну цінність культурних рослин для людини, зокрема, вироблення тканин, продуктів харчування: цукру, олії тощо; розвивати практичні уміння розпізнавання різних груп культурних рослин; розвивати в учнів естетичні почуття й особисту відповідальність за збереження рослин; виховувати бажання берегти дикорослі рослини в природі й доглядати за культурними рослинами

рослинам потрібні їх органи?

Будова дерев, кущів та трав'янистих рослин. Порівняння дерев, кущів та трав'янистих рослин за будовою. Порівняння дерев, кущів та трав'янистих рослин за початком плодоношення

Хвойні та листяні дерева та їх характеристика. Особливості будови листків у листяних і хвойних дерев. Хвойні й листяні дерева своєї місцевості

Спостереження за неживою природою взимку: положення Сонця; стан неба, хмари; вітер; утворення снігового покриву, утворення криги на водоймах. Спостереження за живою природою взимку: рослини (в стані спокою), тварини (спостереження за доступними об'єктами: осілими птахами, звірами — білкою). Праця людей узимку. Правила поведінки в природі взимку. Вивішування годівничок для підгодовування птахів узимку. Милування зимовою природою

Групи культурних рослин: а) польові культури; б) овочеві культури; в) фруктово-ягідні культури; г) квітково-декоративні (прикрашальні) культури. Використання людиною культурних рослин

Різноманітність кімнатних рослин. Поділ кімнатних рослин на групи: красиво квітучі кімнатні рослини; кімнатні рослини з гарним листям; кімнатні рослини із соковитими стеблами і листками. Умови, необхідні для кімнатних рослин. Догляд за кімнатними рослинами

Поділ культурних рослин на групи. Виготовлення цукру, олії, вироблення тканин із льону. Рослини як життєве середовище для тварин і людей. Рослини — джерело чистого повітря для дихання живих організмів (вироблення кисню). Рослини — окраса довкілля
33

34

35



36

37

38



39

Якими бувають тварини? Різноманітність тварин, дикі й свійські тварини, походження свійських тварин

Для чого потрібні

свійські тварини?

Свійські тварини: комахи (бджола і тонкопряд), риби (корон), птахи (кури, качки, гуси, індики), звірі (корова, кінь, коза, вівцн, свиня)

Хтотакі комахи?

Комахи, будова комах; голова, груди, черевце, 6 кінцівок, мурахи — санітари лісу

ХІотакцІиби?

Різноманітність риб, морські й прісноводні риби, будова тіла, луска, плавні



Хто такі птахи? Різноманітність птахів, пір'яний покрив, здатність до польоту, пристосування до різних умов навколишнього ссредо_виіца

Хто такі звірі? Різноманітність звірів, вигодовування малят молоком, будова тіла звірів, пристосування їх до наземного, підземного, водного, повітряного способів життя



Які в тебе е домашні

улюбленці?

Домашні улюбленці, куточок живої природи, спостереження, догляд, відповідальність за_життя
3

Формувати в учнів поняття тварини — частина живої природи; різноманітність тварин', дикі й свійські тварини; формувати уміння розпізнавати тварин найближчого оточення; формувати у школярів уміння групувати свійських тварин за використанням їх людиною; ознайомити учнів із походженням свійських тварин від диких родичів; розкривати цінність тварин для людини (естетичну, практичну, оздоровлю щільну); ииховувати почуття захоплення красою тварин

Формувати в учнів поняття про свійських тварин, поділ їх на групи; ознайомити учнів із практичним використанням різних груп свійських тварин та походженням свійських тварин від диких; формувати у школярів уміння порівнювати й групувати свійських тварини за використанням їх людиною; розвивати у дітей увагу й пам'ять та уміння розпізнавати різних свійських тварин; виховувати шанобливе ставлення до праці людей, які розводять та доглядають свійських тварин

Формувати поняття учнів про комах, їх будову та значення для природи і життя людей; ознайомити із різноманітністю комах у природі й життям найпоширеніших комах; розвивати увагу та спостережливість учнів у процесі вивчення комах та їх життя; виховувати бегзежливе_ставд^нІІЯ7Іо комах у природі

Формувати уявлення учнів про риб, їх будову та значення для природи і життя людей; ознайомити із різноманітністю рибу прісних водоймах (річках, ставках, озерах), морськими рибами та окремими представниками акваріумних риб; ознайомити з життям найпоширеніших риб та встановити, які пристосування допомагають їм існувати у водному середовищі; розвивати увагу та спостережливість учнів у процесі вивчення будови риб та їх життя; виховувати береж-ливе_став;Іенн_я_до4;_иб_^жителів водойм

Формувати уявлення учнів про птахів, їх будову та значення для природи і життя людей; ознайомити із різноманітністю птахів у природі, встановити, які пристосування допомогли їм підкорити різні природні середовища; розпивати увагу та спостережливість учнів у процесі вивчення будови та житгя птахів; ви-ховуоати берегиве^тавлення до птахів у природі

Формувати уявлення учнів про звірів, їх будову та значення для природи і життя людей; ознайомити із різноманітністю звірів та істотними спільними рисами в їхній будові, здатністю вигодовувати малят молоком; розвивати увагу та спостережливість учнів у процесі вивчення життя звірів; виховувати бережливе ставлення до звірів у природі

Формувати уявлення учнів про рослини і тварин з куточка живої природи та домашніх тварин, спостереження та догляд за ними; ознайомити із різноманітністю тварин, яких утримують у куточку живої природи та вдома; продовжувати формувати в учнів уявлення пдр різноманітність тварин: про

Тваршіи — частина живоіприроди. Різноманітність тварин: тварини, які в нас не жицуть, і тварини нашого найближчого оточення. Дикі й свійські тварини

Поділ свійських тварин на групи: свійські комахи: бджола і шовкопряд; свійські риби: короп ставковий; свійські пташ: кури, качки, гуси, індики; свійські звірі: корова, кінь, коза, вівця, свиня. Використання людиною свійських тварин. Походження свійських тварин від диких

Різноманітність комах - пайчи-сельніших у світі тварин. Будова тіла комах. Розповіді про життя комах. Мурахи та їх роль у природі. Значення комах для природи і_життялюдей

Риби — жителі водойм. Різноманітність риб, зовнішня будова тіла й пристосування до життя у водоймах. Розповіді про життя прісноводних і морських риб. Значення риб для природи та життя людей

Різноманітність птахів — підкорювачів повітряного простору. Будова тіла птахів та пристосування до польоту. Життя птахів. Значення птахів для природи та життя людей

Різноманітність звірів — найдосконаліших представників тваринного світу. Будова тіла звірів і здатність їх вигодовувати малят молоком. Ознаки пристосування звірів до наземного, підземного, водного, повітряного способів життя. Розповіді про життя різних груп звірів. Значення звірів для пр_ирдди_та_життя_людей.



Свійські тварини і рослини, яких утримують у куточку живої природи та удома. Спостереження за домашніми улюбленцями рослинами і тваринами (кімнатними гюсдинами. собаками, котами.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка