«Значення лісів. Охорона лісів в Україні»



Скачати 59.67 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір59.67 Kb.
Тема уроку: «Значення лісів. Охорона лісів в Україні».

Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів про значення лісів, про єдність природи й людини; ознайомити із видами рослин і тварин лісу, що занесені до Червоної книги України: розвивати відчуття прекрасного в навколишньому світі, розуміння краси природи, вміння милуватись нею; коригувати увагу, зв`язне усне мовлення; виховувати екологічну свідомість через розуміння унікальності та неповторності рослинного і тваринного світу нашого краю.

Обладнання: плакат «Рослини і тварини Червоної книги України», ілюстрації, роздаткові картки.

Хід уроку

Загальнокорекційний етап.

Організація класу.

- Доброго дня діти. Ви всі почули дзвінок. Тож сідайте зручніше. Подивіться мені в очі. Погляньте одне на одного й усміхніться. Із цих промінчиків добра,що заіскрилися на ваших обличчях,ми й розпочнемо наш сьогоднішній урок природознавства.



Нервово-психічна підготовка класу.

«Рух Землі» - відео (звучить аудіо запис).(Слайд 1)

Я одна планета – сад

В цьому космосі безкраїм,

Тільки тут ліси шумлять,

Тільки тут птахи співають.

На одній мені ростуть

Звабні кетяги калини,

На мені одній живуть

Птахи, звірі і людина.

- Як називається ця планета?

Наша прекрасна зелена планета така маленька в космічному просторі і така велика й рідна для кожного з нас. Наш спільний дім з високими горами, широкими річками, синіми морями, зеленими лісами. Увесь світ навколо нас - природа. Наша землі дуже мальовнича. Її природа є цінним скарбом, вона унікальна і неповторна. Кожний куточок прекрасний по своєму.

Сьогодні на уроці ми завітаємо в один із таких куточків.

Складання загадки(Слайд 2)

Весною жар дарує

Влітку прохолоду дає

Восени звеселяє

Зимою годує



Основний етап.

Оголошення теми уроку.

На сьогоднішньому уроці ми завітаємо до лісу.

Тема нашого уроку «Значення лісів. Охорона лісів в Україні».(Слайд 3)

Ви ознайомитесь:

- із значенням лісу;

- як людина впливає на ліс;

- рослинами і тваринами Червоної книги України;

- правилами поведінки в лісі.



Учень.

Ліс – це диво, ліс-це казка

Тож ходімо в ліс будь ласка

В лісі є кущі і квіти,

Трави, ягоди й грибочки,

В нім чарівні є куточки.

Ліс - це друг всьому живому

Звір і птах живе у ньому.

І прозору робить воду.

Ліс - це диво, ліс - це казка

Тож ходімо в ліс будь ласка,

Але завжди пам`ятай:

Диво-ліс охороняй!

Вирушаємо до лісу (звучить мелодія лісу і відео)

Є просто храм, є храм науки

А є ще і природи храм -

З лісами, що так тягнуть руки

Назустріч сонцю і вітрам.

Святий в усякий час доби,

Відкритий в дощ і заметіль.

Заходь сюди, будь серцем мудрий,

І бережи його усюди.



Вивчення нового матеріалу.

Розповідь вчителя.(Слайд 4)

Ліс! Зовсім малесеньке слівце. А скільки в ньому таїться краси і сили. Заглянь за оболонку і в у яві постають пагорби й долини,вкриті древніми деревами.

Ліс, лісок, лісочок. Гай, гайок, гайочок. Праліс, а ще є підліс, але є й перелісок. Скільки назв, а суть одна – наша рідна сторона.

Заходимо в це зелено-оксамитове чи багряно-жовте царство. І нашу увагу полонить дружній пташиний хор,аромат духмяних квітів і шовкових трав,шепіт ніжних листочків. А ось несміливо пробиваються крізь віти яскраві промінчики сонця, золотять вершечки дерев, кришталево світяться поодинокі росяні краплинки на листочках. Неподалік засюрчав коник, розбудив пташок і комашок, заграв весь ліс, і полинула мелодія горами й долинами, славлячи новий день.

Саме із шумливими лісами, зеленими дібровами, дубовими гаями, сосновими борами уявляє своє життя кожен житель планети. Щаслива та країна, яка володіє таким розкішним багатством. Адже ліс - джерело життя людини на Землі. Він є рідною домівкою лісових мешканців, багатьох цілющих трав, чистої джерельної води, соковитих ягід і смачних грибів.

Значення лісу величезне.

«Павутинка»(Слайд 5)

↖ ↑ ↗


ЛІС →

↙ ↓ ↘


1)очищає повітря;

2)затримує вологу;

3)дає їжу;

4)дає деревину;

5)пом`якшує клімат;

6)домівка для тварин.

Ліс багато дає людині. Огляньте наш клас. Які речі,що оточують нас прийшли з лісу?

Завдання на картках «В якій послідовності до тебе йшла книга?»(робота в парах)

З року в рік посилюється вплив людини на навколишнє середовище. Вирубування лісів, видобування корисних копалин, осушування боліт,використання землі під будівництво житлових районів, стали невід`ємною частиною її діяльності. На жаль,ця діяльність призводить до дуже негативних змін у природі. Людям подобаються рослини з гарними квітками, і вони зривають їх. Звичайно зривають найпривабливіші квітучі рослини. І саме таких,найгарніших,стає все менше. «Нічого, я трохи…»-виправдовує себе кожен. Але помножте рослини в кожному букеті на тисяч букетів, які збирають люди!

Бідніє під натиском людини і тваринний світ. Зникають комахи,птахи і звірі. Особливо великої шкоди тваринному світові завдали королівські полювання, на яких тварин винищували сотнями.

Внаслідок господарювання і такої поведінки людей багато рослин і тварин зникає з нашої планети. Тому виникла необхідність скласти списки таких рослин і тварин і розробити заходи щодо їх охорони.

Людство створило книгу рідкісних зникаючих рослин і тварин,назвали її….?(Червоною)(Слайд 6)

Чому саме червоний колір вибрали для книги?

Червона книга України видана в 1996 році. Туди занесено 408 видів рослин і 382 види тварин.

Презентація «Рослини і тварини Червоної книги України».(Слайди 7-38)

Фізкультхвилинка (Слайд 39-48)

В нашій державі розроблена програма захисту природи-це створення заповідників,національних парків і заказників.

Заповідники-це ділянки землі та водного простору,де зберігають,охороняють і досліджують рослини і тварини,більшість з яких занесена до Червоної книги України.

Національні парки-це мальовничі місця,де можна подорожувати і відпочивати серед рідкісних рослин і тварин.

Заказники-це природоохоронні об`єкти,на яких під охороною знаходяться окремі види рослин і тварин.

Робота з картою заповідних територій України.(Слайд 49-50)

- Знайдіть на карті найбільші заповідники лісової зони і національні парки:

1)Поліський;

2)Рівненський;

3)Черемський;

4)Карпатський;

5)Розточчя;

6)Медобори;

7)Шацький;

8)Деснянсько-Старогутський.

Не тільки в заповідниках і парках потрібно правильно поводитись, а й скрізь,в будь-якому куточку природи.



Закріплення вивченого.

Зупинка «Обери правильну дорогу».(Слайд 51)

(вибрати правильну стежину)

1-конвалії потопчуться;

2-наступимо на мурашник;

3-натрапимо на багаття.

Якою б стежкою ми не йшли б до лісу,на ній кипить лісове життя. Людина-завжди в лісі гість, а в гостях поводяться достойно.

Зараз ми перевіримо: чи вмієте ви поводитись в лісі, чи знаєте «Кодекс поведінки». Кодекс - це правила, яких слід дотримуватись, не забувати їх ніколи.(Слайд 52-63)

1.Перебуваючи в лісі будь обережним з вогнем.

2.Не ламай кущі,молоду поросль дерев.

3.Не руйнуй пташиних гнізд.

4.Ніколи не руйнуй мурашників.

5.Не кричи, не піднімай шуму в лісі, не лякай звірів, птахів.

6.Не засмічуй ліс папером, банками та іншим сміттям.

7.Не нівеч сокирою та ножем кору дерев.

8.Не ламай рослин і не зривай квітів, які занесені до Червоної книги України.

Якщо всі ми, люди Землі, будемо дотримуватись цих заповідей, то збережемо природу для інших поколінь,продовжимо життя на планеті.

Заключний етап.

Підсумок уроку.(Слайд 64)

Шумлять віковічні ліси,такі всемогутні і такі беззахисні перед безглуздими вчинками людей. Прийдімо до лісу,глибоко вдихнімо і прислухаймося до тривожного шуму віщих крон, до стоголосого пташиного щебету, погладьмо м`якенькі кущики моху, причастімося пригорщею холодної джерельної води і відчуймо, що ми також частинка природи. Не порушимо недоречним галасом лісової гармонії, не осквернімо зеленого храму.

Природа - це частинка самих нас , вона жива.

Збережемо природу Землі всі разом!(Слайд 65)



Пісня «Кольорова планета»(Слайд 66)


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка