Знайомтеся: методичне об’єднання вчителів української мови та літератури київської гімназії східних мов №1



Скачати 132.94 Kb.
Дата конвертації08.03.2016
Розмір132.94 Kb.
ЗНАЙОМТЕСЯ: МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ

УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ

КИЇВСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ СХІДНИХ МОВ № 1

Гімназисти вивчають китайську, японську, турецьку, корейську, арабську, гінді, урду, перську та в’єтнамську мови. Разом зі своїми викладачами вони відвідують країни Сходу. Удосконалюючи знання тієї чи іншої мови, вони гідно представляють за кордоном свою землю, знайомлячи нових друзів з українськими традиціями, обрядами, особливостями побуту, народним і професійним мистецтвом.

Методична тема (проблема), над якою працює педагогічний колектив Київської гімназії східних мов №1: «Сучасні педагогічні технології особистісно орієнтованого навчання та виховання гімназистів як ефективний засіб освітньо-виховної системи гімназії».

Методична тема (проблема ), над якою працює МО вчителів української мови та літератури: «Використання сучасних педагогічних технологій на уроках української мови та літератури».



Новаторство в роботі МО. Робота членів МО відзначається активним упровадженням інтерактивних технологій. Найчастіше використовуються методи: «прес», «аналіз джерел», «коло ідей», робота у творчих групах.
Тематика засідань методичного об’єднання

вчителів української мови та літератури (зразок)
Перше засідання (серпень)
1. Про результати педагогічної діяльності вчителів української мови та літератури гімназії в 200..-200.. н. р. та перспективи роботи МО у 200..-200.. н. р. щодо забезпечення якісної освіти (доповідь).

2.Обговорення методичних рекомендацій МОН України щодо вивчення української мови та літератури в новому навчальному році.


3. Обговорення та затвердження плану роботи методоб’єднання на 200..-200.. н.р.
4. Про підручники української мови та літератури для 8 класу 12-річної школи (інформація).
5. Про особливості заповнення класних журналів (інструктаж).
6. Про проведення діагностичних робіт з української мови у 5,10-х класах. Обговорення та затвердження матеріалів для діагностичних робіт.
7. Огляд новинок наукової та методичної літератури.
Друге засідання (жовтень)
1. Про впровадження інноваційних педагогічних технологій на уроках української мови та літератури (з досвіду роботи). Презентація творчих проектів учителів.
2. Методика проведення та оцінювання тестових завдань на уроках української мови та літератури. Особливості застосування методу «прес» (практичне заняття). Обговорення відкритих уроків із застосуванням інноваційних педагогічних технологій.
3.Про підготовку до проведення шкільного етапу та участі в районному етапі Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури. Обговорення та затвердження завдань для шкільного етапу олімпіади.
4. Про підготовку до проведення шкільного етапу Всеукраїнського конкурсу знавців української мови. Обговорення та затвердження завдань.
5. Про організацію науково-дослідницької роботи гімназистів та їхню участь у конкурсі-захисті робіт членів МАН. Обговорення та затвердження тем учнівських досліджень. Призначення керівників.
6. Про організацію та проведення шкільних заходів, присвячених Дню української писемності та мови.
Третє засідання (грудень)
1. Підсумки роботи методооб’єднання в І семестрі навчального року (звіт голови МО).
2. Про впровадження інформаційних технологій на уроках української мови та літератури (з досвіду). Обговорення відкритих уроків із застосуванням інформаційних технологій.
3. Про організацію самостійної роботи учнів на уроках української мови та літератури.
4. Про проведення тематичної атестації з української мови та літератури у 6, 7 класах.
5. Творчий звіт учителя, який атестується.
6. Про результати проведення шкільного етапу та участь гімназистів у районному етапі Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури та Всеукраїнського конкурсу знавців української мови.
7. Про підготовку до проведення тижня української мови та літератури до Шевченківських днів.
8. Огляд новинок наукової та методичної літератури.
Четверте засідання (травень)
1. Звіт голови МО про роботу, проведену впродовж навчального року.
2. Про підготовку одинадцятикласників до зовнішнього оцінювання знань з української мови. Форма, структура та зміст тестових завдань (інформація).
3. Про підготовку до проведення ДПА у 9 та 11 класах. Обговорення та затвердження екзаменаційних матеріалів.
4. Про результати міського етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури, міського етапу Всеукраїнського конкурсу знавців української мови (повідомлення).
5. Про проведення тижня української мови та літератури (підсумки).
6. Огляд новинок наукової та методичної літератури.
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ТИЖНЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

ТА ЛІТЕРАТУРИ




Захід

Клас


Відповідальні

1.

«Заглядає в шибку казка». Конкурс на створення кращої казки

5




2.

Конкурс на кращий творчий учнівський проект з української мови та літератури

5-11




4.

«Гортаючи сторінки «Кобзаря». Виставка учнівських ілюстрацій до творів Т.Г.Шевченка

8





5.

«Я обізвуся до тебе». Конкурс на кращий віртуальний лист літературному героєві

6





6.

Конкурс на краще виконання

поетичного твору



5-11




7.

«А слово долине через віки». Конкурс на кращий віртуальний лист письменникові

7




8.

«Нехай тендітні пальці етики торкнуть вам серце і вуста». Конкурс на кращий літературний етюд на теми:

«Я чую дощ», «Сині очі пролісків»,

« Мелодія вітру», «Волошкове поле» т.д


9




9.

«Її величність - ЖІНКА». Конкурс на кращу стіннівку «Видатні жінки в історії України»

(до Міжнародного жіночого дня)



11




10.


«Ні! Я жива, я буду вічно жити!» Конкурс на кращий поетичний або прозовий твір на теми: «Чи змогла б я кохати, як Мавка?» , «Якби я був на місці Лукаша»

10





11.

«І творчості прекрасна мить». Упорядкування та випуск 5-го видання збірки учнівських творів «ПЕРШОЦВІТ»

5-11




12.

Відбір за результатами конкурсу кращих учнівських творів для друкованої шкільної газети «Орієнталія»

5-11




13.

«Доторкнутись до вічного – збагатитися духовно». Літературний вечір «Зустріч із улюбленими літературними героями» (за участю членів літературної студії)

5-11




14.

Відвідання Національного літературного музею Т.Г. Шевченка

7




15.

Підбиття підсумків, урочисте нагородження переможців конкурсів

5-11






Науково-теоретична конференція

Тема конференції: Вічна загадка любові (на відзначення ювілею Григора Тютюнника).

Програма
10-10-30. Реєстрація учасників конференції.
10-30. Відкриття конференції.

Вітальне слово до учасників конференції.

Директор КГСМ №1.
10-30- 13-00. Виступи.
«З любові і муки народжується письменник - іншого шляху у нього нема»

Криворучко Катерина Іванівна, провідний науковий співробітник

Національного музею літератури України


«Не мліє пам’яті криниця» - спогади про Григора Тютюнника

Анатолій Дімаров, письменник.
«Від колиски до поминання» - спогади про Григора Тютюнника

Петро Засенко, письменник.

«Щастя і злощастя Григора Тютюнника»

Тихоненко Наталія Миколаївна, учитель

української мови та літератури КГСМ №1



«Чи був дитячим письменником Григір Тютюнник»

Ушакова Тетяна Сергіївна, учитель

української мови та літератури КГСМ №1



«Автор творів класичної вартості»

Манжелій Оксана Володимирівна, учитель

української мови та літератури КГСМ №1



«Мистецтво художньої деталі у творчості Григора Тютюнника»

Швидка Людмила Станіславівна,.- учитель

української мови та літератури КГСМ №1



«Екзистенція у творчості Григора Тютюнника»

Масловська Людмила Григорівна, учитель

української мови та літератури КГСМ №1



«Моє бачення творів Григора Тютюнника»

Бойко Георгій, учень КГСМ №1
13-00- 13-50. Перегляд відеофільму «Вічна загадка любові».
13-50 – 14-15. Перерва.
14-15 - 15-00. Круглий стіл учасників науково–практичної конференції. Підбиття підсумків роботи.
15-00 – 16-00. «Любові всевишній присвячую». Моновистава (новели «Три зозулі з поклоном «, «Печена картопля «, «Коріння»).

Алексєйцева Тетяна, артистка Національної філармонії України

Творча майстерня

Роль мовної політики в здобутті якісної освіти
Програма І чужому научайтесь,

Й свого не цурайтесь

Т.Шевченко

Реєстрація учасників творчої майстерні

Вітальне слово

Директор КГСМ № 1,

Вернигора О.І., методист НМЦ

Святошинського району



Виступи:

«Етимологія граматичних термінів»

Тихоненко Наталія Миколаївна, голова МО вчителів української мови та літератури, старший учитель вищої категорії КГСМ №1

«Передаймо нащадкам наш скарб – рідну мову»

Алефірова Віра Яківна, старший учитель української мови

вищої категорії КГСМ №1



«Один із аспектів мовленнєво –публіцистичної культури учнів»

Манжелій Оксана Володимирівна, старший учитель української мови вищої категорії КГСМ №1

«Збагачення української мови словами іншомовного походження»

Швидка Людмила Станіславівна,старший учитель української .мови вищої категорії КГСМ №1

«Використання лінгвокраїнознавчого матеріалу на уроках української мови та літератури»

Крочак Олег Васильович, старший учитель української мови вищої категорії КГСМ №1

«Нові технології викладання української мови»

Ушакова Тетяна Сергіївна, старший учитель укр. мови вищої категорії КГСМ №1

«Пояснювальне читання як засіб збагачення словникового запасу учнів»

Масловська Людмила Григорівна, учитель української мови вищої категорії КГСМ №1

«Застосування комп’ютерних технологій на уроках української мови»

Луцак Олена Віталіївна, учитель української мови вищої категорії КГСМ №1

«Українська мова на початку ХХІ ст. (зміни в лексиці)»

Панченко С.В., учитель української мови вищої категорії КГСМ №1

«Іноземна мова як складова мовної політики: методологія та пріоритети»

Григоренко Н.В., кандидат пед..наук, завідувач МО вчителів англійської мови КГСМ №1
Інтерактивна форма роботи (робота в групах). Обговорення проблеми «Роль мовної політики…» (після обговорення представник кожної групи озвучує висновки).

Підбиття підсумків. Виступ з рекомендаціями Тихоненко Наталії Миколаївни, керівника МО вчителів української мови та літератури КГСМ №1

Огляд виставки «Майстерня педагогічної діяльності вчителів української мови та літератури Київської гімназії східних мов №1»

Закінчення роботи творчої майстерні

Зразок документа


КАРТКА

оцінювання здобутків учасника

гімназійний етапу конкурсу «УЧИТЕЛЬ РОКУ»




ПІП

Клас,

премет


Тема

уроку


Науковість

Зв’язок із сучасністю

Активізація учнів

Застосування новітніх технологій

ТЗН

Дотримання закону про мови

Міжпредметні

зв’язки


Контакт із класом

Виховний потенціал

Усього

Примітки

*

Зразок документа


ЯКІСНИЙ СКЛАД

учителів МО української мови та літератури

на 200..-200.. навчальний рік (зразок заповнення)


п/п



ПРІЗВИЩЕ,

ІМ’Я,

ПО БАТЬКОВІ

Дата і рік рік

народж.


Освіта, який навч. заклад

закінчив


Спеціальність

за освітою



Предмет і кількість год

Педстаж

Категорія, звання, відзнаки

Курси (рік)

Атестація (рік)

Тема, над якою працює

Адреса, телефон

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12


ЗАПИТАЙМО ПСИХОЛОГА
- Останнім часом широко вживається термін «корпоративна культура». Що він означає? Чи можливе дотримання корпоративної культури в школі?

- Корпорацією (від лат соrрoratio - спілка) називають товариство, сукупність осіб, об’єднаних спільними інтересами: професійними, комерційними тощо. Корпоративну культуру складають правила, звичаї, традиції, ритуали, норми етики, стиль спілкування, практика взаємин, які не закріплені законодавчо, проте важливі для успішної діяльності установи. Основа корпоративної культури – ціннісні установки, яких дотримуються всі працівники. Корпоративна культура є серйозним чинником емоційної атмосфери в колективі, крім того, саме вона забезпечує репутацію закладу.

Зміст корпоративної культури увиразнюють: зовнішні ознаки (символи); дизайн приміщень; система забезпечення потреб працівників; організація та регламентація робочого часу; динаміка звільнень; наявність неформальних угрупувань. Компоненти корпоративної культури такі: стереотипи поведінки; здатність керівників до аналізу стану справ; сприйняття і впровадження змін; готовність рішуче позбуватися застарілих стереотипів, взаєморозумінню між працівниками. Вона формується упродовж багатьох років усією практикою відносин. Безумовно, навчальний заклад має плекати корпоративну культуру.
КОРПОРАТИВНА КУЛЬТУРА МО
Одним і виявів корпоративної культури членів МО вчителів української мови та літератури є давня традиція з будь-якої нагоди вітати одне одного лагідно-жартівливими віршами, з яких вже можна укласти чималу за обсягом збірку.
У нас на кафедрі новенька -

Розумна, лагідна, м’яка,

Тактовна, чемна, молоденька,

Приємна дівчина така.


Хай Вам спочатку буде важко

(Журнали, зошити, книжки),

Тетянко, зовсім тут не страшно,

Не ліплять-бо святі горшки!


Тому тримайтесь колективу:

У ньому сила та могуть,

Підтримку знайдете в Людмилок (каб. 2-07; 3-15),

Пораду теж вам нададуть (каб. 1-15; 3-13).


Життєвий досвід, мудру мову

Шукайте в Віри Яківни (каб. 3-07),

Журнал, ключі, душевне слово -

В Олени Валентинівни (каб. завуча).


Бажаєм сили і наснаги,

Здоров’я, мудрості, добра,

Від учнів дяки та поваги,

Від всіх любові і тепла.


&&&
З днем народження вітає,

Щастя, радості, добра

І добробуту бажає

Українська кафедрА.


Хай здоров’я не підводить,

Учні тішать Вас завжди,

Успіхи Вас супроводять,

Дім не знає Ваш біди.


Рідних, близьких пам’ятайте,

Їх провідуйте в селі,

Та картоплі не копайте,

Бо не «главне» це в житті


А коли приходить думка

Бути з пенсією вдвох,

Дайте нам, колего, руку -

Ще поучимо діток!


Осінь – щедра пора року

На врожаї, на жнива,



Хай здоровиться, нівроку,

Віро Алефірова!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка