Знання найбільше багатство людини



Скачати 86.37 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір86.37 Kb.



Лиманська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Година спілкування в 4 класі

з використанням інтерактивних технологій навчанняc:\users\лариса\pictures\sdc12173.jpg


c:\users\лариса\pictures\sdc12156.jpg
c:\users\лариса\pictures\sdc12153.jpg


Вчитель початкових класів та музики

Слюсарєва Лариса Миколаївна

Тема: Знання – найбільше багатство людини

Мета: розширити поняття про те, що знання для людини є найсильнішою зброєю у будь – якому віці;

формувати вміння висловлювати свої думки, співпрацювати у парах, працювати з науковою літературою;

розвивати бажання працювати творчо, опановувати знання щоденно;

виховувати цікавість до навчання, потребу у накопиченні знань, любов до книжок, повагу до однокласників, почуття дружби, працьовитість.



Обладнання:Конституція України, сюжетні малюнки, прислів’я, виставка книжок, вислови «Знання – це скарб на все життя», «Книга – ключ до знань», баян, фонохрестоматія.
Хід заходу

І. Організаційний момент

Вчитель: Який щасливий день сьогодні,

Веселий, радісний, ясний!

Це гомінливий і погожий

Крокує навчальний рік новий!

Я рада всіх вітати: своїх дітей, дорогих гостей!

Повідомити спішу одне:

Цікава справа всіх нас жде!

Отож мерщій, часу не гаймо

В Країну знань всі разом вирушаймо!


ІІ. Повідомлення теми і мети заходу, мотивація діяльності учнів

Вчитель: Вже не перший рік, долаючи перешкоди, докладаючи масу зусиль крокуємо за знаннями.



  • Діти! На вашу думку, для чого потрібні знання? ( Відповіді дітей )

  • Дійсно, знання потрібні людині для того, щоб плідно і цікаво прожити своє життя. Тема нашого заходу: «Знання – це скарб на все життя».

Вправа «Мозковий штурм»

  • Як ви гадаєте, чому знання називають скарбом?

  • Що може бути ключем до цього скарбу?

  • Чому?


ІІІ. Усвідомлення нових знань

  1. Літературна хвилинка

Хто грамоти уміє,

Той добре жне і сіє.

Хто пише і читає,

Той все на світі знає.


Як хочеш більше знати,

То треба менше спати.

А як здобув освіту –

Побачиш більше світу.


Тож змолоду учися,

На старість знадобиться.

А школа рідна мати,

Знання готова дати!


Ось сонечко розквітло –

Це сила знань, це світло.

Летять в усі кінці

Від нього промінці.


Ці промені в долоні

Візьміть, заради щасливої долі!

Знання у голову вкладіть

Й розумними у світ ідіть!




  1. Бесіда за темою. Робота з Конституцією України.

  • Про яке сонечко говорили діти? ( Школа )

  • А промінці? ( Навчальні предмети )

  • Правильно, діти, школа, як мати – сонечко, пригортає до себе своїх

дітей, дає їм тепло і радість, щастя і знання, без яких не можна прожити.

Школа турбується про кожного. Школа в Україні відкрита для всіх – усіх дітей, навчання в ній обов’язкове й безкоштовне. Про це записано в основному Законі нашої держави – Конституції.

( Діти зачитують відповідну статтю Конституції )

Вчитель: - Школа нам дає знання, які є неоціненним скарбом для людини. Школа навчає дітей учитися, а це потрібно для того, щоб протягом усього життя людина вміла самостійно здобувати знання, щоб бути розумною й поповнювати свої скарби знань.

Народна мудрість стверджує: «Учися не тільки до старості, але й до смерті».

Це означає, що вчитися людині потрібно все своє життя.




  1. Літературна хвилинка

Школа, наче мати, всіх нас пригортає

Та дає знання нам, щоб ішли у світ.

І у людських долях ясним сонцем сяє,

Дорога і рідна нам з маленьких літ.


Це дитинства світла й радісна країна.

Тут вирує щастя, і пісні, і сміх.

Вчиться пізнавати світ складний дитина,

Тут відкриті двері для дітей усіх!


В школі ми вчимося вчитися й дружити,

Труднощі долати і злітати ввись.

Мріяти. Трудитись і перемагати…

Все це знадобиться у житті колись.
Школа, наче мати, світ нам відкриває.

Знань міцну основу нам дає щодень.

Ще й таланти наші щедро розвиває

І дарує дітям тисячі пісень.




  1. Музична пауза.

( Звучить у виконанні дітей музичний твір В. Шаїнського «Чого вчать у школі» )


  1. Робота в парах над прислів’ями.

Вчитель: - Школа стала для кожного з вас другою домівкою. Тут ви вчитеся жити й дружити, працювати й долати труднощі, навчаєтеся вчитися й здобувати перші перемоги. Школа розвиває дитячі здібності й таланти, а найголовніше – дає основу знань, необхідних для життя й подальшого навчання. Бо що може сьогодні людина без знань?

«Голова без розуму, що ліхтар без свічки» - говорить народна мудрість. Як ви це розумієте? ( Відповіді дітей )

Завдання для роботи в парах: скласти з поданих слів прислів’я; пояснити його значення.

Прислів’я для обговорення:

  • Тяжко знання добувати, проте легко носити.

  • Не цурайся запитувати про те, чого не знаєш.

  • Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

  • Чого навчився, того за плечима не носити.

  • Знання людині – що крила пташині.

  • Хто знання має, той і мур зламає.

  • Ледачому буть, то й кури загребуть.




  1. Створення проблемно – ігрової ситуації.

( У класі з’являється Лінь)

Лінь: - Ой, а хто це тут про мене згадав? І взагалі, як тут у вас тільки гарно!

Треба з кимось подружитися. Піду пошукаю собі друзів!

( Лінь намагається завести розмову з дітьми, але в неї не виходить).

Діти: - Нам лінощі зовсім не потрібні!!!

Вчитель: - Діти не хочуть лінуватися, а хочуть працювати, вчитись, щоб вирости мужніми, розумними, слухняними, вихованими. Отримати багаж знань, адже знання це велика сила! І ми з вами в цьому вкотре переконаємось!




  1. Інсценізація – озвучення української народної казки «Розумна дівчина». ( Скорочено )

Автор: Було собі двоє братів: один – багатий, а другий бідний. Пожалів багатий брат бідного і подарував йому корову. За якийсь час він передумав і звелів бідному повернути корову.

Бідний сказав, що не віддасть, бо діти звикли до молока.

Тоді багач повів бідного до пана, щоб той їх розсудив. І пан сказав їм таке:

Пан: - Хто відгадає, що найсолодше у світі, тому й залишиться корова.

Автор: - Багач приніс панові мед, а бідний переказав слова своєї доньки: «Найсолодший у світі сон». Пан погодився зі словами розумної дівчини і сказав біднякові:

Пан: - Дай своїй доньці ось ці п’ятнадцять яєць, і якщо вона така розумна, то нехай посадить на них квочку і щоб назавтра курчат висиділа, тоді вже корова – твоя!

Автор: - Дівчина взяла ті яйця, всмажила та й з’їла, а татові сказала таке:

Дівчина: - Ідіть до пана й скажіть йому, що курчата будуть, але хай він сьогодні поле виоре, просо посіє, щоби назавтра вродилося, помолотить, пшона наробить, щоб курчата мали що їсти.

Автор: - Довелося панові визнати, що йому не перемогти такої розумної дівчини, і віддати корову бідному братові.

Вчитель: - То ж яка головна думка цієї казки?



  • Чого вона нас з вами вчить?

  1. Літературна хвилинка

Де не візьме й велика сила –

Знаннями треба надточити.

Тож пам’ятай, дитино мила,

Без знань у світі не прожити


А є знання – є й перемога,

Хоч знань не купиш і за злото.

От з розумом – ясна дорога.

Без знань і золото – болото!


Знання – це скарб з усіх найбільший,

Бо в світі все здолати може.

Розумному завжди видніше,

Знання ж і силу переможе!

Вчитель: - Знання служать людині. А людина, маючи міцні знання, завжди може перемогти грубу силу, бо зуміє переконати словом, довести свою правоту, адже

вона має силу слова, розум, уміння переконувати. І це велика сила!

Розумна людина здатна примножувати знання й застосовувати їх у повсякденному житті, вона вміє творити чудеса, придумувати щоразу щось нове, яке до цього часу було лише фантастикою або мрією. Якщо подивитись навкруги – по дорозі мчать чудові модерні автомобілі, а у вас на столах – нові комп’ютери та інша дивовижна техніка, яку ваші прадіди навіть уявити не могли. Усе це завдяки людському розуму, знанням, які полегшують наше життя й роблять його надзвичайно цікавим.

Саме тому знання – це і є той найбільший капітал, той скарб, який робить людину могутньою і сильною, добре служить їй у повсякденному житті. Але до цих знань і практичного розуму слід завжди додавати доброти й любові, щоб здобуті знання йшли на користь людству, для його блага, добра, а не для війн і страждань.

Однак самі знання до вас не прийдуть, їх треба здобувати наполегливою щоденною працею. Кожному з вас необхідно пам’ятати про те, що одержання знань – це безперервний і нескінченний процес, справа всього життя, і в школі слід навчитися їх здобувати.

Треба вчитися працювати з книжкою самостійно, розвивати своє мислення, тренувати пам'ять, розум, учитися чітко висловлювати свої думки, розвивати й збагачувати свою мову. Слід вивчати й іноземні мови, щоб бути високоосвіченою людиною. Отже, учитися треба все життя!!!



9.Літературна хвилинка

Без труда плода немає –

Мудрість так нас научає.

Щоб чогось тобі навчитись,

Треба добре потрудитись.
Хочеш їсти калачі,

Не просиджуй на печі.

Лінь жени від себе сміло

І скоріш берись за діло.


Не бреди в світ навмання,

Здобувай скоріш знання.

Що научишся робити,

За плечима не носити.


Кажуть люди недарма:

Вчення – світ, невчення – тьма.

Мудрими ж не народились,

А всього самі навчились.


Й добре ще того навчати,

Хто і сам все хоче знати.

А тому часу не гайте,

Вчіться, вчиться і читайте.


Книга вас завжди навчить,

Як на світі треба жить.

Вчитель виведе в дорогу

І прийде на допомогу.


Вчитель: - Книжка – це джерело мудрості, без якого не обійтися нікому. У ній зібрані всі знання людства. А зараз відгадайте загадку.

Снігові поля, чорні орачі.

Хочеш розуміти – бери та вчи. ( Книжка )

Ця загадка незвичайна, бо вона містить у собі ще й наказ: коли хочеш щось зрозуміти, то бери та вчи.


ІУ. Підсумок заходу. Вправа «Мікрофон». Складання пам’ятки.
Біжить аж до школи від твого порога

Дорога у світле й щасливе життя.

Сміливо рушаймо у світлу дорогу,

У наше веселе й дзвінке майбуття!


Відкрий нам скарби свої, школо, прекрасні,

І дай доброти, і любові вділи,

Щоб душі у нас стали світлі і ясні,

Й розумними щоб ми по світу пішли!


Закінчити фразу:

  • Зараз я вчуся, щоб у майбутньому…

  • Я буду успішним тому, що намагаюся…

Вчитель: У північних народів є просте й мудре висловлювання: «Якщо подарувати людині одну рибину, вона буде ситою один день. Якщо подарувати дві, буде ситою два дні. Якщо ж навчити людину ловити рибу, вона буде ситою все життя».

Так і в навчанні: корисно багато знати, а ще корисніше самому здобувати знання.
На крилах голуб’ят ви писали свої мрії: що ви очікуєте від цього навчального року, чого хочете навчитися, про що дізнатися? А ще сьогодні ми вкотре переконалися, що знання – це скарб. І щоб мати цей скарб, людина повинна бути наділена від природи, а також виробляти в процесі всього життя певні якості характеру. Давайте спробуємо скласти колективно невеличку пам’ятку – дороговказ для тих, хто бажає віднайти цей дивовижний скарб.
Завдання: на кожну початкову букву слова «скарб» підібрати і назвати позитивні риси людського характеру.

С – старанний

К – кмітливий

Аактивний

Р – роботящий

Б – безстрашний
Заключне слово вчителя: - Щоб у житті чогось досягти, треба змалку старанно вчитись, уміти вчитись, аби потім добре трудитись!

Перед тобою все життя, дитино!

Воно прекрасне, радісне, та все ж,

Ти змалку мусиш вчитись неупинно,

Старатись кожен час і день, без меж!

Потрібно це для тебе, все для тебе!

У світ без знань людина як піде?

Їй розум і знання здобути треба,

Вона без цього щастя не знайде.

І щоб життя твоє було цікаве,

Щоб у майбутнє впевнено іти,

Старайся, вчися і трудись на славу,



І щастя у житті здобудеш ти!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка