Зошит з розвитку зв’язного мовлення 3 клас



Скачати 189.94 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір189.94 Kb.
Зошит з розвитку зв’язного мовлення

3 клас (до Захарійчук)

Зміст

1. Робота з деформованими реченнями та текстом.



2. Про що говорить заголовок. Складання плану тексту.

3. Засоби зв’язку речень у тексті. Складання тексту-розповіді. Розповідаємо.

4. Складання розповіді про своє місто (село). Описуємо.

5. Складання тексту–опису. (Калина). Міркуємо.

6. Складання тексту–міркування. Повідомляємо.

7. Написання привітання, запрошення, інструкції.

8. Як писати листи.

9. Переказуємо. Написання переказу оповідання “Сонце допомогло” за колективно складеним планом.

10. Складання тексту за початком.

11. Складання розповіді з елементами опису.

12. Написання переказу (про ромашки (?)

13. Складання казки за умовою.

14. Написання переказу тексту “Їжачок прокинувся”.

15. Удосконалення текстів.

16. Складання висловлювання про прочитаний твір (чи мультфільм).

17. Складання розповіді на тему “Літні канікули”.


Урок 1

Робота з деформованими реченнями та текстом

1. Прочитай і відгадай загадку. Відгадку запиши. Скільки речень у загадці?

У садочку клени всі були зелені.

Ну а зараз що це з ними?

Клени стали золотими.

Поховались мухи й оси,

бо прийшла на землю __________.

(мал. осінні листочки)

2. Склади речення з “розсипаних” слів за схемою.

і, за собою, іде, Осінь, веде, дощ.

_____ _____ і за _____ _____ _____.

________________________________________________________________________________

3. Познач () рядки, в яких записані речення.

У місті під деревами, кущами, біля пеньків

Задощило


Над річкою стелиться туман

Після дощу земля довго

Вже холодно

4. Прочитай. Знайди правильні межі речень. Текст запиши.

Дятел цілий. День у лісі літає під корою. Їжу шукає дзьобом. Вистукує комашок. З–під кори тягає.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Прочитай запис. Пронумеруй, в якій послідовності треба розставити речення, щоб послідовно розповісти про клен восени.

Біля клена килим золотий лежить.

Клен від холоду дрижить.

Облітає листя з клена.

6. З деформованих речень склади і запиши зв’язний текст.

осінь, наближалася швидко;

колір, почали, дерева, на зелений, змінювати, золотистий;

голоси, лише, чулися, пташок, зрідка, співочих;

до, вони, в, готувалися, краї, перельоту, теплі.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Перевір написане.

8. Робота над помилками.


Урок 2

Про що говорить заголовок. Складання плану тексту

1. Прочитай текст. Визнач його тему.

Жовтокоса чарівниця–осінь примчала на золотому коні у ліс. Торкнулася чарівною паличкою верхівок дерев. І зашелестіли на них багряні шати. На землі рясніє барвистий килим. Чудово навкруги!

Тема: ________________________________________________________________________________

2. Прочитай текст і добери до нього заголовок.

Обґрунтуй свій вибір.

________________________________________________________________________________

Іду ліском та дивлюсь, чи не достигли на ліщині горішки. Глянув на стежку і побачив кроків за десять од себе лисичку. Мордочка в неї гостра, хвіст довгий, пухнастий. Я не злякався, дивлюсь на неї. А лисичка поглядає на мене і носиком нюхає. Потім — плиг у кущі. Ото тільки й бачив!

(“Лисичка”, “Хитра лисичка”, “Зустріч у лісі”.)

3. Розглянь малюнки. Добери і запиши назви до них. Усно склади оповідання за цими малюнками.

(мал. хлопчик знайшов перепела з перебитим крилом)

(перепел в клітці на вікні (крило перев'язане, їжа коло нього, вода)

(перепел на волі у траві)

4. Розглянь малюнок. Прочитай текст. Про що говориться в кожному абзаці? Склади і запиши план оповідання.

(мал.) мій зошит с. 25

Як котові соромно стало

Вийшов кіт на поріг. Мружиться від ясного сонечка. Раптом чує — горобці зацвірінькали. Принишк кіт, насторожився. Тихенько почав пробиратися до паркана. А там сидять горобці.

Підповз кіт аж до паркана та як стрибне! Хотів горобця схопити. А горобчик — пурх та й утік. Кіт перелетів через паркан та в калюжу упав. Вискочив мокрий, брудний.

Іде кіт додому. Соромно йому. А горобці позліталися й цвірінькають. То вони сміються з кота.

Василь Сухомлинський

План


1.______________________________________________________________________________

2. ______________________________________________________________________________

3. ______________________________________________________________________________

5. Перевір написане.

6. Робота над помилками.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Урок 3

Засоби зв’язку речень у тексті. Складання тексту–розповіді за малюнками і кінцівкою

1. Прочитай текст. Які недоліки ти помітив в ньому? Підкресли слово, яке повторюється. Запиши, якими словами його можна замінити.

На березі річки Іванко знайшов маленьке цуценя. Цуценя було мокре і жалібно скавучало. Хлопчикові стало жаль цуценя, і він приніс цуценя додому.

Іванко добре дбав про цуценя. Цуценя стало домашнім улюбленцем.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Прочитай текст. Підкресли слова, які є засобами зв’язку між реченнями.

Куди летять мурашки?

На великому камені, порослому мохом, безліч крилатих мурашок. Отже, настав час молоді переселятися на нові місця. Ось вони злітають в небо, їх підхоплює вітер і несе кудись. Опуститься десь далеко–далеко комаха на землю, скине крила і будуватиме нове гніздо.

3. Прочитай текст і встав пропущені слова, які є засобами зв'язку. Скористайся словами з довідки.

Лось

Лось — лісовий житель. (Хто?) __________ їсть гілки і траву. (Кому?) __________ потрібна і сіль. Діти почали носити до лісу сіль. (Хто?) _________ раді (чому?) __________.



Слова для довідок: він, йому, вони, її, тварини, гостинцю.

4. Розглянь малюнок. Прочитай кінцівку тексту. Напиши оповідання за малюнком і кінцівкою. Не забудь про заголовок.

(мал. дятла)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дятел — санітар лісу.

(Ось чому дятла називають _ _ _)

5. Перевір написане.

6. Робота над помилками.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Урок 4

Розповідаємо. Складання розповіді про своє місто (село).

Зошит 3 кл. с. 20-21

1. Подумай, на яку тему можна скласти розповідь за такими словами:

густа, розкішна зелень; світлі, легкі будівлі; затишні алеї; зелені сади; запашні троянди, центральна вулиця; широкі вулиці, торговельний комплекс, тваринницькі ферми, старовинне місто, індустріальний, культурний і економічний центр, широкі лани.

Чи знаєш ти, чому так названо твоє місто (село)?

2. До тебе приїхали гості. Уяви, що ти — екскурсовод. Про який цікавий куточок свого міста (села) ти можеш розказати гостям?

3. Прочитай розповідь Олі про своє село.

Моє село

Моє село називається Рудка. Його назва пішла від кольору землі. Розкинулося село серед мальовничих поліських лісів, на березі річки Гнилоп’ять. Село велике і красиве. Біля кожної хати ростуть сади, є квітники. Серед розкішної зелені видніються ошатні будинки. На них височать телевізійні антени.

Люди в селі живуть заможно. Хто працює на фермі, хто у полі, інші — на заводі, на якому переробляють основну продукцію полів — льон.

Славне моє село!

4. Розкажи про своє місто (село) за планом.

1) Як називається твоє місто (село)?

2) Чому його так назвали?

3) Які установи, підприємства, навчальні заклади є у твоєму місті (селі)?

4) Як змінилось твоє місто (село) за останні роки?

5) Чим воно славне?

6) Що ти робиш для того, щоб твоє місто (село) за останні роки?

5. Запиши свою розповідь.

(вставити лінійки)

6. Перевір написане.

7. Робота над помилками.

(вставити лінійки)


Урок 5

Складання тексту–опису.

1. Відгадай загадку.

У вінку зеленолистім,

у червоному намисті

видивляється у воду

на свою хорошу вроду.

(__________________)

Підкресли слова, які допомогли відгадати загадку. Як ти їх розумієш?

2. Розглянь гілочку калини і напиши, про що можна так сказати.

Червоні, соковиті, круглі, терпкі ___________________________________________________

Темно-зелене, смарагдове, багряне _________________________________________________

Важкі, розкішні, червоні __________________________________________________________

Духмяні, запашні, сніжно-білі ______________________________________________________

3. Допиши, як люди називають калину.

Красуня, чарівний кущик, _________________________________________________________

________________________________________________________________________________

4. Дай письмово відповіді на запитання.

Що ти знаєш про калину? _________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Яке у неї галуззя? ________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Які листки? _____________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Який цвіт? ______________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Які ягоди? ______________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Чим подобається тобі ця рослина? __________________________________________________

________________________________________________________________________________

5. Склади і запиши розповідь з елементами опису на тему “Калина під моїм вікном” за поданим планом.

1) Де росте калина?

2) Яка калина на вигляд?

3) Кого приваблює кущ калини навесні, восени?

4) Яку користь приносить вона людям?

5) Як народ величає калину?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________(вставити лінійки)

6. Перевір написане.

7. Робота над помилками.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________(лінійки)


Урок 6

Складання тексту–міркування.

1. Прочитай текст і визнач, що в них однакове, а що — різне. Визнач типи текстів.

***


Люблю розглядати джерельце. Вода прозора. Дно застелене блакиттю неба. У синій глибині бачу віття осокорини.

Це текст — _____________________________________________________________________

***

Тарас і Юрко розчистили джерельце. Дно обмостили камінням. І заспівала, задзвеніла вода!



Це текст — _____________________________________________________________________

***


Людина оберігає джерела, бо з них починаються річки.

Це текст — _____________________________________________________________________

2. Закінчи речення–міркування.

Цю невеличку рослину недарма називають чорницею, бо ______________________________

________________________________________________________________________________

Вовк — хижа тварина, оскільки він _________________________________________________

________________________________________________________________________________

Зайцеві легше бігти під гору, тому що _______________________________________________

________________________________________________________________________________

Взимку день короткий тому, що ____________________________________________________

________________________________________________________________________________

3. Прочитай текст. Про яку пташку розповідається? За змістом тексту склади і запиши текст–міркування.

(мал. сороки)

Її легко розпізнати по двоколірному забарвленню. Спина чорна з зеленим металічним блиском, черево й плечі білі, хвіст довгий, східчастий. Це осілий птах України, чисто видає характерні стрекотання. Живиться комахами, зерном, харчовими відходами.

Цю красиву пташку прозвали сорока-білобока, через те ________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Перевір написане.

5. Робота над помилками.


Урок 7

Повідомляємо. Написання привітання, запрошення, інструкції.

1. Прочитай діалоги з відомих казок. Знайди і підкресли в них звертання.

— Кізонько моя люба, кізонько моя мила! Чи ти їла, чи ти пила?

— Ні, дідусю, я й не пила, я й не їла.

***


— Що ти, лисичко–сестричко, кажеш?

— Та то ж я кажу: ловися, рибко, велика й мала!

***

— Вибачай, журавлику, що мала, тим тебе й приймала.



— То спасибі ж. Приходь же, лисичко, тепер до мене в гості.

2. Запиши слова у формі звертання.

Матуся, бабуся, сестра, брат, дідусь, тато, Світлана Володимирівна, друг, Андрій Васильович.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Розглянь вітальну листівку. За її зразком напиши власне привітання з наступаючими Різдвяними святами близькій тобі людині.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Пригадай, які відомості є обов'язковими в запрошенні. За наведеною структурною схемою склади запрошення своїм рідним чи друзям на Новорічне свято, яке відбудеться у вашій школі.

Запрошення → звертання → зміст → події → місце → підпис.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Розглянь малюнок. Прочитай запитання. Склади за ними інструкцію до гри “Кіт і мишка”. Запиши.

Мал. Діти в колі. Хлопчик здоганяє дівчинку. Діти піднімають руки, щоб дівчинка забігла в коло.

1. Як стали діти?

2. Кого зображує хлопчик? Дівчинка?

3. Хто тікає, а хто наздоганяє?

4. Кого діти попускають у коло?

5. Кому перешкоджають забігти?

6. Що робити, коли кіт спіймає мишку?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Перевір написане.

7. Робота над помилками.


Урок 8

Як писати листи

1. Оформіть підписи на конверті.

Адреса відправника, індекс

________________________

________________________

________________________

________________________

________________________

(марка)


Адреса одержувача, індекс

________________________

________________________

________________________

________________________

________________________

(малюнок)

2. Розглянь таблицю і запам'ятай, з яких частин складається лист.

3 кл. із зошита, ст. 38.

3. Як ти звернешся в листі до людей, зображених на кожному малюнку? Запиши свою відповідь–звертання і слова вітання.

Слова довідок:

мал. с. 39. зошит 3 кл.

4. Склади і запиши свій лист до родичів, друзів або казкового героя.

Поділись враженнями про навчання у школі. Використай для основної частини такі початки речень:

в школі я ...,

ми вчимо ...,

мені найбільше подобається ...,

запам'яталося ... .

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

5. Перевір написання.

6. Робота над помилками.


Урок 9

Переказуємо. Написання переказу оповідання за колективно складеним планом.

1. Прочитай текст “Сонце допомогло” (с. 44) і дай усно відповіді на запитання.

1) Про кого розповідається в тексті?

2) Що хотіла зробити вранці пташка?

3) Чому плиска не змогла зразу поснідати?

4) Чим закінчилася ця пригода?

2. Заміни вислови за зразком.

а) Заморозки побілили інеєм траву. — Трава побіліла від заморозків.

б) Виглянуло сонце. — ________________________________________________________

в) Повільно стало відігрівати охололу за ніч землю. — _____________________________

____________________________________________________________________________

г) Плиска зайнялася пташиною роботою. — ______________________________________

____________________________________________________________________________

3. До доданих іменників добери з тексту дієслова.

Плиска _____________________________________________________________________

Заморозки ___________________________________________________________________

Сонце _______________________________________________________________________

Комахи ______________________________________________________________________

Льодок ______________________________________________________________________

4. Передай детально зміст розповіді за поданим планом.

1) Чим займалася вранці плиска?

2) Що заважало їй розпочати сніданок?

3) Що допомогло пташці поснідати?

5. Напиши переказ оповідання “Сонце допомогло”.

(вставити лінійки)

Сонце допомогло

На узліссі живе плиска. Рано–вранці підлітає до води, щоб напитися і розпочати свій сніданок.

Перші нічні заморозки побілили інеєм траву, а воду стягнули тонким льодом. Розвиднілося. Спробувала дзьобом. Не виходить.

Невдовзі із–за лісу виглянуло сонце і повільно стало відігрівати охололу за ніч землю. Пропав льодок. Знову з'явилися комахи.

А тепер можна й поснідати. І плиска зайнялася своєю пташиною роботою.

6. Перевір написане.

7. Робота над помилками.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Урок 10

Складання тексту за початком.

1. Прочитай тексти. Що в них спільне, а що — відмінне? Визнач тип кожного тексту.

І знову прийшла зима із снігами, заметілями, морозами. Закружляли в танці тендітні сніжинки. Одна із них впала біля вікна хатинки, де мешкав хлопчик. Звичайно ж, її не помітили. Але якось хлопчик відчинив вікно, і сніжинка з вітром потрапила до кімнати, впавши на одну з гілок новорічної ялинки. Вона була щаслива.

Це текст — _____________________________________________________________________

***


З неба, кружляючи, повільно падали великі сніжинки. Які вони гарні! Поміж ними всіма була одна чарівна, легка і срібляста. Мереживо візерунка зачаровувало. Вона виблискувала всіма барвами і чарівно усміхалася.

Це текст ________________________________________________________________________

***

Узимку сніг під ногами рипить на різні лади: то гучніше, то тихіше, то тоненьким голоском, то трохи грубішим. Чим це пояснюється?



Річ у тім, що рипіння снігу — це шум від розчавлювання дрібнесеньких його кришталиків. Що лютіший мороз, то твердіші оті кришталики і гучніше рипить сніг під ногами.

Це текст ________________________________________________________________________

2. Добери до поданих слів образні вислови.

Мороз — суворий, _______________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Сніг — білий, ___________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

3. Добери слова синоніми.

Метелиця — ____________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

4. Напиши твір за поданим початком і планом. Придумай до нього заголовок.

Зошит 3 кл. (с. 19)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. -//-


6. -//-
Урок 11

Складання розповіді з елементами опису.

1. Прочитай текст. Визнач його тип.

Жив собі Снігур. Захотілося йому до Сонця долетіти. Вирушив у дорогу. Подивилося Сонце на сміливця — здивувалося. Послало свої вогняні стріли, запалило груди Снігуреві. Не пустило вище. Відтоді Снігурі червоні груди мають.

Це текст ________________________________________________________________________

2. Розглянь малюнок і прочитай вірш. Які слова допоможуть тобі “змалювати” зимових “гостей”? Підкресли їх.

Подивися — у дворі в чорних шапках снігурі.

Ще й червоні фартушки одягли собі пташки.

Значить, сніг і холоди наближаються сюди.

Снігурами через те їх тепер ви і звете.

Г. Демченко

3. З’єднай слова.

Голівка . . коротенький, товстий

грудки . . червоно, бурувато-сірі

дзьоб . . чорна

спинка . . сіро-блакитна

хвіст . . чорний

4. Прочитай твір–розповідь про горобчиків. За його аналогією розкажи про снігурів, не забуваючи про елементи опису.

Люблю спостерігати за горобчиками. Вони гніздяться біля людських осель. Веселе цвірінькання цих сміливих і розумних розбишак доноситься з–під стріхи над моїм вікном.

У горобців міцний конічний дзьоб, короткі крила, довгий хвіст. Вони весело стрибають на своїх маленьких ніжках, нервово перелітають з гілки на гілку, щось шепочуться між собою, затівають шумливі байки.

Горобці живляться насінням, ягодами, комахами, знищують ворогів саду. Я люблю цих маленьких веселих пташок.

Слова для довідки: чорна шапочка, червоний фартушок, лапки, гарний дзьобик, кущ горобини, ягідки калини, пір'я, стрімко, далеко, яскраве вбрання, годівниця, дорогі гості.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Перевір написання.

6. Робота над помилками.
Урок 12

Написання переказу за прочитаним твором без зачину та кінцівки

1. Прочитай текст. Визнач, яких частин не вистачає.

... Минули роки. Постаріло дерево, засохло. Прийшли до лісу люди, спиляли і кудись повезли.

Залишився тільки пень. Від суму і самотності покрився він сірим пилом. Боляче йому було, коли пригадував, як зліталися до нього бджоли й джмелі, як співали пташки ... Прилетіли, правда, якось пташки навесні, покружляли над пнем, защебетали тривожно та й полетіли. Пень заплакав із туги. Так захотілося йому чиєїсь прихильності, дружби.

Настала осінь ....

2. Розглянь малюнки. Які зачин і кінцівку тексту можна скласти за ними скласти? Поміркуй.

Малюнок


1) велике гіллясте дерево, з зеленим листям, білими квітами, на квітах бджоли, джмелі, гнізда пташок.

2) сумний пень із сльозами, над ним кружляють пташки.

3) осінь, біля пня їжачок стелить зимову постіль.

4) усміхнений пень, зацвів зеленим мохом.

3. Прочитай наведені прислів’я. Яке з них, на твою думку, виражатиме головну думку твору? Підкресли.

* Дружба — найбільший скарб.

* Дерево міцне корінням, а людина — друзями.

* Без вірного друга велика туга.

4. Ознайомся із словосполученнями, які ти можеш використати у своєму переказі.

Гіллясте дерево, зелене листя, білі квіти, співучі пташки, теплий край, веселий щебіт, золота осінь, сухі листочки, пахучий мох, зимова постіль, старий пень, ласкавий приятель, вірний друг.

5. Запиши доповнений переказ.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Перевір написане.

7. Робота над помилками.


Урок 13

Складання казки за уявою.

1. Зошит 3 кл. с. 22–23
Урок 14

Написання переказу тексту за самостійно складеним планом та опорними словами.

1. Прочитай і відгадай загадку. Відгадку запиши.

В мене шубка з колючок,

в мене сіра спинка.

Ніс — як чорний п’ятачок,

очі — намистинки.

Їжачок


2. Прочитай текст “Їжачок прокинувся” (с...) і усно дай відповіді на запитання.

1) Про кого розповідається в тексті?

2) Що робив їжачок узимку? Де він спав?

3) Коли він прокидається?

4) Як прокидався лісовий звірок?

5) Яким він став після зимівлі? Що почав робити?

6) Чим живиться? На кого буде полювати?

3. Якими словами можна замінити слово “їжачок”, щоб уникнути повторів у тексті?

Запиши.

Їжачок, він, ________________________________________________________________________________



4. До поданих слів добери синоніми.

Вийшов — ______________________________________________________________________

З’явилась — _____________________________________________________________________

Натрапить — ____________________________________________________________________

5. Розташуй подані дієслова у відповідності до послідовності подій, що відбуваються в тексті.

позіхнув


вийшов

почав обчищати

спав

потерся


потягнувся

набереться

піймає

з’їсть


облизав

6. Склади і запиши план тексту.

План

1.______________________________________________________________________________



2. ______________________________________________________________________________

3. ______________________________________________________________________________

4. ______________________________________________________________________________

7. Напиши переказ оповідання. Використай опорні слова: узимку, хмиз, лігво, мох, старе листя, колюча шкіра, полювання, зголоднів, жучок, жабка, змія.

8. Перевір написане.

9. Робота над помилками.


Урок 15

Удосконалення текстів

Зошит. с. 41-43

1. (Те, що № 2)

а)

б)

2. (Те, що № 3).



3. Прочитай текст. Чи все зрозуміле у такій розповіді?

Ми з братом ходили ловити рибу. Риба довго не клювала. Улов ми принесли додому. Мама зварила смачну юшку.

Про що тут ще треба сказати? Запиши.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Де потрібно поставити це речення? Познач ()

4. Доповни текст словами, що є засобами зв’язку між реченнями.

Білочка — невеличке ___________, яке живе у лісах та парках. У ________ руденька пухнаста шубка. На маленькій голівці — два вушка з китицями. Оченята коричневі та блискучі. Ця дика _____ спритна стрибає з гілки на гілку, керуючи хвостиком, мов кермом.

Цікаво спостерігати за прудкою ___________.

Слова для довідок: звірятко, тваринка, пустунка.

5. Прочитай речення. Чи утворюють вони текст? Чому? Відредагуй текст і запиши його. Добери заголовок.

А цієї весни прилетів один лелека. Сів біля гнізда, сидить непорушно. Дивиться кудись далеко. Туди, де сонце заходить.

Де ж лелечина пара?

На великому стовбурі сухого дерева — велике гніздо. Там жила пара лелек. Багато років вони виводили пташенят. Восени відлітали в теплі краї, а навесні поверталися. І клопотались, клопотались біля свого гнізда.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________10 ліній

6. Перевір написане.

7. Робота над помилками.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Урок 16

Складання висловлювання про прочитаний твір.

1. Чи любиш ти читати казки? Прочитай і відгадай загадки. Запиши назви героїв відомих казок.

* Старенька бабуся у лісі жила.

Гостинці до неї онука принесла. ________________

* До школи прямує хлопчик дерев’яний

Чомусь потрапляє у цирк полотняний. _________________

* Ти впізнаєш вмить її — одяг весь у попелі,

мачуха все лається, сестри насміхаються. ________________

* Хто моторчик свій заводить?

З даху в гості хто приходить? ___________________

2. Пограй у гру “Назви казок”. Склади великі букви наведених слів справа наліво. Запиши, що у тебе вийшло.

* Антон, Кузьма, Чарльз, Олексій, Ліля, Анна, Степан, Уляна, Роман. __________________

* Аліса, Кіндрат, Чук, Ольга, Володя, Оксана, Марія, Йосип, Юля, Діана. _________________

3. Розглянь малюнок. З якої казки цей чудовий птах? Якими словами ти можеш його охарактеризувати?

(мал. лебідь)

4. Прочитай відгук твоєї ровесниці про прочитану казку Г.К. Андерсена “Гидке каченя”.

Нещодавно я подивилася мультфільм а згодом і прочитала казку Г.К. Андерсена “Гидке каченя”. Разом з каченятком мандрувала пташиним двором, до річки, до бабусиної хатинки. Співчувала йому, коли з нього глузували домашні птахи. Я захоплювалася його неймовірною витримкою, терплячістю, покірністю.

Я раджу всім прочитати цю казку. Вона не тільки цікава і захоплива, а й дуже повчальна. І обов’язково замислитися, що поруч є люди, можливо, не дуже вродливі чи не зовсім модно одягнені, але в їх грудях б’ється щире серце, завдяки якому вони схожі на прекрасних білих лебедів. Інколи вони потребують нашої любові і підтримки.

5. Чи сподобалося тобі таке висловлювання? А про який прочитаний твір ти хотів би розповісти? Запиши.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Перевір написане.

7. Робота над помилками.
Урок 17

Складання розповіді на тему “Мої літні канікули”.

1. Прочитай загадки. Про які літні місяці в них ідеться? Запиши їх назви.

* Він у літа перший гість,

вишні пригорщами їсть,

а сунички — жменьками

з дітками маленькими.

* Він до липи сам не ходить,

за собою бджілок водить,

щоб із липових квіток

узяли нектар–медок.

* Вся пшениця у сніпках,

а солома — у стіжках.

Урожай в полях зібрав,

у комору заховав.

2. Здійсни заочну подорож до літа. Дай письмові відповіді на запитання.

* З яких кольорів складається веселка?

________________________________________________________________________________

* Які ягоди нам дарує літо?

________________________________________________________________________________

* Які польові квіти цвітуть улітку?

________________________________________________________________________________

* Що літо дарує людям?

________________________________________________________________________________

3. Розглянь малюнки. Як відпочивають діти? Який вид відпочинку подобається тобі?

Мал.


дитина купається в морі

діти в поході у гори

діти грають м’яч у лузі

квіти, ягоди в кошику

4. Як ти плануєш провести літні канікули? Підкресли слова до теми своєї розповіді. Допиши можливі опорні слова та словосполучення.

Літо, спека, веселка, загін, похід, річка, море, село, книжка, пісок, рибалка, вудка, місто, дача, господарство, гриби, трава, друзі.

________________________________________________________________________________

5. Добери і запиши якнайбільше прикметників, пов’язаних з темою “Літо”

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Запиши “ланцюжок” дієслів для своєї розповіді.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Запиши розповідь на тему “Мої літні канікули”



8. Перевір написане.

9. Робота над помилками.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка