Звіт директора Лозівської гімназії Лозівської міської ради Харківської області на загальних зборах



Скачати 279.63 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір279.63 Kb.


Звіт директора Лозівської гімназії Лозівської міської ради Харківської області

на загальних зборах

Закінчився черговий навчальний рік. Сьогодні ми зібралися, щоб підбити деякі підсумки роботи колективу гімназії, оцінити діяльність директора на посаді протягом 2012/2013 н.р.

Як директор гімназії у своїй діяльності протягом звітного періоду я керувалася Статутом гімназії, Правилами внутрішнього розпорядку, посадовими обов’язками директора гімназії, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника навчального закладу.
І. Загальна інформація про Лозівську гімназію

Лозівська гімназія є комунальною власністю Лозівської міської ради Харківської області. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти Лозівської міської ради Харківської області.

Лозівська гімназія поєднує у педагогічній системі початкову школу (1-4 класи), гімназію (5-11 класи).


1

Мова навчання

українська

2

Кількість класів

11

3

Загальне число учнів

274

4

Навчаються за гімназійним планом

169

5

Профільне навчання

45 учнів

6

Забезпечення учнів гарячим харчуванням

130

7

Загальна кількість працівників

44

8

У тому числі педагогічних

26

9







10

Кількість учнів на один комп’ютер з 1 по 11 клас

6,8

11

Забезпеченість підручниками

98%

12

Кількість їдалень

1

13

Кількість посадових місць у їдальні

71

14

Забезпеченість кабінетами:

фізики


хімії

біології


інформатики

світової літератури

хореографії

математики

української мови

предмета «Захист Вітчизни»


1

1



1

1

1



1

1

1



1

15

Музей

1

Головна мета гімназії – пошук, відбір і розвиток у процесі навчання і виховання здібних до творчої інтелектуальної діяльності учнів, а також вирішення стосовно кожної дитини таких завдань:



  • допомога в об’єктивному визначенні індивідуальних психологічних особливостей, інтересів, рівня підготовки кожного учня;

  • формування необхідних знань, умінь, навичок, максимальний розвиток закладених природою здібностей.

Реалізації цих завдань сприяє структура гімназії, її річний план, програми, а також нові технології в освіті:

  • авторські ефективні методики;

  • мультимедія, Інтернет;

  • наявність додаткового творчого блоку предметів;

  • практикуми, факультативи;

  • відеотренінги;

  • виконання спеціальних проектів (освітніх, технічних, соціальних, міжнародних, комп’ютерних).

Сучасне обладнання:

  • комп’ютерний клас і комп’ютери в класах;

  • телевізори і відеомагнітофони;

  • синтезатори, піаніно, музичні центри;

  • мультимедія й Інтернет;

  • ксерокопіювальні й факси-апарати, електронна пошта;

  • супутникова антена й кабельне телебачення.

Підручники:

  • стандартний набір підручників;

  • додаткова література;

  • роздатковий матеріал;

  • нове покоління ілюстрованих книг;

  • мультимедійні підручники й комп’ютерні програми;

  • автентичні підручники.

Харчування:

  • одноразове

  • вітамінізоване;

  • смачне стандартне;

  • необмежене.

Розвезення:

  • шкільним автобусом;

  • суспільним транспортом.

Наповнюваність класів:

  • середня наповнюваність 24,7 учнів у класі.

Атмосфера й середовище навчання:

  • інтелігентна, творча, доброзичлива;

  • сильна мотивація учнів до навчання;

  • відсутність паління, алкоголю, наркоманії, лихослів’я, принижень, злодійства, псування майна, особистого й загальношкільного;

  • чисті «європейські» туалети.

Спорт:

  • спортивна зала, спортивні секції;

  • тренажерний зал;

  • розклад змагань і тренувань;

  • індивідуальні нормативи й локальні рекорди.

Лозівська гімназія - Абсолютний переможець обласного конкурсу «Школа року 2008», «Лідер у створенні сучасних засобів навчання», за підсумками Всеукраїнського конкурсу 2009 року «Освіта ХХІ століття».

Девіз гімназії: «Ми не намагаємося стати кращими за інших, ми прагнемо стати завтра кращими за нас сьогоднішніх».

Педагогічне кредо: «Спочатку полюби, потім навчи».

Традиції гімназії: «Творчість думки та творчість душі».

Місія гімназії: «Розвивати мислення, давати фундаментальні знання, поважати ідеали вільної, життєлюбної, талановитої особистості, здатної до самовдосконалення».

Головне - це життя, яке вирує в гімназії, дух порозуміння між учителями, учнями, батьками.

Наша філософія:


  • гімназія – загальноосвітня школа для обдарованих і здібних дітей;

  • максимум доброти до дітей і максимум жорстокості до їх знань;

  • гарантія добрих знань і гідного виховання;

  • рівень знань учнів із базових дисциплін (окремих, залежно від уподобань учня і відповідно до його можливостей) має перевищувати вимоги державних стандартів;

  • рівень освіченості гімназистів має забезпечити вступ до вищих навчальних закладів будь-якого профілю й престижності;

  • у гімназії навчаються без примусу, має місце відсів учнів;

  • генеральна лінія діяльності вчителя – максимально забезпечувати інформаційний матеріал, а учень сприймає його у міру своїх можливостей, але не нижче певного рівня.

Наша робота спрямована на те, щоб кожен гімназист міг:

  • оволодіти необхідними навичками з обов’язкових предметів;

  • розвинути здібності критичного й незалежного висловлювання;

  • поповнювати знання у сферах, які цікаві йому й розкривають перед ним нові обрії пізнання;

  • розривати власні здібності, приймати самостійні рішення;

  • навчатися радіти пізнанню й поважати освіту;

  • розвинути свій емоційний інтелект;

  • отримати необхідну індивідуальну педагогічну підтримку;

  • розвинути самосвідомість як самостійної особистості й члена колективу.


ІІ. Кадрове забезпечення

У 2012/2013 н.р. в гімназії працювали 44 педагогічних працівника і 18 працівників із числа обслуговуючого персоналу. Навчання завершили 272 учні класокомплектах, середня наповнюваність класів 24.

У 2012/2013 н.р. штатними працівниками гімназія була забезпечена на 100 %. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (у тому числі обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики.

Час диктує все нові й нові вимоги до вчителя, тому необхідним для педагога нині є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. 85 % педагогів гімназії пройшли навчання, пов’язане з вивченням інформаційних технологій. В закладі працює консультаційний пункт по оволодінню комп’ютерної грамотності.(Керівник Шестакова І.Д. Адже вчитель, який не володіє навичками роботи на комп’ютері та не використовує їх у своїй діяльності, не відповідає освітнім вимогам і не зможе ефективно забезпечувати навчально-виховний процес з учнями. Адміністрація навчального закладу показує приклад усім вчителям – не лише директор, секретар, а й заступники, психолог мають професійні навички роботи з оргтехнікою, яка розміщена в їх кабінетах і використовується для адміністративної роботи.

Якісний склад педагогічних працівників в гімназії: вчителі, які мають вищу категорію – 12, І категорію – 9, спеціаліст – 1. Мають педагогічне звання «Вчитель - методист» - 8, «Старший вчитель» - 4, «Заслужений вчитель України» – 1.

Середнє тижневе навантаження педагогічних працівників по гімназії становить 17,5 год.



ІІІ. Методична робота.

У гімназії діє певна система методичної роботи. ЇЇ сітка створена на діагностичній основі. Уже не один рік педколектив працює над темою: „ Формування нової освітньої культури вчителя як передумова навчання і виховання творчої особистості учня ”

Керівництво методичною роботою здійснювала методична рада, яка працює на базі методичного кабінету гімназії.

До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію. Вони є керівниками гімназійних, міських методичних об’єднань, творчих груп, наставниками молодих учителів. За їх активної участі проходять предметні тижні, методичні засідання, тощо. В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами гімназії результативно використовуються можливості методичного кабінету гімназії (кабінет заступника з НВР), де сконцентровані нормативні документи про освіту, зразки підручників, програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи кожного вчителя, матеріали діяльності гімназійних методичних об’єднань та творчих груп, буклети вчителів, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення гімназійної документації, матеріалів на різноманітні конкурси, технічні засоби (комп’ютер, копіювальна техніка), тощо.



В гімназії працювали методичні об’єднання: вчителів початкових класів, вчителів іноземної філології, класних керівників, вчителів естетично-оздоровчих дисциплін, вчителів природничо-математичних наук, вчителів суспільно-гуманітарних наук. Результативною була робота всіх методичних об’єднань та груп. Вчителі провели відкриті уроки, виховні заходи, ділилися досвідом роботи, зріс рівень їхньої педагогічної майстерності.

  • 23.04.2013 гімназія підготувала і провела семінар для директорів навчальних закладів міста за темою «Робота з обдарованими учнями», на якому проведено презентацію досвіду Лозівської гімназії з даного питання.

  • 28.09.2012 вчителями початкових класів гімназії проведено семінар-практикум для вчителів міста за темою «Формування логіко-математичної компетентності учнів 2-х класів». В рамках семінару вчитель 2-го класу Борисова І.М. показала майстер-клас за даною темою.

  • 17.10.2012 на базі гімназії проведено засідання міського методичного об’єднання вчителів предмета «Захист Вітчизни» за темою «Методика проведення уроку». Свої методичні доробки для вчителів міста презентував Пасарар С.І.

  • 09.11.2012 організовано та проведено дидактичну майстерню для вчителів художньої культури міста за темою «Інноваційні технології на уроках художньої культури». Досвідом роботи з цього питання з учасниками засідання ММО поділилась Зінченко І.М.

  • 17.01.2013 відбулося засідання міського методичного об’єднання вчителів предмета «Основи здоров’я» за темою «Сучасний урок – основна дидактична одиниця навчально – виховного процесу». Майстер-клас провела Горєлова О.А., яка ознайомила учасників методичного семінару з однією із форм проведення сучасного уроку.

  • 25.01.2013 вчителями початкових класів проведено теоретичний семінар для вихователів ГПД за темою «Організаційно-педагогічні засади діяльності груп продовженого дня в умовах функціонування загальноосвітнього навчального закладу».

  • 28.01.2013 на базі гімназії пройшла педагогічна вітальня міського методичного об’єднання вчителів предмета «Захист Вітчизни. (дівчата)» Досвідом практичного використання ІКТ на уроках предмета «Захист Вітчизни» поділилась з учасниками семінару Крисак Н.П.

  • 11.02.2013 проведено практичний семінар для вчителів етики міста за темою «Актуальні питання етичної освіти школярів в умовах модернізації». Відкритий урок у 6-му класі провела Зінченко І.М.

  • 01.03.2013 на базі гімназії та ЗОШ №11 відбулося міське методичне об'єднання вчителів інформатики за темою «Методи навчання інформатики в структурі уроків критичного мислення», випереджальною задачею якого було ознайомлення вчителів з особливостями викладання інформатики в початковій школі. Саме тому гімназія, єдиний заклад, де вже протягом багатьох років викладається інформатика з 2-го класу, була обрана для проведення даного семінару. Урванцева В.М. запропонувала фрагмент уроку у 2-му класі «Розв’язування логічних задач».

  • 15.03.2013 проведено методичний семінар–практикум для вчителів фізики міста за темою «Актуальні питання методики викладання фізики та астрономії. Науково-методичні основи побудови сучасного уроку фізики», під час якого Кахаєва О.В. ознайомила присутніх із досвідом своєї роботи з даної теми.

  • 22.05.2013 в гімназії для шкіл міста учителі української мови та літератури провели науково-практичну конференцію до 100-річчя з дня народження Михайла Стельмаха.

Як результат - рівень навчальних досягнень учнів гімназії оцінюється високими показниками. Сьогодні в гімназії освітні інновації стовідсотково впроваджуються у зміст навчання і виховання через:

  • використання тестових технологій для контролю навчальних досягнень учнів та рівня готовності до ЗНО;

  • впровадження в практику роботи спецкурсів, курсів за вибором та факультативних курсів;

  • внесення якісно нових елементів в навчальну діяльність шляхом запровадження:

  • «методу проектів» (авт. К.Баханов, В.Х.Кілпатрик) – Малимон Т.С.

  • технологія розвитку критичного мислення (авт. Ч.Темпл, Д.Стілл, К.Мередіт) – Глєбова С.В.;

  • технології колективно-групового навчання (авт. А.Рівін, В.К. Дьяченко, В.В. Архипова) –Дрюкова Г.М., Крисак Н.П., Горєлова О.А.;

  • технологія розвитку творчої особистості (авт. Ю.Богоявленська, Р.Грановська, В.Паламарчук, О.Пєхота) – Гаража К.В., Пономар Л.І., Кравченко М.В., Захарченко А.О., Борисова І.М;

  • інформаційно-комунікаційні технології – Лебединська І.С.

У 2013/2014 н.р. необхідно:

- організувати роботу щодо складання індивідуальних, скоригованих відповідно до індивідуальних здібностей учнів навчальних програм для особливо обдарованих учнів.

Атестація педагогічних працівників в гімназії спрямована на пошук резервів підвищення продуктивності праці, зацікавленості педагогів у результатах своєї праці; на створення умов для динамічного і всебічного розвитку особистості.

Одним із найважливіших засобів, які розвивають творчість учителя й стимулюють до активної самоосвіти та методичної ро­боти, є комплексне об'єктивне оцінювання діяльності, тобто встановлення його рейтингу серед інших педагогів гімназії. Із цією метою в закладі розроблено кваліметричну модель професійної діяльності вчителя.

В основі визначення рейтингу лежить оцінювання за критеріями, які характеризують такі основні фактори: безперервна освіта, організація, здій­снення та результативність навчально-виховного процесу, документальне оформлення своєї роботи.

У такий спосіб можна виявити ті види діяльності вчителя, які потребують поліпшення й доопра­цювання, а також і ті, де педагог досяг певних успіхів. Саме за кваліметричною моделлю проводилось комплексне оцінювання вчителів, які атестувалися у 2012/2013 навчальному році.

У 2012/2013 навчальному році атестувалося 4 вчителя. За результатами атестації 2 вчителя підтвердили кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії», та педагогічне звання «Старший учитель», 1 – присвоєно звання «Вчитель - методист», 1 – підтверджено І кваліфікаційну категорію.

Учителі гімназії є активними учасниками ярмарку педтехнологій.

У цьому році на шкільний конкурс було представлено 4 розробки вчителів по проблемах, над якими вони працюють, на обласний 3 розробки. Але, на жаль, жодна робота не отримала диплому.

Альтернативою вбачається розміщення у наступному навчальному році статтей учителів на офіційному веб-сайті гімназії. Його щоденно відвідують 20 - 30 гостей з усієї України, переважно освітян.

Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників гімназії дозволяють зробити висновок про можливість проведення навчально-виховного процесу на високому рівні.

ІV. Навчальна діяльність учнів.

Протягом 2012/2013 навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів. За результатами річного оцінювання високий рівень навчальних досягнень мають 67 учнів, високого і достатнього - 136, високого і достатнього і середнього – 45. Учениця 10 класу Єремченко Вікторія навчалася за індивідуальною формою навчання. Учні 11 класу успішно склали ДПА, де показали тільки високий та достатній рівні. Отримали 9 медалей. (7 золотих, 2срібних ) Учні 9 класу показали на ДПА високий, достатній та середній рівні.

Учні нашої гімназії традиційно є активними учасниками міжнародних конкурсів, таких як: «Левеня» (11 учасників), «Кенгуру» (120 учасників), «Колосок» (150 учасників), «Галлус» (50 учасників), «Кришталева сова» (50 учасників), «Геліантус» (28 учасників), «Лелека» (41 учасників), «Бобер» (10 учасників) Гімназія проводить активну роботу з обдарованими дітьми. Наші гімназисти знані на міському етапі предметних олімпіад (37 переможців), на обласному (10 переможців). Хороші показники мають учні з укр.мови та літератури, англ.мови, інформатики, правознавства, географії. Наша гімназія лідирує серед навчальних закладів міста у роботі з обдарованими дітьми. На цьогорічний конкурс МАН у місті подано 6 робіт, які отримали перші місця. На обласному рівні учениця 11 класу Погорельчук Анна отримала 3 місце в секції «Географія та ландшафтознавство», 3 учні отримали посвідчення дійсного члена МАН. У гімназії існує система профільного навчання. У 10-11 класах сформований профіль – іноземна філологія зі спецкурсами за вибором: «Країнознавство», «Література Великої Британії та США», « Політична географія».

V. Зовнішнє незалежне оцінювання.

У гімназії просліджується система роботи по підготовці учнів до ЗНО, а саме:

1. Здійснено моніторингові дослідження рівня навчальних досягнень учнів (за результатами підсумкових контрольних робіт, результатів ЗНО, річного оцінювання та ДПА).

2. Створено базу тестових завдань(частково), організовано практикум розв’язання тестових завдань вчителями предметниками.

3. Створено куточки в навчальних кабінетах гімназії, де відображено методичні та інструктивні матеріали щодо здачі ЗНО з навчальних предметів учнями, зразки оформлення тестових завдань.

4. На засіданнях творчих груп вчителів було обговорено питання щодо вивчення рівня здійснення вчителями оцінювальної діяльності навчальних предметів(англійської та української мови), де виявлено розбіжність між результатами ДПА, річним оцінюванням та ЗНО.

Виявлені чинники зниження і підвищення результатів, проаналізовано наявність помилок.

5. Проведені батьківські збори з батьками учнів 11-го класу та роз’яснювальну роботу серед випускників 11-го класу щодо залучення максимальної кількості випускників гімназії до участі в ЗНО-2013.

6. Проведено вчителями не менше 3-х разів тренувальних тестувань з кожного предмета ЗНО за завданнями минулих років.

7. Оформлено в гімназії інформаційний куточок «ЗНО-2013».

8. Проведено спільно з випускниками батьківські збори з використанням уніфікованої презентації, розміщеної на сайті ХРЦОЯО.

9.Створено сторінку «ЗНО-2013» на сайті гімназії

10. Видано поліграфічну продукцію з інформацією щодо ЗНО-2013 кожному випускнику 11-го класу гімназії.

І як результат наші учні успішно склали ЗНО і посіли 26 місце в області за результатами рейтингування навчальних закладів. Середній бал по шести предметам з яких наші випускники тестувалися склав 8 балів, що є досить пристойним результатом.



VI. Виховна та позакласна робота.

Аналіз виховної роботи у Лозівській гімназії за рік показав, що виховні зусилля колективу були спрямовані на реалізацію Концепції виховного середовища гімназії, виконання Річного плану роботи навчального закладу, зокрема розділів: «Виховний процес у гімназії», «Заходи щодо збереження життя і здоров’я учасників НВП», «Робота зі здібними та обдарованими учнями».
Виховна проблема “ Сучасні технології виховання-як основний чинник процесу формування і прийняття гімназистами гуманістичних цінностей та зразків громадянської поведінки».

Виходячи з поставленої проблеми, основними задачами виховання у поточному році перед педагогічним колективом гімназії були

  1. Гуманізація виховного процесу, що виражається у створенні умов для всебічного розвитку особистості, формування навичок здорового способу життя, громадянськості, для спонукання її до самоаналізу, самооцінки, саморозвитку, самовиховання.

  2. Підтримка та укріплення гімназійних традицій, що сприяють створенню загальногімназійного колективу та прикрашають його життя.

  3. Удосконалення методичної майстерності класного керівника, спроможного компетентно і з повною віддачею займатись здійсненням виховної діяльності та ефективно вирішувати питання виховання школярів.

  4. Організація навчально-виховного процесу на реалізацію державних, регіональних та міських програм в галузі освіти.

  5. забезпечення активного соціального захисту дитини; 

Головна увага приділялася формуванню громадянина-патріота, створенню умов для реалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних і власних інтересів,виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не порушує прав і свобод людини, вихованню в учнів свідомого ставлення до власного здоров’я, формування належних гігієнічних навичок і засад здорового способу життя. 
Міські виховні заходи, в яких у минулому році взяла участь наша гімназія , показали активність та відмінні результати:

• День міста.

• День Перемоги.

• Заходи пам’яті жертв Голодомору.

• Численні конкурси малюнків.

• Фестиваль «Нащадки козацької слави».




Класні керівники гімназії звертають увагу на доцільне використання традиційних методів організації виховного впливу на учнів: бесіди «На шляхах відновлення української державності», диспути «Що означає жити красиво», години спілкування «Обов’язок – головне джерело волі», лекції «Діти – злочин і кара», засідання активу учнівського самоврядування , батьківський всеобуч «Взаємовідносини між батьками в сім'ї та їх вплив на формування особистості дитини», випуск шкільної газети «LD NEWS».
Аналіз відвіданих виховних заходів показав, що виховна робота проводиться на відповідному рівні, з використанням сучасний інформаційних та виховних технологій.
Класні керівники гімназії враховують той факт, що виховні заходи повинні спиратися на знання, здобуті на уроках, логічно продовжувати навчальну діяльність і мають бути доступними, цікавими.
Цікаво пройшли загальногімназійні заходи «День знань», День учителя, «Посвята в гімназисти», День Святого Миколая, Новорічні свята, Свято Останнього дзвоника, випускний вечір.
Найбільша цінність для людини – це її життя і здоров’я. Це багатопланове поняття яке включає не лише відсутність хвороб, а й високий рівень пристосування, благополуччя, комфортне психологічне самопочуття, добрі соціальні відносини. Значна увага у виховній роботі гімназії протягом навчального року приділялася формуванню у учнів засад здорового способу життя, безпечної поведінки, проведенню антиалкогольної, антинікотинової, антинаркотичної пропаганди.
Для організації профілактичної роботи серед дітей та юнацтва класні керівники гімназії проводили тематичні години серед школярів різних вікових категорій, дотримуючись принципів комплексного та систематичного викладу матеріалу щодо профілактики попередження шкідливих звичок та пропаганди здорового способу життя. 
Виконуючи задачі екологічного спрямування учні гімназії взяли участь у Всеукраїнській акції «Зелена весна».

Вихованню почуття відповідальності за життя гімназії сприяє робота учнівського самоврядування, яке має двоступеневу структуру: загальногімназійне і класне. 
Робота гімназійного самоврядування спрямована на розвиток організаторських здібностей, вміння дітей відстоювати свою точку зору, формувати світогляд, прагнення змінити своє життя на краще, згуртування однодумців навколо спільної справи, адже лідер – людина, котра йде попереду і здатна повести за собою інших. Участь у самоврядуванні дозволяє кожній дитині реалізувати себе, показати свій характер. Дитина відчуває себе господарем дитячого громадського формування, де може вільно висловлювати свою думку, запропонувати щось цікаве, організувати будь-яку справу, взяти на себе відповідальність за власну діяльність, вдало виконувати своє доручення. 
З квітня 2013року очолює дитячу організацію «Гімназійне братство» Імамвердієва Айшан, обрана шляхом голосування під час виборів. Активними учасниками організації роботи гімназійного учнівського самоврядування є учні 10 класу - Воловик Алла, 9 класу - Нечаєв Микита, 8 класу -Семенова Марія. Щомісяця проводилось засідання Ради гімназистів заступниками директора з ВР та лідерами – членами Ради гімназистів, на яких підводилися підсумки навчальних досягнень учнів та участі у конкурсах, акціях, змаганнях різних рівнів, планування роботи.
Активною була участь членів самоврядування в організації дозвілля (Свято Знань, «День учителя», «Посвята у гімназисти», День святого Валентина, Новорічні свята, у формуванні засад здорового способу життя). 
Протягом року учнівським самоврядуванням проводилися рейди: «Шкільна форма», «Дзвенить дзвінок на урок» , проводився огляд класних куточків та класних кімнат, підводилися підсумки конкурсу «Клас року». Результати рейдів висвітлювалися на інформаційному стенді .

Протягом року спостерігалися порушення: 
- запізнення на навчальні заняття;

-неорганізоване чергування ;

-псування шкільного майна;

-порушення норм поведінки

-в кожному класному колективі були учні без шкільної форми.

Проводилася цілеспрямована робота над подоланням порушень, зустрічі з батьками гімназистів.



VII. Правовиховна робота.

У квітні цього року в гімназії була проведена перевірка міським управлінням юстиції з метою вивчення стану правової освітньо-виховної роботи в навчальному закладі. За результатами перевірки стан правової освітньо-виховної роботи вважати на високому рівні. У навчальному закладі з учнями організовано такі форми правового навчання і виховання:

- тематичні загально-гімназійні лінійки та класні години,

- зустрічі з юристами.

- конкурси інтелектуально-розважальної гри «Дебати».

- лекції, бесіди на правову тематику.

- анкетування.

- зустрічі з працівниками правоохоронних органів.

- уроки правознавства.

- олімпіади з правознавства.

- батьківські лекторії.

Практичним психологом гімназії регулярно і ефективно проводиться психологічна просвітницька робота з учнями. За рахунок постійної профілактичної роботи, співпраці з органами внутрішніх справ у гімназії відсутні діти з «групи ризику».



VIII. Соціальний захист.

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у гімназії, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року було поновлено та скориговано банк даних на дітей пільгових категорій та його узгодження з причетними зацікавленими структурами. Кількість дітей становить:

• сиріт (під опікою) – 1;

• інвалідів – 3;

• чорнобильців – 3;

• малозабезпечених - 1 ;

• напівсироти – 4;

• багатодітних – 8.


В гімназії створено систему індивідуального супроводу дітей пільгового контингенту: діагностика, інформація, консультування, корекція, допомога у вирішенні проблем, також підтримка батьків, опікунів. Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації гімназії щодо забезпечення прав на розвиток, освіту, адаптацію в житті суспільства. З метою підтримки дітей пільгових категорій проводиться робота міського благодійного фонду "Милосердя" та щорічне проведення відповідних акцій. Залучення дітей до гурткової роботи, до участі в різноманітних громадсько-корисних справах, екскурсій до міст Харків, Донецьк. Участь у новорічних заходах з подарунками, безкоштовне відвідування вистав у театрах, подарунки до нового навчального року за кошти центру соціальних служб для молоді. Забезпечення дітей сиріт шкільною формою. Організовано відпочинок та оздоровлення дітей пільгового контингенту у пришкільному дитячому таборі. Деякі діти з пільгових категорій за кошти районного бюджету мали змогу оздоровитися у дитячих оздоровчих таборах державного значення: «Артек» та інших. Також за бюджетні кошти діти з малозабезпечених сімей та діти-сироти щоденно отримують безкоштовне гаряче харчування у їдальні. Адміністрацією гімназії, класними керівниками, практичним психологом здійснюється постійний контроль за умовами та організацією виховання, навчання, харчування та проживання дітей пільгових категорій.
IX. Профорієнтаційна робота.

Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання гімназії – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота здійснюється під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у гімназистів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках, екскурсії на виробництво, позакласні виховні заходи.

Активно в цьому році пройшов тиждень профорієнтаційної роботи. Протягом тижня були проведені цікаві та інформаційно-насичені заходи. Активно допомагали у цьому працівники міського центру зайнятості. Не менш активно взяла участь гімназія у міському заході «Ярмарок професій», де учні вдало презентували свою майбутню професію з використанням мультимедійних технологій. Значна профорієнтаційна робота з учнями, високий рівень підготовки випускників свідчить про те, що за минулий навчальний рік усі дев’ятикласники працевлаштовані, з них 95 % продовжили навчання у 10-му класі, інші – у коледжі. Серед минулорічних випускників 11-го класу 96% вступили у ВУЗи, 4 % - у технікум.
X. Співпраця з батьками.

Виховання учня в гімназії та сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку гімназиста. Батьки є соціальним замовником гімназії, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень.

Однією з традиційних форм роботи з батьками в гімназії є батьківські лекторії. Тематика лекцій підбирається з врахуванням вікових особливостей дітей. У проведенні лекторіїв бере участь адміністрація гімназії, практичний психолог, запрошуються працівники центру зайнятості, міського відділу юстиції.
XI. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.

Медичне обслуговування учнів та працівників гімназії організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі обладнаний медичний пункт де працює медична сестра, яка організовує систематичне та планове медичне обслуговування учнів, забезпечує профілактику дитячих захворювань. Щорічно на базі міської лікарні діти проходять медичне обстеження. . Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у гімназії формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по гімназії. Медичне обслуговування працівників організовано також на базі міської поліклініки. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд у серпні за графіком кабінету профогляду медичної установи. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Огляди відбуваються за рахунок держбюджету. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у медсестри гімназії.


Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у навчальному закладі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст..22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, учні 1-4 класів забезпечуються безоплатним одноразовим харчуванням. Гаряче харчування 73 учнів 5-11 класів відбувається згідно графіку на перервах у їдальні ЗОШ №11. Як додаток до денного раціону дітей у гімназії працює буфет.

Цікавими оздоровчими заходами у гімназії є проведення традиційного Дня здоров’я, гімназійної спартакіади, бесіди з лікарями , показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю, виступи медсестри на загальногімназійних лінійках. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «заходи по збереженню життя і здоров’я дітей» де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.

Цікаво і змістовно відбулося оздоровлення молодших школярів у відпочинковому таборі денного відпочинку “ Казка” (54), закладі праці та відпочинку «Гармонія» (62) та в наметовому містечку «Бритай» (21). Під час відпочинку у таборах проводилися цікаві масові заходи: екскурсія в музей пожарної слави, краєзнавчий музей, лялькова вистава Харківського театру ляльок, екскурсії до аквапарку «Джунглі» та до розважального центру «Караван», конкурси, розваги.
XII. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Робота з охорони праці , безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу гімназії з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації гімназії. Наказом по навчальному закладу призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, сплановані заходи.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У гімназії в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях гімназії розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.

Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. В гімназії розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.


XIII. Фінансово-господарська діяльність.

  • Фінансування потреб гімназії проводиться централізованою бухгалтерією міського відділу освіти Лозівської міської ради Харківської області. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, надбавок, доплат працівникам гімназії. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплати за спожиті гімназією енергоносії. Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників, гімназія не виходить за ліміти спожитих енергоносіїв. Протягом навчального року за рахунок бюджетних асигнувань здійснено капітальний ремонт м’якої покрівлі гімназії. За позабюджетні кошти здійснюється ремонт гімназійної оргтехніки (а це комп’ютерний клас та кілька комп’ютерів і принтерів для адміністративних потреб), оновлення спортивної зали, поточні ремонти коридорів гімназії, закупівля миючих дезінфікуючих засобів для харчоблоку, внутрішніх туалетів. За рахунок благодійних коштів батьків здійснено:

1. Демонтаж цегляних перегородок в приміщенні гардероба.

2. Стяжка підлоги у гардеробі.

3. Оздоблення підлоги кахлем у гардеробі.

4. Оздоблення стін у гардеробі панелями МДФ.

5. Оздоблення стелі у гардеробі пластиком.

6. Заміна електропроводки у гардеробі.

7. Демонтаж та монтаж системи опалення.

8. Заміна дверей та дверної коробки.

9. Ремонт лінолеуму та стиків.

10. Заміна та ремонт водорозбірних кранів.

11. Оздоблення сцени у актовій залі шпалерами.

12. Ремонт шаф та столів.

13. Встановлено 10 вікон та відновлено відкоси;

14. Реконструкція медичного кабінету;

15. Ремонт меблів та шаф;

16. Заміна радіаторів в кабінеті заступника та секретарів директора;

17. Заміна крану резервного закриття опалення;

18. Встановлення дверей МДФ та відновлення лутки;

19. Відновлення штукатурних робіт в приміщенні малої гімназії;

20. Заміна сифонів та кранів;

21. Реконструкція водовідведення та водопостачання в медичному кабінеті;

22. Оздоблення стендами кабінету практичного психолога;

23. Ремонт м’якої покрівлі над рамкою вводу, дитячого садка;

24. Частковий ремонт даху в приміщенні малої гімназії.



Всього залучено 240455 грн. 50 коп. з них:

Бюджетних коштів

Батьківських коштів

Спонсорських коштів

Зароблений закладом






99997 грн.

113241 грн.

26387,50 грн.

830 грн.

Працівниками централізованої бухгалтерії шкіл планово проводиться інвентаризація майна, зауважень щодо забезпечення його збереження та оприбуткування немає. Завжди вчасно готується звітна документація, матеріали списуються, або оприбутковуються.

Адміністрацією гімназії приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль гімназії поступово поповнюються новими сучасними пластиковими стендами, активно проводиться робота по озелененню коридорів. Подвір’я гімназії завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядаються гімназистами, своєчасно обрізаються дерева, кущі , біляться бордюри. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, винесення та періодичне вивезення сміття з території гімназії.



XIV. Управлінська діяльність.

Управління гімназією здійснюється згідно річного плану роботи гімназії, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у гімназії і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток гімназії.

У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність Лозівської гімназії. З підключенням навчального закладу до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, управління освіти, сайтами обласних інститутів післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації гімназії, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проектами.

Контроль - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. В гімназії ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього гімназійного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання гімназії, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У гімназії адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу і , в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників поведінки, тощо. Під час здійснення внутрішньошкільного контролю за рівнем викладання навчальних предметів заступником директора гімназії використовуються діагностичні картки аналізу та вивчення стану викладання предметів з використанням комп’ютера. Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради гімназії, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація гімназії приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.

Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва гімназією більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Директор гімназії у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва в гімназії залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідної їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. Таких якостей у адміністративній роботі вимагаю не тільки від себе, а й від своїх заступників.

І наостанок хочу завірити, що гімназія і в подальшому буде докладати зусиль до контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів, відвідування занять та стану навчальної дисципліни, а також зміцнення матеріально – технічної бази гімназії.





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка