Звіт про методичну роботу нмц з питань дошкільної освіти за 2014-2015 Н. Р



Скачати 101.6 Kb.
Дата конвертації28.03.2016
Розмір101.6 Kb.
Додаток №___

від_______

до наказу №

ЗВІТ ПРО МЕТОДИЧНУ РОБОТУ

НМЦ З ПИТАНЬ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

ЗА 2014-2015 Н.Р.

В 2014-2015 н.р. методичну роботу з питань дошкільної освіти організовано відповідно до пріоритетних напрямів розвитку державної системи дошкільної освіти :



  • створення сприятливих умов щодо виконання Базового компоненту дошкільної освіти, створення сучасного розвивального середовища;

  • забезпечення якості освіти;

  • патріотичне та духовне виховання;

  • організація трудового виховання;

  • здійснення логіко – математичного розвитку та формування конструктивних вмінь та навичок у дітей дошкільного віку;

  • вдосконалення форм роботи з педагогами, спрямованих на формування мовленнєвої компетентності дошкільників.

З метою поліпшення якості педагогічного процесу та реалізації дошкільної освіти діяльність методичної служби була спрямована на особистісне професійне зростання педагогів, реалізацію їх творчого потенціалу, впровадження інноваційних технологій, на організацію координації співпраці з дошкільними навчальними закладами, що забезпечило сприятливі умови для досягнення продуктивних результатів роботи районних семінарів, семінарів – практикумів, методичних об'єднань, творчих груп та майстерень, секційних засідань. Методичні заходи з педагогічними кадрами проводились як системний організований процес, спрямований на кінцевий результат – конкретну допомогу педагогічним працівникам, на знаходження неординарних шляхів удосконалення якості педагогічного процесу, на задоволення вимог сьогодення та запитів батьків на якісну дошкільну освіту.

Організовано семінари та семінари – практикуми для різних категорій спеціалістів. Семінари :«Виховання патріотичних почуттів у дітей дошкільного віку» ( для малодосвідчених керівників», «Дидактичні умови логіко – математичного розвитку дітей дошкільного віку» ( для вихователів – методистів), «Управлінська діяльність – одна з передумов успішної роботи навчального закладу» ( для керівників).

Проведено методичні об’єднання для різних категорій педпрацівників: «Виховання моральних і духовних цінностей за педагогічною спадщиною В.О. Сухомлинського» (для вихователів-методистів), «Сучасні підходи до організації та проведення спортивних ігор», «Використання нетрадиційного обладнання на заняттях з фізичного виховання» (для вихователів та інструкторів з фізичного виховання); «Навчання дошкільників гри на дитячих музичних інструментах»,«Музично-ритмічна діяльність дошкільників на заняттях з музичного виховання», (для музичних керівників); «Нетрадиційні технології в розвитку творчих здібностей дошкільників на заняттях з зображувальної діяльності» (для вихователів образотворчої діяльності); «Рання корекція мовлення у дітей з ФФНМ» ( для логопедів і дефектологів).

Великого значення методичною службою надавалось якості організації та проведенню секційних засідань для різних категорій педагогічних працівників: «Город на вікні», «Реалізація завдань Базового компоненту дошкільної освіти з мовленнєвого розвитку» (для вихователів середніх груп з досвідом роботи до 5-ти років); «Сенсорно – пізнавальний розвиток дітей раннього віку» (для вихователів груп раннього віку); «Формування зв’язного мовлення у дітей четвертого року життя» (для вихователів молодших груп); «Логіко – математичний розвиток дошкільників через конструювання» (для вихователів старших груп).

Впродовж навчального року проводились засідання Школи педагогічної майстерності: «Організація ігрової діяльності для полегшення адаптації до умов навчального закладу» (з вихователями молодших груп); «Логіко – математичний розвиток старших дошкільників» (з вихователями середніх груп); «Маленькі дослідники великого світу. Пошуково – дослідницька діяльність старших дошкільників» (з вихователями старших груп); «Нетрадиційні технології зображувальної діяльності дітей раннього віку» (з вихователями ясельних груп); «Соціальний розвиток дошкільника (з вихователями різновікових груп); «Співпраця вихователя та спеціаліста на заняттях в спеціальних групах», «Вплив розвитку дрібної моторики рук на мовленнєвий розвиток дитини» ( з логопедами та дефектологами).

Велика увага приділялась організації методичних заходів з підвищення рівня кваліфікації педагогів ДНЗ. Було проведено творчі звіти: «Логіко – математичний розвиток старших дошкільників через інноваційні технології», «Формування фізичних якостей дитини дошкільного віку в процесі рухливих ігор на прогулянці ( вихователями вищої кваліфікаційної категорії), «Безпека нашого малюка» ( вихователями що мають педагогічне звання «вихователь – методист»).

Організовуючи роботу з молодими спеціалістами (Школа молодого освітянина), використано нетрадиційні організаційні форми, елементи сучасних технологій виховання та розвитку, психолого – педагогічні тренінги, педагогічні ігри. Так, для молодих спеціалістів організовано засідання «Віддай дитині щедрість серця й доброту душі», «Використання музейної педагогіки в системі дошкільної освіти», «Створення сучасного ігрового середовища», «Формування особистості дитини засобами гри». Вихователі – методисти в рамках роботи Школи молодого освітянина отримали теоретичні знання та практичні уміння під час зустрічей з різноманітним змістом («Співпраця дошкільного навчального закладу з загальноосвітнім навчальним закладом у підготовці дітей дошкільного віку до навчання в школі», «Складання плану роботи закладів», «Комплектуємо методичний кабінет», «Ведення ділової документації»).

За участю науковців Інституту розвитку дитини НПУ ім. М. П. Драгоманова та ІППО КУ ім.. Б. Грінченка відбулися семінари для вихователів – методистів на базі ДНЗ № 463, НВК «Довіра», інструкторів з фізичного виховання в ДНЗ № 33, вихователів інклюзивних груп в ДНЗ № 469, вихователів раннього віку в ДНЗ № 789, вчителів – логопедів та дефектологів в ДНЗ № 127.

В ДНЗ та НВК «ДНЗ-ЗНЗ» району в 2014-2015 році діяли консультативні пункти з актуальних питань навчання і виховання дошкільників, були охопленні наступні напрями освітньої діяльності: фізичне виховання, оздоровлення і загартування; використання скарбів народної педагогіки в роботі з дітьми; патріотичне виховання дошкільників; екологічне виховання; ігрова та театралізована діяльність; мовленнєво-комунікативний розвиток дошкільників; іноземна мова для дошкільників; художньо-естетичний розвиток; логопедична робота; робота з батьками організація роботи з дітьми 5-річного віку; з питань атестації педагогічних працівників ДНЗ; навчання дітей правилам дорожнього руху; правова освіта дошкільнят; інклюзивна освіта.

Проведено районі заходи: «Щедрий вечір по землі ходить, дітям подарунки носить»; свято української мови; конкурс читців «Славимо рідну мову»; тематичні заходи до Дня фізкультурника; Дня Матері, Дня Києва, Шевченківські дні; виставка творчих робіт «Весняні барви», «Осінній віночок», «Україна моя», «Києве мій».

Впродовж року педагоги працювали над впровадженням дослідно – експериментальної роботи регіонального рівня: ДНЗ № 560 «Від зернини до хлібини. Створення міні – музею хліба»; «Лего – технології в дошкільному навчальному закладі» в дошкільних навчальних закладах № 532, 819; ДНЗ № 199, 203, 249,785, 789, 390, НВК Обрій» «Психолого-педагогічного проектування взаємодії дорослого та дитини «Радість розвитку» (автор Т.Піроженко).

В січні 2015 року на базі ДНЗ № 390 відбувся міський науково – практичний семінар з питань організації проектної технології «Радість розвитку». Колективи закладів які приймають участь в експерименті були учасниками Міжнародної науково – практичної конференції «Сучасні діти – відображення цінностей дорослого світу» ( травень 2015року).

Також в січні було проведено районний фестиваль педагогічної майстерності «Калейдоскоп педагогічних ідей», визначено переможцями районного та учасниками міського етапу колективи ДНЗ № 139, №203, № 532, № 786, № 789.

Впродовж січня – травня в дошкільних навчальних закладах проводились зустрічі вихованців закладів з воїнами - учасниками АТО.

В лютому 2015 року на базі ДНЗ № 789 було проведено міський науково – практичний семінар для вихователів груп раннього віку.

У березні 2015 року проведено районний конкурс «Організації санітарно – просвітницької роботи в ДНЗ».

У квітні 2015 року проведено районний мистецько - патріотичний конкурс «Є у мене рідна Україна». Переможцями визначено колективи дошкільних навчальних закладів №№ 60, 71,85, 214, 218, 257, 276, 469, 599, 516, 669, 674, 785, 814, 819, навчально – виховний комплекс «Дзвіночок».

У травні 2015 року на міському фестивалі «Калейдоскоп педагогічних ідей» свій передовий педагогічний досвід представили педагоги ДНЗ № 203, 532, 789.

Також в травні педагогічні колективи ДНЗ № 532, 819 представили досвід роботи «Місто майбутнього на Всеукраїнському фестивалі «Роботіка».

На базі ДНЗ № 199, 203, 249, 390, 532, 789, СНВК «Лілея», НВК «Обрій» продовжували свою роботу консультативні пункти співпраці з родинами. В лютому було проведено районну батьківську конференцію «Роль родинного та суспільного виховання у формуванні свідомого патріотизму дитини дошкільного віку».

У вересні 2014 році продовжено термін дії договорів про співпрацю ІППО КУ ім. Б.Грінченка, Інститутом розвитку дитини НПУ ім. Драгоманова та управлінням освіти Святошинської районної в м. Києві державної адміністрації про проходження виробничої (педагогічної) практики студентами даних вузів.

На базі управління освіти та дошкільних навчальних закладів було створено умови для проходження практики 43 студентів даних ВНЗ.

У 2014 – 2015 році 247 педагогів пройшли курсову перепідготовку на курсах підвищення кваліфікації ІППО, що є щднією з форм поліпшення якості педагогічного процесу.

У 2015 році атестувалось 255 педагогів, з них 18 педагогам присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», 11 присвоєно педагогічні звання, 33 педагогам присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії», 53 - « спеціаліст ІІ категорії».

Методичною роботою НМЦ з питань дошкільної освіти в 2014-2015 році передбачено поліпшення якості дошкільної освіти, розроблення механізму, що забезпечує її сталий інноваційний розвиток. Поповнено банк даних педагогічного досвіду кращих дошкільних навчальних закладів і окремих педагогів, щодо можливостей раннього інтелектуального розвитку дітей та інших проблем виховання та навчання дітей дошкільного віку, використання якого допомагає педагогам району забезпечувати належний рівень дошкільної освіти.

24 дошкільних навчальних закладів представили передовий педагогічний досвід колективів курсистам ІППО КУ ім. Б. Грінченка.

Пройшли апробацію навчально – методичні матеріали педагогів ДНЗ № 139, 251, 276, 532, СНВК «Лілея» в ІППО КУ ім. Б. Грінченка.

57 педагогів району подали матеріали педагогічних досвідів до друку в фахові періодичні видання.

Продовжується робота в навчальних закладах району щодо здійснення інклюзивної освіти для дітей з синдромом Дауна. В 2014 -2015 навчальному році діти з синдромом Дауна відвідували групи загального розвитку в дошкільному навчальному закладі № 469, 601, 693,747.

Ефективність реалізації змісту Базового компоненту дошкільної освіти значною мірою залежить від узгодженості зусиль дорослих ( батьків, педагогів, практичних психологів, вчителів) та соціальних інституцій (сім’ї, дошкільного навчального закладу, початкової школи), відповідальних за повноцінний розвиток дитини шестирічного віку. З цієї метою методичною службою дошкільного відділу управління освіти проведено ряд заходів: нарада заступників директорів загальноосвітньої школи та вихователів - методистів дошкільних закладів з питань спільної роботи школи та дошкільного закладу щодо підготовки майбутнього першокласника в умовах сьогодення, проаналізовано стан роботи навчальних закладів з сім’єю та визначення найбільш ефективних форм роботи. Дане питання було обговорено під час засідань постійно - діючого Кругло столу, організованих в ЗНЗ Святошинського району.

Відповідно до пріоритетних завдань організації освітньої діяльності в ДНЗ та НВК «ДНЗ-ЗНЗ» Святошинського району організовано гурткову роботу, як систему розвитку творчого потенціалу дітей дошкільного віку та підтримки обдарованих дошкільників: гурток з хореографії, образотворчої діяльності, зображувальної діяльності, аеробіки, іноземних мов, вокалу, стрейчинг-гімнастики, ранньої профільної орієнтації, театралізованої діяльності, гри на музичних інструментах, з підготовки до школи, комп’ютерної грамотності, вивчення правил дорожнього руху, розвитку логічного мислення, розвитку українського мовлення; літературно-драматичний гурток; туристично-краєзнавчий гурток; гурток з народознавства.

Педагогічним досягненням району стала перемога завідуючої ДНЗ № 219 Рожко Ніни Миколаївни у конкурсі «Киянка року» у номінації «Жінка - берегиня».



ВИЗНАЧЕННЯ НАПРЯМІВ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ НА 2015- 2016 Н.Р.

І. Пріоритетними напрями розвитку дошкільної освіти в ДНЗ та НВК «ДНЗ-ЗНЗ» Святошинського району в 2015-2016 н.р:

- патріотичне та духовне виховання,

- екологічне виховання,

- комунікативно - мовленнєвий розвиток,

- формування основ здорового способу життя,

- вивчення стану розвитку вихованців на основі запровадження тестових та діагностичних методик,

- наступність у роботі ДНЗ та ЗНЗ,

- організація дослідно – експериментальної роботи в дошкільних навчальних закладах,

- співпраця з родинами та громадськими організаціями.

ІІ. Визначення завдань методичної роботи в ДНЗ та НВК «ДНЗ – ЗНЗ»:

2.Спрямування методичної роботи з педагогічними кадрами на організаційно – методичну та експериментально – методичну допомогу .

2.1.Створення умов для формування, розвитку, об’єктивної оцінки й використання інноваційних освітніх технологій та передового педагогічного досвіду.

2.2. Сприяння створенню й підтримці творчого, конструктивного педагогічного середовища.

2.3.Здійснення індивідуального консультування й професійної підтримки педагогів.

ІІІ Проведення Дня методичної допомоги в ДНЗ та НВК «ДНЗ – ЗНЗ».

3.1. Надання рекомендацій щодо підвищення якості освітнього процесу.

3.2. Відображення результатів вивчення стану організації життєдіяльності та забезпечення результативності дотримання рекомендацій.

3.3. Висвітлення на сайті управління освіти та під час організації різновидів форм методичної роботи:

- виявлений позитивний досвід ДНЗ та окремих педагогів;

- порушення та недоліки організації життєдіяльності ДНЗ та НВК «ДНЗ – ЗНЗ» з метою попередження негативних тенденцій.


Директор РНМЦ О. Гуменна


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка