Звіт про проведення декади методичного об’єднання вчителів гуманітарного циклу 2013/2014 навчального року



Скачати 105.29 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір105.29 Kb.
ЗВІТ

про проведення декади методичного об’єднання вчителів гуманітарного циклу 2013/2014 навчального року

Згідно плану методичної роботи школи та плану роботи методичного об’єднання вчителів гуманітарного циклу на 2013/2014 навчальний рік, з


02 грудня по 13 грудня 2013 року була проведена декада МО вчителів гуманітарного циклу.

29.11.2013 р. було проведене засідання методичного об’єднання (далі МО) вчителів гуманітарного циклу, на якому був складений, розглянутий і затверджений план проведення декади (Протокол №13 від 29.11.2013 р.).

Вчителі, члени МО, вирішили, що необхідно підготувати і провести відкриті уроки та позакласні заходи з метою обміну досвідом використання інтерактивних технологій на уроках гуманітарного циклу.

Під час декади МО гуманітарного циклу були проведені відкриті уроки та виховні заходи з предметів за графіком:



Графік відкритих уроків та заходів з предметів до декади МО вчителів гуманітарного циклу

(02.12.2013 – 13.12.2013)


Вчитель

Захід /Урок

Дата

Клас, предмет

Назва уроку/заходу

Бойчук І.А.

Урок

13.12

7 клас/ Всесвітня історія

Арабський халіфат




Захід

12.12

7-8 клас/

Історія


Інтелектуальна гра «Жінки в міфах, легендах, історії, літературі»

Орда І.А

Урок

09.12

7 клас/
Трудове навчання

Перенесення малюнку на тканину. Симетрія в оздоблювальній вишивці.




Захід

06.12

9-11 класи/
Трудове навчання

«Хай стелиться вам доля рушником»

Приходько І.С.

Урок

05.12

7 клас/ Іноземна мова (англійська)

Відвідування лікаря




Захід

06.12

7 клас/ Іноземна мова (англійська)

Казка «Попелюшка»

Пахуща Л.Ю.

Урок



10.12

7 клас/ Українська література


Григір Тютюнник «Климко».
Воєнне дитинство в повісті




Захід

02.12

9 клас/ Українська література

Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа, письменника. «Український Сократ»

Коваленко Г.І.

Урок

09.12

8 клас/
Українська література

Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність та сила духу «Ви щасливі, пречистії зорі..»




Захід

11.12

9 клас/
Світова література

Літературна кав’ярня «Дедушка, котрого мы любим»

Троян О.М.

Урок

03.12

11 клас/ Фізична культура

Баскетбол




Захід

06.12

9-11 класи/
Фізична культура

Спортивно-розвивальне свято «Баскет-шоу»

Богун Н.А.

Заняття

09.12

6 клас/ Логопедія

Диференціація звуків і букв П,Б

Декада МО гуманітарного циклу була проведена у визначений термін з


02 грудня по 13 грудня 2013 року. Уроки проводились організовано, на кожному з них були присутні вчителі-члени МО гуманітарного циклу та голова МО. Проведені уроки показали високий рівень майстерності вчителів. Вони ґрунтувалися на співробітництві вчителя та учнів, були використані інноваційні технології, інтерактивні методи та форми роботи. Плануючи уроки, позакласні заходи з предметів вчителі орієнтувалися на особистісно-зорієнтоване навчання, використовували нетрадиційні форми організації навчального процесу, головні педагогічні принципи.

Пахуща Людмила Юріївна, вчитель української мови та літератури, провела урок у 7 класі на тему: «Григір Тютюнник. «Климко». Воєнне дитинство в повісті» та позакласний захід з української літератури у 9 класі на тему: «Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, письменника. «Український Сократ»».

Метою уроку ознайомити учнів із матеріалом про життя і творчість Григора Тютюнника, викликати інтерес до вивчення творів письменника; розвивати навички виділення головного, сприйняття та засвоєння матеріалу на слух, виразного читання й спостереження над художнім текстом; виховувати інтерес до української літератури. Урок розпочався вчасно, організовано. Структура уроку відповідала поставленій меті, методам та формам роботи. Були надані наступні методичні рекомендації: використовувати більше наочності, сприяти активній діяльності учнів, що працюють на початковому рівні шляхом диференційованого навчання, більше використовувати інтерактивні засоби навчання. Було вирішено, що урок пройшов на достатньому методичному рівні.

Метою позакласного заходу з української літератури «Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, письменника. «Український Сократ»»

було зацікавити учнів особою поета та його творчістю, допомогти осягнути життєвий і творчий шлях Григорія Сковороди, удосконалювати вміння аналізувати факти, вчинки, давати оцінку певним явищам; розвивати спостережливість, вміння аналізувати, коментувати, уміння визначати провідні ідеї його творів; виховувати прагнення добра, справедливості, бажання пізнавати світ, почуття пошани до творчості поета. Мета заходу була досягнута, усі учні були активні, творчо працювали. На заході була доброзичлива, але емоційна атмосфера, учні не боялися висловлювати свої думки. Захід був оцінений на достатній методичний рівень.



Коваленко Галина Іванівна, вчитель російської мови та світової літератури, провела урок у 8 класі на тему: Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність та сила духу «Ви щасливі, пречистії зорі..» та відкритий захід для учнів 9 класу «Дедушка, котрого мы любим».
Метою уроку проведеного у 8 класі з української літератури було ознайомити учнів з життям і творчістю Лесі Українки, її мужності та сили духу; формувати вміння виразно читати та аналізувати її твори; виховувати патріотичні почуття в учнів, прищеплювати любов до прекрасного. Кабінет був оформлений наочністю: портретом Лесі Українки, світлинами її батьків, брата, будинку. На уроці активно працювали учні, додаючи до біографічних даних поетеси цікаві невідомі факти з її життя і творчості. Також учні проводили аналіз поезії за попередньо складеним планом. Пошуково-дослідницька робота була підсумована інтерактивними методами навчання. Мета уроку була досягнута.

Метою позакласного заходу було ознайомити учнів з невідомими біографічними даними Іваном Андрійовичем Криловим; формувати вміння інсценувати напам'ять байки Крилова, знаходити прихований зміст цих байок, виховувати в учнів толерантність. Захід був проведений у формі літературної кав'ярні. Кабінет був прилаштований для проведення заходу. Захід пройшов дуже цікаво, адже було використано багато різних видів діяльності: інсценування байки «Стрекоза и Муравей», доповіді учнів про життя І.А. Крилова, пошукова діяльність, а також конкурс юних художників. Мета заходу була досягнена. Було вирішено, що захід пройшов на достатньому методичному рівні.



Приходько Інна Сергіївна , вчитель англійської мови провела урок на тему «Відвідування лікаря» для учнів 7 класу та відкритий виховний захід з предмета на тему: «Попелюшка».

Метою уроку було закріпити вивчений лексичний і граматичний матеріал по темі; вдосконалити вміння учнів складати діалоги з поданих реплік та розігрувати їх, розвивати навики усного діалогічного мовлення, фонетичний слух; виховувати інтерес до здорового способу життя. На уроці були задіяні інформаційно-комунікативні технології, зокрема ноутбук і проектор. Урок розпочався вчасно. Вчитель багато уваги приділяла усно-діальгічному мовленню, що було присвячене здоровому способу життя. Закріплення вивченого матеріалу відбувалося у формі діалогу з використанням вивченої лексики та граматики. Мета уроку була досягнута. Урок пройшов на достатньому методичному рівні.


Метою заходу було розвивати в учнів усне і діалогічне мовлення; виховувати художньо-еститичні навички, розвивати моральні та етичні навички поведінки в суспільстві. Захід був проведений за сценарієм казки «Попелюшка». Заздалегідь дітям були роздані ролі. Кабінет був облаштований спеціально до заходу. Декорації були виготовлені з допомогою дітей. Учні приймали активну участь у казці. У кінці заходу учні-актори разом з вчителем зробили висновки про вчинки, які потрібно робити для того, щоб жити в злагоді та мирі. Мета заходу була досягнута. Захід пройшов на достатньому методичному рівні.

Троян Олексій Миколайович, вчитель фізичної культури, підготував та провів відкритий позакласний захід з фізичної культури серед учнів 9-11 класів на тему: «Баскет-шоу» та відкритий урок в 11 класі на тему: «Баскетбол».

Метою заходу було проведено спортивно-розвивальне свято «Баскет-шоу». За мету було поставлено виховувати любов до фізичної культури і спорту, піднімати престиж фізичної культури у школі, залучити молодших школярів до занять у секції баскетболу.

Тип заходу: змагання. Олексій Миколайович поділив дітей на дві команди і розповів програму змагань. Під час заходу були враховані всі реальні можливості учнів, вміло обрано структуру, методи та види роботи для досягнення мети. Оскільки всі учасники заходу були старшого шкільного віку, всі вправи та конкурси з баскетбольної тематики виконувалися на належному рівні. Це дало учням середнього шкільного віку стимул до занять баскетболом та відпрацювання окремих елементів баскетболу до певної досконалості їх виконання. Наприкінці заходу були підведені підсумки, після чого розпочалося нагородження . Треба відмітити, що протягом усього заходу вчитель тримав в полі зору кожного учня, здійснював особистісно-зорієнтоване навчання . Мета заходу була досягнута, усі учні були активні. Було вирішено оцінити захід як такий, що пройшов на достатньому методичному рівні.

Метою відкритого уроку було прививати прагнення до занять фізичною культурою, закріплення та удосконалення елементів баскетболу, виховувати почуття колективізму, дружби і взаємовиручки. Урок складався з 3-х частин: підготовчої частини, основної та заключної. У підготовчій частині були організуючі та загально-розвивальні вправи, де був використаний фронтальний метод організації діяльності учнів. У основній частині учні повторювали та вдосконалювали техніку ведення м’яча у різний спосіб, правою та лівою руками. У заключній частині учні відновлювали дихання за допомогою ходьби та розслаблюючих вправ. Для досягення мети вчитель індивідуально підходив до



кожного учня. Мета уроку була досягнута. Урок був цікавий, насичений, усі учні були задіяні. Було вирішено оцінити урок на достатньому методичному рівні.

Богун Ніна Анатоліївна, вчитель-логопед, підготувала та провела логопедичне заняття з теми: «Диференціація звуків [п]-[б]». Заняття відповідало вимогам санітарно-гігієнічних норм. Для реалізації поставленої мети
вчитель-логопед застосовувала різні форми та методи роботи, які сприяли засвоєнню матеріалу. Всі види робіт проводилися з урахуванням можливостей та вмінь учнів. Для того, щоб викликати інтерес та бажання працювати до заняття були включені різноманітні динамічні ігри (гра з м’ячем , буквений футбол); дидактичні ігри, загадки, вірші, чистомовки. Заняття було побудоване в ігровій формі, що відповідало віком особливостям учнів. Різні ігри та логічні вправи сприяли підвищенню пізнавальної активності учнів. Заняття було емоційно забарвленим, вчитель приділяла увагу питанню охорони здоров’я. Заняття було вирішено оцінити на високому методичному рівні.

Орда Ірина Анатоліївна, вчитель трудового навчання, провела урок у 7 класі на тему: «Перенесення малюнку на тканину. Симетрія в оздоблювальній вишивці» та відкритий захід з предмета серед учнів 9-11 класів «Хай стелиться вам доля рушником».
Метою уроку було ознайомити учнів з історією розвитку вишивки гладдю, технологією перенесення малюнка на тканину, навчити створювати композицію виробу використовуючи метод симетрії, розвивати охайність, естетичні смаки, сприяти сприяти розвитку пізнавальних інтересів учнів. Тип уроку: комбінований. Урок розпочався вчасно та організовано. Актуалізація учнів пройшла за допомогою «Бліц-турніра». При роботі над темою уроку були використані словесний і наглядний методи, а також практична робота. При виконанні практичної частини уроку кожний учень мав можливість продемонструвати отримані на уроці знання. Мета уроку була досягнута. Урок пройшов на достатньому методичному рівні.
Метою заходу було поглибити знання з народознавства, історії України і трудового навчання; розвивати навички пошукової діяльності, відроджувати традиції українського народу; виховувати любов до національної культури, почуття національної гордості. Позакласний захід розпочався вчасно та організовано. В ході проведення заходу були продемонстровані учнями ті уміння та навички, що отримані на уроках трудового навчання по виготовленню рушників. Мета позакласного заходу була досягнута через зміну видів діяльності, демонстрації умінь та навиків, залучення всіх присутніх до участі в заході. Захід був проведений на достатньому методичному рівні.
Бойчук Ірина Андріївна, вчитель історії, провела урок у 7 класі на тему: «Арабський халіфат» і позакласний захід інтелектуальну гру «Жінки в міфах, легендах, історії, літературі» серед учнів 7-8 класів.
Метою уроку «Арабський халіфат» було розкрити особливості виникнення ісламу і його ролі в об’єднанні арабів; з’ясувати, як відбувався розвиток Арабського халіфату за Омейядів та Аббасидів; розвивати вміння здобувати нові знання, поєднуючи інформацію з розповіді вчителя, підручника та історичної карти; виховувати в учнів повагу до загальнолюдських ідеалів, що містить іслам, і яким повинні слідувати люди незалежно від їхніх релігійних переконань.

Так як тип уроку комбінований, вчитель розпочала з перевірки домашнього завдання. На уроці було представлено багато наочного матеріалу (презентація, атлас, карти, схеми і таблиці), що дало змогу не тільки зацікавити дітей, але й краще зрозуміти матеріал. На уроці були різні види роботи (індивідуальна робота з підручником, робота в парах), а також були задіяні інформаційно-комунікативні технології. Урок постійно доповнювався історичними цікавинками. В кінці уроку вчитель запропонувала дітям прослухати хасиди (висловлювання і настанови) пророка Мухаммеда і поміркувати над тим, які загальнолюдські ідеали вони містять.


Метою заходу було назвати найбільш відомих жінок в історії України та світу, сприяти розвитку пізнавальних інтересів та здібностей, формуванню естетичної культури, вихованню поваги до жінки, спонукати до самовдосконалення. У проведенні інтелектуальної гри використовувалися різні види роботи учнів, як індивідуальні, так і групові. Робота була розділена між кожним учнем класу (ведучі, капітани, судді, тощо), тобто всі діти активно приймали участь у грі. У своїй роботі вчитель використовувала багато наочності. Це були і плакати, девізи команд, і заздалегідь підготовлені бланки відповідей на запитання. Також була створена презентація, яка стала невід'ємною частиною проведення заходу. Мета заходу була досягнута. Захід був проведений на достатньому методичному рівні.

Проведені уроки показали високий та достатній рівні майстерності вчителів. Майже всі вони ґрунтувалися на співробітництві вчителя та учнів, були використані інноваційні методи та технології у навчанні. Плануючи структуру уроку, вчителі орієнтувалися на особистісно-зорієнтоване навчання, використовували інтерактивні методики.



На думку членів МО та адміністрації декада пройшла організовано, результативно. Із задоволенням працювали не лише вчителі, а й діти. Вчителі переконались, що уміння вчитися повинно розумітися як цілісне індивідуальне психологічне утворення, що інтегрує індивідуальний досвід успішної навчальної праці учня й характеризується наявністю в нього розвинених способів навчальної діяльності. У сформованому вигляді ця компетентність дозволяє запобігти перевантаженню, активізує пізнавальну діяльність, ініціативу особистості, сприяє раціональному використанню часу й навчальних засобів, дає змогу не губитися в новій пізнавальній і життєвій ситуації.




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка