Звіт про роботу манум за 2013-2014 н р. м. Івано-Франківськ звіт івано-франківської малої академії наук учнівської молоді івано-франківської міської ради івано-франківської області



Скачати 478.7 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації09.03.2016
Розмір478.7 Kb.
  1   2
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Івано-Франківська Мала академія наук учнівської молоді

Івано-Франківської міської ради

Івано-Франківської області

ЗВІТ

про роботу МАНУМ

за 2013-2014 н.р.


м. Івано-Франківськ

1.ЗВІТ

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МАЛОЇ АКАДЕМІЇ НАУК

УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПРО ПІДСУМКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ

У 2013-2014 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

Сьогодні, як ніколи, гостро постає питання формування нової на­укової, професійної еліти, яка буде задавати тон у науці, державному управлінні, економіці та культурі України.

Сучасним дітям украй потрібно поринути за межі шкільної програми, шкільного підручника, у світ пізнання навколишнього середовища, тих подій, які сприяють розвитку науки і техніки, виробництва, історії та культури нашої держави.

Саме тому й була створена 2 січня 2013року на виконання рішення Івано-Франківської міської ради (31 сесія) шостого демократичного скликання від 29.11.2012р. № 883-31 Івано-Франківська Мала академія наук учнівської молоді Івано-Франківської міської ради Івано-Франківської області як окремий позашкільний навчальний заклад відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 6 травня 2001 року № 433 «Про затвердження переліку типів позашкільних навчальних закладів і Положення про позашкільний навчальний заклад» (із змінами, внесеними згідно з Постановами Кабінету Міністрів України № 616 від 27.07.2005р., № 993 від 05.11.2008р., № 769 від 27.08.2010р.).

Івано-Франківська Мала академія як позашкільний навчальний заклад і цілісна соціально-педагогічна система створює умови для творчого, інтелектуального, духовного удосконалення учнів та його стимулювання, формує в учнів уміння та навики культури наукового дослідження, стає центром наукових досліджень учнів та захисту їх авторських прав та інтересів.

Мала академія наук є вагомим досягненням розвитку позашкільної освіти в Україні. На сьогодні МАН забезпечує процеси розвитку здібностей учнів; виявлення та відбору обдарованих дітей; духовного, інтелектуального, творчого розвитку підростаючого покоління; створення умов для соціального та професійного самовизначення особистості; виховання майбутньої творчої та наукової зміни.

Невід’ємним компонентом ефективної діяльності МАН є співпраця з вищими навчальними закладами, науковими установами та громадськими інститутами, що сприяє успішному виконанню її головної функції – формування інтелектуального потенціалу української нації.

Сьогодні МАН виховує професійно зорієнтованих, озброєних відповідним науковим, дослідницьким інструментарієм молодих людей, які вже у школі знають своє призначення, спрямування, наукове покликання і йдуть до вищих навчальних закладів, чітко розуміючи, в якій науковій галузі вони хочуть працювати.

Мала академія наук учнівської молоді визнана суспільством саме тією освітньою системою, яка здатна реалізувати початковий етап у багатоступеневій підготовці майбутньої наукової еліти України, створити умови для самовизначення і духовного зростання дітей та молоді, їх підготовки до активної професійної та громадської діяльності, досягнення успіху в житті.

Мережа секцій Малої академії залучає учнівську молодь до науково-пошукової, експериментальної, конструкторської та винахідницької діяльності в різних галузях науки і техніки. Діти вивчають та досліджують питання зоології та ботаніки, екології, охорони довкілля, медицини, генетики, хімії, прикладної математики, математики, психології, архітектури та дизайну, технологій програмування, географії, гідрології, теоретичної фізики, експериментальної фізики, правознавства, теології та історії релігії, історії України, історичного краєзнавства, мистецтвознавства, української літератури, української мови, французької мови, економічної теорії, мікроекономіки та макроекономіки тощо.

У діяльності Малої академії наук учнівської молоді міста Івано-Франківська особлива роль належить методиці позашкільної освіти, що базується на застосуванні компетентнісного підходу, де в зміст освіти інтегровані такі основні компетентності особистості, як пізнавальна, практична, творча і соціальна. Розробка такої методики пов’язана з приведенням змісту позашкільної освіти у відповідність до сучасних вимог і визначенням таких організаційних форм і методів, дидактичних засобів, які сприяють розв’язанню завдань навчання, виховання, розвитку, соціалізації підростаючого покоління.

Вищезазначене зумовило необхідність розроблення Концепції розвитку Івано-Франківської Малої академії наук учнівської молоді Івано-Франківської міської ради Івано-Франківської області як профільного позашкільного навчального закладу та координаційного центру наукової та дослідницько-експериментальної діяльності учнівської молоді в місті.

Концепція є системою поглядів педагогічного колективу, спрямованою на оптимізацію соціально-педагогічних умов, створених для навчання, виховання, творчого, духовного, інтелектуального розвитку й соціалізації дітей та учнівської молоді в позашкільному навчально-виховному просторі міста.

Концепцію розроблено з урахуванням освітніх завдань, специфіки діяльності закладу: залучення учнівської молоді до пошукової, експериментальної, дослідницької роботи в різних галузях науки і техніки, забезпечення її творчого, інтелектуального, духовного розвитку, підготовки до майбутньої професійної та громадської діяльності, системності науково-методичної роботи, упровадження інноваційних технологій навчання та виховання.


Основними концептуальними положеннями щодо розвитку системи роботи МАНУМ є:

  • інноваційна організаційно-педагогічна діяльність: упровадження сучасних ІКТ у навчально-виховний процес, методико-координаційну роботу;

  • науково-методична робота: удосконалення науково-методичного забезпечення діяльності МАНУМ, інформаційно-методичне забезпечення роботи з батьками;

  • психологічний супровід: удосконалення діагностичної та корекційно-розвивальної роботи з дітьми;

  • організаційно-координаційна діяльність: удосконалення організаційно-педагогічних моделей роботи;

  • поглиблення знань учнів за обраними освітніми напрямами;

  • формування дослідницької компетентності (опанування основами наукового дослідження, розвиток комунікативно-творчих умінь, навичок самоорганізації та самоконтролю, культури інтелектуально-творчої діяльності);

  • розвиток творчих здібностей особистості в процесі навчально-дослідницької діяльності, становлення її творчої активності та самостійності;

  • профорієнтація та психолого-педагогічна підготовка до навчання у вищих навчальних закладах;

  • інформаційне забезпечення сторінки сайту МАНУМ;

  • координація роботи наукових товариств загальноосвітніх закладів Івано-Франківської міської ради.

Важливим для реалізації концептуальних положень розвитку МАНУМ є оптимізація управлінської діяльності; матеріально-технічне та фінансове забезпечення інноваційного розвитку закладу; розширення мережі секцій відповідно до наукових відділень МАН; організація міжнародного співробітництва.

Тому основними напрямами методичної роботи Івано-Франківської Малої академії наук учнівської молоді визначено:


  • сприяння адаптації МАНУМ як позашкільного навчального закладу до роботи в умовах розвитку ринкової економіки;

  • створення єдиного інформаційного поля для покращення професійно-творчої взаємодії педагогів (Інтернет-ресурси, друковані видання, методичні посібники для керівників секцій);

  • впровадження інноваційних педагогічних методик і технологій, обмін перспективним досвідом, розв’язання актуальних методико-педагогічних проблем.

Цьогоріч вперше було проведено святкове дійство – урочисте відкриття нового навчального року в Малій академії наук учнівської молоді міста Івано-Франківська. Свято знань, обдарованості, мистецтва, почуття гордості за здійснене та впевненості у майбутніх звершеннях відбулося 28 вересня 2013 року в актові залі Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.



З метою якісної підготовки до конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАНУМ у 2013-2014н.р. 18 жовтня 2013 року в актовій залі Міського Центру науково-технічної творчості учнівської молоді (вул.В.Івасюка, 38а) відбулася загальноміська установча сесія для слухачів та дійсних членів міської Малої академії наук та наукових товариств закладів освіти Івано-Франківської міської ради.

Учні-члени МАНУМ та їхні наставники мали змогу отримати поради щодо обрання теми, підготовки та написання науково-дослідницької роботи та її захисту на конкурсі МАН.

8 листопада 2013 року в Івано-Франківській Малій академії наук учнівської молоді (вул. Івасюка, 38 а) відбулася зустріч із письменником, поетом, перекладачем, публіцистом, кандидатом біологічних наук, доцентом кафедри біології та екології Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, викладачем Малої академії наук Артуром Сіренком. Зустріч проводилася з нагоди Дня української писемності та мови.

Адміністрацією МАНУМ видано методичний посібник «Шлях до науки – крок у майбутнє» (рекомендації щодо виконання науково-дослідницьких робіт).

З 1 листопада 2013року працює сайт Івано-Франківської Малої академії наук учнівської молоді (http://akademium.if.ua), де розміщена вся важлива інформація для МАНівців та їхніх наукових керівників.

19 листопада 2013 року директор Івано-Франківської МАНУМ Загрійчук І.Й. брала участь у роботі обласної науково-практичної конференції «Розвиток творчого потенціалу особистості в умовах модернізації навчально-виховного процесу в позашкільному навчальному закладі», де виступала із доповіддю «Теоретико-методичні (концептуальні) засади розвитку Малої академії наук Івано-Франківської міської ради».


На виконання наказу Івано-Франківської МАНУМ від 18.11.2013р. № 25 «Про здійснення тематичного контролю за рівнем організації навчально-виховного процесу на заняттях секцій Івано-Франківської МАНУМ

з 25 листопада до 23 грудня 2013 року комісією МАНУМ відповідно до затвердженої робочої програми був проведений тематичний контроль за рівнем організації навчально-виховного процесу на заняттях секцій Малої академії наук учнівської молоді Івано-Франківської міської ради.

Мета контролю – виконання нормативних документів Міністерства освіти

і науки України та органів державного управління освітою щодо організації роботи секцій в Малій академії наук учнівської молоді, створення сприятливих навчально-методичних, матеріально-технічних умов для організації навчального процесу, ефективності впровадження інноваційних педагогічних технологій, визначення рівня організації навчально-виховного процесу на заняттях секцій Івано-Франківської МАНУМ.

За результатами тематичного контролю за рівнем організації навчально-виховного процесу на заняттях секцій Малої академії наук учнівської молоді Івано-Франківської міської ради підготовлена довідка та видано наказ.

Ключова роль у вихованні юних дослідників належить педагогічним і науково-педагогічним працівникам МАН. Цьогоріч Мала академія наук учнівської молоді працювала у такому складі:

12-учителів;

3- викладачі ВНЗ;

2 - магістри;

9- доцентів;

11- кандидатів наук;

2- професори;


  1. доктор наук;

1 – член-кореспондент Української Академії Наук.

Науково-дослідницька робота в МАН організована за науковими

відділеннями та секціями відповідно до структури, затвердженої Президією МАН України. Для задоволення інтересів і потреб дітей у дослідницькій діяльності в різних галузях науки й техніки щороку в системі роботи МАН запроваджуються нові секції та наукові відділення.

У 2013–2014 н. р. структура наукових відділень Івано-Франківської МАНУМ складалася із 24 секцій, 41 групи, 11 наукових відділень, де займалися 298 учнів-членів МАНУМ.

Із 41 групи цьогоріч 17 ­– із індивідуальним навчанням, що означає конкурсну підготовку, консультації для слухачів, кандидатів у члени та дійсних членів Малої академії наук учнівської молоді з науково-дослідницької, експериментальної, пошукової та винахідницької роботи.

Одним із провідних заходів МАН, який свідчить про роботу з обдарованими дітьми, є Всеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук. Конкурс проводиться з метою духовного, творчого, інтелектуального розвитку дітей та молоді, виховання їх у дусі патріотизму і демократичних цінностей, створення умов для формування інтелектуального потенціалу нації.

Уже другий рік поспіль з нагоди закінчення навчального року та Всеукраїнського Дня науки в Малій академії наук учнівської молоді Івано-Франківської міської ради Івано-Франківської області проводиться День науки. Мета такої урочистої академії – популяризація наукової праці школярів, підтримка та стимулювання інтелектуально і творчо обдарованої молоді, підбиття підсумків роботи в Малій академії наук за навчальний рік, нагородження переможців конкурсів-захистів та вручення свідоцтв про позашкільну освіту випускникам МАНУМ.

2.КАДРОВИЙ СКЛАД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ

МАЛОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ

У 2013-2014 Н. Р.


з/п

Прізвище, ім’я,

по батькові

Посада

Примітка



Загрійчук Ірина Йосипівна

Директор

Основний працівник



Бойко Іван Дмитрович

Методист

Основний працівник



Перегон Любов Миколаївна

Керівник секції інформаційних технологій

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Соломко Андрій Васильович

Керівник секції математики

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Йосипенко Лариса Богданівна

Керівник секції фізики

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Мельник Марія Василівна

Керівник секції хімії

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Бродин Іванна Іванівна

Керівник секції фізики

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Василевич Любов Пилипівна

Керівник секції

української мови



Сумісник

(погодинна оплата праці)





Сіренко Артур Геннадійович

Керівник секції біології

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Яремко Ольга Євгенівна

Керівник секції гідрології

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Савчук Софія Петрівна

Керівник секції зоології та ботаніки

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Буяк Наталія Павлівна

Керівник секції архітектури і дизайну

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Каленюк Оксана Миколаївна

Керівник секції

англійської мови



Сумісник

(погодинна оплата праці)





Рублик Любов Адамівна

Керівник секції хімії

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Малахова Ірина Михайлівна

Керівник секції правознавства

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Двилюк Надія Володимирівна

Керівник секції англійської та німецької мови

Основний працівник



Максимець Богдан Володимирович

Керівник секції історії України

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Клепар Марія Василівна

Керівник секції мистецтвознавства

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Атаманюк Ярослава Дмитрівна

Керівник секції географії та ландшафтознавства

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Савчук Олег Ігорович

Керівник секції теології, релігієзнавства та історія релігії

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Мельник Дмитро Олександрович

Керівник секції хімії

Сумісник

(погодинна оплата праці)






Залевська Оксана Михайлівна

Керівник секції української літератури

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Залевська Іванна Іванівна

Керівник секції української літератури

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Федунь Марія Романівна

Керівник секції української літератури

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Кручок Ірина Степанівна

Керівник секції історії України

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Грицишин Богдан Михайлович

Керівник секції психології

Основний працівник



Буртняк Іван Володимирович

Керівник секції макроекономіки та мікроекономіки

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Вацеба Олег Богданович

Керівник секції французької мови

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Мороз Олег Адамович

Керівник секції всесвітньої історії

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Поліщук Андрій Ярославович

Керівник секції правознавства та економічної теорії

Основний працівник





Комар Володимир Леонович

Керівник секції всесвітньої історії

Сумісник

(погодинна оплата праці)





Уварова Світлана Степанівна

Керівник секції історичного краєзнавства

Сумісник

(погодинна оплата праці)





3. АТЕСТАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

_

4.ПЕДАГОГІЧНІ РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МАЛОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ У 2013-2014 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ:

10.09.2013р.

24.12.2013 р.



Травень 2014р.



Тема: «Обдарована дитина: творчі надбання, реалії, перспективи».

Порядок денний:

  1. Вибори секретаря, затвердження складу педагогічної ради.

  2. Аналіз роботи педколективу за минулий навчальний рік. Про стан роботи з обдарованими учнями гуртків. Перспективи, можливості творчої співпраці з науковцями.

  3. Затвердження річного плану роботи МАНУМ, списків навчальних груп, розкладу роботи занять у секціях (гуртках) на 2013-2014 н.р.

  4. Навантаження керівників гуртків на 2013-2014 н.р.

  5. Стан медичного огляду працівників МАНУМ.

  6. Різне.



Тема: «Функціонування в Малій академії наук системи науково-дослідницької роботи з учнями, її вплив на якість навчально-виховного процесу».
Порядок денний:

  1. Виконання рішень попередньої педради.

  2. Результати системи науково-дослідницької роботи з учнями-членами МАНУМ. Підготовка до І (міського) конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН.

  3. Про рівень організації навчально-виховного процесу на заняттях секцій МАНУМ. Роль секційних занять у формуванні інтересу до знань та здійсненні професійної орієнтації учнівської молоді.

  4. Різне (презентація сайту та методичних посібників МАНУМ).


Тема: Досягнення учнів-членів МАНУМ – це якість роботи керівника секції.

Порядок денний:

  1. Виконання рішень попередньої педради.

  2. Про результативність роботи гуртків (секцій) МАНУМ у 2013-2014 навчальному році; підсумки проведення ДПА на отримання свідоцтв про позашкільну освіту випускниками Івано-Франківської МАНУМ.

  3. Підготовка до проведення оздоровлення вихованців Івано-Франківської МАНУМ в літній період.

  4. Різне.

ПРИМІТКА: Підсумкова педрада не проводилась, оскільки всі питання, які планувались розглянути на засіданні педагогічної ради, директор висвітлила у своїй доповіді на Дні науки в

  1   2


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка