Звіт про роботу методичного об ’ єднання вчителів початкових класів за 2012 2013 н р. Звіт роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2012 2013 навчальний рік



Скачати 289.8 Kb.
Дата конвертації02.04.2016
Розмір289.8 Kb.
Звіт

про роботу методичного обєднання

вчителів початкових класів

за 2012 – 2013 н.р.
0022-049-reshenie

Звіт

роботи методичного обєднання

вчителів початкових класів

за 2012 – 2013 навчальний рік

В 2012-2013 н.р. методична робота вчителів початкових класів була спрямована на вирішенням проблемних завдань навчання і виховання учнів. З урахуванням рівня організаціі навчально – виховного процесу, особливостей складу учнів початкових класів, учителі, члени м/о працювали над науково - методичною проблемою області «Професійна мобільність вчителя в контексті Болонського процесу».


В 2012 – 2013 навчальному році розглядався аспект «Інтердисциплінарний підхід як механізм розвитку мобільності педагога».
Над цією проблемою працювали 5 вчителів, членів методичного об’єднання :

Бондаренко В.І. – вчитель вищої категорії, 32 рік педагогічного стажу «Розвиток пізнавальної активності та в процесі навчальної діяльності».

Синиця Т.М. – вчитель вищої категорії, 34 роки педагогічного стажу,

«Використання інтерактивних методів навчання на уроках рідної мови»,

Таран А.В. – вчитель першої категорії, 26 років педагогічного стажу,

«Інтеграція пізнавальної діяльності»;

Бондаренко Л.В. – вчитель першої категорії, 29 років педагогічного стажу, «Розвиток логічного мислення на уроках математики»;

Колєснік Т.О. – вчитель спеціаліст, 33 роки педагогічного стажу

«Формування дитячого колективу в умовах шкільного життя».

У своїй роботі вчителі впроваджували інноваційні технологіі , поєднували групові та індивідуальні форми роботи,підвищували науково – теоретичний рівень викладання навчальних предметів.

Було проведено 5 засідань методичного об’єднання вчителів початкових класів.

І засідання
1.Виконання плану роботи за минулий навчальний рік та обговорення

плану роботи методичного об’єднання на 2012 – 2013 н.р


2.Затвердження плану роботи методоб’єднання на 2012 – 2013 н.р.

3.Програмно-методичне забезпечення початкової школи.


4.Опрацювання методичних рекомендацій щодо організації навчально-виховного процесу в початковій школі на навчальний рік.
5.Погодження календарних планів на І семестр.
6.Методичні поради молодому вчителю «Як зробити урок ефективним?».

7.Консультація психолога по заповненню анкет про обдарованих дітей.

8.Погодження текстів контрольних робіт.
ІІ засідання
1.Інформація про рішення попереднього засідання.
2.Опрацювання науково-методичної проблеми області «Проектування педагогічного простору для стимулювання внутрішньої і зовнішньої мобільності учасників навчально-виховного процесу».
3.Технологія планування виховної роботи з молодшими школярами.
4.Підготовка дітей до конкурсу мовознавців.
5.Адаптація учнів 1 класу. Результати моніторингу.
6.Ознайомлення з новинками методичної літератури.
ІІІ засідання

1.Інформація про рішення попереднього засідання.


2.Аналіз контрольних робіт за І семестр 2012 – 2013 н.р.
3.Погодження календарних планів на ІІ семестр.
4.Моніторинг досягнень учнів початкових класів.
5.Підсумки перевірки техніки читання учнів 2 – 4 класів.
5. Погодження календарних планів на ІІ семестр

2012 – 2013 навчального року.


6. Моніторинг навчальних досягнень учнів початкових класів

за І семестр 2012 – 2013 навчального року.


7. Підсумки перевірки техніки читання учнів 2 – 4 класів.


ІV засідання
1. Аналіз участі вчителів початкової школи у районному семінарі.

2. Обмін досвіду по впровадженню інтерактивних методів

навчання у початкових класах.
3. Круглий стіл на тему «Як розвивати інтерес дитини до навчання».
4. Затвердження текстів державної підсумкової атестації

за 2012 – 2013 навчальний рік.


5. Ознайомлення з новинками методичної літератури.
6. Погодження планів навчальних екскурсій.
V засідання.

1.Адаптація учнів 1 класу до шкільного життя.


2. Аналіз контрольних робіт за ІІ семестр учнів 2 – 3 класів

та державної підсумкової атестації учнів 4 класу.


3.Підсумок перевірки техніки читання учнів 2 – 4 класів.
4. Організація оздоровлення дітей на базі Нововоронцовської

ЗОШ І – ІІІ ст.№ 2.


5. Підсумок – звіт роботи шкільного методичного об’єднання

вчителів початкових класів за 2012 – 2013 навчальний рік.

Аналіз роботи свідчить, що за минулий рік вчителі вдосконалювали професійну майстерність в пошуку до ефективних форм і методів навчання. Серед вчителів практикувались відкриті уроки та виховні заходи.

Бондаренко В.І. у своїй роботі намагалася сприяти самореалізаціі, саморозвитку, самозахисту дитини. На засіданні педагогічної ради брала участь в обговоренні питання: «Запровадження особистісно-орієнтованого навчання на уроках фізичної культури».

На шкільному в цьому році викладені наступні матеріали:

«Київ – столиця України» відкритий урок, «Додавання та віднімання чисел частинами», «Впровадження особистісно-орієнованого навчання на уроках фізичного виховання».

Синиця Т.М. має напрацювання з питання «Використання інтерактивних методів навчання на уроках рідної мови».

На засіданні педагогічної ради та методичному об’єднанні вчителів поділилася досвідом з питання: «Інноваційні методи навчання з розвитку швидкісного читання молодших школярів». В 2013 році брала участь в районному семінарі вчителів початкових класів «Використання міждисциплінарного підходу в системі роботи вчителя початкових класів» (обмін досвіду).

На шкільному сайті на веб – сторінці розміщені матеріали:


  • «Практичні засоби розвитку техніки та виразності читання»;

  • Урок фізичної культури у 2 класі.

Досягненнями учнів Синиці Т.М. є:

2012 р.- інтерактивно – природничий конкурс «Колосок» (7 призерів золотих і срібних дипломів);

конкурс художньої самодіяльності (Охременко К. ,Артюніна Н.);


  • І місце в конкурсі «Букет замість ялинки»;

  • призове місце – конкурс «Осіння фантазія».

Вихованці 2 класу були учасниками конкурсів : «Розумники і розумниці»,

«Лицарський турнір», «Веселі старти».



Таран А.В. п’ятий рік поспіль продовжує роботу над актуальною в сьогоденні проблемою «Інтеграція пізнавальної діяльності молодших школярів». Був проведений інтегрований урок : фізична культура + громадянська освіта + основи здоров’я.

В співпраці вчитель + учні + батьки були створені проекти «Сільська ластівка», «Казки зарубіжних письменників».

На сайті особистої сторінки вміщені наступні матеріали :

конспекти уроків для 2 класу з громадянської освіти, математики, української мови, природознавства, основ здоров’я, читання, образотворчого мистецтва.

Сторінку методичного об’єднання поповнила такими матеріалами:

«Поради для батьків молодших школярів», «Рекомендації щодо початку нового навчального року», презентація «Аспекти виховної діяльності класного керівника».

Учні 3 класу мають досягнення в конкурсах «Колосок», «Букет замість ялинки», знавців іноземної мови, в акції «Подаруй книгу».

Бондаренко Л.В. продовжила роботу над самоосвітньою темою «Розвиток логічного мислення на уроках математики» по спецкурсу «Сходинки до інформатики – інноваційні технології».

Брала активну участь на засіданні педагогічної ради , виступаючи з доповіддю «Швидкісне читання», та в роботі методичного із звітом про самоосвіту, у проведенні конкурсу знавців української мови (перевірка робіт). В період атестаціі вчитель друкувалась в журналі «Таврійський вісник».

Під керівництвом вчителя учні 4 класу були учасниками конкурсів «Колосок», «Осіння фантазія», знавців англійської мови, відгук на сучасну українську прозу» (Параскевич Б., Шевчик С., Карпенко Т.). Допомогли бібліотеці акцією «Подаруй книгу».

Людмила Володимирівна завантажила особисту сторінку шкільного сайту такими матеріалами: «Гендерне виховання»,»Підготовка батьків»,

конспекти свят «Прощавай, 4 клас», «День матері», «Зустріч весни».

Вихователь групи подовженого дня Колєснік Т.О. продовжувала працювати над формуванням дитячого колективу в умовах шкільного життя. Нею проведено виховні години « Як досягти успіху», змагання «Нумо дівчатка !», бесіди « Бережіть кожну хвилинку», «Про що розповів твій портфель». Постійно знайомиться з новинками методичної літератури, з метою впровадження її змісту у виховному процесі молодших школярів.

Відповідно до плану роботи школи та з метою розвитку пізнавальних інтересів, поглиблення знань з навчальних предметів молодших школярів з 28.01 по 01.02 2013 року проведено тиждень початкових класів.

У 1 – ому класі класоводом Бондаренко В.І. проведено відкритий урок на тему: «Київ – столиця України», театралізоване інсценування «В гостях у Мийдодіра», змагання «Веселі старти».

Синиця Т.М. провела вікторину «У гостях олівця - малювця», виховну годину «Школа ввічливості», живий мікрофон «За що болить у мене серце».

Класоводом Таран А.В. було проведено вікторини: «Наш Шевченко», «У царстві природи», конкурсно-розважальна гра «Знавці української мови», «Чи знаю я казки зарубіжних казкарів».

Бондаренко Л.В. провела тиждень початкових класів за таким планом:

«Веселі забави» - рухливі ігри, конкурс малюнків «Зима – найкраща пора».

В 2012 – 2013 році вчителі Бондаренко В.І. Бондаренко Л.В. підтвердили свої кваліфікаційні категорії.

Беруть участь вчителі як в шкільних так і позашкільних виховних заходах. Вчителем Бондаренко В.І. на високому рівні з використанням ІКТ проведено свято «Прощавай , Букварику!», організовано поїздку на циркову виставу до м. Кривий Ріг, висадка березової алеї за допомогою батьків.

Так, учні Синиці Т.М. відвідали краєзнавчий музей, практикувались в розписі писанок у відомої в селищі майстрині Гарварт Т.О.

Учням класовода Таран А.В. запам’ятався навчальний рік туристичними походами, поїздкою на криворіжську циркову виставу, о. Хортицю м. Запоріжжя, відвідинами місцевого музею та практична робота по розпису писанок в творчій майстерні Гарварт Т.О.

Учні Бондаренко Л.В. відвідали «Майстерню талантів», де побачили майстер-клас «Писанкарство» , знаної в області майстрині Гарварт Т.О., побували у місцях козацької слави на о. Хортиця.

На засіданнях м/о обговорювалися і затверджувалися складені вчителями тексти контрольних робіт, моделі окремих уроків.

На засіданнях м/о систематично проводились обговорення новинок методичної літератури.

Велику допомогу в навчально – виховному процесі учнів надають практичний психолог Бойко І.М. та соціальний вихователь Кшановська Н.В.

Вчителі та батьки зверталися за допомогою до даних спеціалістів, отримуючи кваліфіковану допомогу.

Підвищенню освітнього рівня педагогів сприяє проведена у встановленому порядку атестація вчителів.





Учитель

Дата останніх курсів

Дата останньої атестації

План курсів

Рік чергової атестації

Бондаренко В.І.

27.04.2013

01.04.201313

Інтегровані уроки в системі роботи вчителя початкових класів

2017 рік

Синиця Т.М.

17.11.2011

01.04.2012

Інтегровані уроки в системі роботи вчителя початкових класів

2016 рік

Таран А.В.

26.06.2009

01.04.2011

Формування інформаційної культури

2015 рік

Бондаренко Л.В.

27.02.2013

01.04.2013

Розвиток логічного мислення молодших школярів

2017 рік

Колєснік Т.О.

24.06.2010

01.04.2012

Логіка для покращення навчальних досягнень молодших школярів

2016 рік

Однак у роботі м/о школи є і недоліки:



  • значна частина учнів має низький рівень орфографічної грамотності;

  • не завжди теоретичні знання учні вміють застосовувати практично;

  • частина учнів має незначний інтерес до читання.

Тому робота педагогів повинна зосереджуватися на:

  • інтенсивній мовній практиці учнів (усній і писемній);

  • на подоланні розриву між теорією та практикою у навчанні мови;

  • на формуванні читацьких навичок та інтересу до вивчення художньої літератури;

Аналіз роботи членів методичного об’єднання вчителів початкових класів дає підставу зробити висновок, що завдання, які випливали із науково - методичної проблеми об’єднання в основному виконані.


Протокол №1

методичного обєднання вчителів

вчителів початкових класів

від 6 вересня 2012 року
Порядок денний

1. Виконання плану роботи за минулий навчальний рік та обговорення плану роботи методоб’єднання на 2012 – 2013 н.р.

(Голова м/о)

2. Затвердження плану роботи методоб’єднання на 2012 – 2013 н.р.


3. Програмно-методичне забезпечення початкової школи.

(Завуч, голова м/о)

4.Опрацювання методичних рекомендацій щодо організації навчально-виховного процесу в початковій школі на навчальний рік.

Особливості навчально-виховного процесу у початкових класах.

(Голова м/о)

5. Погодження календарних планів на І семестр.

(Завуч)

6. Методичні поради молодому вчителю "Як зробити урок ефективним".

(Психолог)

7.Консультація психолога по заповненню анкет про обдарованих дітей

класу. (Психолог)
8. Погодження текстів контрольних робіт для проведення вхідних

зрізів знань учнів з математики та української мови.



Слухали: Таран А.В.(голова м/о) про виконання плану роботи за минулий навчальний рік та план роботи новий 2012 – 2013 навчальний рік.
Виступили: Бондаренко В.І. з пропозицією про затвердження плану на новий навчальний рік.
Постановили: Затвердити план роботи методичного об’єднання на 2012 – 2013 навчальний рік.

Слухали : Таран А.В. по питанням №2 – 4.

Робочі навчальні плани на 2012/2013 навчальний рік скласти:


для 1-х класів – за Типовими навчальними планами початкової школи, затверджених наказом МОН молодь спорт України від 10.06.2011 року №572;
для 2-4 класів – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОН України від 29.11.2005 року №682;

Виступили: Синиця Т.М. про ознайомлення і використання у своїй роботі методичних рекомендацій щодо організації навчально-виховного процесу в початковій школі.
Слухали : Бойко І.М. (психолог школи) ознайомила з методичними порадами «Як зробити урок ефективним» і консультацією про заповненню анкет на обдарованих дітей.

1.Вимоги до планування і проведення уроку відповідно до вимог особистісно - орієнтованого навчання.

2.Вибір раціональних методів навчання.

3.Відвідування та обговорення уроків.

4.Ділова гра «Моделювання структури уроку відповідно до обраного типу».

5.Практична робота: «Методика і технологія системного аналізу уроку».



Виступили: Бондаренко Л.В. про застосування в роботі вчителя відповідних методичних порад.
Слухали : Таран А.В. про затвердження календарних плані на 2012 – 2013 н.р
Рішення м/о:

1. Затвердити план роботи методичного об’єднання на 2012 – 2013 н.р.


2. Використовувати у роботі методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в початковій школі.
3. Погодити з завучем школи календарні плани на 2012 – 2013 н.р.
4. Прийняти до уваги методичні рекомендації практичного психолога і використовувати їх у своїй роботі.
5. Погодити тексти контрольних робіт для проведення вхідних зрізів знань з української мови і математики.

Протокол №2

засідання методичного обєднання

вчителів початкових класів

від 29 жовтня 2012 року.

Порядок денний.

1. Інформація про рішення попереднього засідання.

(Голова м/о)
2. Опрацювання науково-методичної проблеми області «Проектування

педагогічного простору для стимулювання внутрішньої і зовнішньої

мобільності учасників навчально-виховного процесу».

(Завуч, всі вчителі)


3. Технологія планування виховної роботи з молодшими школярами.

(Завуч з виховної роботи)


4. Підготовка дітей до конкурсу мовознавців.

(Вчителі 3 – 4 класів)


5.Аналіз помилок допущених учнями в контрольних роботах

з математики і української мови.

(Вчителі початкових класів)
6. Адаптація учнів 1 класу. Результати моніторингу.

(Вчитель 1 класу, психолог)


7. Ознайомлення з новинками методичної літератури.

(Голова м/о)


Слухали: Таран А.В.(голова м/о) проінформувала про рішення попереднього засідання, ознайомила з рекомендаціями щодо опрацювання науково-методичної проблеми області «Проектування педагогічного простору для стимулювання внутрішньої і зовнішньої мобільності учасників навчально-виховного процесу».
Виступили: Бондаренко В.І., яка короткими тезами охарактеризувала своє бачення з даного питання.

Стимулювання соціально-професійної мобільності учасників навчально-виховного процесу передбачає перш за все створення освітнього середовища, яке з одного боку має відповідати усім критеріям навчально-виховного процесу, а з іншого – бути постійно доступним для учасників навчально-виховного процесу. У зв’язку з цим нічого кращого за Глобальну мережу не спадає на думку, оскільки тільки доступ до мережі Інтернет може забезпечити постійне використання ресурсів та мобільність учасників навчально-виховного процесу. Але Інтернет – відкрите середовище, а освітній ресурс має бути захищений від зовнішнього впливу та втручання у нього сторонніх осіб.


Скільки разів повторюється одна й та сама історія: учень з поважних причин пропускає заняття, не виконує контрольні роботи, а потім мусить наздоганяти навчальний матеріал. І все через статичність навчально-виховного процесу, який зосереджено у певному місці. Динаміка та мобільність учасників навчально-виховного процесу з’являється з появою дистанційних освітніх платформ. Це унікальні по своїм властивостям навчальні центри, які можна універсально використовувати для дистанційного навчання та системи контролю знань.
Однією з таких платформ є всесвітньо відома платформа MOODLE. Це досить зручний ресурс для створення осередку дистанційного навчання, немає значення який предмет буде вивчатися, оскільки ця платформа універсальна: її можна застосовувати як для вивчення інформатики, так і іноземної мови. Переваги над статичним центром освіти полягають у наступному:

повна налаштовуваність модулів;

можливість використання внутрішніх та зовнішніх ресурсів;

гнучка система контролю та перевірки знань;

автоматичне оцінювання знань учнів;

можливість повноцінно використовувати мультимедійні засоби;

можливість застосовувати індивідуальний підхід до кожного учня;

постійний доступ учнів до ресурсів навчання.


Слухали : Добросінську О.В. (завуч з виховної роботи), яка ознайомила з технологією планування виховної роботи з молодшими школярами.

учасників планування;

.

Слухали: Бондаренко Л.В. про підготовку учнів 3 – 4 класів до конкурсу мовознавців.

Слухали : Бондаренко В.І., яка ознайомила з моніторингом адаптації учнів першокласників.
Проаналізували помилки допущені під час виконання контрольних робіт з української мови і математики.

Слухали: Таран А.В. , яка ознайомила з новинками методичної літератури для початкової школи.

1.Великий універсальний довідник «Я вчуся вчитися»

Наумчук М.

2.Дидактичні матеріали для розвитку комунікативних умінь школярів 1-4 класах.

3.Звукобуквений аналіз на уроках української мови у початкових клас

Коваль Г.

4.Зміст та дидактична структура уроку читання у початкових класах

2009 рік Коваль Г.

5.Зміст, дидактичні структури та методичне забезпечення уроків у початкових класах .2008 рік, Коваль Г.

6.Майстер-клас учителя початкових класів: Кращі відкриті уроки .2012 рік. Світлична О.

7.Навчання грамоти. Навчально-методичний посібник2009 рік, Деркач 8.Перевірка навичок мовленнєвої діяльності у початкових класах. Посібник

2012 рік, Нечаєва Л.

9.Розвиток творчих здібностей молодших школярів

2008 рік, Нечаєва Л.

Рішення м/о.
1. Продовжити роботу методичного об’єднання вчителів над науково-методичною проблемою області :

«Проектування педагогічного простору для стимулювання внутрішньої і зовнішньої мобільності учасників навчально-виховного процесу».


2.Взяти до уваги технологію планування виховної роботи з молодшими школярами.
3. Працювати над підготовкою учнів 3 – 4 класів до конкурсу мовознавців.
4. Продовжити над помилками, допущених при виконанні контрольних робіт.
5. Проаналізувати аналіз моніторингу адаптації учнів 1 класу. Продовжити спостереження.

Протокол №3

засідання методичного обєднання

вчителів початкових класів

від 22 січня 2013 року.
Порядок денний.

1. Інформація про рішення попереднього засідання.

(Голова м/о)

2. Аналіз результатів підсумкових контрольних робіт

за І семестр 2012 – 2013 навчального року.
(Заступник директора з НВР, вчителі)
3. Заслуховування звітів про самоосвіту.
(Бондаренко В.І., Бондаренко Л.В.)
4. Погодження календарних планів на ІІ семестр 2012 – 2013

навчального року.


5. Моніторинг навчальних досягнень учнів початкових класів

за І семестр 2012 – 2013 навчального року.


6. Підсумки перевірки техніки читання учнів 2 – 4 класів.
(Голова м/о)
Слухали: Таран А.В. (голова м/о) проінформувала про рішення попереднього засідання про роботу вчителів над науково-методичною проблемою області :

«Проектування педагогічного простору для стимулювання внутрішньої і зовнішньої мобільності учасників навчально-виховного процесу».


Слухали: Таран А.В.(голова м/о) проаналізувала наказ про результати контрольних робіт, типові помилки допущені в роботі і заходи по їх усуненню.
Слухали: Бондаренко В.І. та Бондаренко Л.В. про роботу над питанням самоосвіти.

Запровадження особистісно-орієнтованого навчання вчителем на уроках фізкультури

Уроки фізичної культури є основною формою занять фізичними вправами в школі. Їх основний зміст – рухова діяльність. Порівняно з іншими формами фізичного виховання урок фізичної культури має цілу низку переваг, тому що він :

.є масовою формою організованих,систематичних і обов’язкових занять школярів;

проводиться на базі обґрунтованої державної програми на весь період навчання в школі під безпосереднім науковим і методичним керівництвом спеціаліста фізичного виховання з урахуванням вікових, статевих та індивідуальних особливостей школярів;сприяє всебічному і гармонійному фізичному вдосконаленню всіх учнів,незалежно від їхніх рухових здібностей, спортивних досягнень, розподілу на медичні групи.

Вирішальну роль в успішному проведені уроків фізичної культури відіграє вчитель, його підготовка. Готуючись до уроку, вчитель вирішує питання доступності вправ для кожного класу у відповідності до програми, урізноманітнює добір засобів та методів навчання;широко і повсякчасно використовує різноманітні методи оцінювання рухових дій учнів з обов’язковим дотриманням об’єктивності та справедливості, почуття міри та такту;здійснює індивідуальний підхід у виправленні помилок,вказує на причини їхнього виникнення та дотримується вимоги-вчити всіх разом і кожного окремо ; виховує в учнів бажання відтворювати дію, розвиває вміння самостійно виконувати фізичні вправи. Зміст уроків фізичної культури-це не тільки набір певних фізичних вправ,а й прищеплення дітям гігієнічних вимог,доцільний вибір режиму праці і відпочинку, вільної ходьби, правильного дихання,загартування і всього іншого,що стосується здорового способу життя Головними у змісті уроку можна виділити наступні дії учнів;. інтелектуальні, що проявляються у спостереженні,слуханні,сприйнятті та осмисленні одержаної

інформації,пошуку власних шляхів вирішення завдань та проектування власних дій; рухові , які полягають у виконанні спроектованих дій, розучуванні, закріпленні та вдосконаленні фізичних вправ у сприятливих та несприятливих умовах, фізичних якостей; оцінювальні дії,що спрямовані на виявлення й усунення власних помилок,обговорення питань,які виникають у процесі навчання, з учителем, товаришем, регулювання емоційних проявів.

Слухали: Таран А.В. про підсумки перевірки техніки читання за І семестр учнів 2 – 4 класів.
Рішення м/о


  1. Продовжити роботу над помилками допущених у контрольних роботах та шляхи їх запобігання.

  2. Продовжувати роботу над вдосконаленням навичок читання школярів.


Протокол№4

засідання методичного обєднання

вчителів початкових класів

27 березня 2013 року.
Порядок денний.

1. Аналіз участі вчителів початкової школи у районному

семінарі.

2. Обмін досвіду по впровадженню інтерактивних методів

навчання у початкових класах.
3. Круглий стіл на тему «Як розвивати інтерес дитини до навчання».
4. Затвердження текстів державної підсумкової атестації

за 2012 – 2013 навчальний рік.


5. Ознайомлення з новинками методичної літератури.
6. Погодження планів навчальних екскурсій.
1. Слухали: Синицю Т.М. про участь в районному семінарі вчителів початкових класів на тему «Використанням між предметного підходу в системі роботи вчителів початкових класів».

2.Слухали: Синицю Т.М. , яка поділилась досвідом з питання про впровадженню інтерактивних методів навчання у початкових класах.

На своїх уроках застосовує систему різноманітних вправ і прийомів, які допомагають подолати труднощі під час читання.


Слухали: Таран А.В., Бондаренко В.І., питання «Як розвивати інтерес дитини до навчання».

ПЕДАГОГІГКА ОЧИМА БАТЬКІВ



Як розвивати інтерес дитини

Інтерес — це така ж емоція, як і будь-яка інша. Коли ми чимось захоплюємося - то збуджуємося, демонструємо певний набір мімічних рухів і робимо характерні для цієї емоції дії. Відтак, стає зрозуміло, що будь-яку позитивну емоцію потрібно у своєї дитини заохочувати й розвивати, щоб інтерес, який є у маляти ще в зародковому стані, розростався, ставав дедалі стійкішим і серйознішим. Цікавість, інтерес — це переживання, яке, за великим рахунком, і робить людину людиною. Якщо ми не відчуватимемо радості чи страху, страждання чи гніву, то не пізнаємо відповідних емоцій, відтак наше життя стане біднішим. Але якщо не виховаємо у себе цікавості, нічого не довідаємося, а без знань уявити собі людину неможливо. І тому, напевно, дитина народжується з жагою пізнання, із природною ненаситною цікавістю. Так, у юному віці вона ще не здатна тривалий час концентрувати свою увагу на одному об'єкті, її цікавість носить поверховий характер, але вона надзвичайна!

Дитина — це великий маленький дослідник. Їй усе цікаво, все, що можна побачити, почути, спробувати на смак, помацати, порвати чи зламати, щоб більше дізнатися про предмет її уваги. Вона активно пізнає життя (це ж просто необхідно), а батьки часто ремствують.

Їх дратує, що дитина залізла в калюжу, зависла на дверцятах кухонної шафи, порвала книжку, яка їй так подобалася. Але як вона довідається, що калюжа — це калюжа, що книжка рветься, а дверцята, дійсно, зачиняють шафу, якщо не випробує це на власному досвіді?

Ми розуміємо, що теоретичні знання - це не найсильніший бік дитячої психіки. Дорослі вже давно минули період емпіричного пізнання світу, і нам видається дивною така пристрасть дитини до різноманітних небезпечних і накладних для сімейного бюджету експериментів. Але без них не обійтися, теорію дитина почує, але вона не стане її досвідом, а отже, і її повноцінним знанням про життя, і слава Богу, що дитині все цікаво робити самій.

І тут, природно, запитання — чи варто переривати сплеск інтересу дитини до тієї чи іншою справи, якщо це і не занадто доречно, бо навіть накладно, але не шкодить її життю?

Звичайно ж, не варто. Значно краще зберегти в дитині пристрасть до пізнання, ніж, наприклад, залишити цілим і неушкодженим мобільний телефон. Адже, щоб думати, потрібно переживати, бути збудженим, постійно одержувати підкріплення. Немає жодної навички, якою можна було б оволодіти без стійкого інтересу.

У цій ситуації (коли дитина псує потрібну річ) необхідно пам'ятати просте правило: якщо шкода віддати на розтерзання дитині якусь річ, вона не повинна перебувати в зоні її досяжності.

Зосереджувати увагу на об'єкті в дитини виходить не одразу, а формується у два етапи: перший — із чотирьох до п'яти років, другий — з десяти до одинадцяти. Так, не дуже швидко, але вже до чотирнадцяти-п'ятнадцяти років дитина досягне такої здатності до концентрації уваги, яка відповідає нашим, дорослим, стандартам.

Відомо, дитина не здатна довго займатися однією справою, але це не означає, що їй не цікаво. Просто в поле зору їй постійно потрапляє щось нове, і маля відволікається. Проте це не аргумент того, щоб зупинити його пошукову активність, змушувати зосереджуватися і концентруватися на чомусь одному, це означає позбавиш його нових вражень.

Якщо постійно забороняти дитині робити те, що їй цікаво, то можна відбити в неї емоцію інтересу навіть у найдопитливішої від природа дитини. Справа в тому, що емоція інтересу, як це не дивно, специфічним чином пов'язана з емоцією страху, у ситуації зіткнення з новим працює правило: чим більший інтерес, тим менший страх, і навпаки - чим менший інтерес, тим відчутніший страх. Яка ж тут логіка? Емоція інтересу - це емоція дослідника, який опановує нове. Але будь-яке нове, у намірах або наслідках якого, ми не впевнені, викликає в нас страх. Ось і виходить, дитина як заряджена частка між двома полюсами - то до плюса (інтерес), то до мінуса (страх). .

Далі стається так: дитина знає, що її пізнавальна активність (інтерес), батьками не схвалюється або часто не схвалюється. Іншими словами, те, що викликає в неї інтерес, пов'язане в її свідомості з неприємним переживанням. Наприклад, татова енциклопедія сама по собі й не страшна, навіть навпаки, приваблива. Але як тільки дитина до неї потягнеться, їй стане страшно, тому що батьки за це карають. І цікавість дитини дуже швидко перетворюється на страх.

Як же дитині вийти із цієї важкої для неї психологічної ситуації? Їй цікава ця татова енциклопедія - вона яскрава, мабуть з гарними малюнками, але ж тато може розсердитись. Як бути? І дитина вирішує для себе — не чіпатиму. Більше того, вона має якось пояснити самій собі, чому вона не братиме до рук цю яскраву, звабливу книжку, яку тато так любить читати. Прямо скажемо — це непросто! Однак, жити в боротьбі мотивів - коли хочеться й страшно - це ще гірше. Тому легше просто спочатку зображати байдужість, а потім і зовсім стати байдужим. І ніякого стресу! Рівно як і ніякого інтересу.

Тут варто врахувати одну важливу обставину... Справа в тому, що ми звикли думати в парадигмі "умовного рефлексу" - ось стимул, а ось реакція на стимул. І навіть ті, хто про умовний рефлекс нічого не чув, міркують саме в такий спосіб - стимул і реакція, причина й наслідок. Але, насправді, все значно складніше. Для собаки, наприклад, не існує окремо взятого звуку метронома, увімкненої лампочки чи електричного дзвінка. Для неї цей подразник стає "стимулом" лише в певних обставинах, тобто, в оточенні багатьох інших додаткових "стимулів", без яких даний конкретний "стимул" не діє.

Простіше кажучи, якщо собака реагує слиновиділенням на звук метронома, це не означає, що прогулюючись, почувши звук метронома, у неї відразу з'явиться харчова реакція. Ні, потрібен "стимул", але він має бути ще й на певному "тлі".

Дитина — це, звичайно, не собака, але для неї окремих "стимулів" теж не існує (втім, як і для нас із вами). Завжди є ситуація, у якій цей "стимул" або працює, або не працює, викликає відповідну "реакцію", або не викликає. А ця "ситуація", "тло" — це, дорогі батьки, ви. Напевно, ви прекрасно знаєте, що ваша дитина, якщо вона уже переступила хоча б однорічний рубіж, по-різному поводиться вдома й у гостях, або вдома у звичайній обстановці, і вдома, коли до вас прийшли друзі чи знайомі. Що відбувається з дитиною, чому "її як підмінили"?

А просто "тло" змінилося, і колишні "стимули" тепер діють на вашу дитину вже дещо інакше. В іншій ситуації вона б схопилася за цю іграшку не роздумуючи, а тут — ні, думає собі щось, ходить спокійно, дивиться, зважує. Нагадаємо — основне "тло" для будь-якого "стимулу" у житті дитини — це ви, його батьки.

Повернемося до виховання інтересу. Часто батьки цього не помічають, але вони самі стають, так би мовити, умовним гальмом для пізнавальної діяльності своєї дитини. З'являються батьки (або один із них), і дитина одразу починає поводитися інакше, стає менш активною, а то й зовсім бездіяльною. Чому? Тому, що ці батьки частенько "дають їй по руках".

А вона цього не хоче. І їй легше припинити цікавитися, ніж нарватися на батьківські дорікання: "Скільки тобі казати, щоб ти це не чіпав! Поклади негайно!"

Батьків, звичайно, можна зрозуміти. Зрештою, легше одразу заборонити дитині брати певні речі, ніж потім протягом досить тривалого часу виманювати їх у неї назад. Але, з іншого боку, якщо ми так "полегшимо" собі життя, чому ми думаємо, що дитина потім цікавитиметься тим, що з нами якось пов'язане? І чи прагнутиме вона взагалі чимось цікавитися?.. Проблеми, з якими згодом стикаються батьки, які постійно обривають інтерес дитини, величезні. Але найважливіших — дві.

Перша проблема. Дитина цікавиться винятково тим, що перебуває поза її квартирою і поза звичним для неї соціальним середовищем. Наприклад, тим, що щедро пропонують їй двір і школа (але не на уроках, зрозуміло, а на перерві). Товариство бешкетників, сигарети, алкоголь, наркотики... Усе, що забороняється батьками, залишається для дитини досить і досить цікавим і захоплюючим.

Друга проблема - навчання. Більшість батьків хвилюються через те, що їхня дитина не хоче вчитися. А їй просто не цікаво. Вона, можливо, і цікавилася спочатку навчанням, але потім зіштовхується з низкою неприємних для себе речей: від неї вимагали довго зосереджувати увагу на одному предметі, її вантажили незрозумілим, карали за невдачі. У результаті природна реакція — очі вже не горять, вчитися не хочеться. Так втрачається інтерес до навчання і бажання ходити до школи.

Звичайно, у цій ситуації дитину можна примусити вчитися, якщо сформувати у неї почуття страху перед невдачею, якщо дошкуляти можливою ганьбою або покаранням (цим зловживають багато батьків). Втім, таке навчання не може бути ефективним.

Єдине ефективне навчання — це навчання, у якому превалює цікавість. Інтелектуальна діяльність людини, її творчі здібності — усе це живе завдяки емоції інтересу й спрямовується інтересом. Щоб дитина змогла виявити уяву й творчий підхід у якійсь галузі знань, вона має бути захоплена цим предметом, бажати проникнути в його суть. Тільки в цьому випадку навчання стає для дитини хвилюючою пригодою. Але все це можливо лише в тому випадку, якщо ми заохочуємо будь-який прояв інтересу нашої дитини.

Якщо інтерес, усе нове й незвичайне, асоціюється у дитини з радістю і задоволенням, проблем з навчанням не буде.

Поступово, у міру дорослішання дитини, ви почнете помічати, що її емоція інтересу має специфічні риси. Є діти, у яких переважає розумова діяльність, і, відповідно, інтерес у них викликатимуть заняття, пов'язані з роботою думки. Якщо дитина більш схильна до почуттєвих переживань, то її захоплюватимуть речі, так чи інакше пов'язані з афективним досвідом. Коли ж дитина природжений фантазер, то чекайте інтересу до креативних розв'язків і, різноманітної фантастики.

Якщо дитина має загострене почуття соціального інтересу, то її цікавитимуть нюанси стосунків і робота, в колективі.

Діяльну й активну дитину захоплюють речі, пов'язані зі спортом або будь-якою іншою діяльністю, спрямованою на результат.

Розуміти ці особливості емоції інтересу своєї дитини важливо, у цьому, насправді, основа її майбутнього життєвого успіху й шлях до нього.

І не важливо, чим конкретно займатиметься ваша дитина в три, п'ять, десять і навіть п'ятнадцять років - вишивати хрестиком, грати у футбол, вивчати динозаврів чи зачитуватися Віктором Гюго. Важливо, щоб у неї тренувавсь сам інтерес, уміння захоплюватися справою і розвиватися, самовдосконалюватися у відповідному напрямку. Згодом коло інтересів вашої дитини неминуче зміниться, але дитина повинна вміти захоплюватися. Якщо ви поцікавитеся біографіями успішних людей, то з подивом, для себе виявите, що вони мали найширше коло інтересів. І це свідчить лише про одне - добре розвинена емоція інтересу, а звідси й усе інше.

Інтерес — природна психологічна реакція, яка властива будь-якій дитині. Завдання батьків у цьому сенсі просте: не перешкоджати цій чудовій емоції, по можливості розвивати її, надаючи дитині нові й нові можливості.

Ну й, звичайно, не можна забувати про заохочення. Якщо дитина домагається якихось результатів у діяльності, яка б спонукалася її інтересом, то не похвалити її за таку роботу, не підтримати її в такій ситуації - це просто злочин перед майбутнім.

5.Ознайомлення з новинками методичної літератури для початкової школи.

1.Великий універсальний довідник «Я вчуся вчитися»

Наумчук М.

2.Дидактичні матеріали для розвитку комунікативних умінь школярів 1-4 класах.

3.Звукобуквений аналіз на уроках української мови у початкових клас

Коваль Г.

4.Зміст та дидактична структура уроку читання у початкових класах

2009 рік Коваль Г.

5.Зміст, дидактичні структури та методичне забезпечення уроків у початкових класах .2008 рік, Коваль Г.

6.Майстер-клас учителя початкових класів: Кращі відкриті уроки .2012 рік. Світлична О.

7.Навчання грамоти. Навчально-методичний посібник2009 рік, Деркач 8.Перевірка навичок мовленнєвої діяльності у початкових класах. Посібник

2012 рік, Нечаєва Л.

9.Розвиток творчих здібностей молодших школярів

2008 рік, Нечаєва Л.


6. Погодження планів навчальних екскурсій.

Навчальні предмети, тематика екскурсій Орієнтовна кількість

1 . |Позакласне читання, математика .

|Екскурсія до бібліотеки (шкільної чи дитячої) 3

|Навколишній світ, природознавство/довкілля

|Екскурсія: "Спостереження за весняними явищами

|природи. Правила поведінки в природі" 3

|Трудове навчання

|Суспільне корисна праця 3

|Фізкультура

|Розучування традиційних рухливих ігор, активний 3

|відпочинок учнів .

2 |Позакласне читання, математика .

|Екскурсія до бібліотеки (шкільної чи дитячої) 3

|Навколишній світ, природознавство/довкілля

|Екскурсія "Природа навколо нас" 3

|Трудове навчання

|Суспільно корисна праця 3

|ОБЖ

|Екскурсія по місту (селищу), пішохідні переходи з



|повторенням правил дорожнього руху . 3

3 |Читання і розвиток мовлення, природознавство.

|Екскурсія "Спостереження за природою і працею

|людей своєї місцевості" 3

|Трудове навчання

|Робота на пришкільній ділянці, догляд за

|кімнатними, городніми рослинами 3

|Суспільно корисна праця 3

|ОБЖ

|Практичні заняття та ігри з Правил дорожнього руху



|на спеціально розміченому майданчику або на вулиці 3

|


4 |Природознавство .

|Екскурсія "Спостереження за рослинами, тваринами,

|погодними умовами свого краю, організація

|посильної допомоги дорослим з питань охорони

|природи своєї місцевості" 3

|Екскурсія до краєзнавчого музею (на виставку) 3

|Трудове навчання

|Робота на пришкільній ділянці



Рішення м/о:

1.Впроваджувати інтерактивні методи навчання у початкових класах.

На своїх уроках застосовувати систему різноманітних вправ і прийомів, які допомагають подолати труднощі під час читання.

2.Продовжувати розвивати інтерес дітей до навчання.

3.Використовувати в роботі новинки методичної літератури.

4. Узгодити плани навчальних екскурсій.



Протокол№5

засідання методичного обєднання

вчителів початкових класів

30 травня 2013 року.
Порядок денний. 1.Адаптація учнів 1 класу до шкільного життя.
2. Аналіз контрольних робіт за ІІ семестр учнів 2 – 3 класів

та державної підсумкової атестації учнів 4 класу.


3.Підсумок перевірки техніки читання учнів 2 – 4 класів.
4. Організація оздоровлення дітей на базі Нововоронцовської

ЗОШ І – ІІІ ст.№ 2.


5. Підсумок – звіт роботи шкільного методичного об’єднання

вчителів початкових класів за 2012 – 2013 навчальний рік.


Слухали: Бондаренко В.І. проаналізувала стан адаптації першокласників до шкільного життя.
Слухали: Таран А.В (голова м/о) на основі наказу № 40 від 24 травня 2013 року зробила аналіз контрольних робіт за ІІ семестр учнями 2 – 3 класів та державної підсумкової атестації учнями 4 класів. А також наказом № 41

від 24 травня 2013 підведені підсумки перевірки техніки читання учнями

2 – 4 класів.

Слухали: Бойко І.М. про організацію оздоровлення дітей на базі школи.

Слухали: Таран А.В. (головам/о) підвела підсумок роботи м/о за 2012 – 2013 н.р. (звіт прикладається).

Виступили: Синиця Т.М., Бондаренко В.І., Бондаренко Л.В. висловили свої думки відносно даного питання.

Рішення м/о
1. Продовжити роботу над помилками допущених у контрольних роботах та шляхи їх запобігання.

2.Продовжувати роботу над вдосконаленням навичок читання школярів.



3.Зосереджувати роботу над удосконаленням самоосвітнього рівня педагогів.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка