Звіт завідувача безлюдівським дошкільним навчальним закладом (ясла-садок) Безлюдівської селищної ради Харківського району Харківської області за 2012/2013 навчальний рік



Скачати 297.86 Kb.
Дата конвертації08.03.2016
Розмір297.86 Kb.
ЗВІТ ЗАВІДУВАЧА

Безлюдівським дошкільним навчальним закладом (ясла-садок)

Безлюдівської селищної ради

Харківського району Харківської області

за 2012/2013 навчальний рік

Безлюдівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) Безлюдівської селищної ради Харківського району Харківської області (далі - ДНЗ) знаходиться за адресою: 62489, Харківська обл., Харківський р-н., сел. Безлюдівка, в-д Жовтня 4. Розрахований на 110 місць на 6 груп, на сьогодні всі групи функціонують.

У 2012-2013 навчальному році ДНЗ працював за Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».



Відомості

Показники

1.

Мова навчання

українська

2.

Кількість груп усього

6

ясельні

2

дошкільні

4

3.

Режим роботи груп:




10,5 годин

4

12 годин

2

4.

Кількість вихованців

147

5.

Кількість працівників усього

34

педагогічний персонал

16

обслуговуючий персонал

18

У ДНЗ трудовий колектив має у своєму складі 33 чоловіки, з них: педагогічних працівників – 15 , помічників вихователя – 7 , обслуговуючого персоналу – 11.

Дошкільний навчальний заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами. Працюють: 1 завідувач, 1 вихователь-методист, 11 вихователів, 1 музичний керівник, 1 інструктор з фізкультури

Упродовж 2012-2013 навчального року навчально-виховний процес дошкільного закладу був спрямований на вирішення головної методичної мети «Формування життєвої компетентності дошкільника через основні лінії розвитку Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»» та головних пріоритетних завдань:


  1. Формування у дітей здорового способу життя шляхом створення цілісної системи оздоровчих заходів та використання здоров’язберігаючих технологій.

  2. Підвищення результативності навчально-виховного процесу засобами використання сучасних дидактичних ігор, рухливих ігор, віршованих вправ для розвитку мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку.

  3. Формування усвідомленості дитини, упевненості у собі, працелюбності шляхом випробування себе у різних видах трудової діяльності.

Аналіз роботи закладу протягом 2012-2013 навчального року здійснювався за 6-ма блоками.

Методична робота з педагогічними кадрами у 2012 - 2013 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів.





Вид діяльності

Планова кількість педагогів

Фактична

кількість

педагогів


%

1.

Курси підвищення кваліфікації

3

3

100

2.

Атестація

4

5

125

3.

Самоосвіта

14

14

100

4.

Участь у роботі творчої групи

4

4

100

5.

Участь у підготовці та проведенні методичних заходів

14

10

77

Проведена чергова атестація педагогічних працівників:

  • вихователя Павленко В.Г., (підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»),

  • вихователя Шатохіної М.М (підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»)

  • вихователя Апатенко Л.М. (відповідає посаді, встановлено 9 тарифний ряд),

  • музичного керівника Лукавенко О.О. (підтвердження раніше присвоєної кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії»),

Позачергово атестована Гарбар Н.М. (присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст другої категорії»).

З метою реалізації головних завдань адміністрацією дошкільного навчального закладу був переглянутий, на основі діагностики самооцінки педагогів та оцінки адміністрації, рівень професійної майстерності педагогів і сплановані різні форми методичної роботи з кадрами, які забезпечили необхідний рівень знань, умінь та навичок у досягненні мети.

Так, протягом навчального року підвищили свій професійний рівень :


  • на базі Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти»:

  • вихователь В.Г. Павленко за напрямом «Вихователі дошкільних навчальних закладів» з 05.11.2012 по 30.11.2012. Тема випускної роботи: «Формування стереотипів безпечної поведінки в довкіллі на основі проведення тижня безпеки життєдіяльності »;

  • вихователь Апатенко Л.М. за напрямом «Вихователі дошкільних навчальних закладів» з 08.01.2013 по 01.02.2013. Тема випускної роботи: «Роль малих форм фольклору в розвитку мовленнє вої культури старших дошкільників».

  • Вихователь-методист Дігтяр Т.В. за напрямом «Вихователі-методисти ДНЗ» з 22.04.2013 по 17.05.2013. Тема випускної роботи: «Створення умов для успішної адаптації дитини в дошкільному закладі». Пройшла та успішно завершила заняття на спецкусі «Методичний практикум. Створення моделей методичної роботи в різних типах ДНЗ» .

  • Завідувач, Павленко В.Г., відвідувала практичні семінари при Пісочинському колегіумі «Забезпечення системного підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі»;

  • Вихователь-методист, Дігтяр Т.В., учасник районної творчої групи вихователів методистів. Група працювала над темою «Впровадження нової редакції Базового компонента в умовах оновлення змісту дошкільної освіти» на базі Південноміського ДНЗ.

  • Інструктор з фізкультури, Казьміна О.М., учасниця практичного семінару «Система зміцнення здоров’я дітей у дошкільному закладі» (Покотилівський ДНЗ);

  • Музичний керівник, Лукавенко О.О., приймала участь у методичному об’єднанні «Музично розвиваючі технології у системі дошкільного виховання» (Васищевський ДНЗ);

  • вихователь Кравець В.А. брала участь в роботі школи ефективного передового досвіду за темою «Формування екологічної культури особистості дошкільника» на базі Липецького ДНЗ;

  • вихователь Сілко В.О. брала участь у практичному семінарі «Використання нетрадиційних технологій зображувальної діяльності» на базі Височанського ДНЗ;

Треба відмітити, що наступні педагоги поглиблено працювали за наступними напрямки, підвищуючи свій професійний рівень



ПІБ педагога

Напрямок роботи

1

Хроль

Оксана Іванівна



Розвиток мовлення дітей раннього віку шляхом використання української народної творчості

2

Кравець

Вікторія Анатоліївна



Виховання людяності

3

Шатохіна

Меланія Михайлівна



Моральне виховання особистості дошкільника

4

Бортнік

Вікторія Віталіївна



Мовленнєвий розвиток дитини.

Базова програма «Я у Світі»



5

Московченко

Марина Борисівна



Мовлення дитини – продукт творчої діяльності

6

Бутко

Олена Олександрівна



Іграшка в житті дитини

7

Апатенко

Любов Миколаївна



Правове виховання дошкільника засобами гри

8

Сілко

Вікторія Олександрівна



Вчимось граючись

9

Гайденко

Наталя Іванівна



Гра – провідна діяльність дітей


З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, які шляхом самоосвіти опрацьовували протягом навчального року педагоги. Також проведена підписка на періодичні видання: «Дошкільне виховання», «Джміль», «Палітра педагога», «Бібліотечка вихователя дитячого садка», «Дитячий садок», «Дитячий садок. Управління», «Дошкільний навчальний заклад», «Пізнайко», «Вихователь-методист дошкільного закладу», «Практика управління закладом освіти», «Пожежний вісник», «Музичний керівник», «Охорона праці», «Освіта України».

Протягом навчального року плідно працювали Клуб молодих вихователів, методичні об’єднання для груп раннього та молодшого дошкільного віку «Рухова активність дітей дошкільного віку» та старшого дошкільного віку «Оздоровчі технології в освітній процес», проблемний семінар «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості», семінар-практикум «Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами образотворчої діяльності»

З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи навчально-виховний процес на виконання головних завдань, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року наступні форми методичної роботи, а саме: засідання педагогічної ради, колективні перегляди занять та режимних моментів (жовтень-квітень), консультації (щомісяця), підгрупові консультації (листопад, січень, березень, квітень) та індивідуальні (вересень, грудень, лютий). Проведення цих заходів допомогло колективу на належному рівні вирішити головні завдання річного плану роботи, але під час підготовки та проведення даних заходів виникали певні труднощі:


  • не всі педагоги брали активну участь;

  • оформлення деяких матеріалів не відповідало встановленим нормам тощо.

Організація гурткової роботи

Протягом навчального року у закладі плідно працювали гуртки:



  • «Казкарик» (керівник Павленко Н.С) – програму гуртка спрямовано на розвиток реалістичного мислення, початок літературної творчості дошкільників, збагачення знань про рідну мову, традиції свого народу.

Мета гуртка – залучити дітей до поетичного світу рідної мови, сприяти духовному збагаченню та естетичному вихованню; ознайомити з багатим світом народного фольклору.

Робота охоплює великий об’єм мовного потенціалу виражений народними піснями, прислів’ями, казками, приказками, скоромовками, колисанками, забавлянками, примовками.



  • «Англійська мова для дітей» (керівник Дігтяр Т.В.) – мета: формування комунікативних умінь; уміння слухати співрозмовника, реагувати на його мову, починати, підтримувати і завершувати розмову; формування особистості через залучення до культури і побуту іншого народу, через виховання доброзичливого, поважного ставлення до всіх людей, незалежно від мови, якою вони говорять, через вироблення норм поведінки в суспільстві; формування розуміння значення іноземної мови в суспільстві, залучення вихованців до діалогу культур.

  • «Степ-аеробіка для дошкільнят» (керівник Казьміна О.М.) - мета: під час занять аеробікою навчити дітей володіти своїм тілом, почуватися здоровими, стрункими та сильними. Діти тренують своє тіло, зміцнюють м‘язи ніг, шиї, плечей, набувають гарну розтяжку. До кожної вправи, яку виконують діти, ставляться певні вимоги як з погляду оздоровчої так і виховної цінності.

Педагогічний колектив ДНЗ приймав активну участь у методичній роботі Харківського району:

  • участь у виставці-ярмарку педагогічних ідей та технологій (ПавленкоВ.Г., Шатохіна М.М.);

  • участь у районному конкурсі - фотовернісажі «Цікавинки дошкілля» (Казьміна О.М.);

  • активні учасники методичних об’єднань, семінарів, практичних семінарів (Кравець В.А., Павленко Н.С., Московченко М.Б.,Сілко В.О.,

Лукавенко О.О.);

  • проведення на базі ДНЗ, для вихователів району, практичного семінару «Формування стереотипів безпечної поведінки в довкіллі на основі проведення тижня безпеки життєдіяльності»;

  • проведення на базі ДНЗ обласного показового Дня безпеки дітей дошкільного віку

  • участь у районному конкурсі професійної майстерності «Вихователь року – 2013» (Дігтяр Т.В.);

Дошкільний навчальний заклад у 2012-2013 н.р. нагороджений:

  • грамотою Харківської районної державної адміністрації за ІІІ місце за результатами рейтенгування у 2011-2012 навчальному році серед міських дошкільних навчальних закладів;

  • листом подяки голови Харківської районної державної адміністрації голови Харківської районної ради за участь у конкурсі професійної майстерності «Вихователь року – 2013».

Педагогічний колектив ДНЗ у зв'язку із новим змістом дошкільної освіти в межах реформ, що відбуваються в системі дошкільної освіти, сформував свої власні пріоритети виховної та освітньої діяльності, розробив перспективні завдання розвитку. Відповідно до визначених річним планом на 2012-2013 навчальний рік пріоритетів, робота колективу дошкільного навчального закладу була спрямована на індивідуалізацію освітнього процесу, підсилення тенденції особистісно-орієнтованої, гуманістичної моделі виховання, соціалізацію дошкільників, що допомагало педагогам бачити в кожній дитині індивідуальність і забезпечувати умови для росту її компетенції у відповідності з вимогами Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі» та програми розвитку та виховання дітей старшого віку «Впевнений старт».

У закладі були проведені конкурси на кращу підготовку до нового навчального року, де були визначені переможці:

І місце – група № 6, вихователь В.В. Бортнік;

ІІ місце – група № 5, вихователь Н.І. Гайденко;

ІІІ місце – група № 4, вихователь В.О. Сілко.

Організація навчально-виховного процесу в ДНЗ у 2012-2013 навчальному році здійснювалась відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» і спрямовувалася на реалізацію основних завдань ДНЗ. Дитячий садок організовував навчально-виховний процес відповідно до вимог Базової програми „Я у Світі”.

Старша група ДНЗ працювала за програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» (відповідно до наказу МОНМолодьспорту України від 21.05.2012 №604). Колектив вихователів беззаперечно визначив її переваги:


  • Чіткість структури.

  • Конкретність освітніх завдань з кожного розділу, їх узгодженість з вимогами Державної базової програми як основної.

  • Визнання пріоритетності гри як провідної діяльності дошкільника.

  • Наявність порад для батьків щодо розвитку дітей за кожним розділом програми.

  • Виокремлення орієнтовної тематики занять з образотворчості, додаткових до Державної базової програми переліків творів живопису і музичного репертуару.

  • Визначення у додатках орієнтовних форм освітньої роботи з дітьми до всіх змістових блоків програми.

  • Можливість змістового наповнення освітньої роботи з дітьми при здобутті ними дошкільної освіти через різні форми, в тому числі в умовах скороченого перебування дітей у дитсадку та на базі інших закладів.

Групи раннього віку користувалися у своїй роботі програмою „Я у Світі”.

Для поліпшення професійного рівня педагогів значна робота проводилась для підвищення рівня фахової майстерності. Для цього передбачались різноманітні форми роботи.

Дуже ефективним було проведення педрад із залученням досвідчених педагогів до ролі доповідачів, інформаторів показало дієвість таких форм роботи, тож на майбутнє передбачається лише удосконалювати їх. Також результативним було використання мультимедійних презентацій.

В методичній роботі закладу також використовувались такі види роботи, як семінари. Форми роботи семінарів різноманітні: доповідь, практикум, досвід роботи, тематичне напрацювання, рекомендації, дослідження, ділова гра, наочний звіт.

Як відомо, колективні перегляди сприяють розповсюдженню позитивного досвіду, готують до роботи в присутності інших осіб, змушують вихователів концентрувати увагу, слідкувати за своєю мовою, жестами, мімікою. Тож, доцільним було проведення колективних переглядів, як у досвідчених вихователів так і у вихователів початківців.

Для якісної реалізації головної задачі з формування життєвої компетентності дошкільника через основні лінії розвитку Базової програми проведено тематичні вивчення



  • «Інтерактивні технології розвитку мовлення дітей дошкільного віку» (грудень 2012 року);

  • «Формування працелюбності дошкільника як базової якості особистості» (лютий 2013 року);

  • «Створення умов для формування культури спілкування дітей раннього віку під час ігрової діяльності» (березень 2013);

  • «Логіко-математична компетентність дошкільників» (квітень 2013 року, середня група).

Проаналізувавши усі переглянуті заходи можна зробити висновок, що рівень формування особистості дошкільника через основні лінії розвитку Базової програми належний.

Перевірки виявили певні недоліки, на підставі чого були надані рекомендації педагогам:



  • дообладнати міні куточки стандартним та нестандартним обладнанням;

  • використовувати у роботі з батьками нетрадиційні форми;

  • вихователям О.І Хроль, В.О.Сілко, М.Б.Московченко більше уваги приділяти ігровим заняттям, спрямованим на позитивне ставлення до праці;

  • вихователям Н.І. Гайденко, В.А. Кравець, Н.М. Гарбар проводити роботу з формування трудових знань у дітей систематично та пов’язувати її з різними видами діяльності.

- продовжувати роботу з вивчення форм роботи з батьками;

- належну увагу приділяти активізації батьків, шляхом залучення їх до освітнього процесу та життя групи;

У листопаді 2011 року була проведена комплексна перевірка групи № 5 (старший дошкільний вік, 6-й р.ж.), де працюють вихователі Гайденко Н.І. (освіта незакінчена вища, педстаж 6 років) та Н.С.Павленко (освіта вища, педстаж 1 рік ).

Враховуючи наслідки перевірки можна зробити висновок: робота у групі № 5 (старший дошкільний вік, 6-й р.ж.) ведеться на належному методичному piвнi.

З метою удосконалення роботи та усунення недоліків рекомендовано:


  • продовжувати формувати у дітей систему уявлень про власний організм і здоровий спосіб життя;

  • використовувати у роботі дидактичні ігри, щодо стимулювання самостійної пізнавальної активності, як запоруки подальшого успішного навчання;

  • навчати дітей вмінню спілкуватися з однолітками під час ігрової діяльності та виконувати взяті на себе ролі до кінця гри;

  • вдосконалювати у дітей художні уміння і навички;

  • сприяти самовираженню у художній творчості;

  • під час організації фізичних занять враховувати групи здоров’я дітей;

  • більше уваги приділяти збагаченню активного словника дітей українською мовою;

  • використовувати ігрові ситуації, щодо позитивного ставлення дітей до майбутнього навчання у школі.

Два рази на рік вихователями проводиться діагностика рівня знань дітей по всім віковим групам.

Виходячи з аналізу можна зробити висновок, що рівень знань дітей раннього віку знизився за рахунок збільшення кількості дітей віком 1,4 – 2,10. Тому слід посилити роботу з усіх напрямків роботи, а також налагодити взаємодію з батьками щодо успішної адаптації дітей до умов дошкільного закладу.

Діагностування рівня знань дітей дошкільних груп у 2012-2013 навчальному році проводилося за сферами життєдіяльності відповідно до Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».

Аналіз показав, що навчально-виховна робота ведеться на належному рівні. Однак, вихователям групи молодшого дошкільного віку (4-й р.ж.) №3 Гарбар Н.М. та Кравець В.А. необхідно звернути увагу на більш якісне проведення навчально-виховної роботи, групи старшого дошкільного віку (6-й р.ж.) № 5 Павленко Н.С. посилити роботу з формування у дітей логіко-математичної компетентності.

Діти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків.

Вихователі оцінювали досягнення дітей старшого дошкільного віку за картою компетентності згідно вимог Програми розвитку дитини дошкільного віку «Впевнений старт». Педагоги дійшли до висновку, що наявність у дитини певного віку знань та вмінь не є основним, а тим більше вичерпним показником оптимального для віку та індивідуальних можливостей ступеня розвитку. До того ж і знання слід оцінювати комплексно, з зв’язку з різними сферами життєдіяльності, а не лише ті, що пов'язують дитину з майбутнім шкільним навчанням. Крім карти компетентності педагоги використовували портфоліо як зібрання досягнень дошкільників та фіксували їх досягнення в індивідуальному щоденнику розвитку дитини.

На основі отриманих результатів аналізу можна виділити наступні недоліки:


  1. Недостатньо уваги приділяється формуванню логіко-математичної компетентності дошкільників.

  2. На задовільному рівні сформована культура поведінки дошкільників.

  3. Недостатньо оптимізована взаємодія дошкільного закладу з батьками.

  4. Продовжувати удосконалювати рівень діагностичної, корекційної роботи практичного психолога з дітьми та батьками.

На виконання завдання «Дитина в єдиному освітньому просторі дошкільного навчального закладу та школи І ступеню, забезпечення наступності, безперервності освіти» проводилася робота з організації співпраці дошкільного закладу зі школою. Старші дошкільники разом з першокласниками брали участь у спільних святах, розвагах, виставках дитячої творчості. Вихователі, співпрацюючи з вчителями, планували життєдіяльність дітей за тематичними блоками, закріплюючи навчальний матеріал, що забезпечило достатній рівень проходження адаптації дітей до шкільного життя та якісне засвоєння програмового матеріалу.

Для забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти наш колектив забезпечив тісну співпрацю педагогів, школи та батьків майбутніх першокласників. Відбулося засідання «Круглого столу» з теми «Скоро нас чекає школа» під час якого вихователі ДНЗ, батьки, вчителі та медичні працівники ознайомили присутніх із особливостями діагностики готовності дітей до школи , шляхами підготовки дітей до школи та були дані відповіді на запитання. Як свідчать відгуки учасників „Круглого столу” така форма роботи була доцільною та результативною.

Дане питання було розглянуто на засіданні педагогічної ради «Дитина в єдиному освітньому просторі дошкільного навчального закладу та школи 1 ступеню, забезпечення наступності, безперервності освіти», за рішенням якої питання обов’язковості дошкільної освіти з 5-ти років є актуальним . Тому для батьків дітей, які не відвідують ДНЗ з різних причин, продовжить роботу консультативний пункт. Робота педагогічного колективу забезпечила високі та середні показники готовності дітей до навчання в школі.

Працівниками закладу систематично проводиться робота з дітьми мікрорайону. Відповідно до листа Міністерства освіти та науки України від 07.05.2007 № 1/9-263 «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» Відповідно до наказу по Безлюдівському дошкільному навчальному закладу від 10.05.2012 № 21, робочою групою педагогічних працівників закладу було проведено облік дітей від 0 до 6 років, що мешкають на території його обслуговування. Визначено кількість дітей, які за віком повинні здобувати дошкільну освіту, але через ряд об’єктивних причин не мають можливості відвідувати дошкільний заклад. Складено та впорядковано персоніфікований банк даних дітей даної категорії.

З метою дотримання основних вимог Закону України «Про дошкільну освіту», створено консультативний центр Безлюдівського дошкільного навчального закладу та організовано відвідування дітей вдома. В річному плані роботи закладу було проаналізовано якість та дієвість роботи з дітьми, щодо охоплення дошкільною освітою, та визначено основні шляхи та пріоритетні завдання роботи на поточний навчальний рік. Також протягом 2012 – 2013 навчального року питання стану охоплення дітей дошкільною освітою систематично розглядається на батьківських зборах та нарадах при завідувачі.

На території обслуговування Безлюдівського дошкільного навчального закладу мешкає 564 дітей дошкільного віку.

На початку 2012-2013 навчального року у Безлюдівському дошкільному закладі було видано наказ про організацію роботи щодо охоплення дітей дошкільною освітою та створення консультативного центру для батьків або осіб, які їх замінюють і дітей, які виховуються в умовах сім’ї (від 01.09.2012 №39), затверджено план роботи консультативного центру, графік та відповідальні за його діяльність особи.

Поруч з цим педагогами закладу було проведено облік дітей старшого дошкільного віку, які не відвідують ДНЗ, складений персоніфікований банк даних, відвідано родини та надано консультативну допомогу всім бажаючим.

Але слід зазначити наявність певних недоліків в організації роботи закладу щодо охоплення дітей дошкільною освітою. А саме:


  • епізодичний контроль з боку адміністрації дошкільного навчального закладу за діяльністю консультативного центру;

  • не в повній мірі узагальнені консультативні матеріали для батьків.

Одним із пріоритетних завдань закладу у 2012 – 2013 було і залишається здоров’язберігальні аспекти. У закладі сформувалась модель оптимальної взаємодії всіх спеціалістів, об’єднаних професійною метою, які допомагають у реалізації медико-педагогічного супроводу дитини. Дошкільний заклад має медичний кабінет, ізолятор для дітей на одне місце, маніпуляційна. Їх обладнання відповідає нормативним вимогам. Медичне обслуговування дітей закладу забезпечує досвідчена старша медична сестра О.П. Пономаренко (стаж роботи на посаді – 28 років).

З метою повноцінного фізичного розвитку створена система оздоровчих та фізкультурних заходів. З фізкультурно-оздоровчої роботи використовуються такі форми: ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, фізкультурні хвилинки, паузи, загартувальні процедури. Напрацьовано також моніторинг здоров’я дошкільників, що було підсумовано за результатами поглибленого медичного огляду.

Аналіз стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів старшою медичною сестрою, Пономаренко Ольгою Павлівною, проводився щомісячно, а порівняльна діаграма щодо паралельних вікових груп давала можливість педагогам та медичному персоналу спільно з батьками вихованців планувати оздоровчі та гартувальні заходи.

Педагогами враховувалися ці показники під час проведення занять з фізичної культури, організації рухового режиму впродовж дня, загартовуючих заходів, підбору рухливих ігор, ігор-естафет тощо.

У кожній віковій групі, за результатами обстеження дітей спеціалістами та антропометричними вимірюваннями, наявний листок здоров’я вихованців, згідно з яким проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи.

Кращим відвідування дітей було у групі середнього дошкільного віку (5-й р.ж.) № 6 (вихователь Бортнік В.В.). Менше відвідування було у групах раннього віку № 2 (вихователі О.О.Бутко, М.Б.Московченко) та №1 (вихователі Хроль О.І., Гарбар Н.М.). Підсумки аналізувалися на нарадах при завідувачеві.

Великого значення приділено загартуванню дітей в умовах дошкільного закладу та сім’ї з метою зниження захворюваності дітей. Була звернена увага на проведення оздоровчих заходів (загартування повітрям, використання фітотерапії, часнику, цибулі, лимонів), попередження дитячого травматизму та забезпечення безпеки життєдіяльності, а також проведення занять як з працівниками, так і з дітьми, з правил поведінки, надання першої допомоги у надзвичайних ситуаціях. Ці питання розглядалися на засіданнях педагогічної ради (грудень, травень), на консультаціях для вихователів (листопад, грудень, квітень), загальних батьківських зборах (травень), виробничих нарадах (листопад, лютий, травень).

Протягом навчального року старшої сестрою медичною та адміністрацією на заняттях з фізичної культури проводились заміри моторної щільності та тренуючого ефекту. Результати замірів свідчать про те, що моторна щільність занять в усіх вікових групах коливається у межах норми від 79% до 95%. Тренуючий ефект відповідав нормі в усіх вікових групах 139-157 уд/хв.

Аналізуючи виконання нормативів з фізичної культури дітьми старших груп, слід відмітити, що з 40 дітей набрали: 4 бали – 19 дітей, що складає 48%; 3 бали –16 дітей, що складає 40%; 2 бали – 5 дітей, що складає 12%. На жаль, у закладі нема фізкультурної зали, що заважає виконанню у повному обсязі Базової програми «Я у Світі».

Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Організація харчування ведеться відповідно Інструкції з організації харчування дітей, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 року №298/227. У ДНЗ працює досвідчений, висококваліфікований медичний персонал та кухарі. Про їх роботу говорять результати – за цей навчальний рік за результатами перевірок СЕС грубих порушень санітарного стану приміщень та харчоблоку, а також відповідності нормам калорійності харчування дітей на виявлено. Хочеться подякувати працівникам харчоблоку, медичному персоналу за відповідальне ставлення до виконання свої посадових обов’язків.

Виконання натуральних норм харчування за 2012-2013 навчальний рік по всіх основних продуктах ( м'ясо, масло, риба, овочі, соки, крупи, цукор) 100%.

Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність зафіксованих випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей та відсутність зауважень з боку СЕС.

Харчування дітей протягом навчального року відповідало встановленим грошовим нормам. 50% від вартості харчування сплачували батьки, 50% Безлюдівська селищна рада.

Це дало можливість наблизити виконання натуральних норм продуктів харчування відповідно до нормативних вимог. Харчування дітей пільгового контингенту профінансовано своєчасно за рахунок бюджетних коштів. На основі накопичувальної відомості обліку витрат продуктів на одну дитину у закладі щомісячно проводиться аналіз виконання натуральних норм харчування. Встановлено, що вихованці за навчальний рік спожили у середньому:

Керівник установи створює оптимальні умови для роботи колетиву.

У закладі складена програма розвитку Безлюдівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Безлюдівської селищної ради Харківського району Харківської області на 2012-2013 роки.

На початок кожного року складається перспективний річний план централізованих закупівель товарів, робіт і послуг, який погоджується з селищним головою. Головним бухгалтером селищної ради складається кошторис на поточний рік.

До 22.06.2012 року згідно кошторису та перпективного планування ДНЗ було зроблено підписку фахових журналів на суму 1230 грн.

Протягом поточного навчального року завдяки спільній праці співробітників та батьків:


  • зроблений ремонт підлоги групової кімнати групи № 3;

  • проведено побілку всіх блоків груп, кабінетів;

  • пофарбовано окремі  двері приміщення;

  • облаштовані та пофарбовані чотири пісочниці ігрових майданчиків;

  • придбано та встановлено шафи для посуду в миєчній кімнаті групи №5;

  • пофарбовано цоколь будівлі дошкільного закладу;

  • зроблено косметичний ремонт харчоблоку;

  • проведено заміну вікна на склопакет на харчоблоці;

  • придбано парти у групи № 6 та №5 за кількістю дітей;

  • придбано меблі для ігрових куточків у группах № 3, 6, 4;

  • придбані нові стенди, для ігрових куточків груп - різноманітні іграшки;

  • пофарбовано споруди та обладнання на ігрових ділянках і спортивному майданчику;

  • придбано та встановлено дві пісочниці;

Безлюдівською селищною радою

  • встановлено нову огорожу;

  • відремонтовано ділянки старої огорожі;

  • проведено заміну вікон на склопакети на сходах;

  • зроблено капітальний ремонт сходового маршу в другому під’їзді;

  • придбано два комплекти одягу для кухарів;

  • своєчасно привезений та замінений пісок;

  • придбано та встановлено ігровий комплекс;

  • придбано та встановлено дві гойдалки-балансири;

  • придбано ксерокс-принтер-сканер;

  • заклад підключено до мережі Інтернет.

 Колектив закладу працює в тісному контакті з батьками, бо саме сім’я закладає основи культури, уміння спілкуватися, оцінювати свої і чужі вчинки, визнавати власні помилки.

На протязі року у всіх групах пройшли планові батьківські збори, на яких були розглянуті такі основні питання:



  • Мистецтво взаємодії з батьками.

  • Ази виховання.

  • Я здоров’я бережу – сам собі допоможу.

  • Формування навичок культурної поведінки дітей

  • Виховання у дітей любові до праці

  • Знайомство з програмою розвитку, виховання та навчання.

  • Виховання самостійності у дітей раннього віку.

  • Гігієна – запорука здоровя.

  • Як уникнути помилок у вихованні дитини, виростити її чуйною, доброзичливою і відповідальною.

  • Ігри на вулиці (дорожньо-транспортний травматизм).

Протягом року працював батьківський комітет. У вересні місяці був розроблений план роботи батьківського комітету. Згідно цього плану проводились засідання та велась робота педагогічної та господарчої комісії. Батьки брали участь в ремонтних роботах в групах та на майданчиках, поповнювали групи іграшками та дитячою літературою, організовували завезення піску на майданчики. Було проведено 6 засідань батьківського комітету, на яких розглядались питання: літнього оздоровлення; організації харчування; підготовка до ремонтних робіт; підготовка до нового навчального року. Кожного календарного місяця вихователями були проведені консультації для батьків, згідно графіка консультацій.

Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, змісту Базового компонента дошкільної освіти в Україні, одним з головних завдань, що стоїть перед закладом, вважається взаємодія з сім'єю. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків у управлінні закладом. Дошкільний заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей.

Робота з батьками, яка ведеться у нашому дитсадку дає позитивні результати: батьки перестали дивитися на дитячий садок як на щось другорядне. Вони – активні учасники різноманітних заходів. Стало традицією проведення батьківських конференцій, присвячених обміну досвідом з проблеми виховання, звітування педагогів перед батьками на загальних зборах.

Сучасне оформлення демонстраційних стендів дало можливість батькам отримати інформацію не лише про виховання своєї дитини, а й дізнатися про роботу всіх працівників. В групових приміщеннях оформлені та періодично змінюються батьківські куточки: «Для вас, батьки», «Ростемо мужніми», «Ростемо творчими» тощо. Хочеться звернути увагу на зростаюче зацікавлення батьків життям дитини в ДНЗ, батьки взяли участь у благоустрої квітників на території.

За результатами державної атестації закладу у 2013 році була складена «Корекційна карта за наслідками проведення атестаційної експертизи організації функціонування Безлюдівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Безлюдіської селищної ради Харківського району Харківської області», яку було обговорено на загальних зборах трудового колективу (протокол від 08.06.2012 №6). Звіт про виконання корекційної карти за період з 21.06.2012 по 15.05.2013 заслухано на загальних зборах трудового колективу (протокол від 13.05.2013 № 10)

Закладом проведена робота щодо виконання запланованих заходів по усуненню недоліків, виявлених під час державної атестації та впровадженню пропозицій.



ЗАВДАННЯ НА 2013-2014 НАВЧАЛЬНИЙ РІК ТА ОЗДОРОВЧИЙ ПЕРІОД

З метою усунення недоліків колектив дошкільного навчального закладу у 2013-2014 навчальному році буде працювати над головним методичним питанням: «Формування життєвої компетентності дошкільника в умовах оновлення дошкільної освіти».

Керуючись основними законодавчими документами в галузі освіти: Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про мови…», «Про захист дитинства», Програма виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина», концептуальними засадами нового змісту Базового компоненту дошкільної освіти педагогічний колектив Безлюдівського дошкільного навчального закладу визначив пріоритетні завдання в роботі на 2013-2014 навчальний рік:

1. Забезпечення рівних стартових можливостей для подальшого успішного шкільного навчання всіх дітей старшого дошкільного віку.

2. Збереження й зміцнення фізичного, психічного та духовного здоров’я дітей із перших років життя.

3. Підвищення якості дошкільної освіти.



Дошкільний навчальний заклад працює за гуманітарним пріоритетним напрямком.



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка