Звук [х ],[х’ ]. Букви Х х



Скачати 56.49 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір56.49 Kb.
Урок читання,

проведений в 1 класі

за системою розвивального навчання

(Д.Б.Ельконін – В.В. Давидов)


Звук [х ],[х’ ]. Букви Х х.

Виконала: вчитель початкових класів

Лісовець Олена В’ячеславівна


вул. Київська, 186, кв. 118

Тел. 3 – 50 – 11

Гімназія № 1

м. Прилуки

Чернігівська обл.
Тема: Звук [х ],[х’ ]. Букви Х х.

Мета: Познайомити дітей із новою буквою розвивати читацькі вміння; увести поняття „діалог”. Розвивати вміння читати вибірково, переказувати прочитане за запитаннями; познайомити з синонімами (без уживання терміну).Виховувати повагу й любов до хліба.

Обладнання: хліб на рушнику, прислів’я, мультимедійна дошка.
Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Психоформула

Люблю я свій розум,

Увагу і пам’ять.

Працює мій мозок,

І вчусь я старанно.

Сприймаю все нове

І мислю логічно.

Вчителя слово

Здійсню я практично.
ІІ. Створення ситуації успіху.
1. Мовна зарядка

а) Гра «Телевізор»

( у вчителя і дітей-екрани-таблиці зі складами та водні маркери- пульти)

- Знайдіть на своїх екранах склади:

по, лу, дя, ке, ні...



(діти на своїх екранах обводять маркером-пультом склади)

- Знайдіть та прочитайте слова:

мама, мова, мило, вода, люди...



III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

1. Відгадування загадки
Круглий, мов сонечко,

Щедрий, мов сонечко, -

На черінь посунеться –

І стоїть красується.

З печі – на блюдо:

- Їжте мене, люди, на здоров’ячко! (Хліб)


- Сьогодні на уроці ми поговоримо з вами про хліб, про важку працю хліборобів. Та навчимося позначати першу літеру в цих словах.
2. Розповідь учителя про хліб

( на мультимедійній дошці зображення хліба)



- Паляниця...Хліб...Здавалося б, що ж тут такого - звичайний тобі пpодукт хаpчування. Але скільки для кожного з нас постає за цим звичайним словом! Неосяжне пшеничне поле, на якому мов пливе комбайн…, золотаве зеpно, що пеpеливається в натруджених долонях хлібоpоба…, духмяна паляниця на вишиваному pушнику, якою зустpічають гостей. "Хліб-сіль вам, добpі люди", - так говоpили здавна на Укpаїні. Ось і виходить, що хліб - це щось значно більше, вагоміше і дорожче .


„ Першим був не господь і не геній,

Пеpшим був - пpостий чоловік.

Він ходив по землі зеленій

І, між іншим, хлібину спік.

Та нехай над землею година

Чи негода лютує і pве -

Вічна мудpість пpостої людини

В паляниці звичайній живе ”.


"Хліб на столі - миp у хаті", "Хліб - всьому голова", "Хліб та вода козацька їда" - скільки пpислів'їв та пpиказок склав наpод пpо хліб, пpо хлібоpобську пpацю, скільки чудових віpшів пpисвятили поети.
3. Словникова робота.

- Діти, а чи знаєте ви, хто такий хлібороб?


Хлібороб – це людина, яка працює в полі, вирощує хліб.
4. Викладання з розрізної азбуки слова хліб

- Давайте викладемо слово хліб.

- Чому ми не можемо викласти це слово?

- Бо не знаємо як позначити перший звук.


IV. Розв’язування часткової задачі.

1. Знайомство з новою буквою та з’ясування її „роботи”.
- Ось буква, яка нам потрібна. Х

- Який звук вона позначає у слові хліб?

(Приголосний твердий)

- А чи може вона позначати приголосний м’який звук?

(хірург, сухі, хімія...)

- Звук цей може вимовлятися тільки перед наступним звуком [і]


2. Читання складів, слів.
а, о, у, и, і, е, у хі рург

хал ва

ку хар

хус тина

х хов рах
3. Гра „Аукціон”
( Діти пояснюють значення слова, якщо вірно – слово на таблички віддається. Хто отримав найбільше слів, той і виграв. Якщо значення слова діти не знають – звертаються до тлумачних словників.)
хірург - халва -
кухар - хризантема -
хустина - Харків -

Хорол - ховрах -

Харитя - верховіття -


4. Складання речень за схемами з попереднього завдання.




.



.







.




.

5. Робота над прислів’ям.

(Прислів’я на мультимедійній дошці)

Добром і хлібом хата багата”


- Як ви розумієте це прислів’я?

- Чому хліб це багатство?


6. Робота над текстом ( с. 95, „Сонечко”)

Хліб


На столі хліб поклали. Скоринка у хліба золотава. Від вогню позолота в нього. Та не тільки від вогню. Від сонця позолота у хліба, від золотих рук людини. Вони зерно у ріллю кинули. Проросло, заколосилося воно. Руки обмолотили колосся, змололи зерно, тісто замісили, хліб спекли. Треба любити і берегти хліб!
А). Читання тексту вчителем

- Про що розповідається в тексті?

Б). Читання тексту „ланцюжком”

В). Аналіз прочитаного

- Що поклали на стіл?

- Від чого позолота у хліба?

- Що робили руки людини?

- В якому значенні вжито словосполучення золоті руки?

- Чому вони золоті?

Г). Самостійне читання тексту + гра „День – ніч”

- До чого закликає автор нас?
7. Інсценізування казки „Легкий хліб” (Білоруська народна казка)

Легкий хліб


Косив у лузі косар. Стомився і сів під кущем відпочити. Розв'язав торбинку і взявся їсти.

Виходить з лісу голодний вовк. Підійшов він до косаря і попросив хліба.

Сподобався вовкові хліб. Він і каже:

— Хотів би я щодня хліб їсти, але де мені його брати? Порадь, чоловіче!

— Спершу треба землю зорати...

— Тоді й хліб буде?

— Ні, братику, стривай. Потім треба землю заборонувати...

— І можна хліб їсти?

— Що ти? Зажди ще. Раніше треба жито посіяти...


— Ой,— зітхнув вовк.— Ця робота дуже вже марудна й тяжка. Порадь мені, як легше їжу добувати.

— Ну, що ж,— говорить косар.— Раз не хочеш тяжкий хліб їсти, поїж легкий. Йди на вигін, там кінь пасеться.

Прийшов вовк на вигін. Побачив коня:

— Коню, коню! Я тебе з'їм.

— Що ж,— каже кінь,— їж. Тільки спершу зніми з моїх ніг підкови, щоб не поламати собі зуби об них.

— Ай справді,— погодився вовк. Нагнувся він підкови знімати, а кінь як ударить його копитом у зуби... Перекинувся вовк та тікати.

3'їсти то він не з'їв коня, але спробував легкого хліба. І по цей день вовк легкого хліба шукає.
- Отже, який можна зробити висновок?

- Чи зрозуміли ви, що легкого хліба не існує?


V. Рефлексія.

- Яку букву ми вивчили на уроці? Який звук вона позначає?



- Чи все було зрозуміло на уроці?

- Про що цікаве ви довідались ?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка