«Звуки [ л ], [ л ]. Буква



Скачати 43.22 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір43.22 Kb.
Тема уроку: «Звуки [л],[л]. Буква «ел».

Мета уроку: познайомити учнів з новою буквою;

її назвою та звуковим значенням;

формувати у дітей навички правильної

вимови звуків;

розвивати уміння виділяти звуки [л],[л] з

мовного потоку;

удосконалювати навички звукового

аналізу;


виховувати щирість у взаєминах, повагу

до українських традицій та звичаїв.



Обладнання: малюнок із зображенням букви,

фото тваринок, індивідуальні картки,

таблиця складів.

Зміст уроку

І. Організація учнів до уроку.

- Ось дзвінок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

Нумо, всі часу не гаєм, -

І роботу починаєм.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти – просто молодці!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності .


  • Дорогі діти, скажіть будь ласка, яке свято ви любите найбільше? (Новий рік, День народження…)

  • Щоб точно дізнатися, на яке свято нас з вами запросили, послухайте пісеньку. (Звучить пісня « З днем народження» на англійській мові)

  • Правильно, діти, нас з вами сьогодні запросили на День народження. Іменинницею буде літера, з якою ми з мами познайомимося. Поки що це секрет. А ви вмієте берегти таємниці? Добре, тоді слухайте далі.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  • Гостями на святі будемо ми та вивчені нами букви. Давайте назвемо їх, читаючи запрошення, кого запросила наша шановна іменинниця.

(Презентація літер)

  • Молодці, діти! Усіх гостей ви впізнали. Давайте повторимо правила етикету, як потрібно поводити себе в гостях.

(Відповіді дітей)

IV. Артикуляційна хвилинка.

- Для того, щоб гарно привітати іменинницю, необхідно підготувати поздоровлення. А для цього пропоную потренувати свій язичок. Виконаймо вправу « Проколи щічку»: уявіть, що ваш язичок, наче гостра голочка, що хоче проколоти то одну щічку, то іншу.



Вправа « Катаємо кульку»: уявіть, що у ротику кулька чи кругла цукерка. Язичок намагається догнати її по колу.

Вправа «Хоботок»: уявіть, що ви – маленькі слоненята. У вас виростає хоботок (губи витягуються вперед трубочкою).

Вправа « Жабенятка»: уявіть, що ви – маленькі жабенятка. Губи розтягуємо в сторони, як ротик жабки.

Вправа «Дихання з промовлянням»: понюхайте квіточку (вдих), а на видосі вимовте слово «мама».

Вправа « Загаси полум’я свічки»: легенько задуваємо свічку.

  • Розумники і розумниці. Наші язички готові до привітання.


V. Повторення вивченого матеріалу.

1. Читання складів за таблицею.

2. Читання слів (на індивідуальних картках – запрошеннях).

- Наша іменинниця дала нам запрошення, але попросила показати вас, як ви умієте читати. Тому хочемо вас послухати.

(Учні зачитують слова, що записані на картках).

3. Підбір звукових моделей слів.

- Молодці, діти! Гарно прочитали. Та для того, щоб зустріти гостю, нам потрібно показати, які ми дружні школярі. Тому зараз ми об’єднаємося у групи і спробуємо поєднати малюнки слів з їх звуковими моделями.

( 4 групи дітей об’єднуються за допомогою зображень фруктів)

VI. Ознайомлення з буквою.


  1. Виділення звуків[л], [л].

Уважно роздивіться малюнки, назвіть, що на них зображено.

(Демонструються малюнки: лелека, ластівка, лось, лисиця, лев, лебідь, лілії, льон)



  • Визначте, який звук у цих словах спільний?

  • Правильно, це звук [л], [л].

  1. Спостереження за артикуляційними особливостями звуків.

Вимовте цей звук ще раз. Як він утворився?

Кінчик язика зімкнувся з верхніми зубами.

Чи можемо ми цей звук промовити голосно? Проспівати?

Тоді , який це звук? (Приголосний).



  1. Чистомовка.

Для того, щоб ми краще навчилися вимовляти ці звуки, промовимо чистомовку.

Ла-ла-ла – молоко пила.

Ло-ло-ло– їдемо в село.

Ли-ли-ли – липку полили.



Лі-лі-лі – рученьки малі.

  1. Демонстрація букви «Л».

  • Ось наша сьогоднішня іменинниця – буква «Л».

До неї на день народження прийшли гості:



  • Назвіть їх, будь ласка. Це …

  • Усі ці тваринки будуть із задоволенням спостерігати за вашою роботою на уроці, а також разом із нами будуть святкувати день народження літери «Л».

VII. Робота з Букварем.

  1. Читання складів.

  • Давайте разом прочитаємо склади.

(Індивідуальна допомога окремим учням)

  1. Читання променевих таблиць індивідуально.

  2. Читання прямих і обернених складів.

  3. Читання і коментування окремих слів.

  4. Словникова робота.

Мис- частина суші, що врізається в море, озеро, річку.

Соло- виконання музики однією людиною.

  1. Читання тексту «Млин».

  • Послухайте, будь ласка, невеличкий текст, у якому розповідається про млин.

  • А тепер прочитаємо цей текст разом.

  • Прочитайте текст «ланцюжком».

  1. Аналіз тексту.

  • Про що розповідається у цьому тексті?

  • Хто був у млині?

  • Що вони робили?

  • Чим займались дівчата?

  • А які страви можна подати до святкового столу?

  • Правильно. А ще обов’язково наша гостя хоче пригостити нас гарячим чаєм з лимоном і тортом. (Демонстрація фото)

VII. Підсумки уроку.

  • Молодці, діти! Гарно попрацювали на уроці.

  • У якої букви ми з вам побували на дні народження? Які звуки вона позначає?





Гусятинська ЗОШ І – ІІІ ступенів

День народження

букви «Л»
Конспект уроку з навчання грамоти

у 1 класі



Вчитель: Т. Б. Машталяр


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка