Звуки [д] [д’], позначення



Скачати 77.94 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір77.94 Kb.


Відділ освіти Бердянської міської ради

Запорізької області

Методичний кабінет






Провела

Акуленко Алла Миколаївна

вчитель початкових класів

вищої категорії «Вчитель- методист»

Бердянської гімназії №3 «Сузір’я»

Бердянської міської ради

Запорізької області

Тема: Звуки [д] [д’], позначення

їх буквою Д (Де)

МЕТА УРОКУ

Навчальна:

-навчити впізнавати звуки д , д’ в словах та позначати їх буквою д,удосконалювати якість читання.

  Розвивальна:  
-розвивати фонематичний слух, пам'ять, логічне мислення,увагу;
-розширювати словниковий запас учнів.

 Виховна:



-сприяти вмінню радіти успіхам товаришів, виховувати любов до рідної мови, цікавість до народних звичаїв.

ОБЛАДНАННЯ: компьютер, проектор, екран, презентація 16 слайдів (POWER POINT), каса букв, робочий лист.

ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент
-Візьміть за руку того, хто стоїть поряд з вами, посміхніться, відчуйте тепло рук ваших друзів.

Налаштуйтесь працювати дружно,

думати швидко,

відповідати голосно і чітко,

а писати красиво і охайно.

Діти, ви хотіли б відправитись у мандрівку?

Зараз ваше бажання здійсниться, і ви потрапите в місто букв.

Чого б ви хотіли навчитися, досягти на сьогоднішньому уроці- подорожі?

Що ж нам сьогодні знадобиться?

Разом з нами будуть мандрувати дуже розумні чарівні сніжинки.

Їх прислав до нас Святий Миколай.

Сніжинки принесли вам різні завдання. Якщо завдання буде виконано правильно, то ці сніжини ми почепимо на вікно. Побачить ці сніжинки на вікні Святий Миколай і зрозуміє, що діти виконали всі завдання правильно й подарує вам подаруночки.

Хто буде активно виконувати всі завдання?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

-Ось і наше місто. Але ворота до нього закриті.. Щоб ворота відкрились, треба дати відповіді на 6 запитань Першої сніжинки:

-З чого складається наша мова?

- З чого складаються речення?

-З чого складаються слова?

-Чим відрізняються звуки від букв?

-На які групи діляться всі звуки?

-На які групи можна поділити приголосні звуки?

-Подивимось, чи задоволена Сніжинка вашими відповідями?

- Так, задоволена.

МОЛОДЦІ! Ви на всі питання відповіли правильно, і тому ворота відкрились. І ось ми у місті букв.

ІІІ. Постановка навчальної проблеми. Визначення теми уроку. - А тепер ми підемо у гості в цей гостинний будиночок. Яка буква живе в цьому будиночку ви дізнаєтесь, коли виконаєте завдання другої і третьої сніжинок, і здогадаєтеся яка тема і мета нашого уроку- подорожі.

Завдання таке: за допомогою картинок закінчить речення.



На слайді № 3 з’являється картинка.

Тут наш... (дім).

Над домом... (дим).

Біля дому … (дерево).

У дереві... (дупло).

У дуплі... (дятел).


−       Це окремі речення чи текст? Чому? Чого не вистачає у тексті?

−       Придумаємо заголовок.

- Назвіть слова, які вставили.

−       Що помітили цікавого в цих словах?



−       Подумайте і скажіть, яка тема нашого уроку, чому ми сьогодні будемо вчитися?

ІV Етап проектування



-За яким планом пройде наша мандрівка далі?

План уроку

1.Дослідницька робота з характеристики звуків.… .д , д

2. Знайомство з новою буквою

3. Читання складів, слів з новою буквою.

4. Ігри для кмітливих.

5. Робота з текстом.

6. Підсумок уроку- подорожі.

7 Оцінювання

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

33V. Виділення звуків.



Четверта сніжинка вам пропонує провести невеличку дослідницьку роботу.

Послухайте скоромовку.

Добрий дятел жив на дубі,

Долотом дерева длубав.

Який звук частіше за всіх зустрічається в цій скоромовці?

-Назвати слова із звуками д , д’ . Де вони знаходяться?

2) Зробити звуковий аналіз слова дерево

- -

Гра "Спіймай звук".

[Д] - встають хлопчики. [Д']- встають дівчатка.

Діло, доміно, дудка, Діма, подружка, діти, радість, гвоздика, Денис, стрілка, дід.



VІ.Знайомство з новою буквою.

1).Ми виконали завдання 2 і3 сніжинок.

-Визначили тему уроку.

-Як ви гадаєте, сніжинки задоволені вашою роботою? Тепер ми можемо увійти у будиночок і дізнатися, хто ж там живе, якою буквою позначаються звуки [Д], [Д']- ?



Так, Сніжинки задоволені нашою роботою і дозволяє зайти у гості до нової букви.

Що ж це за буква? Ми бачимо, що звуки [Д] [Д'] позначаються ось такою буквою – БУКВОЮ Д.

Висновок:- З якими звуками ми сьогодні познайомились?

- Якою буквою вони позначаються?

-Знайдіть її в касі букв.

2).-Як ви гадаєте навіщо потрібні дві букви Д, д?

е знаходиться будиночок букви Д у місті букв?

3).-Давайте пофантазуємо, на що схожа буква Д.

( Буква Д, неначе дім, - величезний дах на нім.)

4). Гра «Буква заховалася» (в яких предметах заховалась буква д)

Висновок:З якою буквою ми познайомилися?

Які звуки вона позначає?

5).Завдання від 5 сніжинки.

- Подружіть букву Д з буквами голосних звуків.

-Давайте подружимо спочатку букву Д з буквами з вулиці твердих команд; а потім- з вулиці мяких команд.

-Утворимо обернені склади.

Прочитаємо склади, які ми утворили.

1)Да, до, ду, ди, де, ді, дя, дю.

Ад, од, уд, ид, ед, ід, яд, юд.

2)-Ускладнемо ці слади і прочитаємо такі буквосполучення:

дум дяк

дар дрі

дим дуп

дра вед

дми дір

3) Знайдіть серед цих буквосполучень слова.

4) Шоста Сніжинка хоче перевірити вашу кмітливість і пограти з вами в

гру «Закінчи слівце»( діти кажуть свої слова)

5)Прочитаємо деякі з них

думка дя-ку-ва-ти

димар дрі- мо-та

Дмитро да-ру-нок

-Що таке думка?(Думка- те, що з’являється в процесі міркування, продукт мислення.

«Висловити власну думку».)

-Що таке дрімота?( Напівсонний стан)

-Яке слово зайве в першому стовпчику?

Яке слово зайве у другому стовпчику?

Давайте подивимось, чи сподобались ваші слова Сніжинці..

5) Робота в парі

- Такі ж самі буквосполучення і слова записані на ваших робочих аркушах.

-Прочитайте ці слова один одному.

- Хто із вас задоволений читанням свого товариша, підніміть руку.

6). Робота у зошиті. Друкування букви Д,д

7). Гра« Буква загубилась»

8). Гра «Слова розсипались» для гострих оченят.

- Поміняйте букви місцями, щоб утворилися слова.



Вясот адопурокн

Перевірка:

Свя-то, по-да-ру-нок
9) Робота над текстом
а)Вступна бесіда

Зараз ми прочитаємо текст про свято і подарунки.

Як ви гадаєте, про яке свято піде мова?

Коли його відзначають?

Узимку український народ відзначає багато свят: Новий рік, Різдво, свято Василя, Водохреща. А як називається перше зимове свято?

б) Словникова робота

да-ру-нок ве-ло-си-пед

по-да-ру-нок дя-ку-ва-ти

да-ру-ва-ти шо-ко-лад-ка

по-да-ру-ва-ти

Що можна сказати про слова з першого стовпчика?

- Як із слова дарунок утворити слово подарунок?

- Як із слова дарувати утворити слово подарувати?

в) Читання тексту учителем




Подарунки до свята

Не-за-ба-ром свято Миколая. Він принесе дітям по-да-ру-нки.

Дарині шо-ко-лад-ку. Дмитрику котика.

Володі дудочку. А Микиті ве-ло-си-пед.

Всім дітям ра-діс-но.
Питання: -Яке свято незабаром?

-Чого чекають діти?

г)Читання «Буксир»

-Які подарунки отримають діти?

-Який у дітей настрій?

д)читання «Ланцюжок»



Проведемо інтервью. ( « Мікрофон»)

-А ви чекаєте свято Миколая?

А які почуття викликає у вас це свято? -Які ви хочете отримати подарунки?

-А ви знаєте, що святий Микалай приносить подарунки тільки слухняним дітям, які гарно себе поводять, добре вчаться.

Ви слухняні, гарно себе поводите, добре навчаєтеся?
Сьома Сніжинка задоволена вашими відповідями.?

Наша подорож закінчується. Давайте підведемо підсумок нашого уроку- подорожі.
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

-Сподобалась вам подорож?

-Чи виправдались ваші сподівання? На що ви сподівались?

-З якою буквою познайомилися?

-Які звуки вона позначає?

-Які завдання вам сподобались найбільше?



VІІІ.Оцінювання роботи на уроці

.Самооцінка.

-Як ви працювали на уроці? Оцініть свою роботу.

Знайдіть на робочому аркуші вирази облич і оцініть свою роботу.

--Якщо ви працювали дуже добре, на всі питання знали відповіді, всі завдання виконали правильно.


-- Якщо працювали добре, але інколи помилялись.

-Той хто вважає, що він сьогодні працював гірше ніж учора.


Взаємооцінка.

-Проаналізуйте роботу ваших товаришів.Хто був найактивніший?


Оцінка учителя.

В класі всі хороші діти,

Добрі, щирі і привітні.

Наполегливо читають

І дорослих поважають.

І тому у вечір зимовий



Миколай прийде до вас Святий.



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка