Зв’язок прикметників з іменниками в реченні. Вправи на визначення роду і числа прикметників



Скачати 43.48 Kb.
Дата конвертації23.02.2016
Розмір43.48 Kb.
Українська мова

4 клас
Тема: Зв’язок прикметників з іменниками в

реченні. Вправи на визначення роду і числа

прикметників.
Мета: Розширювати знання учнів про зв’язок

прикметників з іменниками, розвивати уміння

розпізнавати рід і число прикметників;

розвивати орфографічні та каліграфічні

навички, збагачувати словниковий запас;

продовжувати формування уявлень про цикл

календар народних свят, викликати інтерес до

традицій українського народу.


Обладнання: таблиці, картки, ілюстрації з зображенням

народних свят.


Хід уроку
I Організація класу.
II Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Всі річки тепер в обнові,

Біле скло над бережком

Ходить грудень по діброві,

Застеляє світ сніжком.

Перший зимовий місяць грудень приносить перший сніг, короткі дні, довгі морозяні ночі. Цей місяць закінчує рік старий і зустрічає новий, вселяє в душі людей нові сподівання. В цей час люди вже могли відпочити від важких польових робіт, тому на грудень припадає найбільше народних свят. Ці свята супроводжувалися народними традиціями і обрядами.

Сьогодні ми дізнаємося на уроці про народний календар грудня, познайомимося з деякими народними святами і традиціями. Тому що ми – українці і повинні пам’ятати звичаї свого народу. Адже поки існує мова та звичаї – існує і народ.


III Закріплення вивченого матеріалу.


  1. Каліграфічна хвилинка.

ар нд календар

  • Яка орфограма у слові календар?

  • Як називаються слова, написання яких ми повинні запам’ятати?

  • Дібрати і записати прикметники, що починаються з перших літер слова календар.

К – каліграфічний

А – активний

Л – лагідний

Е – енергійний

Н – надійний

Д – добрий

А – артистичний

Р – радісний


  1. Інтерактивна вправа «Павутинка»

( Повторення вивченого про прикметник )


  1. Списування з завданням.

  • Прочитайте текст. Який це текст?

  • Знайдіть речення, в якому є слова, вжиті в переносному значенні.

  • Визначте основу першого речення.

  • Знайдіть речення з однорідними членами. Назвіть однорідні члени речення.

  • Запишіть текст, вставте пропущені літери, підкресліть прикметники.


Грудень завершує кал_ндарний рік. Цей місяць справжній з_мі двері відч_няє. Він холодний, похмурий, але і радісний. На останній місяць року припадає багато народних свят.


  • Яке правило використовували, вставляючи пропущені літери?

  • Як дізнатися, яку літеру ( е чи и) писати в ненаголошеному складі?

  • Доберіть перевірні слова.

  • Назвіть прикметники, які є в тексті.




  1. Колективна робота

  • Як можна визначити число і рід прикметника?

  • Утворити і записати сполучення прикметника з іменником, визначити число і рід.


Свято (зима)

календар ( народ)

традиція ( Україна)
Фізкультхвилинка.


  1. Робота в парах.

  • Зараз ви, попрацювавши парами, дізнаєтесь про народні свята

грудня.

рід прикметників.
4 грудня – Введення

На це свято чекали, хто перший завітає до оселі. Якщо заходив молодий, здоровий чоловік – це добра ознака. Наступного року всі в хаті будуть здорові. А якщо увійде до хати стара жінка – добра не чекай.
7 грудня – Катерини

На Катерини молоді дівчата ставили у воду кілька вишневих гілочок з чужого саду. Вважалося, якщо до Різдва вони розквітнуть, дівчина стане заміжньою.
13 грудня – Андрія

Свято Андрія – парубоцьке свято. Молоді люди збиралися на вечорниці і шукали пару для подружнього життя. Вважалося, якщо наречену вибрати на Андрія, цей вибір буде вдалий.
- Свято Андрія має ще одну назву: Калити. Калита – великий корж з білого борошна. Пекли його всі дівчата, місили тісто по черзі, починаючи від найстаршої. Запікали у печі так, щоб калита була твердою – на сухар. Потім підвішували на червоній стрічці високо. А парубки мали її дістати.
14 грудня – пророка Наума

Святий Наум – покровитель розуму та знань. У давні часи навчальний процес розпочинався в цей день. Це була найзручніша пора, коли сільські діти мали змогу здобувати освіту.
- Чому ця пора вважалася найзручнішою для сільських дітей, щоб здобувати освіту?
19 грудня – святого Миколая

Це урочисте свято. Захисник, заступник, чудотворець – так називав Миколая український народ. Вважалося, що він милосердний до всіх знедолених людей. Його дуже цінували діти, для яких він був почесний охоронець.


  • Чому нас навчає свято Миколая?




  1. Робота з деформованими реченнями.

В чужому Рідна і земля-

краю не співають солов’ї мачуха

мати а чужа-
В чужому краю і солов’ї не співають.

- Як ви розумієте прислів’я?

- Назвіть прикметник, визначте рід і число.

- Назвіть іменники, визначте їх відмінки.


Рідна земля – мати, а чужа – мачуха.

  • Поясніть вживання коми.

  • Як ви розумієте прислів’я?

  • Знайдіть прикметники, визначте рід і число.

  • Знайдіть у реченні антоніми.

IV Підсумок уроку.



  • Над якою частиною мови працювали?

  • Що таке прикметник?

  • Як змінюється прикметник?

  • Які закінчення мають прикметники чоловічого, жіночого та середнього роду?

  • З якими народними святами ознайомились?

  • Чому треба пам’ятати звичаї свого народу?

Звичаї - це ті міцні елементи, які об’єднують людей в один народ, в одну націю. В усіх народів світу існує повір’я: той, хто забув звичаї своїх батьків, карається людьми і Богом. Він блукає по світу, і ніде не може знайти собі притулку, бо він загублений для свого народу. Пам’ятаймо та цінуймо традиції наших предків.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка